Arter Napisano 14 Czerwca 2021 Napisano 14 Czerwca 2021 Dzięki za przyjęcie na forum. Szukam roweru w przedziale 4-6 tys., hardtail do maratonów, jeżdżenia dłuższych dystansów. Niby proste, ale ... skok widelca 100 mm, regulowana sztyca lub przelot w ramie na dołożenie, sztywne osie, uchwyt na bagażnik ... i nie znalazłem. Brałem pod uwagę : https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-górskie/rowery-xc/c/B310/?sort=price-asc&pageSize=24&q=%3Arelevance&show=Page# - ale brak z tyłu sztywnej osi https://www.canyon.com/pl-pl/mountain-bikes/trail-bikes/grand-canyon/grand-canyon-8/2619.html?dwvar_2619_pv_rahmenfarbe=GY%2FRD - ale za długi skok widelca i geometria raczej trailowa 9 - szukam drugiego roweru obok fulla. Chyba, że się mylę i to w miarę szybki rower xc - wtedy pasuje idealnie. Wiem - ciężkie koła, ale to kiedyś można zmienić. Specialized, Rose, Radon, Orbea, Scott, Cannondale, Giant, Marin, Lapierre ... i nie znalazłem.
Gość Napisano 14 Czerwca 2021 Napisano 14 Czerwca 2021 Jakoś słabo szukałeś, bo to co napisałeś to najbardziej typowy rower XC. Uchywt na bagażnik już średnio. XC to sport, a tam jest to zbędne. Myk Myk raczej będziesz musiał dokupić we własnym zakresie. 4-6k w dzisiejszych czasach, zwłaszcza w markach które wymieniłeś, to niestety potwornie mało. Za taką kwotę kupisz coś absolutnie podstawowego.
some1 Napisano 14 Czerwca 2021 Napisano 14 Czerwca 2021 Poza otworami na bagażnik. Na to w większości rowerów XC nie ma co liczyć.
Arter Napisano 14 Czerwca 2021 Autor Napisano 14 Czerwca 2021 ... no to do 8 tys., rower niby typowy, ale chcę mieć punkty montażowe pod bagażnik. Reszta typowa i do znalezienia bez problemu, ale w podanej konfiguracji to już ciężko. Chyba będzie ten Canyon Grand Canyon 8.
Gość Napisano 14 Czerwca 2021 Napisano 14 Czerwca 2021 Nie będziesz miał, bo to nie rower do tego. Kupujesz rower do sportu, a oczekujesz rozwiązań z turystyki.
Arter Napisano 14 Czerwca 2021 Autor Napisano 14 Czerwca 2021 ... czyli główny problem to marketing i szukanie kolejnych nisz przez producentów i zawężanie uniwersalności. Mam Treka 950 z bodajże 97r. z Bomberem Z2 light z 98r. - ówczesne xc, ma uchwyty na bagażnik które chyba w sporcie nie przeszkadzają. Wiem, że rynek się zmienił, ale producenci chyba trochę przesadzają. Nie chcę mieć 10 rowerów, 3 wystarczą.
Galvatron Napisano 14 Czerwca 2021 Napisano 14 Czerwca 2021 Celuj w Rockridera XC500: https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-xc-500-29/_/R-p-304245?mc=8558253
MikeSkywalker Napisano 14 Czerwca 2021 Napisano 14 Czerwca 2021 42 minuty temu, Arter napisał: ... czyli główny problem to marketing i szukanie kolejnych nisz przez producentów i zawężanie uniwersalności. "Ah sh*t, here we go again" chciałoby się powiedzieć. Ale zanim rozpęta się kolejna dyskusja o tym że źle marketingowcy to i tamto - rowery XC, do maratonów mocno ewoluowały i już nie przypominają uniwersalnych górali sprzed lat. Teraz sprzęt do ścigania się jest do ścigania się - i kosztuje 6 czy 8 tysięcy. I ma ramę zaprojektowaną tak żeby nie przejmować się montażem akcesoriów. A uniwersalny góral dla Kowalskiego kosztuje 2-3 tysiące i można mu przykręcić bagażnik, błotniki i wiklinowy koszyk z przodu. Opcji na zamocowanie bagażnika jest tyle że w ogóle bym sobie tym nie zawracał głowy - znalazł idealny rower a potem pokombinował. Można w tę stronę https://www.thule.com/pl-pl/bike-packs-bags-and-racks/panniers-and-bike-bags/thule-tour-rack-_-100090
spidelli Napisano 14 Czerwca 2021 Napisano 14 Czerwca 2021 ... albo w tę: https://www.topeak.com/global/en/products/91-Racks
MikeSkywalker Napisano 14 Czerwca 2021 Napisano 14 Czerwca 2021 No i jeszcze jedna sprawa - w dobie ram na zamówienie można mieć wszystko. Można skopiować sobie geometrię wymarzonego roweru XC, zamówić sobie ramę z insertami pod bagażnik, złożyć rower po swojemu i dobierając każdy element a potem cieszyć się że obecne czasy dają taką możliwość
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.