Skocz do zawartości

[xc do maratonów] Czy ktoś produkuje taki rower ?


Arter

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Dzięki za przyjęcie na forum. Szukam roweru w przedziale 4-6 tys., hardtail do maratonów, jeżdżenia dłuższych dystansów. Niby proste, ale ... skok widelca 100 mm, regulowana sztyca lub przelot w ramie na dołożenie, sztywne osie, uchwyt na bagażnik ... i nie znalazłem.

Brałem pod uwagę :

https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-górskie/rowery-xc/c/B310/?sort=price-asc&pageSize=24&q=%3Arelevance&show=Page# - ale brak z tyłu sztywnej osi

https://www.canyon.com/pl-pl/mountain-bikes/trail-bikes/grand-canyon/grand-canyon-8/2619.html?dwvar_2619_pv_rahmenfarbe=GY%2FRD - ale za długi skok widelca i geometria raczej trailowa 9 - szukam drugiego roweru obok fulla. Chyba, że się mylę i to w miarę szybki rower xc - wtedy pasuje idealnie. Wiem - ciężkie koła, ale to kiedyś można zmienić.

Specialized, Rose, Radon, Orbea, Scott, Cannondale, Giant, Marin, Lapierre ... i nie znalazłem.

Napisano

Jakoś słabo szukałeś, bo to co napisałeś to najbardziej typowy rower XC. Uchywt na bagażnik już średnio. XC to sport, a tam jest to zbędne.

Myk Myk raczej będziesz musiał dokupić we własnym zakresie.

4-6k w dzisiejszych czasach, zwłaszcza w markach które wymieniłeś, to niestety potwornie mało. Za taką kwotę kupisz coś absolutnie podstawowego.

Napisano

... no to do 8 tys., rower niby typowy, ale chcę mieć punkty montażowe pod bagażnik. Reszta typowa i do znalezienia bez problemu, ale w podanej konfiguracji to już ciężko. Chyba będzie ten Canyon Grand Canyon 8.

 

Napisano

Nie będziesz miał, bo to nie rower do tego. Kupujesz rower do sportu, a oczekujesz rozwiązań z turystyki.

Napisano

... czyli główny problem to marketing i szukanie kolejnych nisz przez producentów i zawężanie uniwersalności. Mam Treka 950 z  bodajże 97r. z Bomberem Z2 light z 98r. - ówczesne xc, ma uchwyty na bagażnik które chyba w sporcie nie przeszkadzają. Wiem, że rynek się zmienił, ale producenci chyba trochę przesadzają. Nie chcę mieć 10 rowerów, 3 wystarczą.

Napisano
42 minuty temu, Arter napisał:

... czyli główny problem to marketing i szukanie kolejnych nisz przez producentów i zawężanie uniwersalności.

"Ah sh*t, here we go again" chciałoby się powiedzieć. Ale zanim rozpęta się kolejna dyskusja o tym że źle marketingowcy to i tamto - rowery XC, do maratonów mocno ewoluowały i już nie przypominają uniwersalnych górali sprzed lat. 

Teraz sprzęt do ścigania się jest do ścigania się - i kosztuje 6 czy 8 tysięcy. I ma ramę zaprojektowaną tak żeby nie przejmować się montażem akcesoriów. 
A uniwersalny góral dla Kowalskiego kosztuje 2-3 tysiące i można mu przykręcić bagażnik, błotniki i wiklinowy koszyk z przodu. 

Opcji na zamocowanie bagażnika jest tyle że w ogóle bym sobie tym nie zawracał głowy - znalazł idealny rower a potem pokombinował. Można w tę stronę https://www.thule.com/pl-pl/bike-packs-bags-and-racks/panniers-and-bike-bags/thule-tour-rack-_-100090

Napisano

No i jeszcze jedna sprawa - w dobie ram na zamówienie można mieć wszystko. Można skopiować sobie geometrię wymarzonego roweru XC, zamówić sobie ramę z insertami pod bagażnik, złożyć rower po swojemu i dobierając każdy element a potem cieszyć się że obecne czasy dają taką możliwość ;)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...