Skocz do zawartości

[Szprychy, nyple] mocne proste szprychy 2.3 i stalowe nierdzewne nyple


Mentos

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ma ktoś namiar na jakieś markowe szprychy proste, które chciałbym założyć do koła w elektryku? Kiedyś gdzieś czytałem, że Sapim takie robi, ale nie mogę nic znaleźć gotowego. Jedyne co to widziałem są firmy które chyba robią je na wymiar - pewnie mają proste bez gwintu które przycinają na wymiar i wytłaczają gwint jak w linku poniżej choć to i tak są 2.3/2.0. Do tego fajnie też było by mieć jakieś nyple z nierdzewki (nie alu/nie mosiężne) z łbem innym niż na śrubokręt płaski. Jak ktoś przerabiał i wie gdzie proszę o informację.  Dzięki.

http://www.jpracingbike1.com/en/sapim-strong-spokes/5028-sapim-spoke-strong-straight-straight-pull-black-20x-14g.html#/spokes_length-unthreaded_spokes_310mm_20x

Edytowane przez Mentos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko że nie ma tam markowych prostych bo Sapim tylko z giętą główką jest. No a to SM to nawet nie znam, ale jak czytam, że szprycha jest ciągniona to mniemam kuta/walcowana DT Champion, czyli 2.0 będzie wytrzymalsza.

8 godzin temu, Dokumosa napisał:

Pytanie tylko po co? Nie znam przypadku, żeby mosiężny nypel puścił na gwincie. Zawsze pęka szprycha albo nypel zostaje wyrwany z obręczy.

Nie chodzi o wytrzymałość samego gwintu czy nypla ale o to, że ze stali nierdzewnej wydały mi się wytrzymalsze na obrobienie na jajo przy podcentrowywaniu "zewnętrznym" po zamleczeniu, bo stal jest po prostu twardsza od mosiądzu. Ale chyba takich nie ma więc wezmę Sapima Double Square by koło zapleść od góry, no a po zamleczeniu zostanie i tak wytrzymalszy nypel na zewnątrz.

https://www.bike24.com/p2200457.html

 

Ale chyba temat do zamknięcia. Wcześniej jakoś ich nie widziałem, ale się musiały ostatnio pojawić DT Straight pull 2.34 😉

https://dt4you.com/szprychy-straightpull/dt-hybrid-1-straight-pull-2-34-2-0-mm-czarne-opak-20-szt-sh1s23_-_-_s0020/

 

Edytowane przez Mentos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Problem z mosiężnymi nyplami które są rzeczywiście twardsze od aluminiowych i nie utleniają się jak aluminiowe, jest taki, że w stopach mosiądzu do części mechanicznych itp. jest dodatek ołowiu, a ekspozycja na ołów może być bardzo niebezpieczna. Stalowe byłyby najlepsze, ale w sklepach są aluminiowe albo mosiężna, niektórym stalowe się zapiekają,

ale wystarczy kropla oleju na gwint i nie powinno być problemu, może być też gęsty smar. Tylko Mavic daje stalowe razem ze szprychami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe, że zabrzmiało to nieco histerycznie, ale dzięki takiemu podejściu mamy benzynę bezołowiową, można kupić białą farbę bez ołowiu i nigdzie nie instaluje się ołowiowych rur w wodociągach. Warto pamiętać, że ołów wchłania się również przez skórę i drogi oddechowe.

Cytat

Na gwint to klej do nypli. Smar można dać na główkę nypla.

Jasne, że tak, tylko najprościej uniknąć problemów ze stalowymi nyplami przy pomocy choćby oleju...

 

Edytowane przez pemekscreen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...