Skocz do zawartości

[Zużyta kasetaCS-HG40] napędu i prawdopodobnie cały napęd


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Dzien dobry
po wymianie łancucha na nowy zaczął mi on przeskakiwać na pierwszych 3 najmniejszych przełożeniach kasetki; po oględzinach kasety chyba faktycznie jest ona mocno zużyta - każdy ząb ma wyraźne zaokrąglenie.
nowa kaseta koszt ok 120 zł(nie sprawdzałem dokładnie) ale czytałem po wymianie problem może się z kolei przenieść na zębatki korby roweru - które to też trzeba będzie wymienić (i to będzie prawdopodobnie kolejne ~100)
Jak widać koszty rosną; spotkałem się także z radą by oczyścić i założyć stary łancuch i jeździć na nim póki się da(nie wiem dokładnie co to określenie znaczy - dopóki się łancuch nie zerwie?)
Co powinienem sądzić o tej (kuszącej dla mnie) taniej radzie? Czy jest to sposób czy to może kolejna rada polskiego janusza.

 

Zdjęcie-0050.jpg

  • Mod Team
Napisano

"Dopóki się da" znaczy dopóki nie zacznie przeskakiwać na starym łańcuchu. Zębatki korby są bardziej żywotne niż te kasety i niekoniecznie by były do wymiany.

Napisano

Jak tu wszędzie już radzą powiem to samo. Spiłuj zadziorki  i zajeździj komplet stary. Prawdopodobieństwo, że się ułozy stary po 50-70km jest wg. mnie małe (żaden zostawiany do ułożenia u mnie nawet po 100km się nie ułożył w napędzie 9).

Napisano

masz tego pecha że zmieniłeś łańcuch teraz, bo jeszcze zimą te kasety kosztowały w okolicach 50zł

2-3 najmniejsze koronki powinny być wymienne i w normalnych czasach do dokupienia, może spróbuj zapolować

Napisano
46 minut temu, Q_u napisał:

Jak tu wszędzie już radzą powiem to samo. Spiłuj zadziorki  i zajeździj komplet stary. Prawdopodobieństwo, że się ułozy stary po 50-70km jest wg. mnie małe (żaden zostawiany do ułożenia u mnie nawet po 100km się nie ułożył w napędzie 9).

Jak mam spiłować? Chodzi o "wyprostowanie" zużytych zębów - wyprostowanie tej ich bocznej wyrobionej krzywizny, czy o piłowanie czubków zębów? Nie wiem czy posiadam narzędzia do takiej operacji. Z tego co rozumiem w ramach "chłopskiej logiki" pasowałoby napiłować w głąb przestrzenie między zębami, żeby łancuch lepiej "dosiadał" zęby, ale to chyba robota na darmo.

Napisano
3 godziny temu, karol1889 napisał:

po wymianie łancucha na nowy zaczął mi on przeskakiwać na pierwszych 3 najmniejszych przełożeniach kasetki; po oględzinach kasety chyba faktycznie jest ona mocno zużyta - każdy ząb ma wyraźne zaokrąglenie.

Ta kaseta nie jest mocno zużyta. Być może jest wystarczająco zużyta, by nie współgrać z nowym łańcuchem, ale spokojnie można na niej dalej jeździć na starym łańcuchu. 

To jest dopiero zużyty napęd (właściwie to na kasecie nie  było problemów - wciąż normalnie przenosiła napęd, ale łańcuch spadał już z blatów z przodu):

DSCF1835.thumb.JPG.41f7191bd01de2f9558f1e3e8335d1a3.JPG 

Napisano

ja bym dał szanse nowemu łańcuchowi na ułożenie się. Kaseta nie jest tak mocno zużyta ,a łańcuchy 8s są tanie i gorszej jakości więc szybciej to się dogada niż  jakby to było  w napędzie 10s z łańcuchem KMC EL

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...