karol1889 Napisano 26 Kwietnia 2021 Napisano 26 Kwietnia 2021 Dzien dobry po wymianie łancucha na nowy zaczął mi on przeskakiwać na pierwszych 3 najmniejszych przełożeniach kasetki; po oględzinach kasety chyba faktycznie jest ona mocno zużyta - każdy ząb ma wyraźne zaokrąglenie. nowa kaseta koszt ok 120 zł(nie sprawdzałem dokładnie) ale czytałem po wymianie problem może się z kolei przenieść na zębatki korby roweru - które to też trzeba będzie wymienić (i to będzie prawdopodobnie kolejne ~100) Jak widać koszty rosną; spotkałem się także z radą by oczyścić i założyć stary łancuch i jeździć na nim póki się da(nie wiem dokładnie co to określenie znaczy - dopóki się łancuch nie zerwie?) Co powinienem sądzić o tej (kuszącej dla mnie) taniej radzie? Czy jest to sposób czy to może kolejna rada polskiego janusza.
Mod Team sznib Napisano 26 Kwietnia 2021 Mod Team Napisano 26 Kwietnia 2021 "Dopóki się da" znaczy dopóki nie zacznie przeskakiwać na starym łańcuchu. Zębatki korby są bardziej żywotne niż te kasety i niekoniecznie by były do wymiany.
Q_u Napisano 26 Kwietnia 2021 Napisano 26 Kwietnia 2021 Jak tu wszędzie już radzą powiem to samo. Spiłuj zadziorki i zajeździj komplet stary. Prawdopodobieństwo, że się ułozy stary po 50-70km jest wg. mnie małe (żaden zostawiany do ułożenia u mnie nawet po 100km się nie ułożył w napędzie 9).
mateo_s Napisano 26 Kwietnia 2021 Napisano 26 Kwietnia 2021 masz tego pecha że zmieniłeś łańcuch teraz, bo jeszcze zimą te kasety kosztowały w okolicach 50zł 2-3 najmniejsze koronki powinny być wymienne i w normalnych czasach do dokupienia, może spróbuj zapolować
Q_u Napisano 26 Kwietnia 2021 Napisano 26 Kwietnia 2021 nie upoluje, 3 koronki to okolice 100 zł, lepiej kasetę kupić za jakiś czas jak zajedzie to co ma teraz.
karol1889 Napisano 26 Kwietnia 2021 Autor Napisano 26 Kwietnia 2021 46 minut temu, Q_u napisał: Jak tu wszędzie już radzą powiem to samo. Spiłuj zadziorki i zajeździj komplet stary. Prawdopodobieństwo, że się ułozy stary po 50-70km jest wg. mnie małe (żaden zostawiany do ułożenia u mnie nawet po 100km się nie ułożył w napędzie 9). Jak mam spiłować? Chodzi o "wyprostowanie" zużytych zębów - wyprostowanie tej ich bocznej wyrobionej krzywizny, czy o piłowanie czubków zębów? Nie wiem czy posiadam narzędzia do takiej operacji. Z tego co rozumiem w ramach "chłopskiej logiki" pasowałoby napiłować w głąb przestrzenie między zębami, żeby łancuch lepiej "dosiadał" zęby, ale to chyba robota na darmo.
Q_u Napisano 26 Kwietnia 2021 Napisano 26 Kwietnia 2021 o zadziorach widocznych pisałem na zewnętrznych powierzchniach
marvelo Napisano 26 Kwietnia 2021 Napisano 26 Kwietnia 2021 3 godziny temu, karol1889 napisał: po wymianie łancucha na nowy zaczął mi on przeskakiwać na pierwszych 3 najmniejszych przełożeniach kasetki; po oględzinach kasety chyba faktycznie jest ona mocno zużyta - każdy ząb ma wyraźne zaokrąglenie. Ta kaseta nie jest mocno zużyta. Być może jest wystarczająco zużyta, by nie współgrać z nowym łańcuchem, ale spokojnie można na niej dalej jeździć na starym łańcuchu. To jest dopiero zużyty napęd (właściwie to na kasecie nie było problemów - wciąż normalnie przenosiła napęd, ale łańcuch spadał już z blatów z przodu):
luker7 Napisano 27 Kwietnia 2021 Napisano 27 Kwietnia 2021 ja bym dał szanse nowemu łańcuchowi na ułożenie się. Kaseta nie jest tak mocno zużyta ,a łańcuchy 8s są tanie i gorszej jakości więc szybciej to się dogada niż jakby to było w napędzie 10s z łańcuchem KMC EL
luker7 Napisano 28 Kwietnia 2021 Napisano 28 Kwietnia 2021 Chociaż może zajechać cały napęd do końca i w między czasie kupić lepiej dobrane blaty bo widać używasz tylko 4 najmniejsze koronki.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.