Skocz do zawartości

[Do 3000zł] Garvel/cross na 155kg wagi


Zoltyy

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć , to już druga próba zakupienia roweru na 155kg tym razem nowy budżet i trochę więcej zorientowania. 

Zauważałem że kilka firm np Marina, Diamondba lub Fuji sprzedają rowery z udźwigiem do 161kg w tym 35kg bagażu lub niektóre modele z udźwigiem rowerzysty do 150kg. 
Co się przewijało najczęściej podczas poszukiwań to stalowa, 2 komorowe obręcze kapslowane, 36+ szprych. Na piastach w ogóle się nie znam więc ciężko mi określić która jest dobra. 

Natrafiłem na dwa modele :

Marin, z tym że bardzo zależałoby mi na baranku i klamko manetkach szosowych ze względu na wygodę. Powiedzmy że mógłbym dorzucić jeszcze 300-400zł na przeróbkę za baranka + najtańsze klamki lub jakieś używane. Dodam ze po rozmowie z producentem potwierdził on że model ten udźwignie 161kg rowerzysty z bagażem. 
https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2021-muirwoods

Druga opcja, praktycznie nigdzie niedostępna, udźwig 150kg zo ile mieści się w kategorii 
Cyclo-cross CONDITION 2 (manual w pdf), po wpisaniu frazy Diamondback Cyclo-Cross to pierwszy rower który wyskakuje więc zakładam że tak. Bardzo w moim guście tylko niestety nigdzie nie mogę go znaleźć.:(
https://www.diamondback.pl/contra-cx

Macie jakieś może jakiś pomysł na coś w stylu szosówki ale z porządniejszym kołem? Właśnie taki grevel, najbardziej zależy mi na baranku i tych klamkach ale jeżeli znajdzie się coś w okolicach 2,5tysi będzie to można zcustomizować to czemu nie. Używane raczej odpadają bo chciałem wziąć go 3-4 raty. 

Pozdrooo :)

 

 

Napisano

Cześć. Przede wszystkim trzeba szczerze popatrzeć w jakim jesteś stanie fizycznym na obecną chwilę. Później przemyśleć co dla Ciebie będzie odpowiednie. Jak wygląda Twoja sprawność fizyczna? Ja w głowie mam inny rower dla osoby otyłej. W poprzednim temacie też zero wzmianki na ten temat.

Napisano

Stan fizyczny wystarczający żeby wsiąść na rower pojeździć pół godziny zrobić sobie przerwę i znowu pół godziny i tak powoli robić sobie kondycję. Zacząłem właśnie dietę 1600 do tego. Nie zamierzam na razie ruszać w trasy po 100-150km dziennie, chociaż kiedyś dużo jeździłem, ostatnie 3 lata trochę się zapuściłem. 

Zamierzam później (tzn jak zrzucę z 30kg) trochę po europie pojeździć a na razie asfalt i leśne utwardzone drogi. 

Napisano
13 minut temu, Zoltyy napisał:

Zacząłem właśnie dietę 1600 do tego.

Trochę OT ale ta wartość jest duuuuuuużo za mała. Skończy się skrajnym wycieńczeniem a na koniec jojo.

1650 miała moja dziewczyna przy pracy biurowej żeby zejść z 62 na 57. 

Napisano

MTB  nie bardzo mi się podobają, wiem że z automatu powinny mieć bardziej wytrzymałe koła, ale w sumie to i do szosówki z odpowiednio szerokim widelcem można by wsadzić opony 40mm + na 3 komorowych obręczach. Tak naprawdę mógłby próbować złożyć rower z najtańszych komponentów, zainwestować tylko w koła, stalową ramę ale raz że się nie znam, dwa szkoda mi pieniędzy na serwis który by to zrobił i trzy trochę zależy mi na czasie. 

3 minuty temu, wkg napisał:

Pytanie czy się zegniesz odpowiednio. Przekładanie osprzętu to tez koszta i chyba większe niż 400. Marin ma rower z barankiem o komfortowej charakterystyce ale droższy za to robiony na wagę amerykańską :) https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2021-four-corners

Chciałem na starcie dokładnie ten model zwłaszcza że też udźwignie do 160kg z bagażem, ale niestety 4tys to trochę przy dużo. Z drugiej strony to już taki pewniaczek, więc może warto jednak dołożyć. 

Napisano

Po pierwsze nie kupisz z takim budżetem szosy na tarczach, która zmieści takie opony, nawet używanej

Po drugie te 155 gdzieś na sobie masz - jak umiejscowienie tej masy ma się do mocno pochylonej pozycji podczas jazdy? 

Napisano

WKG podał jedną z najlepszych propozycji na rynku jeśli chodzi o rower z barankiem. Geometria bardzo wygodna, nie sportowa. Korba ze sztywną osią. 3-rzędowa korba, blat 50 w tym rowerze będzie bardzo sporadycznie używany. Rower jest ciężki, zdecydowanie lepsza byłą by korba gravelowa.

Nie jestem to idealny rower. Brak sztywnych osi. Koła na kulkach.

Zrobisz jak będziesz uważać. Do zakupu roweru trzeba podejść z głową. My zawsze pomożemy, poznasz nasze zdanie.

Napisano
2 minuty temu, Mihau_ napisał:

Trochę OT ale ta wartość jest duuuuuuużo za mała. Skończy się skrajnym wycieńczeniem a na koniec jojo.

1650 miała moja dziewczyna przy pracy biurowej żeby zejść z 62 na 57. 

Nie raz już się jeździło cały dzień na dwóch snikersach i zupce chińskiej. Nie wyobrażam sobie w jakim trzeba być stanie żeby po 30min lekkiego pedałowania być skrajnie wycieńczonym. To że ktoś ma dużą wagę nie od razu oznacza że nie ma żadnej kondycji z resztą szczerze to nie przyszedłem tu pytać o poradę dietetyczną tylko o rower. 
 

Napisano
1 minutę temu, Mihau_ napisał:

Po drugie te 155 gdzieś na sobie masz - jak umiejscowienie tej masy ma się do mocno pochylonej pozycji podczas jazdy? 

Z tego co pamiętam to według bikefitting 30% ręce, 70% tyłek.

Napisano
10 minut temu, Zoltyy napisał:

Chciałem na starcie dokładnie ten model zwłaszcza że też udźwignie do 160kg z bagażem, ale niestety 4tys to trochę przy dużo. Z drugiej strony to już taki pewniaczek, więc może warto jednak dołożyć. 

Prawdę mówiąc jeżeli chodzi o ramę to i 

https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2021-nicasio i https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2021-gestalt
wytrzyma spokojnie. Przeciez nie będziesz zjeżzał ze schodów. Pytanie, czy geometria będzie odpowiadać.

Ty piszesz o 1600 kcal/dzień ? To Cię zabije.

Napisano
7 minut temu, Zoltyy napisał:

Nie raz już się jeździło cały dzień na dwóch snikersach i zupce chińskiej. Nie wyobrażam sobie w jakim trzeba być stanie żeby po 30min lekkiego pedałowania być skrajnie wycieńczonym. To że ktoś ma dużą wagę nie od razu oznacza że nie ma żadnej kondycji z resztą szczerze to nie przyszedłem tu pytać o poradę dietetyczną tylko o rower. 
 

To udaj się do kogoś po poradę dietetyczną i zapłać żeby ci powiedział, że masz jeść 2x tyle

Napisano

No tak tylko czy wszystko nie sprowadza się jednak do obręczy, piasty i szprych przy takiej wadze? Jeżeli chodzi o Nikasio też bardzo fajny i mieści się w Tej kategorii do 161kg 

1 minutę temu, Mihau_ napisał:

To udaj się do kogoś po poradę dietetyczną i zapłać żeby ci powiedział, że masz jeść 2x tyle

Nie dzięki, poradzę sobie :) 

7 minut temu, wkg napisał:

Prawdę mówiąc jeżeli chodzi o ramę to i 

https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2021-nicasio i https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2021-gestalt
wytrzyma spokojnie. Przeciez nie będziesz zjeżzał ze schodów. Pytanie, czy geometria będzie odpowiadać.

Ty piszesz o 1600 kcal/dzień ? To Cię zabije.

Nie zamierzam jeździć cały dzień jedząc tylko 1600kcal przecież to oczywiste, na razie jestem na takiej diecie a jak już zacznę jeździć regularnie to i dietę zmienię.  

Napisano

No mniej więcej wszystko sprowadza się do kól i hamulców. A i koła od razu nie pójdą jak nie będziesz szalał po krawężnikach.

Co do diety (sam zacząłeś o niej pisać) - jak uważasz ale to, że potrafisz jakiś czas jechać bez snickersów o niczym nie świadczy. Podczas mało intensywnego wysiłku spalasz tłuszcz - a masz go sporo zmagazynowanego w wątrobie i śledzionie. Dłuuuuugo Cie jeszcze nie odetnie. 

Napisano

Na początek platformowe - nawet chińskie, przez tysiąc, dwa kilometrów się nie rozlecą. Sa tu wątki o chińskich platformach. Jeżeli SPD to 520-ki - bardzo solidne, koło 70g cięższe od najdroższych XTR-ów dla golinóg.

Prawdę mówiąc - wydaj na rower bo Ci będzie latami służył, pedały zawsze możesz zmienić. A już najlepiej gdybyś mógł się do roweru przymierzyć. Wiem, w tych czasach to niełatwe, czasem trzeba się przejechać ale gdybys tu dłużej siedział wiedziałbyś ile tu wątków o niedopasowanej ramie. Trzcinką nie jestes a zgiąć się trzeba.

Napisano

Dzięki za poradę, tak sobie myślę że może i bym nawet zainwestował aw tego Four Corners ale nigdzie go nie ma, Najprawdopodobniej zdecyduje się na tego Nicasio+, zawsze mogę go zwrócić jak rama nie podpasuje, no chyba że w Warszawie będą go mieli gdzieś na stanie wtedy podjadę się nim przejechać. 

Napisano

To dopytaj jeszcze w tym czy innym wątku o rozmiar. 4C ma opinię strasznego emeryckiego grzmota :D

Mocno bym się zastanawiał nad wyborem roweru z barankiem bez przedniej przerzutki.

Napisano

Tylko jak tu teraz szukać roweru bez przedniej przerzutki, bardzo mało ich nie miało, głównie te odchudzone miejskie  białymi obręczami jeżeli wiesz o co mi chodzi. Na coś takiego to nawet nie wsiądę a co dopiero mowa o jeżdżeniu :P A masz może jakąś stronkę na której można wybrać listę komponentów i wyszukuje Ci po nich gotowe modele? Coś takiego byłoby idealne, coś w stylu xkoma. 

Napisano

Nie ogarniasz obecnego rynku rowerowego. Popyt o wiele przewyższa podaż, trzeba szukać co w ogóle jest dostępne a nie sobie komponenty wybierać. Tym bardziej, że budżet masz skromny i w każdym rowerze będą zamontowane jakieś noname komponenty żeby ciąć cenę

Napisano

No widzę właśnie że większości rowerów które mnie interesują po prostu nie ma, na 5 sztuk udało mi się dwa razy znaleźć jedną gdzieś na stronach które raczej nie wzbudzają zaufania.

A co jest dostępne? No właśnie, dostępność to jedno a udźwig to drugie. Komponenty można sobie dobrać gówniane albo w ogóle ich nie dobierać, polecam zapoznać się z xkomem jak działa, jak nie wybierzesz którejś pozycji to wyświetli Ci wszystkie komponenty dostępne na rynku czy raczej dostępne akurat u nich, na już czy na zamówienie. 
Taka wyszukiwarka byłaby najlepsza bo najłatwiej byłoby się zorientować na co mnie stać i co jest w ogóle do kupienia, ale domyślam się że coś takiego nie istnieje skoro nie dzielisz się linkiem  :P

Napisano

Moim zdaniem gravel jest Ci nie potrzebny. nie ma szans aby wykorzystać ten typ roweru. Do tego skromny budżet. Szukał bym czegoś na prostej kierownicy, w takich rowerach hydrauliki to coś o wiele bardziej popularnego. Twoja waga i hamulce mechaniczne marnie to widzę. 

Marin Mirwoods, Larkspur. takie rowery bym bardziej widział do tej roli.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...