Skocz do zawartości

[Merida czy unibike] który wybrać?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Poszukuję roweru do jazdy z dzieckiem. W zdecydowanej większości przypadków będzie to jazda po ścieżkach rowerowych. Otrzymałem propozycję 2 modeli: 1)  Unibike Expedition 2) Merida Freeway 9700 disc.

Jaka jest Wasza opinia? Co warto wybrać??

Nie będę ukrywał iż jestem laikiem...i do tej pory poruszałem się rowerem za 800 zł.

Z góry dziękuję za informację i pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziecko na swoim rowerze czy fotelik? 

Unibike będzie się według mnie dużo lepiej prowadził, Merida ma kierownicę z gatunku "miejskich", mocniej wygiętych do tyłu, tak przynajmniej wnioskuję po zdjęciach, Unibike "prostą" ze świetnymi chwytami Ergona. W ogóle, na Expedition bardzo wygodnie się jeździ, śmialiśmy się z kolegami z serwisu że kiedyś dorośniemy do takich rowerów do rekreacji to w ciemno bierzemy. No i rower solidnie złożony, na lata. W przypadku Meridy nie wiem jak wypadają koła, bo nie ma nic o szprychach, ale w rowerze za tyle raczej nie oszczędzali, jak robi to wielu producentow. 

Jeśli nie potrzebujesz całego wyposażenia typu dynamo/oświetlenie/błotniki/bagażnik to może jakaś crossówka od Unibike np. Viper? Lepszy osprzęt kosztem braku wyposażenia. Ale z drugiej strony i tak przeskok na Alivio 9 rzędowe odczujesz mocno na plus, to taka średnia półka, czuć że działa zauważalnie płynniej od niższych grup. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to Expedition jest dobrym wyborem. Unikałbym kierownicy właśnie takich rodem z mieszczuchów, jak są w miejskich "damkach" czy np. Unibike Vision/Voyager. Merida chyba też taką ma. Rower prowadzi się trudniej z dodatkowym obciążeniem, w dodatku czasem nieco się przemieszczającym, a na takiej szerokiej kierownicy jest znacznie pewniej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie jakie są podstawowe różnice pomiędzy tymi dwoma modelami??