Skocz do zawartości

[frezowanie] główki ramy


Rekomendowane odpowiedzi

Kupiłem stery nakręcane o 3 mm wyższe od tych, które były dotychczas. Nie chcę wymieniać ich na inne, bo są na łożyskach maszynowych, a to raczej nie jest standardowe rozwiązanie w 1".

Czy bez konsekwencji mogę dać do sfrezowania główkę ramy o te 3 milimetry? Rama aluminiowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. A dotychczasowe były "na styk"? Wyfrezowanie w główce ramy jest dokładnie takie jak element montażowy aktualnych sterów? - raczej mało prawdopodobne...

2. Jeżeli faktycznie są na styk to może po prostu dać 3mm pierścień jako dystans niwelujący tą różnice, głąbokość osadzenia się przecież nie zmieni w stosunku do starych? Do jednocalówek to pewnie zwykły 3mm dystans 1 i 1/8 załatwi sprawę.

3. Nawet jak się nie mieści (jak się nie mieści to pewnie nie jest to całe 3mm) i nie chcesz dystansu to dałbym stery na magnesówkę a nie dłubał ramę - taniej, prościej, szybciej.

Edyta... założyłem, że 3mm to "za dużo" ma część sterów chowana w główce ramy skoro "frezowanie". Ale może zupełnie o co innego chodziło :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nakrętka łapie, ale o te 3 mm gwintu mniej.

Jeszcze raz wyjaśnię. Wysokość sterów (bez części chowanej w główce) jest o 3 mm większa od poprzednich. Chciałem zniwelować tą różnicę zmniejszając wysokość główki.

Jeszcze nie ściągnąłem starych misek i nie wiem, czy wewnętrzna średnica główki jest taka sama na całej jej długości. Jeśli jest, to chyba żadnych przeciwwskazań do zebrania 1,5 mm z dołu i 1,5 mm z góry nie będzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Pixon napisał:

Mój post nic nie wniesie do tematu, więc można go dalej nie czytać :P

Nie wiem, ale chętnie zobaczyłbym zdjęcia z przed i po operacji. Oraz jakim sprzętem to zamierzasz zrobić. Kręcą mnie takie techniczne aspekty :)

Mnie też. Koniecznie wrzuć jakieś fotki i opis. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się sam za to nie zabiorę, bo koszt takiego narzędzie jest dwukrotnie wyższy od ceny roweru mojego dziecka ;) Oddam do serwisu.
Jeśli jesteście zainteresowani, jak wygląda cały proces, zapraszam np. na stronę ParkToola https://www.parktool.com/blog/repair-help/head-tube-reaming-and-facing

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Roballinho napisał:

Ale pytanie nadal pozostaje bez odpowiedzi. Czy ręczy frez poradzi sobie z zebraniem około 2 mm aluminium?

Naturalnie, dobry frez z dociskiem bez problemu zbierze taką ilość materiału. 
Odnośnie tego, jak wygląda taka operacja: akurat frezowania główki nie mam chyba sfotografowanego, ale analogicznie w przypadku mufy suportu całość wygląda tak: 

DSC3121.jpg

DSC3129.jpg

Przed założeniem frezu miejsce styku z miską jest np. zalane lakierem i/lub krzywe względem drugiej strony. Frez zbiera materiał po to, aby płaszczyzna docisku była równa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem chwilowy przypływ geniuszu. :) 
Po co szukać po całym mieście serwisu z odpowiednim frezem, jak można uzyskać ten sam efekt, tocząc kawałek korony widelca. Z dokładnych pomiarów, po wybiciu misek, wyszło że potrzebuję obniżyć bieżnię o 5 mm. Oddałem widelec do przetoczenia, a efekt możecie zobaczyć poniżej.

IMG_20200902_213428.jpg

IMG_20200902_213451.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...