Skocz do zawartości

[Wymiana hamulców] Zmiana MT-200 na coś lepszego -> SLX BR-M7100 ?


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim,

piszę do Was z pewnym zapytaniem. Od zeszłego roku jestem posiadaczem roweru Big Nine 500 Lite. Rowerek ma już prawie 2k km i zaczynam zastanawiać się nad wymianą hamulców. Pomysł ten chodzi  mi po głowie ze względu na moją wagę (ok. 120 kg). Na niektórych zjazdach zdaje się, że brakuje im mocy, aby mnie wyhamować na "krótszym" odcinku. Co racja przy maksymalnym wciśnięciu klamki na tylnym hamulcu potrafię koło zablokować, ale zdarza się to rzadko. Stąd moje zapytanie czy np. te hamulce -> https://www.sbike.pl/hamulce-tarczowe-shimano-slx-br-m7100-komplet-g03s-zywiczne-o_12813.html będą dobrym zamiennikiem, czy jest może coś lepszego od MT-200 a znów ciut tańszego od wymienionych SLX. Wspomnę, że jest to pierwszy w moim życiu rower na hydraulikach więc dopiero poznaje temat i uczę się :) 

Bardzo proszę o radę i opinię bardziej doświadczonych kolegów :)

Pozdrawiam

Adrid

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też bym w tym kierunku myślał. 4 tłoczki na przód i dwa na tył.

Jak chcesz trochę taniej to zobacz BR-M6120 na przód i BR-M6100 na tył. Ewentualnie kup najpierw przód bo tył to i tak jest tylko dodatek. Wymień tam klocki na np półmetaliczne czy coś i będzie ok na razie. Tych hamulców musisz jednak dobrze poszukać bo są nowe i ceny jeszcze nie są "europejskie" i sklepu potrafią sprzedawać je po takiej samej cenie co SLX.

Najlepiej jakbyś też wymienił tarcze na przynajmniej RT-64

Edytowane przez Lawstorant
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, cervandes napisał:

Przy takiej masie startowej, to może warto myśleć o 4-ro tłoczkowcach?

Jak pisałem przez ponad rok czasu problemów nie było - żadnego drzewa ani rowu ze względu na brak możliwości zatrzymania się nie zaliczyłem. Bardziej zastanawiam się czy po prostu ze względu na przyszłościową eksploatację tego roweru nie opłaca się wymienić na coś lepszego. W ten weekend planuje jechać w góry i zrobić malutką pętle (Złoty Groń - Pietraszonka - Wisła Czarne i powrót do Złotego) i wtedy będzie drugi test tych hamulców bo już jeden był na trasie do trójstyku granic (PL-CZ-SK) i wszystko było w jak najlepszym stanie - zjazd asfaltowy z prędkości 80km/h wyhamowane do 15km/h zgodnie z założeniem i bez gleby :) a z drugiej strony wiem, że wiele właśnie ludzi radzi aby zmienić MT-200 ze względu na słabszą siłę hamowania po "X" czasie użytkowania. 

Teraz, Lawstorant napisał:

Też bym w tym kierunku myślał. 4 tłoczki na przód i dwa na tył.

Jak chcesz trochę taniej to zobacz BR-M6120 na przód i BR-M6100 na tył. Ewentualnie kup najpierw przód bo tył to i tak jest tylko dodatek. Wymień tam klocki na np półmetaliczne czy coś i będzie ok na razie. Tych hamulców musisz jednak dobrze poszukać bo są nowe i ceny jeszcze nie są "europejskie" i sklepu potrafią sprzedawać je po takiej samej cenie co SLX.

Najlepiej jakbyś też wymienił tarcze na przynajmniej RT-64

Jeśli chodzi o klocki to mam na tą chwilę żywiczne bo mam tarczę która tylko takie klocki akceptuje. Musiałem już raz klocki wymienić bo z własnej głupoty je zanieczyściłem :( Czytałem, że już klocki żywiczne  wzmacniane potrafią dać dodatkowy efekt :)

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To już wcześniej było sugerowane:

Biorąc pod uwagę nakład środków do efektów to dobrym rozwiązaniem jest w Twoim przypadku kupno na przód m6120 i m6100 na tył - do tego na przód tarcza 180 sm-rt6x (z uwzględnieniem systemu mocowania w piaście) a na tył w sumie przy Twojej wadze też taka sama.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tyle, że to akurat nie jest optymalny set dla kolegi... a wydać 100zł mniej na półśrodek - oba hamulce dwutłoczkowe to taki se interes dla kogoś kto ma 120kg, nie wspominając o loteriadzie na olx.

Raz a dobrze zawsze wychodzi taniej niż 3x tanio.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@abdesign jeśli chodzi o przód to mam aktualnie 180 a na tyle 160. Jak kolega @Lawstorant wspomniał wymienię tarczę na SM-RT64 więc myślę, że i wtedy okładziny z żywicznych wymienię na metaliczne :) Ale to szykuje się, aby ten zabieg przeprowadzić pod koniec sezonu, aby od nowego testować nowy osprzęt :D

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. sprawdź mocowania piasty, bo sm-rt64 to dobry wybór o ile masz centerlock... a Ty nie powiedziałeś co tam masz. 6 śrub czy centerlock

2. nie zmieniaj klocków od razu - żywica shimano to stosunkowo dobre klocki - jeździj aż zetrzesz a wymień na inne oceniwszy czy potrzebujesz.

3. Tarcze które lądują zazwyczaj w komplecie z mt200 to... - e na to nie ma słów.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 4 miesiące temu...

Hej,
pozwolę sobie odświeżyć temat. Patrząc na pogodę na dworze zbliża się powoli otwarcie sezonu rowerowego. Zatem chciałbym oddać rower na upgrade o którym pisałem. I zastanawiam się właśnie na hamulcami dokładnie M6120 - są to czterotłoczkowe hamulce i wydaje mi się, ze przy wadze 120kg lepiej zabrać je aniżeli M6100. Ale, zapytam się raz jeszcze Was czy warto dopłacić te 100-150 PLN więcej do M6120 czy wystarczy M6100. Wymieniłem już sb tarczę z przodu na SM-RT64 ale okładziny wciąż zostawiłem żywiczne i już była pozytywna zmiana. Więc czy M6100 plus okładziny metaliczne to nie będzie już wystarczający upgrade ?

Proszę raz jeszcze o Wasze opinie :)

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tarczę weź rt70, na przód ten 4-tłoczeka a na tył 2-tłoczek i wystarczy, zostaw żywice a jak nie będzie dawać rady zmień na metal.

ja u siebie mam mt200, zmieniłem tylko klamki na mt500 z servo-wave i jest duża poprawa w sile hamowania i modulacji, zrobiłem na tym setupie jakieś 4000km w tym 1400 km na greenvelo z sakwami i zdało to egzamin.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, sz.jablonowski napisał:

tarczę weź rt70, na przód ten 4-tłoczeka a na tył 2-tłoczek i wystarczy, zostaw żywice a jak nie będzie dawać rady zmień na metal.

ja u siebie mam mt200, zmieniłem tylko klamki na mt500 z servo-wave i jest duża poprawa w sile hamowania i modulacji, zrobiłem na tym setupie jakieś 4000km w tym 1400 km na greenvelo z sakwami i zdało to egzamin.

Tylko akurat tarcze RT64 kupiłem w bardzo dobrej cenie więc jakoś nie uśmiecha mi się teraz kupować nowych. Rozumiem, że do modelu 6120 jak i 6100 można kupić okładziny żywiczne ? Nie tylko metaliczne ? Na metalikach nigdy nie jeździłem więc nic nie stoi na przeszkodzi by spróbować jak się na nich jeździ. A skoro już tarcza która przystosowana jest na takie okładziny to czemu nie :) 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...