Skocz do zawartości

[Rower trekkingowy] Pozycja podczas jazdy rekreacyjnej


Rekomendowane odpowiedzi

Ciekawi mnie, jaką pozycję ludzie preferują podczas jazdy trekkingiem: bardziej pochyloną czy wyprostowaną. Zdaję sobie sprawę, że to nie do końca zgodne ze sztuką, bo zaleca się, żeby rączki kierownicy były na tej samej wysokości co siodło (przy założeniu, że rama jest dobrze dobrana), a ja często mam siodło trochę niżej niż kierownicę (jeżdżę przy różnych ustawieniach wysokości siodła, raz bardziej zginając nogi, a raz bardziej je prostując). Osobiście preferuję pozycję bardziej wyprostowaną (ale nie całkiem). Zapewne to naleciałość z roweru miejskiego, którym jeździłem w ostatnich latach. Dochodzi też kwestia wieku; kiedyś lubiłem jazdę na baranku, z czasem zacząłem coraz rzadziej korzystać z dolnego chwytu, a obecnie najbardziej lubię kierownice typu jaskółka, ustawione raczej wysoko niż nisko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ilu użytkowników tyle optymalnych pozycji ;)

Ale trend jest taki żeby się prostować, i to często na siłę. Przedłużanie rur sterowych, mostki ze wzniosem 90 stopni, kilkanaście podkładek pod mostkami. O ile jeszcze w rowerze trekkingowym to nic złego to ludzie na siłę przerabiają inne, głównie górskie.

Jeśli chodzi o ustawienie siodełka to tutaj mimo wszystko jest tylko jedno słuszne - jeśli będzie za nisko mogą pojawić się bóle kolan. I dopiero po dopasowaniu siodełka można dograć resztę pozycji poprzez ustawienia kierownicy. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wyżej . Siodło trzeba ustawić optymalnie , wysokość kierownicy , pochylenie to sprawa bardzo indywidualna .  Na trekkingu możesz jeździć mocno wyprostowany i nie będzie to razić . Jeśli o to pytasz . Takie rowery  z zasady wymuszają dość wyprostowaną pozycję i z tego co widzę tak większość ludzi na nich jeździ .

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jeżdżę bardziej pochylony (jak na trekking), zmieniłem kierownicę z jaskółki na prostą, mostek mam z niewielkim wznosem. Po mieście to w sumie bez różnicy, ale przy chciaż trochę dłuższej trasie jednak opór powietrza przy wyprostowanej pozycji jest znaczny, a i pedałuje się moim zdaniem mniej efektywnie.

Edytowane przez Zubrr
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...