lynics Napisano 29 Lipca 2020 Napisano 29 Lipca 2020 Czołem! Moi mili, mam pacjenta, Unibike Fusion z 2013 roku. Sprawny, niekatowany, ale w ostatnim czasie niezbyt zadbany rower zaczął domagać się doinwestowania (przeskakujący łańcuch). Nie znam się na temacie dobrze, ale rower kilka ładnych tysięcy nakręcił bez jakiejkolwiek zmiany napędu (w dobrym warunie) więc stwierdziłem, że na bank trzeba wymienić łańcuch. Z racji, że wcześniej nic nie było wymieniane i taka wymiana niewiele by dała zamówiłem kasetę HG41 (obecnie HG31) w zestawie z łańcuchem HG40 (obecnie założony UG40), bo koszt niewielki, a wcześniej śmigał bardzo przyjemnie. Jednak łańcuch przeskakuje głównie na 2 największych zębatkach korby, na 1 nic się nie dzieje i faktycznie 2 największe blaty to już ostre zęby mają. Wymiana 2 blatów to kilkadziesiąt złociszy, takiej samej korby (M361 22/32/42) ponad 2x tyle co 2 zębatki. Ma to sens? Może lepiej wymienić całą korbę skoro najmniejszej zębatki i tak praktycznie nie używam? A może jakaś tańsza korba tu też przypasuje? Chciałbym, aby rower po prostu chodził jak wcześniej. Dzięki i pozdro!
Mihau_ Napisano 29 Lipca 2020 Napisano 29 Lipca 2020 Wymień sobie blaty. Najtańsze korby niewiele sobą reprezentują. Przy okazji zamów sobie przymiar do łańcucha żeby nie przegapić max rozciągnięcia (które, biorąc pod uwagę, że hg40 to śmieć dość szybko nastąpi)