Skocz do zawartości

[Korba Alivio] zużycie


slimson7221

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, 

W tematyce rowerów jestem mocno początkujący. Liczę na Waszą pomoc :) 

Ponad miesiąc temu zakupiłem sobie nowy rower - LAZARO X-FORCE V4 MEN 2020. Na rowerze przejechałem dotychczas 220 km. Robię trasy po 20-30 km, więc niewielkie. Rower wydawał mi się spoko jak na taką jazdę, poczytałem parę opinii i zdecydowałem się na zakup przez Internet. Rower po zakupie przeszedł regulację przerzutek bo nie chciał wrzucać na 3x8 i 3x9 ale nie o tym... 

Wszystko było ok do dzisiaj. Po przejechaniu 200 km postanowiłem nasmarować delikatnie łańcuch smarem do tego przeznaczonym. Łancuch być moze tego nie wymagal, ale slyszalem ze po jakimś tam przebiegu nalezaloby go przesmarowac. Przyznaje - nie czyscilem go przed nalozeniem smaru - jedynie nalozylem po kropelce na ogniwo. Dodam, że rowerem jezdzilem tylko po asfalcie, nie bylo piasku, nie byl nawet zakurzony. Dzisiaj po smarowaniu zrobilem rowerem 25 km - od poczatku trasy zaczał delikatnie stukac na najwyzszej przedniej zebatce - na pozostalych OK. Zaczałem szukac co jest przyczyna i oto to zaobserwowałem na zdjeciu ponizej - połamane/zjechane zeby... Na zdjeciu zamiescilem jeden ząb, ale w takim stanie są conamniej 4. To wydaje sie powodem, ale pytanie do ekspertów, jak to możliwe ze w nowym rowerze po 220 km łamia się zeby? To wogole mozliwe, czy ktos po prostu zrobil mnie w balona, a moze ja cos zle zrobilem? 

Dodam najciekawsza rzecz, otoz okazuje sie, że przepadła gwarancja, bo nie bylem w serwisie po 30 dniach od zakupu - dzis mija 32 dzien od zakupu. Czy to oznacza, że mam wymieniac cala kasete na wlasny koszt? 

Jak działa rekojma w tym przypadku? Macie jakieś doswiadczenie jak sprzedawca do tego podejdzie? Nie usmiecha mi sie wydawac 200-300 zl na nowa korbe w rowerze za ktory zaplacilem miesiac temu 1750 zł... Jak to mozliwe? :) 

1612120527_103897430_786231175538413_1438884358775192126_n(1).thumb.jpg.58303b8ee48b3d17bafe108c356a2741.jpg

Napisano

O i to jest dobra wiadomosc :) 

Dobrze, że na starcie zaznaczylem ze jestem poczatkujacy hehe :)

Gdzie zatem szukac przyczyny "stukania" i ewentualnie jak ja wyeliminowac? Czy moze po smarowaniu lancuch sie "dogra"? 

Napisano

Na pewno nie obciera o przerzutkę z przodu?  Film najlepiej nagraj to spróbujemy pomóc
PS w twojej korbie możesz wymienić zębatki, nie trzeba nowej korby.

Napisano

Ale to stukanie nie szuranie od ocierania. Mi jak czasem stuka to zawsze po karcherze przechodzi ale to niepopularne wśród ortodoxów : )

Kiedyś o mało co nie kupiłem nowej korby bo mi stukała o czujnik kadencji jak się po czasie okazało : )

  • Mod Team
Napisano

Proponuję wyczyścić dokładnie łańcuch, kasetę i korbę z brudu, piasku i nadmiaru smaru. Czasem jest tak, że brud tak się układa, mimo że nie ma go dużo, że pogarsza pracę napędu. O dziwo zwykle dźwięki dochodzą z okolic korby.

Spróbuj, to nic nie kosztuje.

Napisano

Jak znajdę chwilę czasu to nagram ten filmik. 

@cervandes mysle, że tak. Kolega zakupil Crossa, spoznil sie 3 dni i "po ptokach". 

Dodam, że to dzieje się tylko na najwyżej przerzutce (3) z przodu. Mielenie tyłem w zasadzie bez znaczenia. Po wrzuceniu "2" i "1" stukot zanika. 

Watpie zeby bylo to od zabrudzenia, bo nie jest to "chrobotanie" ani nic w tym stylu. Jest to punktowy dzwiek "tykania" po nacisnieciu lewego pedala w tym samym polozeniu w zasadzie - w momencie kiedy pedal znajduje sie o godzinie 17.25 mniej wiecej, czyli na dole. 

Jesli chodzi o dokrecenie lewego suportu - tutaj chodzi o dokrecenie lewego pedała imbusem tak? Czy inaczej?> 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...