Skocz do zawartości

[Przerzutka tylnia] Shimano nexus 8 Sg 8r20


gungel8

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, ostatnio ściągałem koło w rowerze żeby zmienić dętkę. Jest to koło od gazzeli z przekładnia shimano nexus 8 i hamulcem rolkowym. Założyłem koło z powrotem i teraz gdy przerzucę na biegi 5-8 przekładnia halasuje, jakby się zacierała. Na biegach 1-4 jest wszystko ok. 

Wie ktoś o co chodzi? Koło założyłem tak samo jak było. 

Napisano

Z tego co pamiętam na którymś biegu ( wynika że na 4 ) jest wskaźnik . Trzeba kreski czy punkty ,,zgrać" ze sobą . Na you tubie były filmiki .

Napisano

Podkładki zapobiegające obracaniu osi (te z ząbkiem) dobrze zakładasz? Znajomy kiedyś po wymianie dętki założył je tak, że zamiast wejść w wycięcie w hakach opierały się na ich płaszczyźnie i aż wyginały oś po dokręceniu koła (prawdopodobnie dlatego, że łańcuch był  już rozciągnięty i dopiero w tym miejscu uzyskał jego właściwe napięcie).

Warto sprawdzić też, czy nie poluzowała się (albo za mocno zacisnęła) nakrętka kontrująca piastę z lewej strony.

Piasta hałasuje też podczas obracania koła, bez pedałowania?

Koło  kręci się swobodnie?

Czy ma luz boczny?

A może hałasuje sam hamulec rolkowy (za mocno naciągnięta linka i okładziny ocierają)?

Napisano

Sprawdzę jutro te podkładki. 

Podczas obracania koła piasta nie halasuje koło się kręci swobodnie i nie ma luzu. 

Hamulec na pewno nie bo sprawdzałem 

Po prostu na 5 6 7 8 biegu tak gruchocze głośno coś w piascie 

  • 2 tygodnie później...
Napisano

1.Ściągasz koło.

2. Łapiesz w imadło oś koła (oś jest frezowana specjalnie pod takie zastosowanie)

3. Sprawdzasz czy się swobodnie obraca, czy nie ma luzów.

4. Kasujesz luzy. Oś jest z stali molibdenowej, więc kasujesz luzy na "zero".

W piastach to MTB/XC itd z szybko zamykaczem zostawia się lekki luz który kasuje się po zamontowaniu koła.

Jak wszystko jest okej.

Sprawdzasz hamulec , czy jest czysty.

 

Montujesz koło, sprawdzasz czy kręci się swobodnie. Sprawdź czy podkładki antyrotacyjne są dobrze zamontowane.

Sprawdzasz czy linka jest skalibrowana. Czy znaczniki są w jednej linii.

Sprawdzasz czy linka się nie zacina, czy działa lekko. Na wszystkich biegach musi działać swobodnie manetka, bez zacięć.

 

Jak nie działa nadal to trzeba wyjąć piastę, i umyć w benzynie ekstrakcyjnej/nafcie. Jak w środku będzie rdza/woda to będzie to przyczyna hałasów.

Przejrzeć czy któryś z elementów się nie złamał.

Zastosować smar shimano do piast planetarnych, albo smar EP-1 lub inny w klasie NLGI-1 , może być też molibdenowy lub morski. Piastę można też zanurzyć w oleju do skrzyń automatycznych, jak odkapie olej , potem przesmarować smarem

Smar ŁT-4 nie nadaje się do piast planetarnych.

 

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...