Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

havok
Napisano (edytowane)

Witam,

Chcę zmienić rower na coś nowszego i bardziej odpowiadającego moim potrzebom.

Do tej pory jeździłem na Giancie MTB rama M, koła 26', osprzęt Altus i Acera i zacząłem zauważać, że to nie to. Trasy to 80% miasto i 20% ścieżki leśne.

 

Z początku planowałem mały upgrade - rower do 1200-1500, może używany. Z czasem urosło to do nowego za 2500.

Na placu boju są (kolejność nieprzypadkowa):

1. Wheeler Cross Go 2 2020

https://wheeler.com.pl/product-pol-804-WHEELER-CROSS-GO-2-Meski-kolekcja-2020.html

2. Indiana X-Cross 5.0

https://www.avans.pl/rowery/rowery-cross/rower-indiana-cross-5-0-m19-czarny-brazowy?gclsrc=aw.ds&gclid=EAIaIQobChMI19_rmsj26QIVxqsYCh3rwwwQEAQYBSABEgKQ1PD_BwE&gclsrc=aw.ds

3. Giant Roam 2 Disc

https://sprint-rowery.pl/rower-crossowy-giant-roam-2-disc-2020?utm_product_id=44097&gclid=EAIaIQobChMIlZeIi8j26QIVUoGyCh1X3QjYEAQYAiABEgKAP_D_BwE

4. Unibike Crossfire GTS

https://www.rowerzysta.pl/rower-crossowy-unibike-crossfire-man-2020.html?fee=4&fep=45189&gclid=EAIaIQobChMIgY7xyMj26QIVgsCyCh0BaAVpEAQYASABEgLOU_D_BwE

5. Sprzedawca w sklepie proponował mi jeszcze Treka Dual Sport 2 Equipped za 2750, ale ten osprzęt Tourney...

https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-crossowe/rowery-hybrydowe/dual-sport/dual-sport-2/p/23067/?colorCode=black

 

Rama do nich to, jak mniemam, L/20'?

 

Dodatkową przeszkodą jest dostępność rowerów... Wheeler i Indiana tylko z wysyłką (czyli muszę złożyć), Giant i Unikibe na ten moment w moim mieście są nie do dostania - trzeba czekać jak za komuny na Poloneza.

 

Mój wzrost to 180 cm, waga 75kg.

 

Będę ogromnie wdzięczny za pomoc.

 

Edytowane przez havok

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kombiii

Brałbym Treka. Piękna rama, wewnętrzne prowadzenie linek i niezła, jak na ta cenę, waga. Przerzutki z manetkami można później upgradować.

Martwi mnie tylko ten suport na kwadrat.

 

W rowerze za taką cenę powinno być obowiązkowo mocowanie Octalink.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Szalek36

Ostatnio ogladałem rowery o których piszesz bo też zastanawiam się co kupić.Indiana najlepszy osprzęt ale rama nie zrobila na mnie dobrego wrażenia te nie szlifowane spawy są okropne,mierzyłem się do roama 3 2020 rama piękna gładkie spawy ale osprzęt za te cene kiepski tourney + stara acera a zmieniarki altus i hamulce altus moze bym sie skusił ale rozmiar L na mnie za duży a M nie bylo,potem miałem okazje w innym sklepie spróbowac unibike crossfire i chyba najfajniejszy sprzęt solidna ładna rama blokada widelca na kierownicy,chyba się na niego skusze ale jeszcze dam sobie kilka dni na decyzje,bo szukam czegos do miasta a okazji do przymiarki jakiegoś fitnesa niestety nie miałem.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Sk27

Skłaniałbym się ku Wheeler Cross 6.4 ze względu na osprzęt. Nie wiem jak z tą sztycą amortyzowaną, jednak po jej zdemontowaniu i ewentualnym usunięciu podpórki będzie ważył prawie tyle co Trek. Jeśli chodzi o Treka to warto, żebyś się na nim przejechał. Wiele osób chwali serię DS. Z Tourneya to jest tylko przednia przerzutka, więc nie przejmowałbym się tym, jednak w kategorii cena osprzęt wypada najsłabiej.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
havok

Wziąłem Crossfire.

Podoba mi się ta regulacja amortyzatora z kierownicy. Poza tym wziąłem ze sklepu, więc automatycznie mam przegląd 0.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Norbigwgw
      Przez Norbigwgw
      Dzień dobry
      Dostałem stary rower (z naklejki GIANT), którego używam do dojazdów do pracy (~15min) i mam zamiar jeździć cały rok (zima/deszcz/etc.).
      Stan ramy jest chyba całkiem ok - szukałem ognisk rdzy i jakichś poważniejszych problemów, ale raczej prócz wieku to wszystko wygląda ok.
      Natomiast cała reszta jest niezbyt przyjemna w użytkowaniu. Zanim zainwestuje w coś lepszego to chciałbym spróbować przerobić ten rower na najprostszy sposób z możliwych, czyli singlespeeda. Chciałbym kupić wszystkie potrzebne części online. I tutaj pojawiają się pytania, czego potrzebuję i co będzie pasować do tego sprzętu.
      Zrobiłem małą listę potrzebnych części i narzędzi, poprawcie mnie proszę jeśli się mylę.
      Klucz do korby, spinka do łańcucha - mam
      Wolnobieg jednorzędowy - czy będzie pasował każdy?
      Bacik do odkręcenia wolnobiegu
      Korba - też nie wiem co będzie pasować
      Suport - zastanawiam się czy muszę kupować nowy? Prawdopodobnie by się przydał przy okazji wymiany korby, ale jaki wybrać?
      Manetki do hamulców + linki i pancerze
      Łańcuch - chciałbym jakiś grubszy (jak do bmx?) żeby zapobiec spadaniu, ale czy wtedy nie muszę wybrać dopasowanej korby i wolnobiegu?
      Opony dużo cieńsze niż aktualne, ale jednak mają być na cały sezon + nawierzchnia jest bardzo "lasopodobna".
      Jeśli macie jakiekolwiek pytania to proszę o komentarze, odpowiem jak najszybciej. Mogę oczywiście dosłać więcej zdjęć.
      Za każdą pomoc mocno dziekuję!
      Pozdrawiam
      Norbert
       
       




    • iposek
      Przez iposek
      Witam, zastanawiam się nad wymianą rowerku, po dłuugich rozważaniach laika waham się między  tymi dwoma
      https://www.cube.eu/pl/2021/bikes/city-tour/offroad/nature/cube-nature-pro-bluengreen-trapeze/
      http://unibike.pl/vipergts.html
      Różnice pomiędzy tymi rowerami mi umykają, mam nadzieję ze koledzy pomogą, naświetlą. Jako że natura obdarzyła grubymi kośćmi (tego się będę trzymał jak wagi sporo ponad 100kg  ) to ważne dla mnie są koła, piasty i całe to towarzystwo które te obciążenia przenosi.
       
    • Miczer
      Przez Miczer
      Witam, szukam dla siebie pierwszego MTB z początku myślałem nad nowym jednak ostatecznie szukam używanej maszyny. Mój wzrost to 180 cm, waga 75kg, przekrok 81cm.
      Rower zamierzam użytkować do miasta i w lekkim-średnim terenie leśnym.
      Znalazłem Wheelera Pro 39 najprawdopodobniej model z 2009 roku:
      https://www.olx.pl/oferta/rower-wheeler-39-pro-CID767-IDGl8Bl.html#02ba3de0e0 
      Całkiem ładny i szczegółowy opis. Jutro jadę oglądać ten rower. Napiszcie proszę czy waszym zdaniem rower jest dobrze wyceniony, czy może da się coś utargować?
      PS: Post trochę pisany na ostatnią chwile ponieważ ten rower miał być sprzedany jednakże potencjalny kupujący się nie przyjechał oglądać roweru.
      Czekam na odpowiedzi i pozdrawiam!
       
    • MD11
      Przez MD11
      Przymierzam się do zakupu roweru na takich kołach: https://www.giant-bicycles.com/int/cxr-2-2021.
      Mają karbonowe obręcze o wysokości 35mm w technologii hookless i fabrycznie miałyby zamontowane opony w systemie bezdętkowym.

      1. Co sądzicie o tych kołach?
      Pewnie ciężko coś konkretnego o nich napisać, bo z tego co się orientuję zostały wprowadzone do sprzedaży w tym roku, ale może mają jakieś widoczne na pierwszy rzut oka minusy lub mieliście doświadczenia z innymi karbonowymi kołami od Gianta?

      2. Zastanawiam się co oznacza dla mnie technologia hookless, bo spotkałem się z opinią, że to jest dobre tylko dla producenta, ponieważ obniża koszty produkcji i podobno takie obręcze są niebezpieczne przy wyższych ciśnieniach, bo jest ryzyko, że opona wyskoczy z obręczy. Nawet nie chcę myśleć czym mogłoby się to dla mnie skończyć w trakcie pokonywania zakrętu na asfaltowej drodze w górach (nie będzie to główne zastosowanie tego roweru, ale zakładam, że gdyby taki wyjazd mi się trafił, to zabrałbym na niego ten rower).

      Używałbym ich z oponami o szerokości 40mm, które mają maksymalne ciśnienie 5 bar / 75 psi.
      Czy 5 barów to jeszcze bezpieczna wartość przy takich obręczach? Widzę, że Schwalbe zaleca 4 bar, tylko czy taka opona będzie wystarczająco twarda przy takim ciśnieniu, żeby jeździć po szutrze i asfalcie z w miarę niskimi oporami toczenia?
      Czy do takich kół można w ogóle zakładać dętki?
      Rozumiem, że stożek przy dętkach to nie problem - widzę, że mają np. wentyle 42 mm, więc przy stożku 35 mm powinno chyba wystarczyć?
      Czy do takich obręczy powinna pasować większość opon, np. Schwalbe G-One? Czy będę musiał kupować ich konkretny rodzaj (widzę, że są różne rodzaje TLE - np. snakeskin, microskin)?

      Schwalbe pisze tak: "there are also state-of-the-art MTB carbon rims without crotchets on the market". Zastanawiam się, czy te obręcze są state-of-the-art gravelowymi obręczami, czy będę miał z nimi same problemy...
    • Gość Mike
      Przez Gość Mike
      Witam wszystkich!
      Właśnie zamówiłem rower Unibike Crossfire i chciałbym zapytać o poradę dotyczącą transportu. Rower będę przewoził na bagażniku dachowym, jednak jedna z linek hamulcowych biegnie wzdłuż dolnej rury do której mocowany jest uchwyt bagażnika. I tu moje pytanie czy mocując bagażnik i ściskając linkę istnieje jakieś ryzyko jej uszkodzenia? Jeśli tak to jak go uniknąć (inny sposób transportu niż na dachu odpada). 
      Z góry dziękuję za pomoc!
×