Skocz do zawartości

[Zacisk hamulca] Shimano br-m535 deore


mateusz2k20

Rekomendowane odpowiedzi

mateusz2k20

Cześć, ostatnio znalazłem zacisk deore br-m535, lecz nie mam klamki i właśnie nie wiem jaka będzie kompatybilna z tym zaciskiem oraz jaki przewód wybrać. 

 

Pozdrawiam,

Mateusz

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Lawstorant

To jest już bardzo stary zacisk. To prawie nie zmieniony BR-M525 którego zaczęli klepać chyba 20 lat temu. M535 to chyba zaczął być robiony w 2005. Nie byłoby lepiej kupić coś nowszego? Uszczelki w tym twoim mogą już się dezintegrować.

Edytowane przez Lawstorant
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Podobna zawartość

    • Kabax11
      Przez Kabax11
      Witam,
      Nie mogę sobie poradzić z problemem przeprowadzenia przewodów do hamulców mechanicznych w ramie.
      Otóż kupiłem używany zestaw klamkomanetek i hamulców wraz z przewodami (Sram Rival 1). Przewód do tylnego hamulca posiada złączkę co teoretycznie czyni końcówkę przewodu na tyle cienką aby można było ją przeprowadzić przez otwory w ramie, ale niestety nie mojej.
      Rama posiada specjalny otwór pod mufą suportu na przeprowadzanie linek. Lecz niestety jest ona na tyle wąska że nie zmieści metalowej końcówki przewodu hamulcowego. Jej wysokość pozwoli na przepuszczenie samego pancerza.
       
      Więc pytanie czy miał ktoś podobny problem lub zna jakieś rozwiązanie, aby za każdym razem gdy będę chciał przeciągnąć przewód nie będę musiał go ciąć.
       
      Zdjęcia:
      https://ibb.co/WVwdydZ
      https://ibb.co/TMsWTzc
    • Unbroken_reed
      Przez Unbroken_reed
      Technologia Shimano - Scylence, to mechanizm pozwalający na bezgłośną pracę bębenka gdy napęd pozostaje rozłączony. 7-stopniowy kąt zazębienia to równie mocny argument za nową technologią, jednak nie pozostaje ona bez wad. Stopień wrażliwości na zabrudzenia sprawił, że z moich serwisowych doświadczeń wynika, iż prawie żadna piasta (nawet fabrycznie nowa) nie spełnia w 100% swoich technologicznych założeń.
      Piasty takie jak:
      -FH-M7110;
      -FH-M7130;
      -FH-M8110;
      -FH-M8130;
      -FH-M9111;
      -FH-MT901,
      mogą niestety być niesforne.
      Jak sobie z tym poradzić? Jak uciszyć SCYLENCE? O tym wszystkim opowiem Wam w powyższym filmie!

      Dla osób które wolą poradniki pisane (jest tam kilka inf. których nie umieszczałem w filmiku np. jak dokładnie użyć praski [TL-FH16] itp.): DM-MAHB001-09-ENG.pdf (shimano.com)     POKAŻ MNIEJ        
    • Accent_Szaj
      Przez Accent_Szaj
      Tak sobie poczytałem, że ludzie pytają o:
      Jak odtłuścić tarcze ? Czy klocki po zalaniu olejem nadają się tylko do kosza? Jeden z tłoczków chodzi "leniwie",albo jest zapieczony.Co zrobić? Jak odpowietrzyć hamulce? Jak ustawić FS w klamce? Jak ustawić zaciski?  Hamulce piszczą,co zrobić? Postanowiłem zebrać wszystko w jednym miejscu i opisać.
      1.Tarcze
      Mycie płynem do naczyń.Spłukanie wodą i wytarcie ręcznikiem papierowym do sucha Mycie IPA(albo innym alkoholem bez gliceryny ) Wycieranie ręcznikiem papierowym Mycie rozpuszczalnikiem uniwersalnym 2.Czyszczenie klocków 
      Jest to metoda ostatniego ratunku.Nie działa ze wszystkimi rodzajami klocków,ale skoro i tak macie je wyrzucić ,to czemu nie spróbować?
      Wypalanie palnikiem, bądź nad kuchenką gazową około 10 sekund(zapalniczka tylko żarowa, inne nie daje rady) Starcie papierem  Mycie IPA Wycieranie ręcznikiem papierowym   3.Luzowanie tłoczków "Procedurą luźnych tłoczków"
      W 2-tłoczkowych zaciskach nie jest to tak duży problem jak w 4-tłoczkowych.
      Tłoczki wysuwają się i chowają nierównomiernie ,przez co nawet po ustawieniu zacisku idealnie do tarczy, po paru naciśnięciach klamki ,znowu coś nam trze .
      W takim wypadku koniczne jest luzowanie tłoczków. Z resztą, jak wkładam nowe klocki i muszę zresetować tłoczki ,to również je luzuję
      Poniższy filmik doskonale pokazuje krok po kroku jak to zrobić.
      4.Odpowietrzenie
      Pełne (w shimano dwustronne) odpowietrzenie. Ja jednak z przodu zdejmuje zacisk i przed wciąganiem oleju do strzykawki podnoszę zacisk ponad poziom zbiorniczka, pozbywając się dodatkowych bąbelków. Co do tyłu, ze względu na wew.prowadzenie linek jest to bardziej problematyczne. Obracam rower na stojaku, aby zacisk był nad zbiorniczkiem, pamiętając o poluzowaniu klamki i obróceniu zbiorniczka, aby zachował poziom
      Jak używasz żółtego bloczka do odpowietrzenia, to:
      Po odpowietrzeniu nie zdejmuj zbiorniczka z klamki. Załóż klocki i zamontuj zacisk.
      Teraz ponaciskaj kilka razy klamkę stukając w przewód na całej jego długości. Powinna po którymś razie stwardnieć. Jak to nastąpi. Zdejmujesz zbiorniczek i zakręcasz korek od klamki.
       5.Ustawienie Free Stroke FS 
      Wielu z nas zazdrości posiadaczom klamek XT i XTR, że mają możliwość ustawienia FS przy pomocy śrubki.
      Jeżeli takową mamy, to trochę wykręcamy ją, tak jak na poniższym filmiku przed odpowietrzeniem układu.
      Jeżeli śrubki nie mamy, bądź chcemy sami ustawić odległość klocków od tarczy ,tutaj nie radziłbym tego ruszać amatorom, ale jeżeli mimo ostrzeżenia chcesz ,to robimy tak:
      Odpowietrzamy jak pkt. 4.  Zakręcamy korek w klamce  naciskając delikatnie tłoczek w strzykawce(dobijamy jeszcze odrobinę oleju) zmniejszając FS prawie do 0 i zakręcamy odpowietrznik Jeżeli uda nam się ustawić zacisk to zostawiamy, Jak nie to luzujemy śrubkę/korek, tak aby na gwincie pokazało się dosłownie pół kropelki oleju(taki pot) i szybko zakręcamy. Ścieramy pot z klamki i czoła  i próbujemy ustawić zacisk ponownie    6.Ustawienie zacisków.
      a.)Wyjąć i odgiąć blaszkę pomiędzy klockami, jeżeli to możliwe, bez odkręcania zacisku. Odgina się ją u nasady, tam gdzie są otwory na śrubę/zawleczkę Pomogło? Zostaje. Nie pomogło pkt.b.) b.)Ustawianie zacisku. Patrzysz pod światło gdzie klocek jest bliżej tarczy. Luzujesz jedną śrubkę i delikatnie starasz się ustawić klocki centralnie po środku. Po każdym dokręceniu śrub naciśnij i puść klamkę.Tutaj należy wykonać test mocnego hamowania i w razie potrzeby powtórzyć b.)Pomogło? Zostaje. Nie pomogło po trzech próbach idź do pkt.c.) c.)Luzujesz tłoczki wg. zaleceń z filmiku z pkt.3. Pomogło? Zostaje.Nie pomogło pkt.d) d.)Prostowanie tarcz przy pomocy Klucza nastawnego/angielskiego.Ze względu na krzywiznę mocowania PM,często nawet nowe tarcze trą. Pomogło?Zostaje.Nie pomogło pkt e.)  
      e.)Wymiana tarczy i powrót do pkt a.) 7.Ustawienie odległości i kąta klamek
      Wydaje się to oczywiste? Bo takie jest . Tu nie ma jakiejś wielkiej filozofii. Klamkę ustawiamy tak, aby było nam wygodnie.
      8.Test 
      Jeżeli buczą, powtarzasz pkt.1 i 2. Jeżeli klamki wpadają za głęboko to wracasz do pkt 4 i 5. Jeżeli trą ,to idziesz do pkt.6 U mnie heble są cichutko i zatrzymują rower w miejscu. Jednym słowem, Kotwice! Jak tak samo jest u Ciebie, to gratuluje pełnego sukcesu 
    • Unbroken_reed
      Przez Unbroken_reed
      Cześć, dzielę się z Tobą całą* wiedzą dotyczącą sprzęgiełek Shimano.
      Ich historia, zasada działania, oraz sposób odbudowy dały podstawę do stworzenia treściwego materiału.
      Zapraszam do oglądania :)

      *z pewnością nie wszystko udało mi się zawrzeć w filmie, ponieważ nie chciałem żeby znacznie przekroczył pół godziny. W razie pytań służę pomocą!

    • Accent_Szaj
      Przez Accent_Szaj
      Kaseta Shimano Deore XT CS-M8000 11 rzędów  11-40T .Wersja Box

      Cena 150zł +KW(11zł Paczkomat) ,lub odbiór w Krakowie 
      Sprzedaję moją kasetę, która do momentu jej demontażu działała idealnie. Nigdy nie była katowana. Przejechane ma około 1000Km
      Producent: Shimano Grupa Shimano: Deore XT Kod grupy Shimano: M8000 Model Shimano: CS-M8000 Przełożenia: 11 Typ Shimano: HG Przełożenie: 11-40 Zoptymalizowana kombinacja oraz stosunki przełożeń Bardzo szeroki zakres przełożeń  Progresja zmiany biegów w standardzie "Rhythm step gear progression" Shimano Optymalny balans pomiędzy wagą a trwałością Kombinacja koronek aluminiowych (40T) i stalowych Wersja BOX - oryginalne opakowanie Stopniowanie: 11-13-15-17-19-21-24-27-31-35-40 id: ICSM8000140
      Film z działania napędu na sprzedawanej kasecie 
      Galeria
         
×
×
  • Dodaj nową pozycję...