Skocz do zawartości

[Test] Korba XT fcm760 - 2004 r - wytrzymała 40 tys km na 3 łancuchy


kmk

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

[Test] Napęd XT - 2004 r - wytrzymał 40 tys km na 3 łancuchy

 

95% po szosie, 5% w terenie, co 400-500 przekladanie lancucha, ogolne czyszczenie, raczej nie byl nigdy zabity blotem.

 

9s, XT fcm760 44-32-22  kaseta sram 950 chyba, lancuch sram pc970 - potem 2 pc951. - n 3 lansuchy

Potem probowalem nizsze grupy o 1 poziom. Tez probowalem pc69 srama lancuch. 970,  i hg53.

Niestety każdy nowszy z tych nizszych wydaje sie  - coraz słabszy.. . Nawet raz pc951 lancuch kupiony na allegro w worku a nie w plastykowej paczce - zerwal sie na podjezdzie..

 

Albo podrobki na allegro...

Napisano

moze i wiecej czyscilem, ale jak patrze na Blat - to jest bardzo dobry stop tak na oko...  musze kupic nowy XT fcm760 czy pdobny  - zeby porownac -

  • Mod Team
Napisano
22 minuty temu, kmk napisał:

Napęd XT

 

22 minuty temu, kmk napisał:

9s, XT fcm760 44-32-22  kaseta sram 950 chyba, lancuch sram pc970 - potem 2 pc951. - n 3 lansuchy

 

Czyli co, z tego napędu XT to tylko korba była XT?

Napisano

Ale że co, kaseta i łańcuchy też łącznie 40 kafli zrobiły? Po 13 tysięcy na łańcuch? To jeszcze dopisz, proszę - o jakiej mocy i stylu jazdy rozmawiamy. Bo jak mi łańcuch 3000km robi, to jest cud.

Napisano

Nie mierzyem W, styl - gorki max 500 mpnm, kadencja - raczej 32t niz 44t :)

niestety potem kupilem troche nizsze grupy tarcz i kaset i widze, ze sa duzo slabsze,

Dzisiaj z ciekawosci kamieniem na pile szlifowalem oba rodzaje tarcz - te co mialy duzy przebieg to ani iskry nie puscily, takie  jakies dobre stopy, a te tansze to zwykla jakas slaba stal  - mnostwo iskier szlo z nich.

Duzo czyscilem naped wtedy. Nie dla blota itp.

 

Napisano
5 godzin temu, cervandes napisał:

Ale że co, kaseta i łańcuchy też łącznie 40 kafli zrobiły? Po 13 tysięcy na łańcuch?

To łańcuch 8 rzędów chyba. Kiedyś to rowery budowali ; ) ja na 4 łańcuchach KMC 10 robię 10 tys a 12 to już napęd wygląda jak zęby rekina

  • Mod Team
Napisano

Nie chcę wyrokować, ale ten test wydaje mi się ściemą kolegi @kmk. Na początku napisał, że jeździł na 3 łańcuchy, potem że zmieniał kasety, a teraz że zębatki do korby też kupował różnej klasy.

To co w takim razie z tego napędu zrobiło 40000 km? Ramiona korby i może przerzutki o których kolega nie wspomina?

Jak dla mnie żeby ramiona tyle wytrzymały to nie jest wyczyn.

Czekam na obszerne wyjaśnienia od kolegi.

Napisano

Ramiona maja 88 000, kaseta byla ta sama od srama, lancuchy od srama i korba z tarczami xt  hollowtech2. 

Chcialme tylko pokazac ze jest duza w moim doswiadczeniu roznica miedzy xt a nizszymi klasami a takze na przestrzeni lat - pierwsza tarcza 32t wytrzymala wiecej niz druga identyczna po oznaczeniach, i material ten sam bo szlifowana tez nie iskrzyla.

 

Cel byl pokazac, ze jedak xt byl duzo trwalszy niz nizsze klasy co potem kupilem, a moze i trwalszy byl ten z 2004 niz te nowsze ... choc to nie badania laboratoryjne... wiadomo duzo zmiennych

 

Napisano

Dobra, czyli clickbait i pitu pitu. Jakieś kasety, jakieś łańcuchy, tytuł sugeruje, że żeś na jednym napędzie z 3 łańcuchami zrobił 40 tysia i to robi mega wrażenie, ale widzę, że emocje szybko opadły.

 

Dla porównania - ja na 1x11 i 3szt KMC X11.93 właśnie minąłem 8000km i to już ostatnie chwile tego napędu. Krótko miałem jedną koronkę podmienioną 13T na kasecie, ale generalnie mi XT zrobiło 8 kafli na 3 łańcuchach i się kończy. Nie wiem czy już w czerwcu czy później będę zakładał nowe koronki i łańcuchy. W kolejce na test czekają u mnie teraz 4 łańcuchy HG701.

  • Mod Team
Napisano

Dokładnie tak jak @cervandes napisał dużo zamieszania, a cały temat nic nie wnosi. Jak miał być to test to potrzebne są konkrety, czyli jedna kaseta, jedna korba i 2-3 łańcuchów plus dokumentacja zdjęciowa. Jeśli na takim zestawie zrobisz 40000 km to szacun. Zmieniając wszystko po kolei a zostawiając tylko ramiona korby można wpisać nawet milion kilometrów, bo taki test sądzę, że też zdadzą i poza rysami nie będzie śladów zużycia.

  • Mod Team
Napisano

Jakieś zdjęcia tego niewiarygodnie trwałego napędu?

11 godzin temu, kmk napisał:

Dzisiaj z ciekawosci kamieniem na pile szlifowalem oba rodzaje tarcz - te co mialy duzy przebieg to ani iskry nie puscily, takie  jakies dobre stopy, a te tansze to zwykla jakas slaba stal  - mnostwo iskier szlo z nich.

Ilośc iskier to bardzo słaby argument, chyba ,że masz baaaardzo duże doświadczenie i wiedzę do określania rodzaju stali metodą iskrową. 

Napisano

CEL - wskazac, ze dawniej byly lepsze stopy, a z czasem gorsze - w tej samej serii

Nie mam zdjec bo to lata temu bylo.

Na 1 tarczy 32T  z XT (z przodu) zrobilem wiecej km niz na kolejnej kupionej pare lat pozniej. O to chodzilo.  W tych samych mniej wiecej realnych warunkach. 

Ta ilosc iskier to wiadomo, ze smiesznie brzmi, ale obserwacja jest taka, ze inne materialy. Tak wiaodmo - dac do laboratorium. 

Tylko po o - to test amatorski a raczej obserwacja.

 

 

Napisano
Teraz, wkg napisał:

Pisz precyzyjnie bo będą po Tobie cisnąć :) I będą mieli trochę racji.

Spoko,

Btw. gdzie tu ktoś widział clickbait ;) niby jak na tym miałbym zarobić, że dawniej dostałem  w sklepie lepszej jakości tarcze XT niż  te późniejsze modele,  a to wszystko parę lat temu ;).

Nie ma clickbaita.

 

Napisano
Cytat

[Test] Korba XT fcm760 - 2004 r - wytrzymała 40 tys km na 3 łancuchy

To nie jest clickbait? Zmieniałeś zębatki po drodze? To nie wytrzymała 40 tys km.

 

Już w pierwszym poście piszesz, że najpierw 3 łańcuchy a potem kolejne. Potem dodajesz, że zmieniałeś też zębatki. Chłopie, wynik to z jednego zestawu się podaje. Korba, kaseta, ile i jakich łańcuchów i najważniejsze, JAKA JAZDA. Bo moja matka na HG40 jeździ już 3 lata! Kumasz? 3 lata jeździ i super łańcuch, nic się nie dzieje! To nic, że w te 3 lata przejechała 1000km z mocą pewnie 40W. Ja, jak kiedys HG40 kupiłem, to wytrzymał miesiąc. 700km i kosz, ponad 1% wyciągnięcia. Tyle tylko, że ja kręcę średnio nie 40 a 140W, maxa rozwijam pod 600. Kumasz różnicę?

Napisano
Teraz, cervandes napisał:

Tyle tylko, że ja kręcę średnio nie 40 a 140W, maxa rozwijam pod 600.

No to błyskawicznie dojeżdżasz te łańcuchy na takie parametry :(

Napisano

Już nie, to na ósemce było. Jak wsiadłem w 2018 na 1x11 to pierwszy raz z ciekawości pojechałem do pierwszych przeskakiwań na jednym KMC X11.93 i napęd (wszystko XT) zrobił 2800km. Po prostu HG40 to do roweru dla dzieci i facetek po 50kg się nadaje.

Napisano
Teraz, cervandes napisał:

To nie jest clickbait? Zmieniałeś zębatki po drodze? To nie wytrzymała 40 tys km.

 

Już w pierwszym poście piszesz, że najpierw 3 łańcuchy a potem kolejne. Potem dodajesz, że zmieniałeś też zębatki. Chłopie, wynik to z jednego zestawu się podaje. Korba, kaseta, ile i jakich łańcuchów i najważniejsze, JAKA JAZDA. Bo moja matka na HG40 jeździ już 3 lata! Kumasz? 3 lata jeździ i super łańcuch, nic się nie dzieje! To nic, że w te 3 lata przejechała 1000km z mocą pewnie 40W. Ja, jak kiedys HG40 kupiłem, to wytrzymał miesiąc. 700km i kosz, ponad 1% wyciągnięcia. Tyle tylko, że ja kręcę średnio nie 40 a 140W, maxa rozwijam pod 600. Kumasz różnicę?

Nie zmienialem po drodze, ale po 40 tys..   

Obserwacja a nie LAB. Ja tyle przejechalem, Ty mozesz nawet 700 km zrobic.. 

 

Powiem ci ze  jakies  m480 czy cos 32 t kupilem  zebatke w marcu i po nie wiem 400 -500 km juz zęby w trojkaty zjechane bo rozciagniety lancuch zostawilem... wiec to wszystko jest plynne ;)  

Z czasem tez moc rosnie, wiec dawniej moze mialem mniejsza moc- nie o to tu chodzi, 

Chodzi, ze subiektwnie  z mojego doswiadczenia - dawniej byly lepsze stopy w XT. Ot cala historia. 

 

 

 

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...