Skocz do zawartości

[do 4000 zł]rower górski


lolek96

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Dzień dobry,

poszukuje roweru górskiego do 4000 zł. Zastanawiałem się nad następującymi modelami :

https://www.dadelo.pl/rower-romet-mustang-m5-pd19407/

https://www.decathlon.pl/rower-mtb-xc-50-29-id_8575904.html

https://www.centrumrowerowe.pl/rower-kross-level-10-0-pd19286/?v_Id=137162&gclid=EAIaIQobChMI8uaP1Nj-6AIVAeaaCh0qMwAREAQYASABEgK2TfD_BwE

Rower ma służyc do :

60% jazda po lasach

40% drogi asfaltowe/miasto

Za każdą odpowiedz i propozycje z góry dziękuję.

Pozdrawiam!

Napisano

Rometa bez sztywnych osi bym zdecydowanie odpuścił. Kross - lepiej, ma sztywne osie w starym standardzie (bez boosta).Widzę, że umieściłeś rower 27,5 cala. Ja dołożyłbym troche i poszedł w: https://www.decathlon.pl/rower-mtb-xc-500-275-id_8518406.html?snrai_campaign=QTmzSrCRTtOv&snrai_source=&snrai_content=&snrai_id=4ba69b5c4bda4b1888cf3669681121f1

Rama i amortyzator z boostem (najnowszy standard sztywnych osi), świetny amortyzator Reba (najlepszy z nich wszystkich), lekki, dożywotnia gwarancja na ramę.  Jeżeli nie - wziąłbym raczej tego Rockridera którego wrzuciłeś.

 

 

Napisano

mustang odpada- słaby amorek jak na 4k, xcr jest fajny w rowerach do 1,5k

rock fajny, ale nie ma mocnego przełożenia, więcej niż 36t z przodu raczej nie zmieścisz, nie podokręcasz na zjazdach

nie wiem co carbonem krossa, jak się zachowa, osprzęt ma ok, 2 blaty z przodu więc jakbyś chciał to 38t czy nawet większą można zmajstrować

Napisano
Teraz, wkg napisał:

Rometa bez sztywnych osi bym zdecydowanie odpuścił. Kross - lepiej, ma sztywne osie w starym standardzie (bez boosta).Widzę, że umieściłeś rower 27,5 cala. Ja dołożyłbym troche i poszedł w: https://www.decathlon.pl/rower-mtb-xc-500-275-id_8518406.html?snrai_campaign=QTmzSrCRTtOv&snrai_source=&snrai_content=&snrai_id=4ba69b5c4bda4b1888cf3669681121f1

Rama i amortyzator z boostem (najnowszy standard sztywnych osi), świetny amortyzator Reba (najlepszy z nich wszystkich), lekki, dożywotnia gwarancja na ramę.  Jeżeli nie - wziąłbym raczej tego Rockridera którego wrzuciłeś.

Też najchetniej wzialbym tego rr któego podlinkowałeś, jednak nie ma ramy w moim rozmiarze no i kola 27.5. co do krossa, jest mozliwosc wziecia kół 29 cali 

 

 

Jeżeli macie jakies inne propozycje w tych widelkach cenowych to chetnie dodam je do swojej listy

Napisano

RR XC50 jest w porządku, ma już napęd 1x12, co prawda SX, ale zawsze. Przerzutka i manetka SX wydają mi się strasznie plastikowe, ale może w działaniu jest inaczej a do tego można sobie wymienić chociażby na SLX czy na GX, jeśli się zajeździ. Amortyzator to może nie Reba, ale jest po prostu dobry (a jeśli to wersja Judy Gold, to tym lepiej). Bardzo dobre, wytrzymałe koła.

Napisano

Lepszy napęd, inny widelec ale o ugruntowanej renomie (dobrej). Judy raczej nie ma dobrej prasy (raczej niesłusznie). Rama i koła te same. Można rozważyć, zwłaszcza, że dopłata niewielka.

Napisano

A co sądzicie o tym modelu w porównaniu z już wymienionymi? 

https://www.go-sport.pl/rower-grski-mski-merida-bignine-400-c1472915

Napisano
15 godzin temu, lolek96 napisał:

A co sądzicie o tym modelu w porównaniu z już wymienionymi? 

https://www.go-sport.pl/rower-grski-mski-merida-bignine-400-c1472915

A do jakiej jazdy masz zamiar kupić rower?

Bo widzę że patrzysz na osprzęt powyżej średniej -Deore .

Jak masz zamiar jezdzić rekraacyjnie to osprzęt Deore w zupełności wystarczy,nawet sprawdzone Alivio.

Wszystko powyżej to reklama, i tak tego nie wykorzystasz - czytaj nie odczujesz.

 

 

  • Mod Team
Napisano

Moim zdaniem, to Merida nie jest warta zakupu - cenowo nie jest to żadna okazja, biorąc pod uwagę to co oferuje :
1. rama starszego typu - zwykła oś na QR
2. podstawowy model amortyzatora - bez sztywnej osi
Co prawda, geometria jest stosunkowo rekreacyjna, wię może niektórzy będą zadowoleni.
Chcesz mieć nowsze rozwiązania, to szukaj czegoś na obu sztywnych osiach ( boost to najnowszy standard ) - pierwsza sensowna Merida, to 500 Lite.
Jeżeli ma to być czysta rekreacja, to i ta Merida 400 byłaby OK, tyle że nie za te pieniądze, a w Go Sporcie nici z negocjacji...

PS
Merida strasznie popłynęła w tym roku - np. Model 700 jest droższy od Limited o 3100 zł, a jedyna różnica, to napęd XT zamiast SLX, i lepsze obręcze - największa różnica jest między hamulcami XT, a MT200, ale rama i amor są identyczne, więc nie mam pojęcia skąd im się wzięła ta o 3 k wyższa cena...

 

Napisano
1 godzinę temu, Bogusz10 napisał:

A do jakiej jazdy masz zamiar kupić rower?

Bo widzę że patrzysz na osprzęt powyżej średniej -Deore .

Jak masz zamiar jezdzić rekraacyjnie to osprzęt Deore w zupełności wystarczy,nawet sprawdzone Alivio.

Wszystko powyżej to reklama, i tak tego nie wykorzystasz - czytaj nie odczujesz.

 

 

Tak jak napisałem wyżej rower ma służyć do jazdy rekreacyjnej w stosunku 

60 % tereny leśne 

40% miasto/asfalt

Napisano
5 godzin temu, lolek96 napisał:

Tak jak napisałem wyżej rower ma służyć do jazdy rekreacyjnej w stosunku 

60 % tereny leśne 

40% miasto/asfalt

To tak jak napisałem wyżej.I napęd 2x10 lub 2x11.

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...