Skocz do zawartości

[Kask] Giro Agilis - problem z dopasowaniem


Buhaj47

Rekomendowane odpowiedzi

Zamówiłem przez internet w promocji kask Giro Agilis (rozmiar 59-63 cm, obwód głowy 61 cm), i nie jestem pewien, czy jest on dobrze dopasowany - to mój pierwszy kask. Otóż, mam wrażenie, jakby był on trochę ciasny na skroniach - po wyjęciu przedniej wkładki jest trochę lepiej, mogę włożyć z boku między kask a głowę mały palec. Z przodu z wkładką czy bez jestem w stanie zmieścić między kaskiem a głową kciuka. Kask trzyma się na głowie bez zapiętych pasków, po zaciśnięciu szczęk czuję, że skronie napierają na przednią wkładkę.

Nie mam doświadczenia w kaskach, czy to uczucie minie (a może kask powinien przylegać do skroni?), czy jednak to oznaka, że kask nadaje się do zwrotu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Niestety kask to często nie tylko kwestia samego obwodu głowy, skorupy kasków są produkowane w różnych kształtach. Jeżeli to Twój pierwszy kask to ja bym raczej zwrócił i w miarę możliwości (teraz pewnie wszystko pozamykane) przymierzył możliwie dużo kasków różnych producentów w sklepach stacjonarnych.

Kask powinien przylegać do wkładki nie powodując żadnego dyskomfortu.

Swoją drogą na moją głowę też nie pasuje większość kasków Giro, właśnie przez ucisk w okolicy skroni ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, lewocz napisał:

Jeśli zaraz po włożeniu kasku czujesz dyskomfort to po 3 godzinach jazdy w nim wyrzucisz go pierwszego lepszego rowu :)

W praktyce, w pewnym marginesie, jest odwrotnie, przyzwyczajamy sie.

Mialem kilka Giro i na mojej raczej okraglej dynce nie lezaly perfekcyjnie. Z ta perfekcja przekonalem sie kiedy zalozylem stosowniej dopasowane kaski. Giro byly wezsze bo bokach od innych jakie mialem/mam. Jak ci cos nie lezy juz od pierwszego przymierzenia, to oddaj i probuj inne kaski. U mnie pasowal Specialized, a od jakiegos czasu goszcza u mnie Kaski. 

Odnośnik do komentarza