Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Robur82

Może ktoś przerabiał temat

rowerek dla syna 8ma klasa, wzrost wysoki masa jeszcze nie za duże ale wiadomo przybywa

cetrum kraju więc totalna równina, mieszkamy na wiosce z automatu mało jazdy pomieście raczej otwarte wietrzne asfaltowe przestrzenie pomiędzy miejscowościami

czasami pewnie włóczęga po lesie i bocznymi polnymi drogami

do roweru koniecznie trzeba dołożyć lekki bagażnik, błotniki, jakieś oświetlenie led, zapięcie antykradzieżowe, licznik

zastanawiam sie pomiędzy:

1.Romet Orkan 4.0 2019r  w lokalnym sklepie za 2100 do ogarnięcie + przegląd 50zł po miesiącu czy trzech w celu utrzymania gwarancji

przykładowy link z allego  https://allegro.pl/oferta/rower-romet-orkan-4-m-wyprzedaz-2019-czarny-21-9073081829

2.Orkan 5-

w lokalnym sklepie nie maja dostępy do roweru z 2019 w dobrej cenie

znalazłem coś takiego na allegro https://allegro.pl/oferta/romet-orkan-5m-21-l-czarno-bialy-8338010894 ale nie wiem z którego roku, nie ma w opicie

następne na alegor 2019 za 2900. Czy warto dopłacać do 5tki i bujać się z zakupami po netach?

 

3.Unibike flash w innym lokalnym sklepie za 1700zł 20r ze stopką

4. Unibike crossfire w lokalnym sklepie za 2400 ze stopką, przerzutka przód acera, tył livio, hamulce tarcza hydraulik ( na nizinach chyba nie do końca mają znaczenie heble z wysokiej półki)

korba też jakaś niby dobra i niby suporf osprzę t jak za tę kasę.

 

Kross  w lokalnym sklepie tylko model 3.0 i lokalne sklepy chyba nie maja dostępu do wyższych modeli outletowych bo nie wykazują chęci sprowadzenia

5. Evado 5.0 tylko net 2100 19r https://allegro.pl/oferta/rower-kross-evado-5-0-2019-l-21-cross-28-x-9114899489

6 evado 6 tylko net, rok 19 2500zł  https://allegro.pl/oferta/rower-kross-evado-6-0-m-19-cali-cza-nie-mat-8538305786

7. evado 7 net 18r 3000  https://allegro.pl/oferta/kross-28-evado-7-0-tarnowskie-gory-wyprzedaz-7586246053

tutaj już chyba mocno trzeba nad unibikiem viperem zastanowić się pewnie za 3000 ze stopką do ogarnięcie

 

rozsądek mówi orkan 4, tylko design ramy marny, uspawany ze zwykłych okrągłych rur jak 15lat temu

kross wyglądowo najciekawszy z nich, i nowoczesna rama i malowanie całkiem całkiem, ale znajoma pracowała w decathlonie, z jej info to dużo reklamacji było na krossa, a Kross żadnej nie uznał.

Kompromisowym rozwiązaniem zostaje crosfire, rama trochę ciekawsza niż w romecie , osprzęt porównywalny, malowanie tyłka nie urywa

 

Jeżeli ma ktoś jakieś doświadczenia chętnie poczytam i pewnie inni potencjalni nabywce też

również chętnie przejrzę jakieś alternatywy, ale nie ukrywam że w czasie wielki zwolnień w naszej gospodarce chętnie podszedł bym patriotycznie do zakupu

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MikeSkywalker

Unibike to nie tylko patriotyczne podejście ale i sprzęt na lata. Bo rowery robią naprawdę solidne. Design, geometria, malowanie (ale nie jakościowo) gorzej, no ale co poradzić. No i dodałbym że takie prawdziwie patriotyczne - bo Kross i Romet to jadą tylko na sentymencie do marki...

Pytanie tylko czy Unibike i Flash/Crossfire to dobry wybór dla 8latka.

Bo nie ukrywajmy - rower w tym okresie ma się podobać i ma wzbudzać zainteresowanie kolegów. A cross "na lata" i to jeszcze Unibike taki nie jest - aczkolwiek chciałbym się mylić. 

Póki co to znam tylko jedno dziecko w okresie okołokomunijnym któremu rodzice kupili crossa - wyrośnięta dziewczynka, do tego Flash damka, który jej się spodobał - fajnie że się udało. Cała reszta to Princess/Viva/Move jeśli mówimy o Unibike. 

Jeśli chodzi o chłopców - to tutaj tak naprawdę liczy się tylko model Mission/Shadow. Mówiąc krótko - góral. W kręgu zainteresowań są też rowery Dartmoora czy inne podobne do nazwijmy to ogólnie "szaleństw" np. Trek Roscoe. 

Także dobrze przemyślałbym zakup roweru crossowego. 

Co mogę doradzić - jeśli rower ma być uniwersalny, a wzrost pozwala na zakup górala 29 to takiego roweru bym szukał. Geometria jest nieco inna niż crossowa, ale można dorzuć gładsze opony - ale ciągle nie psujące wyglądu górala, np. Continental Double Fighter, i tak naprawdę różnica będzie niewielka. 

Nie wiem o jakim wzroście mówimy ale Unibike Fusion 29 zaczyna się od ramy 17" wiec powinien być okej. I to naprawdę solidny rower w zakładanym budżecie. Korba ze sztywną osią, przyzwoity napęd, no i lepsze od najtańszych hamulce. A jak wiadomo dobry rower ma "dużo przerzutek, grube opony i dobre hamulce" :D 

Jeśli nie - szukałbym crossa ale z nieco bardziej sportowym zacięciem i może nieco bardziej atrakcyjnego wizualnie niż Unibike - tutaj można pomyśleć o Giant Roam, Trek Dual Sport 2. Ładna rama z fajną geometrią kosztem osprzętu, ale taki rower wydaje mi się bardziej atrakcyjny dla dziecka. 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Robur82

źle odczytałeś 8-ma klasa, a nie ośmiolatek

syn ma skończone 14lat i wzrost pewnie około 180cm, co prawda waga kogucia

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MikeSkywalker

O masz, moje niedopatrzenie, wybacz! 

To trochę zmienia podejście do roweru - bo 14latki to już śmielej wybierają crossy. 

Ale to co napisałem wyżej nie traci na znaczeniu - Unibike musi się spodobać. Jeśli to nie ma być prezent czy jakaś niespodzianka to ja zapytałbym syna wprost - czy Unibike mu się podoba. Bo może okazać się że tak - kolegi syn (sytuacja podobna jak u Ciebie) dostał w zeszłym roku Flasha - i jedyne co zmieniliśmy to opony na bardziej szosowe, śmiga po okolicy, robi z kolegami trasy po kilkadziesiąt kilometrów, bardzo zadowolony. Z drugiej strony znam rodziców którzy chcą dziecku kupić rower tej marki, ot z racji ich dostępności w lokalnym sklepie, ogólnej trwałości i niezawodności, ceny itd ale taki rower się dziecku nie podoba - i nie ma się co dziwić bo jeśli chodzi o design to są za innymi, większymi markami trochę z tyłu (aczkolwiek wpływa to pozytywnie na cenę). To jest kluczowa kwestia. 

Bo jeśli chodzi o sam rower to według mnie Kross i Romet nie urastają Unibike do pięt. Pomijam opłacalność zakupu, design, osprzęt i inne sprawy. Unibike aż przyjemnie przyjmuje się do serwisu, czego nie można powiedzieć o pozostałych pseudopolskich markach. Kross czy Romet ma rowery przede wszystkim sprzedać - a Unibike marketingowo jest trochę w tyle ale robi rowery solidne, nie oszczędza na tym czego nie widać (prosty przykład - dać lepszą przerzutkę bo przykuwa oczy, a oszczędzić na takich pierdołach jak wkład suportu czy koła, to popularna praktyka wielu marek). 

Można też rozważyć jakiegoś fitnessa ze sztywnym widelcem - skoro dużo będzie asfaltów. W lekki teren spokojnie wjedzie. Można pomyśleć nad Marinem Muirwoods - to też bardzo ciekawy rower. 

Jeśli jednak ma to być cross to ja podpisuję się pod Unibike Viper - myślę że spokojnie do kupienia poniżej 3 tysięcy, napęd 10 rzędowy działa zauważalnie lepiej i płynniej jak niższe grupy, do tego lepsze hamulce, bezproblemowy montaż bagażnika i błotników. 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Robur82

a jeszcze pytanie odnośnie ram Unibike

FLASH i Crossfire w opisie taka - 700C / ALU 6061-T6

Viper Zethos taka w opisie          700C / ALU 6061-T6 / HYDROFORMING

co znaczy to słowo HYDROFORMING - rama z lżejszego materiały, mocniej alu utwardzone , lżejsza, mocniejsza?

Bo kształt geometria chyba identyczne

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MikeSkywalker

Inna metoda obróbki rurek, ale nawet nie byłem świadomy że one się czymś różnią - te ramy są klepane na jedno kopyto i praktycznie identyczne pod względem wykończenia/kształtu rur.

Generalnie jeśli chodzi o jakość ram Unibike to nie ma z nimi żadnych problemów - może nie są jakieś najlżejsze na tle innych marek ale na pewno solidne. 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Robur82

nie moge znaleźć oficjalnych wag poszczególnych modeli unibike, firma się tym nie chwali na stronie

Gdzieś chyba na jakimś allegro ktoś podawał za ramę 21 14,5kg, ale orientacyjnie chyba to było

Według mnie Unibike musi być z kilo cięższy od konkurencji bo ma w standardzie stopke i dzwonek, inni dają golasy

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MikeSkywalker

W poprzednich latach jak dobrze pamiętam podawali wagę na stronie. 

Tak czy inaczej obstawiam że oscyluje w zakresie 14-15 kg, i niespecjalnie bym się nią przejmował. 

W większości przypadków w tym przedziale cenowym będzie podobna - zakładając to co napisałeś że mało kto daje w zestawie solidną stopkę na którą trzeba wziąć poprawkę.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Sk27

Pamiętam ze strony Unibike na rok 2019, że Flash ważył 15,0 kg a Crossfire 15,1 kg.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Robur82

to bez stopki i dzwonka okolo 14kg jak konkurencja

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Sk27

Normalna stopka waży z 300 gramów, dzwonek praktycznie nic, więc wychodzi coś w okolicach 14,7 kg. Czyli normalna waga jak na taniego crossa z tarczówkami.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • mihau000
      Przez mihau000
      Pierwszy właściciel. Rower przejechane ma jakieś 300 km. Przerzutki, hamulce wyregulowane. Stery i amortyzator po serwisie (czyszczenie i wymiana smarów). Rower umyty, sztyca i amortyzator konserwowane Brunoxem. Przygotowany całkowicie do sezonu. Dla nowego właściciela założony będzie nowy łańcuch, gratis prawie nowa opona. Rozmiar ramy 17 cali, mostek regulowany, przerzutka tył klasy Alivio, sztyca amortyzowana, koła 28 cali. Raczej dla osoby o wzroście min. 160cm. Dla forumowiczów wysyłka gratis. Cena: 1200zł.

    • wojtazs
      Przez wojtazs
      Sprzedam rower UNIBIKE Crossfire GTS rocznik 2013. Jestem pierwszym właścicielem i jedynym użytkownikiem. Przebieg ok. 15000 km, posiadam kartę gwarancyjną i dowód zakupu. Rower jest zadbany, na bieżąco serwisowany.

      Na rower wystawiam fakturę VAT 23% - można wliczyć w koszty jeśli prowadzisz firmę i np. dojeżdżasz rowerem do klienta.

      Dokładam gratis w komplecie:
      - licznik Sigma 16.12 z czujnikiem kadencji
      - błotniki SKS kupione jesienią 2017
      - koszyk na bidon
      - zapasową dętkę i hak przerzutki 

      Widelec został wymieniony na SR Suntour NVX z płynną regulacją i blokadą, przerzutka tylna wymieniona na Shimano Deore. Mam również bagażnik i sakwy - jeśli jesteś zainteresowany dogadamy się na miejscu

      Specyfikacja:

      Kolor: CZARNO-GRAFITOWY
      Rama: 19", 700C / ALU 6061 
      Widelec: SR SUNTOUR NVX z regulacją naprężenia wstępnego i zakresu tłumienia / SKOK 75MM
      Komplet sterowy: AHEAD FSA NO.10 / 1-1/8" / WEWNĘTRZNY

      Kierownica: UNO GRADE 1.0 / RISER / 31.8MM
      Chwyty: HERRMANS / DOUBLE DENSITY
      Wspornik kierownicy: UNO GRADE COMFORT / REGULOWANY / 31.8MM
      Wspornik siodła: SATORI HARMONY / AMORTYZOWANY
      Siodło: SELLE ROYAL FRECCIA / ROYAL GEL (ma 2 pęknięcia, które w żadnym stopniu nie wpływają na komfort jazdy)
      Pedały: VP / ALUMINIOWY KORPUS I RAMKA
      Podpórka: Atranvelo

      Manetki: SHIMANO ALTUS M310
      Przerzutka przednia: SHIMANO ACERA M360
      Przerzutka tylna: SHIMANO DEORE
      Hamulce: SHIMANO ACERA M422
      Dźwignie hamulca: SHIMANO ALIVIO M421
      Kaseta / Wolnobieg: SHIMANO ALTUS HG51-8 / 11-31T (8-biegów)
      Łańcuch: SRAM PC-870

      Mechanizm korbowy: SHIMANO ACERA M361 / 48X38X28T
      Środek Suportu: TH / 7420ST-S / ŁOŻYSKA MASZYNOWE / PODWÓJNE USZCZELNIENIE

      Opona przód: Schwalbe Tyrago 28X1.40 (do wymiany w ciągu najbliższych m-cy)
      Opona tył: Schwalbe Land Cruiser Plus 28X1.40 (jak nowa, kupiona latem 2017)
      Dętki: Schwalbe AV

      Rower świetnie nadaje się do jazdy po szosach i lekkim terenie, dzięki szerokiemu zakresowi przełożeń jest uniwersalny i daje wielką radość z jazdy, nawet na długich dystansach. Pozdrawiam i zapraszam do zakupu!
      Cena: 790 zł
      Tel.: 888 214 003
      Więcej zdjęć tutaj:
      http://allegro.pl/rower-crossowy-unibike-crossfire-gts-gratisy-i7381146921.html
      Lokalizacja: Kiełczów k./Wrocławia

    • KacperKonarski
      Przez KacperKonarski
      Cześć, rozglądam się za rowerem. Będę nim jeździł po asfalcie i czasami las/nierówne ścieżki, trochę poczytałem i zdecydowałem, że rower crossowy byłby dla mnie najlepszym wyborem, teraz pytanie który. Mam kilku kandydatów, w przedziale do 2300~~:
      -Kross Evado 4.0 2018, bardzo podoba mi się jego design, niestety widzę, że klasa osprzętu nieco niższa niż u konkurencji, pytanie czy jako rowerowy laik, jestem w stanie to odczuć?
      -Unbike Crossfire GTS/DISC, lepszy osprzęt niż w Krossie, trochę wyższa cena, dostępna jest wersja GTS bez hamulców tarczowych, na których mi w zasadzie nie zależy
      Dokładając 200zł można też dostać:
      -Kross Evado 5.0 2018
      -Unibike Viper GTS/DISC
      Który z tych rowerów będzie najlepszy? Czy opłaca się dopłacać do 3 lub 4 modelu? Czy przeskok jakości będzie odczuwalny dla niedzielnego rowerzysty, czy po prostu brać ten który mi się najbardziej podoba(Evado).
      Pozdrawiam,
      Kacper
    • Krzysiek121
      Przez Krzysiek121
      Witam. Poszukuję roweru dla mojej żony. Ustaliliśmy, że będzie to rower typu kros. Bardzo jej podoba się model Kross Evado 6.0 z 2018 roku w wersji damskiej. Ja po przeczytaniu wielu podobnych wątków polecam jej Evado 7.0 z 2017r niestety w wersji męskiej.  
      Może Wy polecicie coś innego? Budżet to 4000, wiadomo im mniej tym lepiej . Wymaganie to przynajmniej powietrzny amortyzator z blokada na kierownicy. Fajnie by było gdyby był taper i miał sztywne osie (będzie często wożony autem i będzie zdejmowane koło ). I miło by było gdyby była damska wersja, choć niekoniecznie.  
      Pozdrawiam Krzysiek 
       
×