endryu Napisano 12 Sierpnia 2024 Napisano 12 Sierpnia 2024 @swierzak1 dlatego też napisałem że głównie czytałem o nim same dobre opinie. Tylko chciałbym się upewnić że to jest coś solidnego co nie zacznie się sypać po pewnym czasie. Pomijając już takie standardowe zużycie. Ciekawi mnie jak się jeździ ja takim 18x44 ale też na innych podobnych połączeniach. A widzę że mało się mówi o tego typu rowerach Cytuj
Miro1970 Napisano 12 Sierpnia 2024 Napisano 12 Sierpnia 2024 Nostalgicznie-wesolo. Mnie się przypominają dawne jednobiegowce z czasów późnej komuny, jak dziadek i sąsiedzi ruszali do roboty na gruncie/kopalni. Najpierw postawienie jednej stopy na pedale, potem odpychanie się drugą nogą jak w hulajnodze, żeby maszyna nabrała dostatecznego i niemalego pędu (bo na korbie zębatka wielką jak pecynek chleba). Następnie stateczne przelożenie tej napędowej, wewnętrznej! nogi przez pierońsko wysoko zawieszoną górną rurę. Potem chrzest pedałów/zębatki/łańcucha i wytężone, coraz szybsze "deptanie po byndalach" - aż wehikuł nabrał prędkości przelotowej i szedł jak T34 na samogonie albo Tygrys na spircie pod samą bramę gruby, a z gruby "curik" - pod samą furtkę szynku/baru. Mimo wielu prób do dziś nie udało mi się wykonać tej figury z przełożeniem nogi po rozfechtowaniu/rozpędzeniu się - bez groźby wywrotki, nawet bez wizyty w szynku... 🙃 1 Cytuj
polpl Napisano 9 Lutego Napisano 9 Lutego Dołożone, 650 PLN (z robocizna i czesciami). W zamian: - pełne błotniki - są mocowania w tym rowerze i zakłada się je bez problemu; - doszedl Nexus 7 - przeszczep bezproblemowy; Dodatkowo wejdą contninentale contact speed 35c (jak znajdę druga używana na olx). I całkiem fajny bieda gravel wyszedł do zmienionych okoliczności - wydluzenie drogi do pracy. Cytuj
yoshi2 Napisano 23 Marca Napisano 23 Marca (edytowane) @polplZaciekawiłeś mnie przeszczepem Nexus 7. Możesz wrzucić foto jak to finalnie wygląda ? Napisz coś więcej o tym. Jaki model Nexusa 7 to jest, jak wygląda linia łańcucha, czy rower stał się o wiele cięższy i czy odczuwalnie inaczej się prowadzi. Zaplatałeś nowe koło na innej obręczy ? Edytowane 23 Marca przez yoshi2 Cytuj
polpl Napisano 26 Marca Napisano 26 Marca (edytowane) Generalnie wielkich zmian w prowadzeniu nie zauważyłem. Zdecydowanie większe zmiany daje zmiana opon. Jestem zadowolony. Nawet bardzo. Linia łańcucha nie jest zagadnieniem. Piastę kupiłem używaną już zaplecioną. Edytowane 26 Marca przez polpl Cytuj
yoshi2 Napisano 4 Kwietnia Napisano 4 Kwietnia Super wyszło. Dobry pomysł z mocowaniem manetki zmiany biegów. Dzięki za relację zdjęciową. Czyli gotowe, zaplecione koło z Nexus 7 założyłeś do ramy i śmiga, bez żadnych kombinacji ? Cytuj
StuffX Napisano 3 Lipca Napisano 3 Lipca Hej, planuje mały upgrade w moim Elopsie i potrzebuję porady. 1. Czy klamki hamulcowe AVID Speed Dial 7 w ogóle będą kompatybilne z fabrycznymi zaciskami? Czy to dobry wybór w kwocie do 100zł za komplet? 2. Kolejne pytanie dot. okładzin, brać Shimano r55c3 czy r55c4? A może inne? Duża różnica w sile hamowania, czy w ogole fizycznie się różnią i pasuje tylko c3 do Elopsa? W przyszłości planuje wymianę pancerzy, bo mam wrażenie ze dość ciężko mi tam się ślizgają linki (chyba ze po ww. wymianach będzie tak dobrze że nie będzie trzeba). p.s. załączam zdjęcie Cytuj
szybszy Napisano 2 godziny temu Autor Napisano 2 godziny temu Co do singli dodam od siebie co do napędu, bo od ok 8-9 lat korzystam w retro MTB (poza geometria nie wiele się różni od Elops) z czeskiej piasty Velosteel (waga co prawda w ok 800 gram, ale jeśli pozostaniesz tylko przy tylnym hamulcu, odpadają bardzo korzystnie WAGOWO wszelkie manetki, linki, zaciski i przede wszystkim częste konserwacje bo wystarcza rozebranie i przesmarowanie piasty raz na 12-20 miesięcy zakładając użytkowanie cały rok! ), opon 50-559 i przełożenia 38/17. Pasuje to na Warszawę, podjazdy pod kładki (bilblioteka Narodowa, nieczęsta Agrykola), starty spod świateł. Na trasie brakuje prędkości, bo żeby jechać: 20 km/h kadencja 80 (tu jeszcze ok, no ale marna prędkość) 25 km/h kadencja 90 (zaczyna być męczące, a w lato generuje dużo potu , ale zdrowsze dla kolan) 27 km/h już 100 (dla mnie max na odległość ok 7-9 km) https://ritzelrechner.de/?GR=SGLS&KB=38&RZ=17&UF=2075&TF=100&SL=2.6&UN=KMH&DV=speed&GR2=SSAU&KB2=38&RZ2=20&UF2=2250 Z tego co słyszałem piasty wielobiegowe tak do 3 przełożeń łatwo rozebrać, poza tym ważą akceptowalne do ok 1,2 kg. Niestety często rozbieżność biegów jest zbyt duża co ogranicza ich zastosowanie do podjazdów, a na szosie brak pożytku. Te z większą ilością przełożeń to nawet 3 kg, co jest nieporozumieniem. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.