grekuu Napisano 10 Marca 2020 Napisano 10 Marca 2020 siema pany planuje kupić rower w przedziale 5000/6000 do jeżdżenia po asfalcie wiadomo najlepszy cross , teraz mam taniego mbike za 700 zł z 21 przełożeniami , i powiem szczerze że brakuje mi kilku przełożeń na prostej drodze nawetco powiecie o tychhttps://www.merida-bikes.com/pl-pl/bike/645/crossway-xt-editionhttps://www.superrowery.pl/pl/p/Kross-Evado-10.0-Meski-2019-/3163
TheJW Napisano 10 Marca 2020 Napisano 10 Marca 2020 Czy na pewno potrzebujesz do jazdy po mieście roweru za 5-6 tys.? Oczywiście wiadomo - kto bogatemu zabroni... Tylko kwestia tego, czy to nie będzie przerost formy nad treścią...
Gość Napisano 10 Marca 2020 Napisano 10 Marca 2020 Zostaw panie takiego bajka pod biedronką Ja się tam dwa razy rozglądam, gdy swojego budżetowca przypinam. A co do tematu to odkąd zobaczyłem na żywo Marina Muriwoodsa, to wiem, że to będzie mój następny komunista do jeżdżenia do roboty. 21 przełożeń to mało? Ja tam na swoich 27 może z 1/2 wykorzystuje, a większość tras po lasach to na 3-4 przepędzam.
MikeSkywalker Napisano 10 Marca 2020 Napisano 10 Marca 2020 Jak wyżej - Muirwoods, ewentualnie jakiś fitness z karbonowym widelcem, szkoda iść w crossa jak sprzęt to miasta - zwłaszcza że jak się domyślam chcesz mocniej pocisnąć
some1 Napisano 10 Marca 2020 Napisano 10 Marca 2020 Choć sam mam całkiem dobrego crossa, to aż tyle bym na taki rower nie wydawał, chyba, że masz bardzo specyficzne wymagania a pieniądz ma drugorzędne znaczenie. Chcesz jeździć szybciej i efektywniej, to coś bardziej sportowego (fitness) ze sztywnym widelcem i węższymi oponami. Wolisz spokojniejsze tempo i większy komfort, to też nie potrzebujesz w crossie przerzutek XT czy amortyzatora z górnej półki, wystarczy coś tańszego. W obu przypadkach za 3-4 tysiące kupisz rower, który z nawiązką spełni te wymagania.
grekuu Napisano 10 Marca 2020 Autor Napisano 10 Marca 2020 ogólnie nie tylko do miasta , chodź w mieście jeżdżę te 80 kilometrów z żarciem z wolta , zapięcie mam dobre jak dotychczas się sprawdza ale też po za miastem dużo będę jeździł, 17 kilometrów mam w jedną stronę na dojazd trochę jest na tych 21 przełożeniach gdzie droga jest prawie cały czas prosta jadę w 53 minuty myślę że więcej przełożeń pomoże mi zejść do tych 45 minut? , tak jak mówię czasem brakuje mocy noga chce dać więcej a już nie ma z czego
some1 Napisano 10 Marca 2020 Napisano 10 Marca 2020 Bo trzeba szybciej kręcić Poszukaj informacji o kadencji na rowerze. Jeśli zamierzasz dużo jeździć i robić za dostawcę, to tym bardziej coś tańszego i prostszego, co nie zabije później kosztami serwisowymi. Wspomniany tutaj Marin może być dobrym wyborem: https://www.marinbikes.com/pl/bikes/20-muirwoods-29er
Gość Napisano 10 Marca 2020 Napisano 10 Marca 2020 Zamiast wydawać góry zetów po prostu zainwestuj w większy blat/kasetę. Chociaż od siebie polecam jazdę z większą kadencją - to naprawdę działa.
Sobek82 Napisano 10 Marca 2020 Napisano 10 Marca 2020 https://allegro.pl/oferta/rower-54cm-breezer-radar-cafe-przelaj-29-10-7923951501
Gość Napisano 10 Marca 2020 Napisano 10 Marca 2020 2 godziny temu, Danuel napisał: odkąd zobaczyłem na żywo Marina Muriwoodsa, to wiem, że to będzie mój następny komunista do jeżdżenia do roboty. ciekawe w jakim rozmiarze go widziales, bo w rozmiarach malych wyglada jak jamnik czy tam autobus przegubowy :PP baza koł dla Ski 1052 - dzizas ... Serio nie wiem skad tyle zachwytu nad tą rama w zastosowaniu miejskim ... juz kiedys o tym pisalem, niektore fitnesy maja tyle bazy kol w polowie rozmiarowki, moj przelaj w XLce ma 1043mm, do miasta chyba byle cross bedzie mial w korespondencyjnym rozmiarze baze kol mniejsza o 2cm. Zeby nie bylo goloslownie - Stevens x5 lite w rozmiarze 61cm XL - Effective top 590mm, baza 1076mm, no to patrzac na tego mirwoodsa mamy effectiv top 590mm dla Mki baza kol 1070mm, a dla rozmairow dla mnie to bedzie bazy z 1090mm albo 1094mm to chyba na 2 razy kazdy zakręt trzeba brac
Gość Napisano 10 Marca 2020 Napisano 10 Marca 2020 Nie jeździłem, więc nie wiem, na ile jest jamnikowaty . Pewnie jak się będę przymierzał do wymiany swojego diamanta, to wtedy zrobię rundkę przed sklepem. 13 minut temu, Sobek82 napisał: https://allegro.pl/oferta/rower-54cm-breezer-radar-cafe-przelaj-29-10-7923951501 Ja widzę, że teraz do każdego roweru dopisują "gravel". Niezły chłyt martekinkowy!
Sobek82 Napisano 10 Marca 2020 Napisano 10 Marca 2020 Parę lat temu główne nazwy to były, trekking, mtb, cross i szosa, wystarczyło zrobić większy prześwit dla opon i zaczęła się eworucja, Tu jeszcze taki pół szosowyhttps://allegro.pl/oferta/rower-szosowy-szosa-54-gravel-breezer-radar-expert-8967129179 Do wykręcania wyników poniżej 45 min potrzebujesz baranka i blatu min. 50T z przodu.
grekuu Napisano 10 Marca 2020 Autor Napisano 10 Marca 2020 Czyli co na crossie nie zrobi się tych 17 kilometrów w 45/ 50 minut? Już nie mówię że z Torbą na plecach bo to chyba mało wykonalne
lukaszkuch Napisano 10 Marca 2020 Napisano 10 Marca 2020 16 minut temu, grekuu napisał: Czyli co na crossie nie zrobi się tych 17 kilometrów w 45/ 50 minut? Już nie mówię że z Torbą na plecach bo to chyba mało wykonalne No bez przesady. 17km w 45 minut to średnia 22,5. Ja na crossie robię teraz na początku sezonu 24-25km/h (a zimę tradycyjnie przespałem), a na szosie ok 3-4km/h więcej.
mrnobody Napisano 10 Marca 2020 Napisano 10 Marca 2020 https://bikepark24.pl/Rower-crossowy-Cube-Cross-EXC-grey-orange-2019.html tu masz wszystko w xt i najfajniejszy w klasie amorek, ale musisz sobie zdac sprawę, tak jak już wcześniej powiedziano, z kosztów które poniesiesz eksploatując taki rower (kaseta, łańcuch , przegląd amortyzatora etc) edycja btw to jest chamstwo i skandal aby za rower w cenie 5600 dawać piasty alivio (nawiązuje do Meridy w linku wyżej)
m0d Napisano 10 Marca 2020 Napisano 10 Marca 2020 3 godziny temu, cinol123 napisał: ciekawe w jakim rozmiarze go widziales, bo w rozmiarach malych wyglada jak jamnik czy tam autobus przegubowy :PP baza koł dla Ski 1052 - dzizas ... Serio nie wiem skad tyle zachwytu nad tą rama w zastosowaniu miejskim ... juz kiedys o tym pisalem, niektore fitnesy maja tyle bazy kol w polowie rozmiarowki, moj przelaj w XLce ma 1043mm, do miasta chyba byle cross bedzie mial w korespondencyjnym rozmiarze baze kol mniejsza o 2cm. Odpowiednia długość to była jedna z cech dla których kupiłem Muirwoodsa Krótkie ramy to są dobre pod baranka bo masz zwykle mostek ~100mm + "wysięg" barana + klamkomanetki. Krótka rama + prosta kierownica (i jeszcze na krótkim mostku) = zuo (IMHO). A rama, o tak stromym kącie główki i krótkim rozstawie kół, że zawadzam butem o oponę = podwójne ZUO (IMHO) ;) Summa summarum tak czy siak wygrał baranek, tyle że o geometrii raczej niezbyt szosowo-przełajowej, ale to już inna historia. Poza tym fakt, Muirwoods w mniejszych rozmiarach może wydawać się nieproporcjonalnie długi, bo rama jest dosyć niska i główka też jest dosyć nisko. Mój prezentował się tak:
grekuu Napisano 10 Marca 2020 Autor Napisano 10 Marca 2020 Na moim mbiku ostatnio dobry czas miałem, ale manetka do zmiany więc jeżdżę na przedniej dwójce cały czas , więc myślę że jak byłby sprawny to 50 minut będzie, dlatego chce więcej przełożeń bo jak wszystko było sprawne to brakowało mocy na prostej co do kosztów od grudnia zrobiłem nim 4500 tys kilometrów, i jedynie co często wymieniłem to dętki , dopóki opony nie kupiłem, no i wiadomo klocki
Sobek82 Napisano 10 Marca 2020 Napisano 10 Marca 2020 Pojedź sobie przez Dąbrowę albo Bytom Zmień korbę i manetkę, koszty o wiele nie wzrosną.
mrnobody Napisano 10 Marca 2020 Napisano 10 Marca 2020 Panowie...nie wiem czemu na piłe chcecie reanimowac trupa, jak osoba zakładająca ten wątek zdecydowała aby kupić nowy rower....dlaczego mu odmawiacie takiej frajdy?
grekuu Napisano 10 Marca 2020 Autor Napisano 10 Marca 2020 Teraz jeżdżę tym , sami możecie ocenić co jest wart xD https://bikeatelier.pl/rowery-crossowe/43644-rower-m-bike-cross-5-v-2018.html
Thmc88 Napisano 10 Marca 2020 Napisano 10 Marca 2020 Problem chyba nie do końca jest po stronie sprzętu a bardziej marketingu i reklamy. Świetny sprzęt nie sprawi, że będzie sam jechał tylko to znacznie ułatwia. Maszw miarę prosty rower z dużym blatem korby i wystarczającym kasety. Jeździsz trupem a porywasz się na rower z wysokiej półki który będzie służył do pracy oraz wymaga pozostawiania bez opieki i przedzierania się przez miasto. Moim zdaniem spd + nauka jazdy na swoim sprzętem zaoszczędzą sporo pieniędzy i Twojego zdrowia. Jeśli jednak na siłę chcesz kupić coś nowego to chyba na każdym crossie, gravelu, szosie, xc jesteś w stanie osiągać średnią prędkość z przedziału 20-30km/h na tej trasie co przełoży się na dojazd w 45 minut ale dotyczy to też Twojego roweru - przy założeniu, że działają przerzutki (a nie działają) korba/kaseta nie ma zeszlifowanych ząbków a korba i piasty jeszcze się nie zatarły. Reasumując: Wydaj 1500-2000 zł na tani sprzęt na grupie alivio, regularnie go serwisuj a dopiero potem zastanów się czy warto wydać 2-3x razy tyle w celu zyskania ok 5 minut na tej trasie.
MikeSkywalker Napisano 10 Marca 2020 Napisano 10 Marca 2020 33 minuty temu, mrnobody napisał: Panowie...nie wiem czemu na piłe chcecie reanimowac trupa, jak osoba zakładająca ten wątek zdecydowała aby kupić nowy rower....dlaczego mu odmawiacie takiej frajdy? Frajda frajdą, i owszem. Fajnego, lekkiego fitnessa czy crossa można kupić i jeździć dla przyjemności, ale jak w grę wchodzi zabawa w kurierkę to rower ma być wygodny, prosty, szybki i tani. @grekuu poprzedni sezon jeździłem do pracy na fitnessie. Napęd 1x10, korba 44T, kaseta 11-36. Trasę 14km pokonywałem w pół godziny, nie pamiętam ile zszedłem poniżej tego czasu ale w każdym razie średnia wychodziła ponad 30. I spokojnie możesz to osiągnąć rowerem w okolicach 2-3 tysięcy. Popatrz sobie na Orbee Carpe. Bardzo fajny rower, coś w temacie miejskiego "ostrego" ale wygodniejsze, z tarczówkami i prostym napędem.
Sobek82 Napisano 10 Marca 2020 Napisano 10 Marca 2020 Jak z tyłu miałeś 14 to się nie dziwię. Np. na tym winien zrobić ten dystans w pół godziny lub mniej.https://allegro.pl/oferta/marin-nicasio-2020-rozmiar-54-cm-stal-gravel-8907122438
mrnobody Napisano 11 Marca 2020 Napisano 11 Marca 2020 10 godzin temu, MikeSkywalker napisał: Frajda frajdą, i owszem. Fajnego, lekkiego fitnessa czy crossa można kupić i jeździć dla przyjemności, ale jak w grę wchodzi zabawa w kurierkę to rower ma być wygodny, prosty, szybki i tani. @grekuu poprzedni sezon jeździłem do pracy na fitnessie. Napęd 1x10, korba 44T, kaseta 11-36. Trasę 14km pokonywałem w pół godziny, nie pamiętam ile zszedłem poniżej tego czasu ale w każdym razie średnia wychodziła ponad 30. I spokojnie możesz to osiągnąć rowerem w okolicach 2-3 tysięcy. Popatrz sobie na Orbee Carpe. Bardzo fajny rower, coś w temacie miejskiego "ostrego" ale wygodniejsze, z tarczówkami i prostym napędem. i tu się zgodzę. Nie doczytałem, że do pracy on ma być, wiec kwestia kosztów częsci jest istotny, bo dość często będą wymieniane
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.