Skocz do zawartości
shaand

[szosa] Jaka do 7000zł

Rekomendowane odpowiedzi

shaand

Cześć za jakiś miesiąc chciałbym zakupić nową szosę i stoję przed lekkim dylematem ponieważ nie wiem co ciekawego kupić z jednej strony ciągnie mnie by kupić Canyon endurance al 7.0 disc, a z drugiej coś innego może rose? Chętnie poczytam wasze opinie na temat canyona, ponieważ strasznie mi się on podoba :) Jedyny wymóg jaki mam to hamulce tarczowe hydrauliczne.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
arturooo3

Kim jesteś, do czego ma służyć ten rower, czego od roweru oczekujesz, który to Twój rower ogólnie, która to Twoja szosa i jakie masz doświadczenia z poprzednimi rowerami i generalnie doświadczenie kolarskie. To taki start aby móc coś rozmawiać.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
nossy

No właśnie trochę mało danych od autora...do czego ten sprzęt itp. Ale mając jedną alu szosę na tarczach i drugą karbonową na zwykłych hamplach wybrałbym raczej dobrą ramę karbonową- to tylko moje prywatne zdanie. No ale, może autor ma takie, a nie inne potrzeby, które argumentują zakup hydrauliki. Przyznać trzeba jednak, że na papierze ten canyon wypada bardzo dobrze. A jeszcze lepiej model cf sl disc.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
shaand
18 godzin temu, arturooo3 napisał:

Kim jesteś, do czego ma służyć ten rower, czego od roweru oczekujesz, który to Twój rower ogólnie, która to Twoja szosa i jakie masz doświadczenia z poprzednimi rowerami i generalnie doświadczenie kolarskie. To taki start aby móc coś rozmawiać.

Jestem prostym człowiekiem jeżdżącym na szosie rekreacyjnie. Służyć ma do spokojnej jazdy ( nie wyscigi). Będzie to moja druga szosa, pierwsza to kross vento 4.0, ale chciałbym coś na tarczach hydraulicznych ponieważ mieszkam blisko gór i z moją wagą 95kg jest kiepsko z pivotami.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
nossy

Hmmm, wiem że łatwo gadać, ale mając 7k chyba dozbierałbym do modelu cf sl 7.0 disc (8900zł). Wiesz mi do karbonu dołożyć warto.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
arturooo3

No i od razu łatwiej dyskutować :D

W górkach tarcze sprawdzą się rewelacyjnie. Widzę, że w tym Canyonie są Mavicki Aksium Elite UST Disc - poszukałbym opinii pod kątem wagi, jak się sprawują bo producent kół sugeruje aby nie przekraczać 120kg razem z wagą roweru (może będzie git a może zbliżanie się do tej granicy nie zadziała, trzeba poszukać). Z drugiej strony jeżeli Kross się fajnie sprawdzał to ciekawą opcją jest też Vento 7.0 w podobnej cenie i już z ramą karbo.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
nossy

Vento 7.0 nie ma tarczówek o które chodzi autorowi. Pomijając ten fakt, to przyzwoity sprzęt.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
lukaszkuch
Napisano (edytowane)
W dniu 7.03.2020 o 23:01, shaand napisał:

Cześć za jakiś miesiąc chciałbym zakupić nową szosę i stoję przed lekkim dylematem ponieważ nie wiem co ciekawego kupić z jednej strony ciągnie mnie by kupić Canyon endurance al 7.0 disc, a z drugiej coś innego może rose? Chętnie poczytam wasze opinie na temat canyona, ponieważ strasznie mi się on podoba :) Jedyny wymóg jaki mam to hamulce tarczowe hydrauliczne.

Mam ten rower w wersji z ubiegłego roku (różni się jedynie kołami i oponami). Też brałem pod uwagę ten i Rose. Oba rowery są bardzo podobne i oba mają fajny stosunek ceny do osprzętu. Rose ma trochę lepiej zrobione spawy niż Canyon ale dla mnie to była sprawa drugorzędna. Ostatecznie zadecydował wygląd ogólny, dostępność i wyprzedaż na stronie Canyona ;). Jakikolwiek rower nie kupisz bierz rower ze sztywnymi osiami - przy tarczowych hamulcach to must have. Przy 178cm/79kg mam rozmiar 54 M. Jakbyś chciał rower zobaczyć to możemy się gdzieś umówić, czasem jeżdżę w twoich okolicach.

Edytowane przez lukaszkuch

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
shaand
11 godzin temu, arturooo3 napisał:

No i od razu łatwiej dyskutować :D

W górkach tarcze sprawdzą się rewelacyjnie. Widzę, że w tym Canyonie są Mavicki Aksium Elite UST Disc - poszukałbym opinii pod kątem wagi, jak się sprawują bo producent kół sugeruje aby nie przekraczać 120kg razem z wagą roweru (może będzie git a może zbliżanie się do tej granicy nie zadziała, trzeba poszukać). Z drugiej strony jeżeli Kross się fajnie sprawdzał to ciekawą opcją jest też Vento 7.0 w podobnej cenie i już z ramą karbo.

Modele rose oraz canyon aktualnie są na kołach DT Swiss P1800 Spline 23. Coraz więcej przekonuję się do rose. Tylko nie wiem jak z rozmiarem Rose pewnie bym brał 53, a canyona S. Czy mając mój wzrost 174-175 i przekrok ~80 rozmiar 53 jest dobry? Tutaj geometria Rose: image.png.c7f60422e7201121bfb330ce0b41aa9d.png

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Chociemir
Napisano (edytowane)

Może byłoby warto nie zamykać się tylko na te dwie firmy, bo czasem można znależć coś ciekawszego, Np. te oferty nie są złe (do niedawna były wszystkie rozmiary): https://www.merlincycles.com/look-765-optimum-105-disc-road-bike-2019-187125.html

https://www.merlincycles.com/felt-vr3-performance-disc-carbon-road-bike-2018-146220.html

Edytowane przez Chociemir

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
shaand
26 minut temu, Chociemir napisał:

Może byłoby warto nie zamykać się tylko na te dwie firmy, bo czasem można znależć coś ciekawszego, Np. te oferty nie są złe (do niedawna były wszystkie rozmiary): https://www.merlincycles.com/look-765-optimum-105-disc-road-bike-2019-187125.html

https://www.merlincycles.com/felt-vr3-performance-disc-carbon-road-bike-2018-146220.html

Niestety jest to już poza budżetem i tak zaszalałem i pozwoliłem sobie na rower do 7000zł. ale tej granicy przekraczać już niechcę.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
shaand

Wracając do tematu wybrałem, że dołożę i kupię karbonowego canyona :) 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Blueforce

Powinieneś obejrzeć przed zakupem:

w skrócie otwory pod pressfit są beznadziejnej jakości, rama niezbyt dobrze zrobiona

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
shaand

Pisałem o tym na grupie canyona na FB i powiedzieli, że faktycznie zdarza się, ale rzadko. A ten koleś z YT podobno przepada tylko za LOOK i nic więcej :D Więc sam już nie wiem co na ten temat myśleć.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Sabarolus

Hambini ogólnie zjechał wykonanie Canyona. Poniżej przeciętnej... Wg tego co on mierzył, samym wykonaniem i tolerancjami in plus wyróżnia się Look i Time. 

A czego można oczekiwać na grupie Canyona? :D Kazdy chwali co ma, to oczywiste, szczególnie jak wydał dużo forsy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
shaand

Temat można zamknąć dzisiaj zamówiłem canyona na karbonie :) Myślę, że posłuży parę lat ^^

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Mihau_
W dniu 27.03.2020 o 06:29, Sabarolus napisał:

Hambini ogólnie zjechał wykonanie Canyona. Poniżej przeciętnej... Wg tego co on mierzył, samym wykonaniem i tolerancjami in plus wyróżnia się Look i Time. 

A czego można oczekiwać na grupie Canyona? :D Kazdy chwali co ma, to oczywiste, szczególnie jak wydał dużo forsy.

Canyon cf sl zaczyna się od 7k, look 695, którego kiedyś zachwalał zaczynał się od 17k:D Też mogę zrobić porównanie dacii duster z mercedesem glc, ciekawe co będzie lepsze

Poza tym pomiary średnicy okręgu suwmiarką są w uj wiarygodne

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
shaand

Tutaj macie wypowiedź pracownika canyona z polskiej grupy na FB :) swiOJ4s.png

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Sabarolus
38 minut temu, Mihau_ napisał:

Też mogę zrobić porównanie dacii duster z mercedesem glc

Dacia będzie miała mniej bajerów, ale jednak nie chciałbyś, aby miała od nowości luzy w układzie kierowniczym prawda?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
shaand
2 minuty temu, Sabarolus napisał:

Dacia będzie miała mniej bajerów, ale jednak nie chciałbyś, aby miała od nowości luzy w układzie kierowniczym prawda?

Ciężko też mi jest uwierzyć, że każdy rower jest aż tak źle zrobiony. Możliwe, że pare sztuk z serii będzie wadliwych, ale jak rozpoznasz to zapewne ci wymienią rower na sprawny. Więc też bym nie zakładał z góry, że wszystkie są takie same i ogólnie Canyon to śmieć nie warty kupienia.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Mihau_
34 minuty temu, Sabarolus napisał:

Dacia będzie miała mniej bajerów, ale jednak nie chciałbyś, aby miała od nowości luzy w układzie kierowniczym prawda?

Skąd wiesz kto i co robił z tym rowerem przez 5 lat od zakupu? Jeżeli luzy byłyby od wyjazdu z fabryki to chyba ktoś by to reklamował, przynajmniej logika na to wskazuje.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Sabarolus
28 minut temu, shaand napisał:

ogólnie Canyon to śmieć nie warty kupienia.

A to jest inna sprawa - sam bym go kupił :)

Teraz, Mihau_ napisał:

Skąd wiesz kto i co robił z tym rowerem przez 5 lat od zakupu?

ja nie wiem :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×