Skocz do zawartości
Wisnia333

[SR Suntour] XCR 32 RLR-Air 29 100mm

Rekomendowane odpowiedzi

Wisnia333

Wydobywa mi się brudny smar z amortyzatora. Rower posiadam kilka miesięcy dla czego tak się dzieje?
 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25

Jak to się wydobywa smar? Jakieś zdjęcia?

Używałeś Brunoxa lub czegoś podobnego do czyszczenia goleni?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
BMXdoPieca
Napisano (edytowane)

XCR'y i ogólnie te niższe modele suntoura mają słabej jakości uszczelki, to norma w tych amorach że coś po pewnym czasie wychodzi na zewnątrz. Podeślij zdjęcie bo bez tego więcej nic więcej nie można stwierdzić

Edytowane przez BMXdoPieca

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Ilia

Jeśli używałeś Brunoxa - to normalne, lepiej go nie używaj. Warga uszczelki kurzowej po pewnym czasie się zużywa i zaczyna wpuszczać do środka brud, kurz i td, a na zewnątrz wychodzi smar lub olej. Gdy używałem zmortyzator Suntoura z tymi gorszymi uszczelkami to wymieniałem je około 3 razy do roku.

18 godzin temu, BMXdoPieca napisał:

to norma w tych amorach że coś po pewnym czasie wychodzi na zewnątrz.

Jak się nie robi serwisów to w tych lepszych też coś zaczyna wyłazić.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
BMXdoPieca
37 minut temu, Ilia napisał:

Jak się nie robi serwisów to w tych lepszych też coś zaczyna wyłazić.

W każdym widelcu, tu akurat bym się specjalnie nie przejmował. Miałem ładne parę lat temu raidona i xcra i było tak samo. Każdy xcr którego widze na ulicy jest lekko mówiąc zarzygany :P

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Niezależnie od półki cenowej suntour cierpi z powodu słabych uszczelek kurzowych. Trzeba częściej serwis dolnych goleni robić i się nie przejmować. Nie używać nic do smarowania na zewnątrz.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25
Teraz, Dokumosa napisał:

suntour cierpi z powodu słabych uszczelek kurzowych

Nie koniecznie. Uszczelki z "wargą" spisują się całkiem nieźle. Miałem takie w Epixonie i zbierały naprawdę dobrze.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
BMXdoPieca

Zgadzam się z @skom25 jeżdże na aionie i duroluxie naprzemiennie i nie ma takich sytuacji, ewentualnie cienki film smaru stałego który chcąc nie chcąc i tak się wydostanie na zewnątrz.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Bo tam pany macie gąbki, które robią robotę a uszczelki są średnie również w wysokich modelach.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
BMXdoPieca

Nie mocąc koledze w głowie, wyślij zdjęcie i pokaż nam jak to wygląda i czy uszczelki (i syf pod nimi) nie szarpią ci przez przypadkiem lag

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ACTIVIA

Uszczelki w XCR-ze nie sa takie złe, lecz tak jak pisał @Dokumosa częściej trzeba je czyścić i niczym nie psikać po lagach

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość

Nawet w starym Zoomie, nie wspominajac o RST, to byly lepsze. Nigdy tak slabych jak w XCR nie widzialem.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
BMXdoPieca

Rozbierałem wczoraj 3 tygodniowego xcra brata, coś się dostało pod te uszczelki i zrobiło sporą szramę w ladze przez co amor istnie pluje olejem ;/

82853130_750476892121547_383274394639663104_n.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Janu_sz

Cały Suntour ;) Dziwie się, że dobrowolnie to ktoś kupuje.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25
Teraz, BMXdoPieca napisał:

Rozbierałem wczoraj 3 tygodniowego xcra brata, coś się dostało pod te uszczelki i zrobiło sporą szramę w ladze przez co amor istnie pluje olejem ;/

82853130_750476892121547_383274394639663104_n.jpg

Wiesz co się dostało pod uszczelki? Nic. Plastikowe tuleje ślizgowe to robią. Tam powinno być wszystko sztywne, spasowane na setki milimetra, a jest wsadzona plastikowa rurka którą się montuje palcami.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
BMXdoPieca

Amor nowy, ślizgi sprawdzałem i są jak nowe, jak był nowy to nawaliłem tam pełno towotu

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25
Napisano (edytowane)
Teraz, BMXdoPieca napisał:

nawaliłem tam pełno towotu

No i po co? Masz jakieś dziwne zapędy to używania nie tego co potrzeba. Do widelca używa się bardzo rzadkiego smaru, w niedużej ilości.

Teraz, BMXdoPieca napisał:

Amor nowy, ślizgi sprawdzałem i są jak nowe

Nie ma to znaczenia. Miałem XCR i tak właśnie to wygląda. Chociażbyś go serwisował codziennie, to i tak skończy tak jak na zdjęciu powyżej.

Ślad jest "od przodu", prawda? Po stronie hamulca?

Edytowane przez skom25

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
BMXdoPieca

Ślad jest z przodu ale na prawej ladze, a smar dałem w ramach ''tuningu'' niż konserwacji bo nie warto tych amorków ruszać dopóki nic się nie spierniczy xD
 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25
Teraz, BMXdoPieca napisał:

bo nie warto tych amorków ruszać dopóki nic się nie spierniczy

Dokładnie odwrotnie. Są to tanie widelce, z wieloma wadami. Żeby posłużyły jakiś rozsądny czas, trzeba dbać o nie znacznie mocniej niż o inne.

Taki Tuning zrobiłeś, że Towot tylko zamulił ten widelec.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
BMXdoPieca

Pracował tak samo brat sie uparł żebym mu zrobił serwis bo naczytał się na forach że te amorki są seryjnie suche

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Smar o małej lepkości się powinno stosować (np. dynamic seal albo dedykowane smarowidło od @ACTIVIA) i nakładać go z umiarem na ślizgi tylko. Nadmiar natychmiast i tak znajdzie się na dnie goleni i będzie się mieszał z wodą i innym syfem a przy kolejnych serwisach będzie trudno to wyczyścić. 

Takie przetarcia na stalowych goleniach to norma w tym modelu. Nie przejmować się, często zaglądać do środka czyszcząc i smarując i jeździć.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25
10 godzin temu, BMXdoPieca napisał:

Pracował tak samo brat sie uparł żebym mu zrobił serwis bo naczytał się na forach że te amorki są seryjnie suche

 

Bo są dość często. Natomiast trzeba to zrobić z głową i odpowiednimi środkami, ale o tym już pisałem a potwierdził to tylko @Dokumosa.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ACTIVIA
12 godzin temu, skom25 napisał:

Wiesz co się dostało pod uszczelki? Nic. Plastikowe tuleje ślizgowe to robią. Tam powinno być wszystko sztywne, spasowane na setki milimetra, a jest wsadzona plastikowa rurka którą się montuje palcami.

W XCR-ze to nie tak jak XCM. Tam trzeba się trochę namordować żeby tą tuleje wsadzić

12 godzin temu, BMXdoPieca napisał:

Ślad jest z przodu ale na prawej ladze, a smar dałem w ramach ''tuningu'' niż konserwacji bo nie warto tych amorków ruszać dopóki nic się nie spierniczy xD
 

Sam już testowałem różne smary i broń boże żeby tam dawać jakichkolwiek smar litowy na uszczelki, tuleje

9 godzin temu, Dokumosa napisał:

Smar o małej lepkości się powinno stosować (np. dynamic seal albo dedykowane smarowidło od @ACTIVIA) i nakładać go z umiarem na ślizgi tylko. Nadmiar natychmiast i tak znajdzie się na dnie goleni i będzie się mieszał z wodą i innym syfem a przy kolejnych serwisach będzie trudno to wyczyścić. 

Takie przetarcia na stalowych goleniach to norma w tym modelu. Nie przejmować się, często zaglądać do środka czyszcząc i smarując i jeździć.

@Dokumosa Często mam XCR-y na serwisie i bardzo mało mi się zdarza z takim przetarciem. Zależy od użytkownika do czego amor używa i jak go szanuje, bo jeśli właściciel amorka go katuje w skokach, dropach i nie dba o  niego to nie ma co się dziwić

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość

A z ciekawosci,co robi ten litowy z uszczelkami w SR?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
BMXdoPieca

Podobno wchodzi z nimi w reakcje i powoduje zmiany właściwości tej gumy, marszczy się, wysusza, pęka takie tam... Ja czegoś takiego nie zaobserwowałem.

Mi xcra nie było szkoda to użyłem byle czego do lubrykacji tak bo wiedziałem co będzie i nie ma co się przejmować. W wyższych modelach bym tego nie zrobił i nie robie.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×