Skocz do zawartości

[stery] uszkodzone łożysko, wymiana


provayder

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj robiłem przegląd amortyzatora i okazało się że dolne łożysko sterów jest uszkodzone, bo z wianka wylatują kulki. No i tu zaczyna się problem, bo nie mogę takiego łożyska znaleźć. Średnica zewnętrzna ok. 47,3mm, 30 kulek o średnicy ok. 3,15mm czyli 1/8". Najlepiej byłoby wymienić stery na model z łożyskami maszynowymi ale tu jest następny problem. Rama niby jest tapered, ale amortyzator ma prostą rurę sterową 1 1/8". Kellys twierdzi że to stery zintegrowane FSA ale na stronie FSA takiego setu nie znalazłem. Pytanie czy da się kupić jeszcze takie łożysko albo czy są takie stery na łożyskach maszynowych które mają dolne łożysko 1,5" ale osadzone na rurze 1 1/8"??? Pisałem do Kellysa w tej sprawie ale mnie olali. 

20200104_163859(1).jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukaj pod frazą "stery redukcyjne 1,5 - 1 1/8"

Możesz też kupić samą dolną miskę z bieżnią.

Łożysko jest pewnie standardowe, w tych sterach zazwyczaj tylko dolna bieżnia montowana na widelcu jest inna od takich zwykłych tapered.

Na stronie FSA możesz nie znaleźć bo to pewnie jakieś OEM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na ali łożyska 2-4 usd / sztuka ( w PL ok. 40 zł ), np pierwsze lepsze jakie widziałem:

https://www.aliexpress.com/item/32899281440.html?spm=a2g0s.8937460.0.0.3b722e0ecTXRIN

https://www.aliexpress.com/item/32804418192.html?spm=a2g0s.8937460.0.0.3b722e0ecTXRIN

 ( i stawiam,że to takie 52x7mmx45st. ) Przy zakupie łożyska sprawdź jego wysokość ( są 6-7-8 mm i kąt ścięcia po zewnątrz )

 

Dodatkowo za 2 dni masz zimową wyprzedaż i mozna kupić całe stery za 8-9 usd ( i to nawet lepsze rozwiązanie bo miasz bieznię redukcyjną i przy okazji górne łożysko nowe ):  https://www.aliexpress.com/item/32868175176.html?spm=a2g0o.cart.0.0.5c8b3c00MIAyAE&mp=1

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@skom25 po pierwszym przeglądzie amortyzatora i co za tym idzie czyszczeniu i smarowaniu sterów miałem wrażenie, że jest jakiś luz. Oczywiście za cholerę nie mogłem sobie przypomnieć czy wcześniej też tak było. Wtedy pewnie spierdzieliłem dolne łożysko, bo za mocno dociągłem i kulki "odbiły" się w bieżni. Generalnie prócz delikatnych skoków przy obrocie kierownicy nic się nie działo. Ostatnio zaczęło coś stukać w okolicach sterów i amortyzatora szczególnie na kiepskiej drodze. Ale czy uszkodzony wianek mógł to powodować??? 

@pankierownik poszukam

@Janu_sz te łożyska montuje się w starych miskach? Ten komplet wydaje się być ok ale brakuje mi tam redukcji z rury 1 1/8" na 1 1/2". Muszę jutro na spokojnie poszperać na aliexpress. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobierz wymiar kulek, kup ich więcej niż w tym wianuszku i osadź na smarze same kulki, to lepsze rozwiązanie niż wianki. Kiedyś rowery się tak tuningowało, że się wianki wywalało gdzie były i zmieniało na same kulki. Trwalsze, lepsze i nie odpadało nic z wianków niszcząc bieżnie. Bo potem taki elemencik to lubi tu zarysować, tam zarysować...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, provayder napisał:

kulki "odbiły" się w bieżni

 

49 minut temu, cervandes napisał:

Dobierz wymiar kulek, kup ich więcej niż w tym wianuszku i osadź na smarze same kulki

Tylko jeżeli rzeczywiście kulki zniszczyły bieżnię, to wymiana na same kulki nic nie da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki za zwłokę, ale dopiero dzisiaj miałem czas żeby jeszcze raz wszystko rozebrać i zrobić foty. Wg mnie bieżnia jest uszkodzona, bo jak mocniej dokręcę stery to obracając kierownicą czuć skoki jak w starej manetce z indeksacją.

@Dokumosa wg katalogu Kellysa stery to "FSA 1.5 integrated" ale wszystko wskazuje na to, że to są stery półzintegrowane. Czy produkcji FSA? Pewności nie mam. Wrzucam foty:

dolne łożysko:

3e562d2cfc0c195fmed.jpg

cb634def008a6d01med.jpg

05a5b75a36ca5a19med.jpg

3fd284937d5c8f79med.jpg

górne łożysko:

ca4b90bd3efc5a78med.jpg

2f81da635e877ebfmed.jpg

1f00808c092e52d7med.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybij miski, kup stery maszynowe ZS44/ZS56 i będzie git. Polecam te: https://pl.aliexpress.com/item/1000008317684.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27425c0ftKG4Lk

Przed zamówieniem zmierz średnicę osadzenia misek (po ich wybiciu). Dolna występuje zwykle w rozmiarze 56 ale zdarzają się też 55.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ło panie, narobiłeś się obrazków a trzeba było od razu wybić miski, zmierzyć wymiar łoża na miski i zamówić stery. Jak pisze @Dokumosa - zamów stery i śmigaj.

Ja bym nie czekał na paczkę z ali, osobiście mam na maszynówkach Accenta HSI-SPRO właśnie 44-56 i zrobiłem na nich już ponad 10000km, zero uwag.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe, a jak stwierdziłeś że jakość jest właśnie na poziomie CC? Według mnie to to samo co Accent Exe.

accent-stery-hsi-exe-taper.jpg

Ja polecam Octane One Warp 1. Przelatały 2 sezony i nadal są jak nowe. W szosie mam te EXE powyżej i raczej nic nie wskazuje żeby były problemy.

Co do Chin, to zamawiajcie jeszcze więcej ;) Niedługo już nic nie będzie się dało kupić w Polsce, bo albo ceny będą z kosmosu, albo towaru nie będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozważania na temat jakości sterów to już dla mnie poziom kółeczek ceramicznych w przerzutce :D Działa to działa, popsuje się to się popsuje, ale żeby czuć różnice między łożyskami w sterach i móc orzec czy jest to jakościowo półka taka czy taka - to trzeba mieć szósty zmysł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam. W jednym rowerze stery są dość "sztywne" gdy rower wisi na stojaku, w drugim kierownica sama lata na boki. Podczas jazdy różnicy nie ma. Różnica jest wtedy, kiedy albo stery są wyjątkowo badziewne ( miałem takie z fabrycznym luzem na łożysku) albo uszkodzone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za bardzo generalizujecie. Pokazałem stery za 39zł które moim zdaniem (na bazie swojego doświadczenia) będą spisywać się lepiej (np. interwały międzyserwisowe) niż wszelkie "markowe" chińczyki (accenty, fsa, vp, neco itp.) w cenie do 150zł. 

Poza tym są zastosowania gdzie stery za 150zl będą kuły w oczy i powodowały ból głowy - osobiście nie wsadziłbym takowych np. do ramy tytanowej a nawet górnopółkowej stalowej bo uważam to za świętokradztwo/profanację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
W dniu 11.01.2020 o 18:51, provayder napisał:

Stery zamówione. Czekam na przesyłkę. Miski nie wybijałem, przyjąłem ze będzie standard 44/56. Jeśli nie to trzeba będzie kupić inne. Poza tym nie chciałem uziemać roweru, w końcu pogoda dopisuje i trzeba korzystać. 

Witam. Wracam trochę do tematu bo moje dolne łożysko w Gate 90 też nadaje się do wymiany. Mam pytanie. Pasowały te stery 44/56? Czy musiałeś dopasować inne? Sam wymieniałeś czy jednak serwis? 

Seba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze pytanie do wszystkich. Jak zmienię stery z kulkowych (takich jak na zdjęciach z postu) na nowe maszynowe, powiedzmy Accent'a, to muszę coś kombinować z tą bieżnią, która jest nabita na rurę sterową amortyzatora? U mnie amor jest 1,5"/1 1/8".

IMG_20200414_161937.jpg

IMG_20200414_163524.jpg

IMG_20200414_162333 (1).jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...