Kolep25 Napisano 18 Września 2019 Napisano 18 Września 2019 Witam serdecznie wszystkich... Proszę o pomoc. Posiadam od kolegi za psie pieniądze ze znikomym przebiegiem takie to XT: Manetki sl m 770 Przednia fd m 771 Tył rd m 772 Wiem że: Rd-m772 (Max poj. napędu 45t, Min dolna zębatka 11, Max górna zębatka 32-34) Fd-m771 (ilość zębów najwiekszej zebatki 44t Mufa suportu 73mm, Łańcuchy mam dwa x9.93, kaseta pewnie będzie CS hg400. I teraz moje pytanie...jaką korba. Aktualnie mam coś DualSIS 42/32/22 na kwadrat. Czego szukać czy starego XT na kwadrat, może coś na octalinku czy może brać nowe alivio na HT2. Szukałem czegoś do kompletu np fc m 770 ale cena i brak już koronek... trochę mnie odstrasza. Pozdrawiam i czekam na pomoc, sugestie, propozycje... Czy np. taka korba jest w dobrym stanie, przyjmie nowy łańcuch...? https://www.olx.pl/oferta/korba-shimano-deore-xt-fc-m770-9s-jak-slx-CID767-IDBv1tQ.html
LSkiper Napisano 18 Września 2019 Napisano 18 Września 2019 odnośnie podlinkowanej korby: mała i średnia zębatka będzie pasować od każdej korby pod ht2, a z dużą nie wiadomo bo shimano często między grupami zmienia wysokość półek na których opiera się duża zębatka
KurczakNorris Napisano 18 Września 2019 Napisano 18 Września 2019 Podlinkowana korba jest w dobrym stanie. Ja bym ją kupił. Do tego jeszcze musisz kupić suport, bo chyba gość samą korbę sprzedaje. Z nowym Alivio HT2 uważaj, bo jest to raczej korba pod system boost, nie będzie zgodna raczej z ramą i przednią przerzutką non-boost.
SoloTM Napisano 18 Września 2019 Napisano 18 Września 2019 Jak wyżej, ta korba ( jeśli nie ma wad ukrytych ) jest w bdb stanie. Warto. Do tego suport, nawet najtańszy sm-bb52 i będzie ok. no chyba, że chcesz się szarpnąć to możesz szukać takich w okolicach 100 pln. np. https://rowerek.pl/product-pol-9699-Miski-suportu-Shimano-BB-MT800-BSA-Hollowtech-II.html
Kolep25 Napisano 18 Września 2019 Autor Napisano 18 Września 2019 1 godzinę temu, KurczakNorris napisał: Podlinkowana korba jest w dobrym stanie. Ja bym ją kupił. Do tego jeszcze musisz kupić suport, bo chyba gość samą korbę sprzedaje. Z nowym Alivio HT2 uważaj, bo jest to raczej korba pod system boost, nie będzie zgodna raczej z ramą i przednią przerzutką non-boost. Dzięki za pomoc, rozumiem że kaseta hg400 alivio będzie do tego wszystkiego pasować? Korba wydaje się zdrowa. Dobrze jak ktoś to potwierdzi. Łatwiej wydać pieniądze...
Kolep25 Napisano 18 Września 2019 Autor Napisano 18 Września 2019 Teraz, SoloTM napisał: Jak wyżej, ta korba ( jeśli nie ma wad ukrytych ) jest w bdb stanie. Warto. Do tego suport, nawet najtańszy sm-bb52 i będzie ok. no chyba, że chcesz się szarpnąć to możesz szukać takich w okolicach 100 pln. np. https://rowerek.pl/product-pol-9699-Miski-suportu-Shimano-BB-MT800-BSA-Hollowtech-II.html Będę celował faktycznie w coś lepszego. Chwalą accenta, za standardowe łożyska i trwałość. Ale jeszcze nie wiem co kupię. Rower kupiony tylko na jazdę w lesie, sporo podjazdów, zjazdów i jak sucho to piachu... Kwadraty u mnie trzymały na maszynowych łożyskach po kilka tysięcy km... Tylko że nowej dobrej korby na kwadrat to raczej nie kupię.
WaGiant Napisano 18 Września 2019 Napisano 18 Września 2019 Dodam tylko że przy przejściu z kwadratu na HT2 może być konieczne planowanie mufy suportu . Tzn ja bezwzględnie bym planował . To raczej w serwisie dobrym trzeba zrobić . Koszt nie jest wielki , a taki zabieg znacznie przedłuża żywotność łożysk .
Kolep25 Napisano 18 Września 2019 Autor Napisano 18 Września 2019 Teraz, WaGiant napisał: Dodam tylko że przy przejściu z kwadratu na HT2 może być konieczne planowanie mufy suportu . Tzn ja bezwzględnie bym planował . To raczej w serwisie dobrym trzeba zrobić . Koszt nie jest wielki , a taki zabieg znacznie przedłuża żywotność łożysk . Rozumiem że chodzi o zachowanie osi obrotu... kolokwialnie mówiąc żeby łożysk nie kosić korbą. Czy tak? Potem mufy od nowa się gwintuje? Jaki to koszt?
WaGiant Napisano 18 Września 2019 Napisano 18 Września 2019 Nic się nie gwintuje . Chodzi o obrobienie bocznych powierzchni mufy żeby równolegle wszystko było . Nie pamiętam ile kosztuje , ja mam wiekowy rower i wieki temu robiłem . Zresztą ceny są pewnie różne . Myślę że 50 - 100 zł ale tak tylko strzelam .
SoloTM Napisano 18 Września 2019 Napisano 18 Września 2019 27 minut temu, Kolep25 napisał: Rower kupiony tylko na jazdę w lesie, sporo podjazdów, zjazdów i jak sucho to piachu... Kwadraty u mnie trzymały na maszynowych łożyskach po kilka tysięcy km... Tylko że nowej dobrej korby na kwadrat to raczej nie kupię. Nowej nie, ale używaną w bdb stanie tak: https://www.olx.pl/oferta/korba-shimano-deore-xt-fc-m750-175mm-CID767-IDBjtjH.html#cbd4ff4f17 ( 675 gr ) + suport 73/110,5 mm najlepiej bb-un70 lub 71 lub 72. ( 265 gr ) Nie do zajechania niemal skurczybyki. ( dziesiątki tyś km potrafią przeżyć ) Nowy raczej tylko bb-un55. https://allegro.pl/oferta/suport-shimano-bb-un55-110-mm-73-bsa-nowy-7147272047
Kolep25 Napisano 20 Września 2019 Autor Napisano 20 Września 2019 Witam wszystkich. Skusiłam się jednak na ht2 i fc m700. Teraz wszystkie komponenty mam z tej samej grupy (oprócz kasety). Teraz pytanie... jaki łańcuch, czy może dwa i podmieniać. Jeżdżę raczej mało, teraz robię 1500 do 2000 rocznie. Myślę o łańcuchu KMC x9.93, polecany. No chyba że może coś z Shimano tj. hg53 lub 93...?
SoloTM Napisano 20 Września 2019 Napisano 20 Września 2019 Po osobistych doświadczeniach z hg93 ( kupowany w tym roku ) stawiałbym na kmx x9. Choć hg93 działa bdb, cichy, precyzyjny, etc. to jednak trwałość ( przynajmniej modelu który ja kupiłem - wersja box, made in Japan - więc wygląda ok ) jest niezadowalająca. Kupiłbym teraz kmc x9. ( wersja raczej dowolna - choć najlepiej 9.93 - w nowej wersji nazywa się x9 srebrny/srebrny ) hg93 + hg400-9 ( 11-32 ) po 650 km zrobiłem fotkę : https://drive.google.com/file/d/16s60aFUP6nj322ZKeDQBJrSvfsBBNux5/view?usp=sharing po 1300 km : https://drive.google.com/file/d/1FkNCc-dl4RYqHe_NPplsw3iVtZHgIu6W/view?usp=sharing 1668 km https://drive.google.com/drive/folders/15EBFw2ZDH3p0uOqPIsd1jKynGBgOjtSm?usp=sharing Teraz, Kolep25 napisał: Skusiłam się jednak na ht2 i fc m700. tzn fc-m770 ?
Kolep25 Napisano 20 Września 2019 Autor Napisano 20 Września 2019 3 godziny temu, SoloTM napisał: Po osobistych doświadczeniach z hg93 ( kupowany w tym roku ) stawiałbym na kmx x9. Choć hg93 działa bdb, cichy, precyzyjny, etc. to jednak trwałość ( przynajmniej modelu który ja kupiłem - wersja box, made in Japan - więc wygląda ok ) jest niezadowalająca. Kupiłbym teraz kmc x9. ( wersja raczej dowolna - choć najlepiej 9.93 - w nowej wersji nazywa się x9 srebrny/srebrny ) hg93 + hg400-9 ( 11-32 ) po 650 km zrobiłem fotkę : https://drive.google.com/file/d/16s60aFUP6nj322ZKeDQBJrSvfsBBNux5/view?usp=sharing po 1300 km : https://drive.google.com/file/d/1FkNCc-dl4RYqHe_NPplsw3iVtZHgIu6W/view?usp=sharing 1668 km https://drive.google.com/drive/folders/15EBFw2ZDH3p0uOqPIsd1jKynGBgOjtSm?usp=sharing tzn fc-m770 ? Oczywiście fc-m770
WaGiant Napisano 20 Września 2019 Napisano 20 Września 2019 Na Hg 93 nie jeździłem . Hg53 nie jest zły , wytrzymuje ok 1000 km górskiej jazdy . Kmc trochę więcej - 1200 1300 . Ja nie bawię się z zamiany 2-3 łańcuchów , jak jest rozciągnięty wymieniam na nowy . Kup ( jeśli nie masz ) przymiar do łańcucha . Nie kosztuje dużo , a zawsze będziesz wiedział w jakim stanie jest łańcuch . Ja wymieniam jak 1. jest na granicy wpadnięcia .
Kolep25 Napisano 2 Października 2019 Autor Napisano 2 Października 2019 Przymiar już mam. Odkryłem że w drugim rowerze mam łańcuch do wymiany... Teraz tylko czekam na planowanie mufy i ewentualnie centrowanie kół...a serwis dwa tygodnie urlopu... Kiepsko tak patrzeć na komplet gratów do montażu... i nie móc zacząć zabawy... Może jutro zrobię z manetki XT - XTRa wycinając ten plastik...
Gość Napisano 24 Października 2019 Napisano 24 Października 2019 Pozwole sobie pociągnąć temat, powie kto cos o kasetach 9sp hg400 , widze ze 10pln taniej niz hg50 ktora to mi pasowala jakościowo...lepsze to czy gorsze do 3x9 z lancuchem hg53?? bo jesli to ten sam towar, to bym sobie to 10pln roznicy na snickersy przeznaczyl
m0d Napisano 24 Października 2019 Napisano 24 Października 2019 @cinol123 to sprawdź jeszcze cenowo jak stoją HG300 i HG200 jeśli są w interesującym Cię stopniowaniu. To wszystko jeden pies, podział na grupy jest w tym wypadku IMHO zupełnie sztuczny. Wykonanie niemal identyczne. HG400 miała nieco inaczej wyglądająca powłokę, jakby bardziej połyskliwą, HG300 i 200 bardziej matowe i z czarną najmniejszą koronką. Zauważalnie innej odporności na ścieranie czy korozję nie zauważyłem. Osobiście miałem/mam wszystkie te rodzaje w stopniowaniach 9s 12-36 i 11-36. Zacząłem od HG400 i kolejne kupowałem o "oczko niższe" ;)
SoloTM Napisano 24 Października 2019 Napisano 24 Października 2019 Mam od 2 k km hg400 i jakościowo ciężko mi ocenić bo używam z nowym łańcuchem hg93. I jest gorzej niż wcześniejsza hg70 + łańcuch hg72 ( tak na oko ze 2 razy szybciej się zużywa ) Pewnie to wina łańcucha ( raczej na pewno ) bo spodziewałem się większej żywotności. Pokazywałem zdjęcia tej kasety z różnym przebiegiem ( zużycie ) i @Janu_sz który mniej więcej w tym samym czasie zakładał również swoją kasetę hg400 z łańcuchem kmc x9.73 ( albo 93 )mówił, że jest duuużo lepiej jeśli chodzi o zużycie. Przymiaru do łańcucha nie mam, nie chce mi się mierzyć łańcucha, ale wczoraj już ruszałem rolkami przód-tył na łańcuchu cienkim śrubokrętem ( przebieg 2 k km ) Także podejrzewam trwałość kasety taką samą lub bardzo zbliżoną do innych modeli ( niższych i wyższych ) ale wybrałem ją z 3 powodów. Pierwszy cena, drugi, że ładna (cała srebrno-siwa ), trzeci że lekka, wyraźnie lżejsza od hg50, nie pamiętam wagi, ( musiałbym sprawdzić, ale z pamięci hg50 ( 11-32 ) waży 360, a hg400 - 320 gr ( jak nie 315 gr ) /edit znalazłem w necie wagi hg400 Weight : 249 gr (11-28) Gearing : 11-28 (11-12-13-14-16-18-21-24-28) 249 gr 11-32 (11-12-14-16-18-21-24-28-32) 323 gr 11-34 (11-13-15-17-20-23-26-30-34) 380 gr 12-36 (12-14-16-18-21-24-28-32-36) 413 gr /edit 2 waga hg50 ( 11-32 ) 358 gr
Gość Napisano 24 Października 2019 Napisano 24 Października 2019 zastanawiam sie miedzy 12-25 a 11-28 :> podoba mi sie ta ciasniejsza.... wybor ze wzgledu na stopniowanie ograniczyl sie sam do hg50 i hg400. co do wagi to ... tym rowerem nie walczę o gramy, 50g +/- to mi roznicy nie robi, dawno tym sprzetem nie jezdzielm, wczoraj byla jakas powazna jazda i ... te brakujace miedzybiegi powoduja iz patrze laskawie w strone 12-25.... - normalnie mazowiecki klasyk kasety szosowej, tylko mam rower typu cross. Wczoraj nawet ze 3 szosy wyprzedzalem nad Wisla jadac tym crossem ;-))
SoloTM Napisano 24 Października 2019 Napisano 24 Października 2019 Jest jeszcze : https://allegro.pl/oferta/kaseta-zebatek-sram-pg-950-9-rz-12-26t-40-7959008417 ale trochę droższa.
Janu_sz Napisano 24 Października 2019 Napisano 24 Października 2019 9 godzin temu, SoloTM napisał: Mam od 2 k km hg400 i jakościowo ciężko mi ocenić bo używam z nowym łańcuchem hg93. I jest gorzej niż wcześniejsza hg70 + łańcuch hg72 ( tak na oko ze 2 razy szybciej się zużywa ) Pewnie to wina łańcucha ( raczej na pewno ) bo spodziewałem się większej żywotności. Pokazywałem zdjęcia tej kasety z różnym przebiegiem ( zużycie ) i @Janu_sz który mniej więcej w tym samym czasie zakładał również swoją kasetę hg400 z łańcuchem kmc x9.73 ( albo 93 )mówił, że jest duuużo lepiej jeśli chodzi o zużycie. Przymiaru do łańcucha nie mam, nie chce mi się mierzyć łańcucha, ale wczoraj już ruszałem rolkami przód-tył na łańcuchu cienkim śrubokrętem ( przebieg 2 k km ) Także podejrzewam trwałość kasety taką samą lub bardzo zbliżoną do innych modeli ( niższych i wyższych ) ale wybrałem ją z 3 powodów. Pierwszy cena, drugi, że ładna (cała srebrno-siwa ), trzeci że lekka, wyraźnie lżejsza od hg50, nie pamiętam wagi, ( musiałbym sprawdzić, ale z pamięci hg50 ( 11-32 ) waży 360, a hg400 - 320 gr ( jak nie 315 gr ) /edit znalazłem w necie wagi hg400 Weight : 249 gr (11-28) Gearing : 11-28 (11-12-13-14-16-18-21-24-28) 249 gr 11-32 (11-12-14-16-18-21-24-28-32) 323 gr 11-34 (11-13-15-17-20-23-26-30-34) 380 gr 12-36 (12-14-16-18-21-24-28-32-36) 413 gr /edit 2 waga hg50 ( 11-32 ) 358 gr @SoloTM aktualnie pękło 2500 km na HG400 i KMC X9.73. Mierzę przymiarem i brakuje mu do 0,75 sporo. Miałem kupować drugi KMC i na zmianę robić, ale czas zleciał i już praktycznie koniec sezonu, więc chyba kupię i od wiosny na 2 będę dalej jeździł. Tylko teraz zastanawiam się czy warto wogóle bo jak zrobi komplet za 100 zł dwa sezony, to szkoda mi się bawić. Nie jeżdżę siłowo, raczej kadencja duża. Napęd spisał się rewelacyjnie, dzisiaj 110 km w górzystym terenie, bez zgrzytów a ma jak pisałem za sobą 2500 km ( M590 + 772 SGS z 2011 roku)
Gość Napisano 25 Października 2019 Napisano 25 Października 2019 DZięki za porady, wybór padł na HG400 11-28 - wyszlo ze od 6tej Zebaty w dol skoki w uzębieniu ma takie same jak 12-25 - a ze to cross, to niech i kaseta zostanie bardziej crossowa ;-P. Zaoszczędzone 10pln poszlo w tym samym sklepie na zupelnie niepotrzebny mi zdaje sie adapter Presta Auto ;-)) i Klucz do Wentyli - to jak raz może się przydać, bo juz kilka razy dokrecalem kombinarkami preste ;-))
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.