Skocz do zawartości

[Zmiana napędu] Zmiana napędu 3x8 na 3x9


Kolep25

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam serdecznie wszystkich... Proszę o pomoc. Posiadam od kolegi za psie pieniądze ze znikomym przebiegiem takie to XT:

Manetki sl m 770

Przednia fd m 771

Tył rd m 772

Wiem że:

Rd-m772  (Max poj. napędu 45t, Min dolna zębatka 11, Max górna zębatka 32-34)
Fd-m771 (ilość zębów najwiekszej zebatki 44t

Mufa suportu 73mm,

Łańcuchy mam dwa x9.93, kaseta pewnie będzie CS hg400. I teraz moje pytanie...jaką korba. Aktualnie mam coś DualSIS 42/32/22 na kwadrat.

Czego szukać czy starego XT na kwadrat, może coś na octalinku czy może brać nowe alivio na HT2. 

Szukałem czegoś do kompletu np fc m 770 ale cena i brak już koronek... trochę mnie odstrasza. Pozdrawiam i czekam na pomoc, sugestie, propozycje...

Czy np. taka korba jest w dobrym stanie, przyjmie nowy łańcuch...?

https://www.olx.pl/oferta/korba-shimano-deore-xt-fc-m770-9s-jak-slx-CID767-IDBv1tQ.html

 

 

 

Napisano

odnośnie podlinkowanej korby: mała i średnia zębatka będzie pasować od każdej korby pod ht2, a z dużą nie wiadomo bo shimano często między grupami zmienia wysokość półek na których opiera się duża zębatka

Napisano

Podlinkowana korba jest w dobrym stanie. Ja bym ją kupił. Do tego jeszcze musisz kupić suport, bo chyba gość samą korbę sprzedaje. Z nowym Alivio HT2 uważaj, bo jest to raczej korba pod system boost, nie będzie zgodna raczej z ramą i przednią przerzutką non-boost.

Napisano
1 godzinę temu, KurczakNorris napisał:

Podlinkowana korba jest w dobrym stanie. Ja bym ją kupił. Do tego jeszcze musisz kupić suport, bo chyba gość samą korbę sprzedaje. Z nowym Alivio HT2 uważaj, bo jest to raczej korba pod system boost, nie będzie zgodna raczej z ramą i przednią przerzutką non-boost.

Dzięki za pomoc, rozumiem że kaseta hg400  alivio będzie do tego wszystkiego pasować? Korba wydaje się zdrowa. Dobrze jak ktoś to potwierdzi. Łatwiej wydać pieniądze...

Napisano
Teraz, SoloTM napisał:

Jak wyżej, ta korba ( jeśli nie ma wad ukrytych ) jest w bdb stanie. Warto.  Do tego suport, nawet najtańszy sm-bb52 i będzie ok. no chyba, że chcesz się szarpnąć to możesz szukać takich w okolicach 100 pln. np. https://rowerek.pl/product-pol-9699-Miski-suportu-Shimano-BB-MT800-BSA-Hollowtech-II.html 

Będę celował faktycznie w coś lepszego. Chwalą accenta, za standardowe łożyska i trwałość. Ale jeszcze nie wiem co kupię.

Rower kupiony tylko na jazdę w lesie, sporo podjazdów, zjazdów i jak sucho to piachu... Kwadraty u mnie trzymały na maszynowych łożyskach po kilka tysięcy km... Tylko że nowej dobrej korby na kwadrat to raczej nie kupię. 

Napisano

Dodam tylko że przy przejściu z kwadratu na HT2 może być konieczne planowanie mufy suportu . Tzn ja bezwzględnie bym planował .  To raczej w serwisie dobrym trzeba zrobić . Koszt nie jest wielki , a taki zabieg znacznie przedłuża żywotność łożysk .

Napisano
Teraz, WaGiant napisał:

Dodam tylko że przy przejściu z kwadratu na HT2 może być konieczne planowanie mufy suportu . Tzn ja bezwzględnie bym planował .  To raczej w serwisie dobrym trzeba zrobić . Koszt nie jest wielki , a taki zabieg znacznie przedłuża żywotność łożysk .

Rozumiem że chodzi o zachowanie osi obrotu... kolokwialnie mówiąc żeby łożysk nie kosić korbą. Czy tak? Potem mufy od nowa się gwintuje? Jaki to koszt?

Napisano

Nic się nie gwintuje . Chodzi o obrobienie bocznych powierzchni mufy żeby równolegle wszystko było . Nie pamiętam ile kosztuje , ja mam wiekowy rower i wieki temu robiłem . Zresztą ceny są pewnie różne . Myślę że 50 - 100 zł ale tak tylko strzelam .

Napisano
27 minut temu, Kolep25 napisał:

Rower kupiony tylko na jazdę w lesie, sporo podjazdów, zjazdów i jak sucho to piachu... Kwadraty u mnie trzymały na maszynowych łożyskach po kilka tysięcy km... Tylko że nowej dobrej korby na kwadrat to raczej nie kupię. 

Nowej nie, ale używaną w bdb stanie tak:

https://www.olx.pl/oferta/korba-shimano-deore-xt-fc-m750-175mm-CID767-IDBjtjH.html#cbd4ff4f17

( 675 gr )

+ suport 73/110,5 mm  najlepiej bb-un70 lub 71 lub 72. ( 265 gr )  Nie do zajechania niemal skurczybyki. ( dziesiątki tyś km potrafią przeżyć ) Nowy raczej tylko bb-un55. https://allegro.pl/oferta/suport-shimano-bb-un55-110-mm-73-bsa-nowy-7147272047

 

 

 

Napisano

Witam wszystkich. Skusiłam się jednak na ht2 i fc m700. Teraz wszystkie komponenty mam z tej samej grupy (oprócz kasety). Teraz pytanie... jaki łańcuch, czy może dwa i podmieniać. Jeżdżę raczej mało, teraz robię 1500 do 2000 rocznie.

Myślę o łańcuchu KMC x9.93, polecany. No chyba że może coś z Shimano tj. hg53 lub 93...?

Napisano

Po osobistych doświadczeniach z hg93 ( kupowany w tym roku ) stawiałbym na kmx x9.  Choć hg93 działa bdb, cichy, precyzyjny, etc. to jednak trwałość ( przynajmniej modelu który ja kupiłem -  wersja box, made in Japan - więc wygląda ok ) jest niezadowalająca. Kupiłbym teraz kmc x9. ( wersja raczej dowolna - choć najlepiej 9.93 - w nowej wersji nazywa się x9 srebrny/srebrny )

hg93 + hg400-9 ( 11-32 )

po 650 km zrobiłem fotkę :

https://drive.google.com/file/d/16s60aFUP6nj322ZKeDQBJrSvfsBBNux5/view?usp=sharing

po 1300 km :

https://drive.google.com/file/d/1FkNCc-dl4RYqHe_NPplsw3iVtZHgIu6W/view?usp=sharing

Teraz, Kolep25 napisał:

Skusiłam się jednak na ht2 i fc m700.

tzn fc-m770  ?

Napisano
3 godziny temu, SoloTM napisał:

Po osobistych doświadczeniach z hg93 ( kupowany w tym roku ) stawiałbym na kmx x9.  Choć hg93 działa bdb, cichy, precyzyjny, etc. to jednak trwałość ( przynajmniej modelu który ja kupiłem -  wersja box, made in Japan - więc wygląda ok ) jest niezadowalająca. Kupiłbym teraz kmc x9. ( wersja raczej dowolna - choć najlepiej 9.93 - w nowej wersji nazywa się x9 srebrny/srebrny )

hg93 + hg400-9 ( 11-32 )

po 650 km zrobiłem fotkę :

https://drive.google.com/file/d/16s60aFUP6nj322ZKeDQBJrSvfsBBNux5/view?usp=sharing

po 1300 km :

https://drive.google.com/file/d/1FkNCc-dl4RYqHe_NPplsw3iVtZHgIu6W/view?usp=sharing

tzn fc-m770  ?

Oczywiście fc-m770

Napisano

Na Hg 93 nie jeździłem . Hg53 nie jest zły , wytrzymuje ok 1000 km górskiej jazdy . Kmc   trochę więcej - 1200 1300 . Ja nie bawię się z zamiany 2-3 łańcuchów , jak jest rozciągnięty wymieniam na nowy . Kup ( jeśli nie masz ) przymiar do łańcucha . Nie kosztuje dużo , a zawsze będziesz wiedział w jakim stanie jest łańcuch . Ja wymieniam jak 1. jest na granicy wpadnięcia .

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Przymiar już mam. Odkryłem że w drugim rowerze mam łańcuch do wymiany...

Teraz tylko czekam na planowanie mufy i ewentualnie centrowanie kół...a serwis dwa tygodnie urlopu...

Kiepsko tak patrzeć na komplet gratów do montażu... i nie móc zacząć zabawy...

Może jutro zrobię z manetki XT - XTRa wycinając ten plastik...

  • 3 tygodnie później...
Napisano

Pozwole sobie pociągnąć temat,  powie kto cos o kasetach 9sp hg400 , widze ze 10pln taniej niz hg50  ktora to mi pasowala jakościowo...lepsze to czy gorsze  do 3x9 z lancuchem hg53?? bo jesli to ten sam towar, to bym sobie to 10pln roznicy na snickersy przeznaczyl 

Napisano

@cinol123 to sprawdź jeszcze cenowo jak stoją HG300 i HG200 jeśli są w interesującym Cię stopniowaniu. To wszystko jeden pies, podział na grupy jest w tym wypadku IMHO zupełnie sztuczny. Wykonanie niemal identyczne. HG400 miała nieco inaczej wyglądająca powłokę, jakby bardziej połyskliwą, HG300 i 200 bardziej matowe i z czarną najmniejszą koronką. Zauważalnie innej odporności na ścieranie czy korozję nie zauważyłem.

Osobiście miałem/mam wszystkie te rodzaje w stopniowaniach 9s 12-36 i 11-36. Zacząłem od HG400 i kolejne kupowałem o "oczko niższe" ;)

Napisano

Mam od 2 k km hg400 i jakościowo ciężko mi ocenić bo używam z nowym łańcuchem hg93. I jest gorzej niż wcześniejsza hg70 + łańcuch hg72 ( tak na oko ze 2 razy szybciej się zużywa ) Pewnie to wina łańcucha ( raczej na pewno ) bo spodziewałem się większej żywotności. Pokazywałem zdjęcia tej kasety z różnym przebiegiem ( zużycie ) i @Janu_sz który mniej więcej w tym samym czasie zakładał również swoją kasetę hg400 z łańcuchem kmc x9.73 ( albo 93 )mówił, że jest duuużo lepiej jeśli chodzi o zużycie. Przymiaru do łańcucha nie mam, nie chce mi się mierzyć łańcucha, ale wczoraj już ruszałem rolkami przód-tył na łańcuchu cienkim śrubokrętem ( przebieg 2 k km ) Także podejrzewam trwałość kasety taką samą lub bardzo zbliżoną do innych modeli ( niższych i wyższych ) ale wybrałem ją z 3 powodów. Pierwszy cena, drugi, że ładna (cała  srebrno-siwa ), trzeci że lekka, wyraźnie  lżejsza od hg50, nie pamiętam wagi, ( musiałbym sprawdzić, ale z pamięci hg50 ( 11-32 ) waży 360, a hg400 - 320 gr ( jak nie 315 gr )

/edit

znalazłem w necie wagi hg400

Weight : 249 gr (11-28)
Gearing : 11-28 (11-12-13-14-16-18-21-24-28) 249 gr
11-32 (11-12-14-16-18-21-24-28-32) 323 gr
11-34 (11-13-15-17-20-23-26-30-34) 380 gr
12-36 (12-14-16-18-21-24-28-32-36) 413 gr

/edit 2

waga hg50 ( 11-32 )  358 gr

Napisano

zastanawiam sie miedzy 12-25 a 11-28 :> podoba mi sie ta ciasniejsza.... wybor ze wzgledu na stopniowanie ograniczyl sie sam do hg50 i hg400.

co do wagi to ... tym rowerem nie walczę o gramy,  50g +/- to mi roznicy nie robi,  dawno tym sprzetem nie jezdzielm, wczoraj byla jakas powazna jazda i ... te brakujace miedzybiegi powoduja iz patrze laskawie w strone 12-25.... - normalnie mazowiecki klasyk kasety szosowej, tylko mam rower typu cross.

Wczoraj nawet ze 3 szosy wyprzedzalem nad Wisla jadac tym crossem ;-))

Napisano
9 godzin temu, SoloTM napisał:

Mam od 2 k km hg400 i jakościowo ciężko mi ocenić bo używam z nowym łańcuchem hg93. I jest gorzej niż wcześniejsza hg70 + łańcuch hg72 ( tak na oko ze 2 razy szybciej się zużywa ) Pewnie to wina łańcucha ( raczej na pewno ) bo spodziewałem się większej żywotności. Pokazywałem zdjęcia tej kasety z różnym przebiegiem ( zużycie ) i @Janu_sz który mniej więcej w tym samym czasie zakładał również swoją kasetę hg400 z łańcuchem kmc x9.73 ( albo 93 )mówił, że jest duuużo lepiej jeśli chodzi o zużycie. Przymiaru do łańcucha nie mam, nie chce mi się mierzyć łańcucha, ale wczoraj już ruszałem rolkami przód-tył na łańcuchu cienkim śrubokrętem ( przebieg 2 k km ) Także podejrzewam trwałość kasety taką samą lub bardzo zbliżoną do innych modeli ( niższych i wyższych ) ale wybrałem ją z 3 powodów. Pierwszy cena, drugi, że ładna (cała  srebrno-siwa ), trzeci że lekka, wyraźnie  lżejsza od hg50, nie pamiętam wagi, ( musiałbym sprawdzić, ale z pamięci hg50 ( 11-32 ) waży 360, a hg400 - 320 gr ( jak nie 315 gr )

/edit

znalazłem w necie wagi hg400

Weight : 249 gr (11-28)
Gearing : 11-28 (11-12-13-14-16-18-21-24-28) 249 gr
11-32 (11-12-14-16-18-21-24-28-32) 323 gr
11-34 (11-13-15-17-20-23-26-30-34) 380 gr
12-36 (12-14-16-18-21-24-28-32-36) 413 gr

/edit 2

waga hg50 ( 11-32 )  358 gr

@SoloTM aktualnie pękło 2500 km na HG400 i KMC X9.73. Mierzę przymiarem i brakuje mu do 0,75 sporo. Miałem kupować drugi KMC i na zmianę robić, ale czas zleciał i już praktycznie koniec sezonu, więc chyba kupię i od wiosny na 2 będę dalej jeździł. Tylko teraz zastanawiam się czy warto wogóle bo jak zrobi komplet za 100 zł dwa sezony, to szkoda mi się bawić.

Nie jeżdżę siłowo, raczej kadencja duża.

 
Napęd spisał się rewelacyjnie, dzisiaj 110 km w górzystym terenie, bez zgrzytów a ma jak pisałem za sobą 2500 km ( M590 + 772 SGS z 2011 roku)

 

Napisano

DZięki za porady, wybór padł na HG400 11-28 -  wyszlo ze od 6tej Zebaty  w dol skoki w uzębieniu ma takie same jak 12-25 - a ze to cross, to niech i kaseta zostanie bardziej crossowa ;-P.  

Zaoszczędzone 10pln poszlo w tym samym sklepie na zupelnie niepotrzebny mi zdaje sie adapter Presta Auto ;-)) i Klucz do Wentyli - to jak raz może się przydać, bo juz kilka razy dokrecalem kombinarkami preste  ;-)) 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...