Skocz do zawartości
naku

[Amortyzator przód] Amortyzator do ciężkiego crosa

Rekomendowane odpowiedzi

naku
Napisano (edytowane)

Witam potrzebuję zmienić uginacz na amortyzator obecnie mam wsadzony NVX sf-15 rura 1 1/8" prosta, skok 75mm, jeżdżę głównie po lekkim terenie i mieście dojazd do pracy 200-300km tygodniowo zdarzają się też wyprawy po 100km/dzień.

Do roweru w maju dołożyłem napęd elektryczny i waga pojazdu wzrosła do 30-40kg zależy jak załaduje sakwy ja ważę 100km więc spora masa się robi do tego dochodzi prędkości często dochodząc do 40-50km/h. Czy jest coś sensownego co poprawi komfort bo mam problem z bólem rąk próbowałem zmieniać pozycje, wysokość kierownicy, zmieniać mostek z lepszym lub gorszym skutkiem została tylko amortyzacja. 

Z góry dzięki za pomoc

Edytowane przez naku

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
m0d
Teraz, naku napisał:

prędkości często dochodząc do 40-50km/h

E-rower ma WSPOMAGANIE kończące się przy 25km/h. Jeśli toto jedzie bez pedałowania 40-50km/h to nie jest rower, więc nie to forum. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
naku
Napisano (edytowane)
Teraz, m0d napisał:

E-rower ma WSPOMAGANIE kończące się przy 25km/h. Jeśli toto jedzie bez pedałowania 40-50km/h to nie jest rower, więc nie to forum. 

Po wypowiedzi wnioskuję że w życiu na ebiku nie siedziałes i jeśli posiadasz jakieś kompleksy to może prościej się nie udzielać, potrzebuję amortyzatora rowerowego i w takim dziale o niego pytam

Edytowane przez naku

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Kacperek12

A co to rowerem nie można jechać 40 km/h?

Bierz amor do roweru elektrycznego.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
naku
Napisano (edytowane)

Mam gripy esi chunki te najgrubsze ergonomicznych jeszcze nie próbowałem, a co do prędkości to na analogu większe niż po dodaniu elektryka osiagalem teraz nie dociskam na zjazdach poprostu bardziej trzymam stała prędkość i przeróbka była głównie po to by nie musieć brać prysznica zaraz po przyjeździe do pracy. 

Przykładowe przejazdy do pracy ale takie standardowe nie docisniwte na Maxa przed i po elektryfikacji

 

 

IMG_20190705_182139.jpg

Screenshot_20190705_182111.jpg

Edytowane przez naku

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Janu_sz

Następni samobójcy po tych od hulajnóg rosną. Załóżcie sobie dzieci swoje forum i róbcie tam drutowania czegoś co próbujecie nazywać rowerami.

To o czym piszecie to nie rower !

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
naku
Teraz, Janu_sz napisał:

Następni samobójcy po tych od hulajnóg rosną. Załóżcie sobie dzieci swoje forum i róbcie tam drutowania czegoś co próbujecie nazywać rowerami.

To o czym piszecie to nie rower !

Następny Janusz z kompleksami to znajdź mi amor z rura sterowa 1 1/8" pod koło 28" nie będący amorem rowerowym

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Kacperek12

Janu_sz tak ma, że zawsze musi narzekać.

Ten typ tak ma.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
naku
Teraz, Kacperek12 napisał:

Janu_sz tak ma, że zawsze musi narzekać.

Ten typ tak ma.

Ale narzeka a nawet nie czyta pisałem że wcale nie jeżdżę dużo szybciej tylko trochę mniej się męczę a nie jest fajnie cały spocony do pracy przyjeżdżać, ja jakoś nie lubię jeździć powoli nawet bez przeróbki dość szybko jeździłem. Dojeżdżam do pracy od 5 lat robiąc średnio 5000-6000 na sezon przez 4 lat jeździłem tym samym rowerem teraz w maju dołożyłem wspomaganie i już nagle ten rower nie jest rowerem i na pewno już nie pedałuje a takie tentno bierze się z czego. 

Elektrykiem tak samo można zrobić ostry trening z tym że przejdę większy dystans a jak będzie kiepski dzień to można bez zmęczenia pojeździć. 

Ciągle off top a porad o amortyzatorach brak 

Screenshot_20190705_194506_com.huawei.health.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Janu_sz

@Kacperek12

Zabijesz kogoś nawet na DDR "rowerem" jadącym 40 km/h, ważącym 150 kg i ockniesz się za kratkami plując w swój durny łeb co narobiłeś. Wiesz o tym, że jak stanie się to na zmodyfikowanym sprzęcie, niezgodnie z prawem to kryminał ?

Może wtedy zmądrzejesz dzieciaku.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
naku
Napisano (edytowane)
Teraz, Janu_sz napisał:

@Kacperek12

Zabijesz kogoś nawet na DDR "rowerem" jadącym 40 km/h, ważącym 150 kg i ockniesz się za kratkami plując w swój durny łeb co narobiłeś. Wiesz o tym, że jak stanie się to na zmodyfikowanym sprzęcie, niezgodnie z prawem to kryminał ?

Może wtedy zmądrzejesz dzieciaku.

Rower jest 10kg cięższy niż przed przerobka i rozumim że dla ciebie 40 nie do osiągnięcia bo do takiej prędkości moja partnerka mając 50 na karku potrafi rozbujac miejska damska  z 3 biegowym nex 3, a jak byś nazwał kolarzy na szosowkach jeżdżących koło 60 seryjnym morderca i, bo i tacy mnie mijają na DDR bo jak już pisałem nie ciśnie po mieście 

Edytowane przez naku
  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Janu_sz

Czyli masz ograniczenie w WATACH i prędkość jaką może rozwinąć do takich jakie przepisy dopuszczają ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Kacperek12

Przecież prędkość może rozwijać i 40km/h tylko silnik ma się wyłączyć przy 25km/h według przepsiów.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Janu_sz

Nadal nie rozumiesz, że jak spowodujesz wypadek czymś co jest poza specyfikacją ustaloną prawem to dostaniesz # ?

Serio tak ciężko Ci to pojąć ? Po wypadku jedna z pierwszych czynności to sprawdzanie trzeźwości, a potem badanie techniczne pojazdu / roweru w tym wypadku /. Znajdą Ci silnik 750W i zdjętą blokadę prędkości, reszty się domyśl.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
naku
1 godzinę temu, Janu_sz napisał:

Nadal nie rozumiesz, że jak spowodujesz wypadek czymś co jest poza specyfikacją ustaloną prawem to dostaniesz # ?

Serio tak ciężko Ci to pojąć ? Po wypadku jedna z pierwszych czynności to sprawdzanie trzeźwości, a potem badanie techniczne pojazdu / roweru w tym wypadku /. Znajdą Ci silnik 750W i zdjętą blokadę prędkości, reszty się domyśl.

A czy to jest forum o przepisach ruchu drogowego i temat o nie nadążających przepisach za zmianami?.

Wydaje mi się że to dział forum o tematyce amortyzatorów rowerowych i taki też temat założyłem to po jakiego grzyba tu się udzielasz, jeszcze nic z twojej strony nie padło związanego z tematem

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Janu_sz

Czyli jednak nie rower wobec obowiązujących przepisów, bo się nagle uniosłeś.

A skoro nie rower, to zmień forum.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MichalD

Tradycyjne pitolenie 3po3, a merytorycznie cieniutko...

W swoim crossie/trekingu zmieniłem amor z jakiegoś SR Suntour NVX na powietrznego NRX. Mimo wielu prób dobrania ciśnienia, starannego smarowania, jakość amortyzacji nie odbiega od poprzedniego dużo tańszego uginacza, ale:

- NRX jest sztywny, co przy mojej wadze ma duże znaczenie,

- nie ma luzów (w poprzednim po prawie 3 latach były już ślizgi mocno wypracowane),

- jest o około kilogram lżejszy.

Żeby odczuć różnicę w pracy musiał byś chyba kupić najwyższy model, a ból rąk raczej zniwelujesz zmianami pozycji. Nie tylko ustawienia kierownicy/mostka, ale również siodełka - jego wysokości, pochylenia, odległości. Dołożenie silnika zmieniło delikatnie punkt ciężkości i może to już wystarczyło byś przybierał inną od wcześniejszej pozycji?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Kacperek12

Jak by był skok 100mm to by było dużo łatwiej.

A nie myślałeś na RS Paragon?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
naku
1 godzinę temu, Kacperek12 napisał:

Jak by był skok 100mm to by było dużo łatwiej.

A nie myślałeś na RS Paragon?

Oglądałem tego paragon ale były tylko w wersji 50 i 65 mm. A czy jest sens założyć coś na 100mm i sag np 35%

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ACTIVIA

Polecał bym ci amorek szczegolnie pod grubą  oś.  Suntour specjalnie do Ebika takie produkuje np. E25 czy E45 a z NRX także sa z czarnymi lagami i goleniami 32mm

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×