Skocz do zawartości

[Podejrzana Sprawa] cen całych rowerów i części shimano


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Czy zauważyliście że ceny nowych rowerów w ostatnich latach skoczyły w góre?  Dało  się zauważyć że w tym czasie ceny narzędzi,  artykułów metalowych,  obrabianych mechanicznie jak i odlewanych poszła mocno w dół. Wystarczy porównać ile kosztował  (kluczyk płasko oczkowy ze stali crv)czy jakieś  łożyska około  7 lat temu a dziś.Czy nawet wiele częsci z branży moto.

A branży rowerowej jakby to nie dotyczy,  poza dziwnymi wyjątkami np kasety łańcuchy czy suport nic się nie zmieniło albo ceny tylko lekko spadły. A wiele części poszły w góre, np koła czy przerzutki, czy jakaś totalna drobnica końcówki linek pancerzy jakies śrubki itp przecież to po groszku kosztowało.

Jakby porównać do branży to ceny rowerów i części powinny spaść przynajmniej 20% w dół

Porównuje oczywiście do ten samej pory roku, sezonu.

Wiadomo że w naszym kraju dziwne rzeczy się dzieją w handlu.

Np rozpuszczalniki w jakichś tesco czy auchanach potrafią kosztować 4-5zł a marketach budowlanych min 9zł mimo że mają pewnie dużo wieksze upusty.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Cóż, rynek rowerowy rządzi się własnymi prawami. Nieraz przychodzi zapłacić za produkt (olej, uszczelka) kilkaset procent więcej tylko dlatego że ma dopisek "rowerowy". To jest konsekwencja tego że rowerownie stało się w ostatnich latach coraz popularniejsze, w tym rynek rowerów droższych, dla zamożniejszych klientów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inflacja, wszystko drożeje i ja tutaj niczego dziwnego nie widzę.

Natomiast jeżeli chodzi o Shimano, to chyba 2 lata temu ceny poszły coś około 20% w górę i nie była to tajemnica. Taki rynek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biorąc pod uwage postęp w technologi, zamiast przerzutek już dawno  powinny być automatyczne skrzynie 15-20 biegowe w piaście które same przełączają przełożenia zależnie od obciążenia. Ale cóż tam najlepiej klepać prymitywne ,,przesuwacze,, łańcucha składające się z kilku blaszek zaklepanych nitami paru sprężyn i śrubek i udawać postęp bo kasa lekko wpada . Klient kupi bo rowerem jeździć lubi:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A bierzecie pod uwagę wielkość rynku? To też ma wpływ na ceny. Nie można porównywać tego, że klocki do samochodu kosztują tyle samo co do roweru. Sprzedawana ilość jednego i drugiego różni się bardzo mocno a to wpływa na cenę.

@pacman Wszystko da się zrobić, tylko policz sobie ile by to kosztowało. Trzeba opracować skrzynię biegów, sterownik i upchać to w malutkiej ramie roweru. Dodatkowo musi być to lekkie.

Dużej ilości ludzi, w tym pewnie Tobie, wydaje się że to nie problem, bo przecież ile może kosztować produkcja takiego układu jak się go opracuje? No właśnie, opracuje. Dziesiątki inżynierów, osoby testujące produkt w każdej fazie, marketingowcy i handlowcy. Myślisz że oni pracują za darmo przez cały okres tworzenia produktu? Taki projekt to nie jest miesiąc czy rok, to są długie lata.

Producent musi sobie odbić poniesione koszty i jeszcze na tym zarobić, bo taka jest idea prowadzenia biznesu. Jak na końcu sama produkcja będzie go kosztowała 200$, to sprzeda dany produkt za 1000$, a Ty w sklepie kupisz go za 1500$ bo dojdą marże pośredników.

Jak wygląda aktualnie sprawa z E-Bike? Rower którego nie dotknął byś patykiem, na amortyzatorze XCM i kompletnie podstawowym osprzęcie to ponad 10k zł. Jak dużo ludzi widzisz na takich rowerach?

To teraz sobie policz ile by kosztował E-Bike z wymyślną przez Ciebie skrzynią, a całość upakowana do roweru średniej klasy. 30- 40k? Jak dużo osób go kupi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tą wielkością rynku przesadziłeś, dane klocki hamulcowe do auta pasują najwyżej do kilku modeli aut. To kawałek blaszki z przyklejoną okładziną. Co to ma kosztować.Tu nie ma co bronić, branża rowerowa to epoka kamienia łupanego, przez dziesiątki lat zrobili takie postępy że dołożyli pare blatów do kasety, zmienili mocowanie korby, wpadli na to żeby zastosować aluminium bo lżejsze  itp kosmetyczne usprawnienia. ,,Przesuwacz łańcucha zwany przerzutką składający się z kilku elementów kosztuje tyle co płyta główna komputera pc składająca się z tysięcy mikro częsci:D A rower elektryczny powstał dopiero niedawno kiedy silnik elektryczny istnieje od ponad 100lat.

Najwiekszy postęp zrobili w wyglądzie, współczesne rowery i ich częsci wyglądają jak elementy statku kosmicznego. To wygląda jakby tam przypadało  100 marketingowców, 100 designerów i jeden inżynier mechanik.:laugh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
Godzinę temu, pacman napisał:

To kawałek blaszki z przyklejoną okładziną. Co to ma kosztować.

Zrób, skoro to proste.

 

Godzinę temu, pacman napisał:

,Przesuwacz łańcucha zwany przerzutką składający się z kilku elementów kosztuje tyle co płyta główna komputera pc składająca się z tysięcy mikro częsci:D

Widziałeś kiedyś produkcję płyt sterujących ( płyta główna do PCta, płytki sterujące PCB )? Pełna automatyzacja przy milionowej produkcji. Nie można co porównywać z rynkiem rowerowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, pacman napisał:

Z tą wielkością rynku przesadziłeś, dane klocki hamulcowe do auta pasują najwyżej do kilku modeli aut. To kawałek blaszki z przyklejoną okładziną. Co to ma kosztować.Tu nie ma co bronić, branża rowerowa to epoka kamienia łupanego, przez dziesiątki lat zrobili takie postępy że dołożyli pare blatów do kasety, zmienili mocowanie korby, wpadli na to żeby zastosować aluminium bo lżejsze  itp kosmetyczne usprawnienia. ,,Przesuwacz łańcucha zwany przerzutką składający się z kilku elementów,

Porównujesz ceny części rowerowych z średniej półki z częściami samochodowymi niskiej połki. Kup jakieś opony do samochodu sportowego, lub klocki hamulcowe, wtedy cena zrobi wrażenie.

Powszechne używanie kompozytów, aluminium, stopów tytanu takie rzeczy to raczej w technice lotniczej niż motoryzacyjnej. 

Entuzjasom wszelkich skrzyń biegowych, niech mi napiszą jak rozwiążą problem utraty mocy i oporów generowanych przez tą skrzynię i żeby ten cały pawerpack znalazł się w wadze poniżej  2,5kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze mamy końcówkę przewodu pokarmowego, tę żrącą, czyli marże handlowe. Zachwyconych, trudnością zrobienia klocków hamulcowych do roweru, zapraszam do prześledzenia cen na przetoczone kawałki amelinium, czyli adaptery osi. Bo to jeszcze łatwiej zrobić. Ostatnio kupiłem w Kitaju taki adapter za 14 zł. Zakładam, że producent, pośrednik i kitajski sprzedawca na tym zarobili. U nas (w detalu) chcą za takie coś 45-60 zł. I panuje zadziwiająca zgodność wśród sprzedających,. Za zwykłe 50-60 zł, "markowe" 50-90 zł. Śrubki do przykręcenia mostka (6 sztuk) to nawet 60 zł! Stalowe oczywiście. Wczoraj za 20 zł (z transportem) dostałem 0,3 kilograma nierdzewnych śrub, czyli jakieś 80! Nawet ładnie się na tym mostku prezentują. :) 

Za sprawą sprawnego marketingu i "wyspecjalizowanej" naiwności jesteśmy, po prostu, bezlitośnie rżnięci w anus, kupując "rowerowe". Alkohol izopropylowy mi świadkiem! 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Produkcją np.: łańcuchów rowerowych zajmuje się jedna firma. Produkcja idzie w setki milionów rocznie. Cena powinna być na poziomie złomu. Nie jest i nie będzie, bo jest jedna firma, która to robi. Dodać do tego słowa klucze, jak patenty, plajta całej konkurencji i łatwo zrozumieć, dlaczego części do motocykli sportowych są tańsze, niż do rowerów, mimo, że produkuje się je w niewielkich ilościach. Bo na rynku moto jest silna konkurencja. W produkcji części rowerowych nie ma żadnej.

Rynek jest równo podzielony przez parę firm i nikt ze sobą nie konkuruje.

Rynek części rowerowych zabiły patenty na kółka przerzutek chyba na początku lat 90 albo koniec 80. Nie pamiętam dokładnie. Wtedy wszyscy gracze zrobili plajtę, bo tylko jedna firma mogła robić działające przerzutki. Kiedy patent wygasł 20 lat później na rynku nie został nikt liczący się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.04.2019 o 22:35, pacman napisał:

automatyczne skrzynie 15-20 biegowe w piaście

Nie w piaście, a ramie obok korby i bez automatyki: Pinion P18.

Automatyka nie wiem czy da radę, tą z którą miałem kontakt nie była dopasowana do mnie i zbyt wcześnie przełączała na wyższy bieg. Przy dynamicznej jeździe może się pogubić.

W dniu 7.04.2019 o 08:20, skom25 napisał:

całość upakowana do roweru średniej klasy. 30- 40k

W zasadzie dobrze wstrzeliłeś się w cenę enduraka na Pinionie, tyle że to nie elektryk: https://zerodebikes.com/buy-taniwha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...