Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

denestorn

Witam wszystkich,

 

zaczynam przygodę z rowerem szosowym, i na początek kupiłem używanego peugeota. Trochę pojeździłem i zaczął przeskakiwać łańcuch. Wiem że sam łańcuch był wymieniany przez poprzedniego właściciela przed sprzedażą. Kaseta jest stara. Poza tym nie wchodzą wszystkie biegi z tyłu i w ogóle jakoś krzywo odnośnie koła wisi przerzutka.

 

Dołączam zdjęcia i proszę porady doświadczonych, czy da się to wyregulować? czy do wymiany kaseta i przerzutka? Dziękuję.53900780_519722631767551_62583679756785454402651_374347286493057_73901820481927953717355_2295428134068753_64341940884167

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
bogus92

Najpierw musisz mieć prostą przerzutkę, aby wyeliminować przeskakiwanie na kasecie, jeśli dalej będzie się powtarzało to wtedy wymiana.

Przerzutka jest mocno skrzywiona, zdemontuj ją, spróbuj ją naprostować, o ile to tylko krzywy wózek. Jeśli cały pantograf jest skrzywiony to przerzutka od razu do wymiany.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SoloTM

Przerzutka też może być  krzywa, ale najbardziej to ja widzę krzywy hak - wyprostuj go i wtedy będzie widac co z przerzutką. Tam jest 6 biegów, odległości pomiędzy koronkami spore, precyzja nie jest tak bardzo ważna, ale zacznij od haka ramy/przerzutki.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
1415chris

Kolega, jak widac jest bardzo "swierzy", a tym mu proponujesz prostowac hak, a niby jak? ;)

Na moje oko, to w glownej mierze przerzutka.

Najprosciej, zrzuc lancuch na najmniejsza koronke kasety, tak zebys mial nieco wiecej miejsca, zlap reka za przerzutke, naciskajac na wozek, dognij calosc w strone kola.

Obecne wygiecie jest na tyle duze, ze sporo tym sposobem poprawisz.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
denestorn
Napisano (edytowane)

@1415chris

Napisałem do poprzedniego właściciela (bo rower kupowałem jako sprawny) i powiedział że nowy wolnobieg i taką cześć prostą do przerzutki załatwi

54279387_342184896415083_828749515836306

Poza tym skorzystałem się z porady i spróbowałem docisnąć całość w stronę koła. Co z tego wyszło:

53739928_830539590626908_900335989757575

54049576_1659713917660687_28432321004280

54278187_271772237083614_573349963325505

Wydaje mi się że stało lepiej, jednak przerzutka nie wchodzi na 1 i 6 bieg, ma ograniczony zasięg i łapie dopiero od połowy chodu rączki sterowania naciągnięciem linki. (przepraszam nie znam nazewnictwa). Czy mogę wyregulować naciągnięcie linki i położenie przerzutki w jakiś sposób? np. tymi śrubkami?

 

54377138_816693298730019_699284522625138

 

Dziękuję bardzo za odpowiedzi!

Edytowane przez denestorn

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
bogus92

Przerzutkę regulujesz śrubą baryłkową przy manetce, śrubami zaznaczonymi na zdjęciu regulujesz minimalne i maksymalne wychylenie. Możesz spokojnie na pierwszym i ostatnim biegu kręcić, sam zorientujesz się, że przerzutka przesuwa się do wewnątrz i na zewnątrz kasety.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Wielmozny
      Przez Wielmozny
      Witam, 
      Mój problem to przeskakujący łańcuch. Kupiłem rower w połowie kwietnia 2018 i prawię od początku (max miesiąc po kupnie) łańcuch zaczął mi przeskakiwać do przodu razem z korbą w taki sposób że nie było żadnego oporu koło nie dostawało energii a łańcuch i korba szły trochę do przodu. Towarzyszy temu głośny strzał. Serwisy nie wiedzą co to może być, zmieniłem na gwarancji piastę, całą korbę z suportem i nie mam  pojęcia co może być przyczyną. Łańcuch na ten moment mam wyciągnięty i niedługo będę kupować nowy, ale wydaje mi się że to nie przez zużycie napędu ponieważ działo się to praktycznie od razu po kupnie roweru. Załączam filmik który obrazu co się dzieje u mnie w rowerze, oczywiście dzieje się to podczas pedałowania i jazdy do przodu, ale nie miałem jak tego nagrać podczas jazdy więc naciskając na pedały w miejscu wywołałem identyczny przeskok który występuje podczas normalnej jazdy. Nie mam już do tego sił proszę o jakieś sugestię co to może być. Tutaj link do filmiku gdzie jest pokazany strzał--> https://youtu.be/pYcFI7U1K-8
    • TheJW
      Przez TheJW
      Czy ktoś miał już okazję przeprowadzić jakiś długodystansowy test łańcucha KMC X12?
      Jak z jego wytrzymałością i współpracą z napędem Eagle?
      Będę musiał się przed sezonem zaopatrzyć w jakieś łańcuchy na zmianę i zastanawiam się, czy kupić 2x KMC X12, czy 2x SRAM X01 (ktoś upadł na głowę z ceną...). Miałem wziąć GX, ale wyczytalem, że są plastelinowe i już po 1000km nadają się na złom i zużywają kasetę.
    • adamDi2
      Przez adamDi2
      NOWE ŁAŃCUCHY ZE SPINKAMI:

      - 11s Shimano CN-HG600 - 2szt, cena 60 zł.
      - 11s Shimano Ultegra/XT CN-HG701 cena 90 zł.
      - 11s Shimano Dura Ace CN-HG901, cena 130 zł.
      - 11s Shimano XTR CN-HG900 - 3szt, cena 120 zł.
      - 11s Shimano CN-HG601 - 2szt, cena 60 zł.
      - 11s Shimano Ultegra CN-6800, cena 80 zł.
      - 11s Shimano CN-HG700, cena 80 zł.
      - 11s Shimano CN-HG74, cena 80 zł.
      - 8s KMC 1D, cena 20 zł.


      Łańcuchy nowe! Bez przebiegu !!

    • Siodemek
      Przez Siodemek
      Witam,
      Stoję przed wyborem łańcucha do swojego Inbreada w singlu, kupiłem korbę  SLX FC-M7000, blat Banless (30 t) i  reduktor Reverse 15t i muszę dobrać łańcuch zanim wszystko zmontuję.
      Obecnie mam wsadzoną 2-rzędową korbę od shimano z blatem 28t który był w korbie i reduktor Reverse (13t) na początku kupiłem KMC x610HG ale od sameg początku było z nim coś nie tak, skakał na zębatce z tyłu przy wieksej sile i po około 200 km wymieniłem go na 10rzędowy łańcuch KMC który miałem wcześniej w 1x10 i wszystko było spoko.
      Teraz w związku z nowymi blatami z przodu i z tyłu chiałem kupić nowy łańcuch, tylko jaki? Zastanawiam się nad KMC Z1eHX lub KMC X1 rdzewny czy nie rdzewny nie wiem czy robi mi to aż taką różnicę, ale ciężko je kupić, może ktoś poleci coś bardziej dostępnego i wytrzymałego?
    • Bop3
      Przez Bop3
      Witam,
      Koleżanki i koledzy niech mi podpowiedzą kto w Legionowie, Warszawie lub okolicach jest w stanie zespawać mi wahacz aluminiowy do mojego Stumpjumpera FSR expert 2006? Szukałem też możliwości kupna ale nie znalazłem. Może znacie kogoś kto ma tą część na sprzedaż albo jest w stanie ją naprawić ewentualnie dorobić? Pacjent na załączonym zdjęciu.

×