Skocz do zawartości
XjanekX

[eMTB - Hardtail 29er] zakup do 15 k

Rekomendowane odpowiedzi

XjanekX

Witam

Planuje zakup elektryka, mam 185 cm wzrostu ok 92 kg. Budżet +- 15 - 16 k.

Wytypowałem 3 sztuki :)  

1.  https://www.specialized.com/pl/pl/mski-turbo-levo-hardtail-comp-29/p/159114?color=239464-159114

2.  https://www.bikester.pl/cube-reaction-hybrid-slt-500-kiox-rower-elektryczny-hardtail-niebieski-857668.html

3. https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-górskie/rowery-elektryczne-mtb/powerfly/powerfly-hardtail/powerfly-5/p/23179/?colorCode=black

 

Planuje wycieczki max 50-60 km szuter, polne ścieżki, las. (na razie beskid niski, bieszczady). 

Pomóżcie który rower wybrać. Może macie doświadczenie z tymi maszynami.  Najlepszy osprzęt ma cube,  najbardziej podoba mi się spec :)

 

Z góry dziękuje za opinie.

 

Pozdrawiam

 

Edytowane przez XjanekX

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
WaGiant

Takiej rady wprost - kup ten nie dostaniesz . Chyba nikt na forum nie jeździł na wszystkich tych rowerach , a nawet na e bikach wszystkich tych firm . Poza tym wybór roweru to zawsze subiektywna sprawa . Tobie ma się podobać , i tobie ma się dobrze jeździć .

Osprzęt porównałeś sam , o estetyce nie będziemy dyskutować . Ja zwrócę uwagę na 3 inne rzeczy

1. Geometria . Moim zdaniem najważniejsza rzecz w rowerze . Trzeba usiąść i przymierzyć się ( czyli dla mnie odpadają zakupy w necie )  . Najlepiej było by się przejechać . Wszystkie rowery mają tabelki z geo  więc jeśli się na tym rozeznajesz to możesz porównać . Ale ....  to też nie takie proste . Właśnie przymierzałem się do zakupu e cuba  ( niższy model niż Ty ) . Cuby mają opinię krótkich rowerów i potwierdza to tabelka . Mój wybór padł na koła 27,5 i ramę 18" . Bardzo się zdziwiłem bo okazało się że do długości nie mam większych zastrzeżeń ale rower ma nieakceptowalnie wysoki przedkrok . 18" przy wzroście 179 okazał się za wysoki . Już sama długość sztycy wskazywała że powinien na nim jeździć ktoś wyższy ( a dla takiego rama będzie faktycznie krótka )  . Czyli wniosek jest taki że rower zawsze trzeba przymierzyć .

2. Silnik . Trek i Cube mają silniki Boscha ..... CX . Nie jeździłem na innych więc nie mam porównania ale na CX jeździ się przyjemnie . Kiedyś na forum krążyły niepochlebne opinie o silnikach Boscha ale to tyczyło raczej wcześniejszych wersji . Z moich doświadczeń i rozmów z innymi użytkownikami wynika że CX są ok . Aku 500 spokojnie wystarczy na górskie wycieczki 60 km . Przy racjonalnym korzystaniu ze wspomagania energii powinno wystarczyć na ok 40 km podjazdu ok 10% . Czyli można zrobić górską pętlę ok 80 km . Pisząc o racjonalnym wspomaganiu mam na myśli korzystanie z trybu eko na lekkich podjazdach  , tur na podjazdach ok 10% i e MTB sporadycznie na ściankach które na normalnym rowerze było by ciężko podjechać . Po równym , przy dobrej nawierzchni jeździ się bez prądu . No chyba ze wiatr czy piach/błoto . Silnik ma 4 tryby wspomagania . Niestety e MTB jest automatyczny i nie wiadomo co tak naprawdę jest włączone . Czytałem że rower zbyt wcześnie włącza max wspomaganie czyli turbo . Silnik sam z siebie ( bez prądu ) stawia wyczuwalny opór . Tzn jest on wyczuwalny jeśli zdejmiesz łańcuch i pokręcisz korby ręką , w czasie jazdy nie wyczuwam irytujących  oporów ( jednak one istnieją ) .  https://www.bosch-ebike.com/en/service/range-assistant/  taka zabawa .

Nie wiadomo jaki silnik jest w Specu . Kiedyś montowali Brose . Podobno dobre ale rzadko spotykane i ja nie spotkałem się z szerszymi informacjami . Brose  bez prądu nie stawia dodatkowych oporów - silnik jest odłączany od korb . Czytałem gdzieś że silniki w specach można personalizować przy pomocy aplikacji na smartfona .

3. Opony , a raczej ich szerokość . W Specu 2,3 " , w Treku 2,4  ( jeździłem na XR3 w wersji 2,35 i są genialne ) w Cube 2,6 ! Opony niby zawsze można zmienić ale zwróć uwagę na szerokość obręczy  -  w Specu 25 , w Treku  23 , w Cube 30 . 

Aha i jeszcze taka drobnostka . Cube ma mocowanie na 2 bidony . To na rurze podsiodłowej uniemożliwia wsunięcie sztycy do końca . Na rowerze który mierzyłem nie mogłem opuścić jej dostatecznie nisko do stromych zjazdów ( oczywiście nie każdy tak robi ) . Również Trek ma 2 mocowania ale nie wiem czy ma też problem z opuszczaniem sztycy .

No i chyba na tyle :) .

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • maciej93z
      Przez maciej93z
      Cześć, temat zapewne wałkowany nie raz, ale jak wiadomo każdy przypadek jest inny. 
      Zacznę o tego, że jeżdżę na rowerze rekreacyjnie, bardzo amatorsko od około 7 lat, rocznie średnio 2500-4000 km. Od pewnego czasu zacząłem zastanawiać się nad zakupem roweru szosowego, głównie z tego powodu, że mój stary romet rambler, ważący ok. 15 kg, trochę mnie ogranicza na długich- dla mnie, trasach (ponad 100 km ), ciężko utrzymać tym klocem średnią ok. 25 km/h. Budżet jak w temacie. 
      Skłaniam się do rowerów typu endurace, ponieważ, chcę głównie pokonywać długie dystanse. 
      Z takich, rzeczy, które musi posiadać to kompletna grupa co najmniej tiagra, stosunkowo wytrzymałe koła jak na ten przedział cenowy, z możliwością założenia w przyszłości opon 28mm, bądź szerszych.
      Z tego co udało mi się wyszukać na internetach to Canyon Endurace AL 6 wydaję się spoko opcją oraz Romet Huragan 4 z 2019, lecz już chyba ciężko z dostępnością.
      Kompletnie jestem zielony w temacie szos, dlatego też proszę o pomoc.
       
       
    • radces77
      Przez radces77
      Hej,
      Może ktoś wie, gdzie można dostać takie przelotki jak na zdjęciu pasujące do ramy Cube Race One? Od kilku dni szukam na necie... :-( 
      Pozdrawiam
       


    • Maggot743
      Przez Maggot743
      Witam!

      Chciałbym prosić o pomoc bardziej doświadczonych/e kolegów/koleżanki o poradę w związku z wyborem nowego roweru.
      Otóż wiosną 2020 planuję zakup nowego Hardtaila oraz jego modyfikacje (waga, efektywność) w budżecie tak do 15 tys zł (fabryczna specyfikacja).
      Rowery, które biorę pod uwagę to:
      1. Specialized Epic Hardtail Expert 2019 (SID Brain, GX Eagle, Roval carbon)
      2. Specialized Epic Hardtail Comp Carbon (Reba, NX Eagle, Roval alloy)
      3. Canyon Exceed CF SL 7.0 (SID Select, GX Eagle, Reynolds T249 Carbon)

      Mimo, że podałem w nawiasach najważniejsze dane techniczne co do osprzętu to jednak interesuje mnie z tego tylko parę rzeczy a mianowicie SID Brain w Specu.
      W głównej mierze chcę dokonać wyboru ze względu na geometrię oraz zastosowane technologie.
      Co do właściwości poszczególnych wymiarów w geometrii rowerów wiedzę teoretyczną posiadam, jednak wiem, że najważniejsze są rzeczywiste odczucia.
      Obecnie jeżdżę na Grand Canyonie CF 5.9 2015 rozmiar L po lekkich modyfikacjach. (Jego geometria na załączonym obrazku)
      Mam 182cm wzrostu, noga 86cm. Rozmiar nowego roweru to raczej L.
      W związku ze zmianami w geometrii rowerów XC w ostatnim czasie ("progresywna", dłuższa rama, reach, bardziej płaski kąt główki, stromy podsiodłowy itd) mój rower z pewnością różni się od tych nowych. Ponadto nie miałem okazji póki co spróbować żadnego z nowych modeli. 

      Stąd pytania:
      1. Czy obecni tu (zakłada, że tacy są) posiadacze modeli wyżej wymienionych (ew modeli podobnych na tych samych ramach) mogliby wypowiedzieć się co do jazdy i zachowania się roweru w różnych warunkach (prowadzenie, skręcanie, podjeżdżanie, ciasne zakręty, zjazdy itd)
      2. Czy ktoś ma doświadczenie z użytkowaniem widelca SID Brain najlepiej 2018+. Teorię znam. Interesuje mnie czy są z nimi jakieś problemy i czy warto zainwestować w to rozwiązanie (nie ukrywam, że mi się podoba system Brain).

      Linki do geometrii:
      Specialized Epic Hardtail Comp Carbon 2020:
      https://www.specialized.com/pl/pl/epic-hardtail-comp/p/171064?color=264117-171064
      Specialized Epic Hardtail Expert 2019:
      https://www.specialized.com/pl/pl/epic-hardtail-expert/p/154337?color=237767-154337
      Canyon Exceed CF SL 7.0:
      https://www.canyon.com/pl-pl/mountain-bikes/cross-country-bikes/exceed/exceed-cf-sl-7.0/2427.html?dwvar_2427_pv_rahmengroesse=XL&dwvar_2427_pv_rahmenfarbe=BK%2FWH#!accordions=1_1

       

    • Tasok
      Przez Tasok
      Cześć.
      Kupię ramę lub cały rower Raleigh XT 3500-2500, najlepiej 18 cali, czyli M, ewentualnie 17 cali czyli S. Kupię tylko i wyłącznie tą ramę. Super jakby nie była naprawiana, ale może być do serwisu, pęknięta lub niekompletna.
      Bardzo pomocne będą kontakty do osób, które taką ramę/rower mają lub miały, bądź wiedzą kto może mieć.
      Osobę która pomoże ogarnąć taką ramę, wynagrodzę, dodatkowo. Pozdrawiam.
       
    • szy
      Przez szy
      Hej,
      zastrzelił mnie komentarz pod postem Kielce Bike Expo na Facebooku:
      "10-te Targi Rowerowe to moje 5 w życiu i na 100% OSTATNIE na które pojechałem. Brak: Krossa, Rometa, Speca, Wheelera, Marina, Cube, Scotta, Authora, Treka, Canondala, Kellysa, Fuji i innych mówi sam za siebie...M A S A K R A. "
      Czy są jakieś powody takiej sytuacji, o których można pisać publicznie?  Dlaczego tak się dzieje - w fatalną sytuację w branży nie chce mi się wierzyć. Czy to po prostu zmierzch imprez targowych jako miejsca robienia biznesu, przy jednocześnie zbyt małej liczbie gości indywidualnych, którzy w tych czasach wszystko mogą znaleźć w Internecie? A może jednak... za rok usłyszymy o nowej imprezie targowej, na której zameldują się wszyscy?
      Cokolwiek?
      Szy.
×