Skocz do zawartości

[bagażnik tyl] 29" bez dziur montażowych


Baikal

Rekomendowane odpowiedzi

Lepiej kupić oceny w castoramie czy lepsze są przejściówki jakieś -  (Romet ramler 29 r-line ). Bagażnik pod siodło odpada, chce przyczepić sakwy i z 15-20 kg bagażu. Może ktoś bawił się w takie ulepy ;)

Oczywiście bitte potrzebuje komentarzy dotyczących tego, że to nie trekking i " iż kup inny rower" 

Screenshot_2019-01-23-09-58-17-832.jpeg

RAMBLER-29ER-Rline-10(1).jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koncepcyjnie

https://salon-rowerowy.pl/12871-thickbox_default/obema-do-sztycy-podsiodlowej-318mm-do-mocowania-bagaznika.jpg

https://www.centrumrowerowe.pl/photo/product/obejmy-do-montazu-bagaznika-sport-arsenal-art-062-2-57698-f-sk7-w312-h208_1.png

Popieram drugie rozwiązanie.

itp itd trzeba dokładnie przemyśleć, zmierzyć,  z kołem 29 używałem Crosso z bagażnikiem od RackTime  składanym ze skręcanych rurek i blaszek... wersja wielośrubkowa, mniej spawana czy gięta od innych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mi raz pękła obejma  sztycy normalna i dlatego wolę nie wiązać i bagażnika i obejmy na raz, bo gdzieś w honolulu turystycznym nie będzie pod ręką zamiennika, ale do kommuterskiego jeżdzenia praca -dom to fajny patent. Pozdrawiam.

Ps i w niektórych ramach pękają kominy to też może lepiej to przemyśleć,... wywiadowczo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak - w różnych rowerach montuję bagażniki i inserty w pobliżu obejmy siodełka czy króciutkie śruby które dodaje producent nie napawają optymizmem - a działają. Więc (ekspertem nie jestem) wydaje mi się że siły przenoszone przez to mocowanie nie są kto wie jak duże. 

Ale to prawda - obejmy mogą pęknąć a wtedy szukaj takie specjalnej w polu.

Opaski wydają się solidniejsze i raczej niezniszczalne, pod warunkiem że będą solidne - te podlinkowane wydają się okej. Zabezpieczyć tylko ramę taśmą czy gumą i powinno grać. Takie z gumą do rur typu P-clip odradzałbym, kilka mi pękło. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, MikeSkywalker napisał:

Ale wychodzi na to że mocowanie przy osi masz - brakuje Ci tylko górnego. 

A ja myślałem, że to do hamulców jakieś patent:), znalazłem też opcje montażu do Tej dziurki od montażu błotnika ;) na początku myślałem nad czymś takim :

https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.de%2Fulk%2Fitm%2F352521989435

tylko, że krótkie trzymadelka do wiązania sakw ( mam crosso dry te większe) co do obejm wydaje mi się, że te z gumą mniej by tyraly lakier ale skoro do tych dzieł co mam można przymocować to fajnie

Screenshot_2019-01-23-13-08-56-291.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, zarówno kombinowanie z hydrauliką jak i patenty z blaszką są o kant podwójnego jabłka potłuc.

Rowerowa, blaszana obejma taka jak do kontry torpedo albo innych zastosowań montażowych, patrz np oferta Pana Jasiu"cośtam"  z Milicza ,  dopasowana do średnicy rurek trójkąta daje zero kolizji z linką przerzytki, brak ostrych wystawaczy, a przede wszystkim ( - @wooj ) SZTYWNOŚĆ.   Konstrukcja bagażnika ma pasować do geometrii ramy,mocowana konkretnych sakw, pięty i w przypadku jazdy turystycznej zagwarantować sztywność i wytrzymałość, patentowałem, blaszki stalowe, śrubki i igraszki i zaprawdę nawet do Inbreda który MA mocowania na uchwycie procy chcę znaleźć obejmy żeby szerzej bagażnik mocować. Kiedy w danym rowerze założymy sztywny bagażnik i dwie pełne sakwy wtedy następuje na podjazdach największy skok jakościowy w kwesti wyginania ramy ewer ewer w porównaniu np z prostym bagażnikiem stalowym jak z prl.  Mam dwa bagażniki od Rack Time i trochę tracę na dolnym mocowaniu więc bardzo zależy mi na sztywnej górze.

I opowiem tak, 4 osoby na mnie czekały gdy padł mój bagażnik w Austrii, poranne 20 km do rowerowego z obejmami, rama szosowa nie miała żadnych mocowań u góry, mój patent zawiódł. Szukałem tych pochrzanionych obejm ala torpedo, a nikt tego w mijanych rowerowych nowoczesnych sklepach nie miał.. Skończyło się na 40e nowy bagażnik plus blaszki plus pół dnia  lekko wkurzonych znajomych stracone, a ja na  nerwy i dodatkowe 40 km doliczone do dystansu dziennego.... Także zalecam wytrwałe i idealne szykowanie sobie bagażnika,  bez pośpiechu...Dopasowanie i doskonały montaż. Sprawdzenie po 100 km.

mój improwiizowany z Austrii: ( wada brak takiego profilu który z tyłu podpiera sakwę, ale z Crosso daje radę.

raktajm foldit nastawialny

A tutaj inny z którym tez 1200km z Crosso przejechałem , węższy, naraża lampę na ucisk przez sakwy.

https://goo.gl/images/GNWQNE

to nie są może najlepsze na swiecie konstrukcje, ale mnie nie zawiodły.

Blaszko obejmy, gdyby 22mm wystarczyło np

blaszko obejma

Mocowanie pokazane na zdjęcia Wooj jest szybkie i za to mu chwala, czyste, tylko jak na bagazniku będzie 2o-30 kilo- będzie pracować. Nie polecam  na sakwink.

 

 

DSC_2039-01.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywista rzecz- to solidność mocowania. Patenty muszą być wytrzymałe a najlepiej przetestowane przed wyprawą w warunkach bojowych. Jeśli chodzi o rozwiązania zaproponowane przeze mnie to są ok jeśli podejdziemy doń z rozsądkiem. Trzeba pamiętać że rozwiązanie jest na tyle skuteczne na ile jego najsłabsze ogniwo. 

Płaskownik wykonany z odpowiedniego materiału jest skuteczny i prosty. W moim wypadku starczył płaskownik z nierdzewki 0,8 mm i szerokości 3 cm. Powieliłem to rozwiązanie kilkukrotnie wśród klientów. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.01.2019 o 12:25, MikeSkywalker napisał:

Ale wychodzi na to że mocowanie przy osi masz - brakuje Ci tylko górnego. 

Jeśli dobrze wkleiłeś zdjęcia w głównym wątku to dokładnie widzę, że masz pełną ilość otworów montażowych. Pod otwory oznaczone czerowną strzałką podczepiasz bagażnik i to może być dowolny bagażnik i nie musi być bagażnik dedykowany do ram z hamulcami tarczowymi a pod otwory oznaczone niebieską strzałką możesz podczepić mocowania błotnika. 

Adapter przy mocowaniu górnym powinien rozwiązać sprawę trzeciego punktu mocowania.

I tu mała uwaga mechaniczna. Im mniej śrub typ bagażnik i cały zestaw będzie sztywniejszy. 

 

Otwory montażowe. l.png

Otwory montażowe.r.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...