Skocz do zawartości

[Napęd] Zmiana napędu na 2x9 w rowerze crossowym


RiO02

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Proszę o rady, uwagi i pomoc. 

Pacjent Kross Evado 5.0 2018 (trasy głównie ścieżki rowerowe asfaltowe, chodniki miejskie i szutry) 

Obecnie napęd 3x9. Docelowo ma to wyglądać tak:

- Korba Shimano Sora FC-R3000 50-34 (zmiana dużego blatu na 46T) 

- Przerzutka przód Shimano FD-CX70 
- Manetki Shimano Sora SL R-3000
- Przerzutka tył Shimano Sora RD-R3000 SS
- Kaseta Shimano Sora CS-HG50 9s 11-30

- Łańcuch KMC X9. 93

Czy to wszystko razem zagra i pojedzie? Proszę o wasze opinie, rady i ewentualnie wyprowadzenie z błędu jak się mylę co do takiej opcji. 

Napisano

Jak dla mnie to wydasz kupę pieniędzy a jakiegoś super efektu nie będzie. W dalszym ciągu będziesz miał 9 z tyłu, będzie lepiej na korbie ale patrząc pod względem cena/jakość to się kompletnie nie opłaca. Licząc na szybko wychodzi około 700 zł, prawie połowa ceny roweru. Napęd ci się kończy i musisz wymienić czy jak?

Napisano

chyba mylisz się i to więcej niż w jednym miejscu...

widziałeś gdzieś zębatkę 46t do tej korby?

mufę masz zapewne 73mm - ośki korb szosowych są krótsze niż mtb, możesz mieć problem z doborem suportu.

Napisano

Zębatkę widziałem taką na 4 śruby i rozstaw 110 mm więc powinno pasować. Mufe mam faktycznie 73 mm. 

Czyli co radzicie? Jak w tym bajku zrobić napęd 2x9? Nie potrzebuję z przodu 3 blatów bo nie wykorzystuję najmniejszego zakresu nigdy. Jakby to poskładać?

Napisano
Teraz, RiO02 napisał:

Zębatkę widziałem taką na 4 śruby i rozstaw 110 mm więc powinno pasować. Mufe mam faktycznie 73 mm. 

 

ultegra? za 350zł?

Napisano

No tak średnio - to zębatka mocowana na 5 ramion, a nowa Sora ma 4 :P

Jakąś opcją jest korba SRAMa 28/42, pod warunkiem że taka zębatka wystarczy. 

Można też spróbować pożenić którąś korbą MTB 2-rzędową z większą zębatką z 3-rzędowej. 

Napisano

No tak już to znalazłem, że suporty do tego na 68 mm. 

Macie jakieś inne pomysły żeby zrobić napęd 2x9 w tym evado? 

Napisano

To rozważałem I teraz doraźnie tak będę robił tylko jak padnie korba to chciałem już docelowo ze wszystkim zrobić napęd 2x9 

  • Mod Team
Napisano

1. zębatka 46 pracuje tak średnio z 34, działa ale nie zawsze często myśli i jest to irytujace. 

2. aby zamontować korbę szosowa na 73, trzeba kupić korbę z dłuższa osia a to juz konkretne koszty. Zawsze możesz cofnąć sie w "rozwoju" zamontować korbę na kwadrat lub octalink wtedy ma sie pole manewru.

3 minuty temu, abdesign napisał:

serio?

No tak niemal każda typowa zębatka bcd 110 będzie pasowała i ile ramiona sa 5 ramienne. Fakt jak to będzie wyglądać ... kwestia gustu.

Z tego co widze chcac mieć korbe typowo CXowa czyli 46/36 czy tam 32 pozostaje kupić starą korbe i kombinować z osią suportu. Inaczej to droga zabawa wyjdzie

 

Napisano
Teraz, Puklus napisał:

No tak niemal każda typowa zębatka bcd 110 będzie pasowała i ile ramiona sa 5 ramienne.

no tak, bo sora r3000 o którą pyta założyciel wątku, jest 5-cio ramienna....

A co do korb pokroju cx50 - tak czysto teoretycznie rozwiązanie ok, ale dalej jest kłopot z tylnymi widełkami moim zdaniem może o nie bić, no i długością osi, nie ma jak zapiąć korby poprawnie, nawet bez podkładek*. Linii łańcucha nie chce mi się nawet analizować.

*Pewnie jakoś zdrutować się to tam da, bo osi brakuje bez podkładek przy odpowiednim suporcie niewiele, ale i tak bardzo sceptycznie podchodzę do wspomnianej szerokości tylnych widełek

Napisano
13 minut temu, Puklus napisał:

. zębatka 46 pracuje tak średnio z 34, działa ale nie zawsze często myśli i jest to irytujace. 

MAm 5700 50/34 z dużym blatem 46T od CX70, dziala idealnie.

56 minut temu, RiO02 napisał:

Macie jakieś inne pomysły żeby zrobić napęd 2x9 w tym evado? 

A co z nim nie tak ? Ja tam uwazam ze 2 czy 3 x9 nie jest złe, a nawet ma swoje zalety, jest tanie w utrzymnaiu i na sensownych manetkach dziala bardzo dobrze.

Mam  w crossie zestaw  3x9, manetki XT, przerzutki SLX, korba m591, dziala az nad to dobrze do tego typu roweru.

Kaseta z łancuchem clasy deore i ... bzyka jak złoto.

  • Mod Team
Napisano

Przy komponentach CX pewnie tak, ale przy szosowych tak sobie. Ale to tez może zależeć od modeli przerzutek, ustawienia etc. 

Napisano
Teraz, Puklus napisał:

Przy komponentach CX pewnie tak, ale przy szosowych tak sobie. Ale to tez może zależeć od modeli przerzutek, ustawienia etc. 

W sumie mozesz miec racje,  moj wynalazek byl sterowany z ST 6700,  z przodu mial fd-cx70 , łancuch 6701, kaseta 6700 z tylu rd6700, wiec jedyna rzecz nie od kompletu to byl mały blat 34T od 105.

Tak na dobra sprawe, to korba CX70 jest to Ultegra FC 6700 z mniejszym uzebieniem, a CX50 to odpowiednik 5700. W tej chwili CXowa 6800 to po prostu 6800 46/36, a przerzutka przód to juz jest chyba ta sama, jedna.

Napisano

W aktualnej konfiguracji wymiany wszystkiego to nie ma sensu. Jak pisałem wcześniej, prawie pół ceny rowery, a cała reszta zostaje. Dlaczego korba ma paść? Co się z nią dzieje? Jak dla mnie jedyne sensowne rozwiązanie to pokombinowanie z korbą żeby zrobić 2x, a tył zostawić. Ale jak zużyjesz łańcuch i kasetę to wypadałoby dać nowe, a z kolei znowu dawać 9 to też trochę bez sensu. Zastanów się dokładnie czego potrzebujesz i ile naprawdę przełożeń potrzebuje, bo 1x11 może być bardzo sensownym rozwiązaniem, a na pewno prostszym. No i pytanie czy na pewno potrzebujesz zębatki 46? Przy odpowiedniej kadencji i koronce 11 z tyłu będziesz mógł osiągnąć okolice 45-50 km/h. Potrzebujesz tyle?

Napisano
Teraz, abdesign napisał:

ramiona są od 5700'ki

Nie są, mam 5700 i 6700 oraz cx70, cx70 to 6700 HT2.

aLe blaty sa niemalze identyko jak w 5700, nie liczac inneog uzebienia, to duzy blat jest jeszcze troche podszlifowany w paru miejscach na blyszcząco.

http://www.shimano-nordic.com/content/sac-bike/en/home/road/drivetrain/cranksets0/fc-cx70.html

http://www.shimano-nordic.eu/content/seh-bike/en/home/road/drivetrain/cranksets/fc-5700-l.html

No chyba ze tych kilka zebów wazy 120g wiecej w przypadku 5700.

Napisano

a 5700 to nie ma pustych ramion i zintegrowanej ośki...

5700_cx70.jpg

 

edyta:

@cinol123 wiesz różnica w wadze na stronach które podają 6 różnych długości korb... i jedną wagę dla nich.

jestem w stanie spokojnie uwierzyć że 170(typowy cx) vs175 (typowa szosa) i 46x36vs53x39 da większą różnicę niż 120gram.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...