RiO02 Napisano 8 Stycznia 2019 Napisano 8 Stycznia 2019 Witam. Proszę o rady, uwagi i pomoc. Pacjent Kross Evado 5.0 2018 (trasy głównie ścieżki rowerowe asfaltowe, chodniki miejskie i szutry) Obecnie napęd 3x9. Docelowo ma to wyglądać tak: - Korba Shimano Sora FC-R3000 50-34 (zmiana dużego blatu na 46T) - Przerzutka przód Shimano FD-CX70 - Manetki Shimano Sora SL R-3000 - Przerzutka tył Shimano Sora RD-R3000 SS - Kaseta Shimano Sora CS-HG50 9s 11-30 - Łańcuch KMC X9. 93 Czy to wszystko razem zagra i pojedzie? Proszę o wasze opinie, rady i ewentualnie wyprowadzenie z błędu jak się mylę co do takiej opcji.
Piter233 Napisano 8 Stycznia 2019 Napisano 8 Stycznia 2019 Jak dla mnie to wydasz kupę pieniędzy a jakiegoś super efektu nie będzie. W dalszym ciągu będziesz miał 9 z tyłu, będzie lepiej na korbie ale patrząc pod względem cena/jakość to się kompletnie nie opłaca. Licząc na szybko wychodzi około 700 zł, prawie połowa ceny roweru. Napęd ci się kończy i musisz wymienić czy jak?
abdesign Napisano 8 Stycznia 2019 Napisano 8 Stycznia 2019 chyba mylisz się i to więcej niż w jednym miejscu... widziałeś gdzieś zębatkę 46t do tej korby? mufę masz zapewne 73mm - ośki korb szosowych są krótsze niż mtb, możesz mieć problem z doborem suportu.
Dokumosa Napisano 8 Stycznia 2019 Napisano 8 Stycznia 2019 No i koniec końców korby szosowe mogą haczyć o rurki tylnego widelca.
RiO02 Napisano 8 Stycznia 2019 Autor Napisano 8 Stycznia 2019 Zębatkę widziałem taką na 4 śruby i rozstaw 110 mm więc powinno pasować. Mufe mam faktycznie 73 mm. Czyli co radzicie? Jak w tym bajku zrobić napęd 2x9? Nie potrzebuję z przodu 3 blatów bo nie wykorzystuję najmniejszego zakresu nigdy. Jakby to poskładać?
abdesign Napisano 8 Stycznia 2019 Napisano 8 Stycznia 2019 Teraz, RiO02 napisał: Zębatkę widziałem taką na 4 śruby i rozstaw 110 mm więc powinno pasować. Mufe mam faktycznie 73 mm. ultegra? za 350zł?
RiO02 Napisano 8 Stycznia 2019 Autor Napisano 8 Stycznia 2019 https://www.dadelo.pl/tarcza-mechanizmu-korbowego-shimano-sora-fc-3550-pd8182/?v_Id=71279 Takie coś powinno pasować
MikeSkywalker Napisano 8 Stycznia 2019 Napisano 8 Stycznia 2019 No tak średnio - to zębatka mocowana na 5 ramion, a nowa Sora ma 4 Jakąś opcją jest korba SRAMa 28/42, pod warunkiem że taka zębatka wystarczy. Można też spróbować pożenić którąś korbą MTB 2-rzędową z większą zębatką z 3-rzędowej.
abdesign Napisano 8 Stycznia 2019 Napisano 8 Stycznia 2019 do sory fc-r3000???? Kolego Ty jesteś przekonany że jesteś gotów brać się za przerabianie napędu?
Dokumosa Napisano 8 Stycznia 2019 Napisano 8 Stycznia 2019 Do główki 73mm nie zamocujesz korby szosowej z osią zintegrowaną.
RiO02 Napisano 8 Stycznia 2019 Autor Napisano 8 Stycznia 2019 No tak już to znalazłem, że suporty do tego na 68 mm. Macie jakieś inne pomysły żeby zrobić napęd 2x9 w tym evado?
dorota57 Napisano 8 Stycznia 2019 Napisano 8 Stycznia 2019 Godzinę temu, abdesign napisał: widziałeś gdzieś zębatkę 46t do tej korby? Jeżeli mocowanie na 5 śrub BCD 110 to jest tutaj: https://biostern.abstore.pl/korby-tarcze-i-suporty-tarcza-fccx70-46t,c68,p2168,pl.html Ja takiej używam, tylko korba do napędu 10rz TIAGRA 4700
abdesign Napisano 8 Stycznia 2019 Napisano 8 Stycznia 2019 @dorota57 serio? @RiO02 - Odkręcić małą koronkę i skręcić śrubę L przerzutki za darmo?
RiO02 Napisano 8 Stycznia 2019 Autor Napisano 8 Stycznia 2019 To rozważałem I teraz doraźnie tak będę robił tylko jak padnie korba to chciałem już docelowo ze wszystkim zrobić napęd 2x9
Mod Team Puklus Napisano 8 Stycznia 2019 Mod Team Napisano 8 Stycznia 2019 1. zębatka 46 pracuje tak średnio z 34, działa ale nie zawsze często myśli i jest to irytujace. 2. aby zamontować korbę szosowa na 73, trzeba kupić korbę z dłuższa osia a to juz konkretne koszty. Zawsze możesz cofnąć sie w "rozwoju" zamontować korbę na kwadrat lub octalink wtedy ma sie pole manewru. 3 minuty temu, abdesign napisał: serio? No tak niemal każda typowa zębatka bcd 110 będzie pasowała i ile ramiona sa 5 ramienne. Fakt jak to będzie wyglądać ... kwestia gustu. Z tego co widze chcac mieć korbe typowo CXowa czyli 46/36 czy tam 32 pozostaje kupić starą korbe i kombinować z osią suportu. Inaczej to droga zabawa wyjdzie
abdesign Napisano 8 Stycznia 2019 Napisano 8 Stycznia 2019 Teraz, Puklus napisał: No tak niemal każda typowa zębatka bcd 110 będzie pasowała i ile ramiona sa 5 ramienne. no tak, bo sora r3000 o którą pyta założyciel wątku, jest 5-cio ramienna.... A co do korb pokroju cx50 - tak czysto teoretycznie rozwiązanie ok, ale dalej jest kłopot z tylnymi widełkami moim zdaniem może o nie bić, no i długością osi, nie ma jak zapiąć korby poprawnie, nawet bez podkładek*. Linii łańcucha nie chce mi się nawet analizować. *Pewnie jakoś zdrutować się to tam da, bo osi brakuje bez podkładek przy odpowiednim suporcie niewiele, ale i tak bardzo sceptycznie podchodzę do wspomnianej szerokości tylnych widełek
Mod Team Puklus Napisano 8 Stycznia 2019 Mod Team Napisano 8 Stycznia 2019 Wszystko da sie ogarnąć pytanie czy sie opłaca.
Gość Napisano 8 Stycznia 2019 Napisano 8 Stycznia 2019 13 minut temu, Puklus napisał: . zębatka 46 pracuje tak średnio z 34, działa ale nie zawsze często myśli i jest to irytujace. MAm 5700 50/34 z dużym blatem 46T od CX70, dziala idealnie. 56 minut temu, RiO02 napisał: Macie jakieś inne pomysły żeby zrobić napęd 2x9 w tym evado? A co z nim nie tak ? Ja tam uwazam ze 2 czy 3 x9 nie jest złe, a nawet ma swoje zalety, jest tanie w utrzymnaiu i na sensownych manetkach dziala bardzo dobrze. Mam w crossie zestaw 3x9, manetki XT, przerzutki SLX, korba m591, dziala az nad to dobrze do tego typu roweru. Kaseta z łancuchem clasy deore i ... bzyka jak złoto.
Mod Team Puklus Napisano 8 Stycznia 2019 Mod Team Napisano 8 Stycznia 2019 Przy komponentach CX pewnie tak, ale przy szosowych tak sobie. Ale to tez może zależeć od modeli przerzutek, ustawienia etc.
Dokumosa Napisano 8 Stycznia 2019 Napisano 8 Stycznia 2019 To może lepiej iść w kierunku 1x10/11? Zębatkę NW 44, 46 czy 48 spokojnie kupisz a z tyłu masz spore pole do manewru.
Gość Napisano 8 Stycznia 2019 Napisano 8 Stycznia 2019 Teraz, Puklus napisał: Przy komponentach CX pewnie tak, ale przy szosowych tak sobie. Ale to tez może zależeć od modeli przerzutek, ustawienia etc. W sumie mozesz miec racje, moj wynalazek byl sterowany z ST 6700, z przodu mial fd-cx70 , łancuch 6701, kaseta 6700 z tylu rd6700, wiec jedyna rzecz nie od kompletu to byl mały blat 34T od 105. Tak na dobra sprawe, to korba CX70 jest to Ultegra FC 6700 z mniejszym uzebieniem, a CX50 to odpowiednik 5700. W tej chwili CXowa 6800 to po prostu 6800 46/36, a przerzutka przód to juz jest chyba ta sama, jedna.
Piter233 Napisano 8 Stycznia 2019 Napisano 8 Stycznia 2019 W aktualnej konfiguracji wymiany wszystkiego to nie ma sensu. Jak pisałem wcześniej, prawie pół ceny rowery, a cała reszta zostaje. Dlaczego korba ma paść? Co się z nią dzieje? Jak dla mnie jedyne sensowne rozwiązanie to pokombinowanie z korbą żeby zrobić 2x, a tył zostawić. Ale jak zużyjesz łańcuch i kasetę to wypadałoby dać nowe, a z kolei znowu dawać 9 to też trochę bez sensu. Zastanów się dokładnie czego potrzebujesz i ile naprawdę przełożeń potrzebuje, bo 1x11 może być bardzo sensownym rozwiązaniem, a na pewno prostszym. No i pytanie czy na pewno potrzebujesz zębatki 46? Przy odpowiedniej kadencji i koronce 11 z tyłu będziesz mógł osiągnąć okolice 45-50 km/h. Potrzebujesz tyle?
abdesign Napisano 8 Stycznia 2019 Napisano 8 Stycznia 2019 @cinol123 przeszacowałeś nowe cx'y cx50 to stara tiagra 4600... tyle że droższa, to samo z cx70 - ramiona są od 5700'ki
Gość Napisano 8 Stycznia 2019 Napisano 8 Stycznia 2019 Teraz, abdesign napisał: ramiona są od 5700'ki Nie są, mam 5700 i 6700 oraz cx70, cx70 to 6700 HT2. aLe blaty sa niemalze identyko jak w 5700, nie liczac inneog uzebienia, to duzy blat jest jeszcze troche podszlifowany w paru miejscach na blyszcząco. http://www.shimano-nordic.com/content/sac-bike/en/home/road/drivetrain/cranksets0/fc-cx70.html http://www.shimano-nordic.eu/content/seh-bike/en/home/road/drivetrain/cranksets/fc-5700-l.html No chyba ze tych kilka zebów wazy 120g wiecej w przypadku 5700.
abdesign Napisano 8 Stycznia 2019 Napisano 8 Stycznia 2019 a 5700 to nie ma pustych ramion i zintegrowanej ośki... edyta: @cinol123 wiesz różnica w wadze na stronach które podają 6 różnych długości korb... i jedną wagę dla nich. jestem w stanie spokojnie uwierzyć że 170(typowy cx) vs175 (typowa szosa) i 46x36vs53x39 da większą różnicę niż 120gram.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.