Skocz do zawartości

[Przerzutka tylna] kółka przerzutki 11T Deore


rrafal74

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć,

Mam pytanie - może ktoś może podpowiedzieć.

Warto zmieniać 2 tylne plastikowe kółka przerzutki tylnej (11-zębowe) Shimano Deore na kółka łożyskowane? W standardzie są plastikowe kółka, ale nie łożyskowane... Mimo smarowania nie chodzą idealnie, jest tam wg mnie sporo oporu.

Będę wdzięczny jak podzielicie się swoimi spostrzeżeniami.

Dzięki i pozdrawiam

 

 

Napisano

Ten opór jest pomijalny. Strzelam że przybrudzony łańcuch w stosunku do czystego stawia większy opór niż takie kółka. 

Miałem te kółka Tacx, jedyna różnica jest taka że nie mają luzu roboczego. Teoretycznie miało to trochę poprawić dynamikę zmiany biegów, ale ja tam tego nie zauważyłem.

Napisano

Ja u siebie też w 772 też mam opór na górnym kółku. Wszystko czyste idealnie, a kółko górne nie kręci się tak lekko jak dolne, widać to po wprowadzaniu w ruch, dolne potrafi zrobić kilka obrotów, górne nawet 1 nie zrobi.

Napisano

Ekstrapolacja oporów toczenia kółek obciążonych na bazie kręcenia kółkami nieobciążonymi jest delikatnie rzecz ujmując nierozsądna. Widziałem kiedyś publikację jaki wpływ ma smarowanie na opór wewnętrzny łożysk tocznych mniej więcej w ultra skrócie - suche łożysko zakręcone w palcach będzie się kręcić kilka minut, nasmarowane smarem stałym zatrzymuje się natychmiast. Pod obciążeniem łożysko suche wydzielało więcej ciepła niż smarowane...

Napisano

Ale ja mówię o dwóch kółkach w takim samym stanie:

- nie nasmarowane ( jak i próby z nasmarowanymi kółkami )

- śruba włożona i zrobiony jeden obrót ( a więc na pewno śruba nie robi oporu )

- bez łańcucha kóła

 

I górne nawet obrotu nie zrobi, dolne kilka. Łożyska ceramiczne.

I nie wiem dlaczego jest tak a nie inaczej, ale jak ktoś wyżej pisał, to miliwaty są, a poza tym sprawdzałem na nowym serwisowanym rowerze przez dobrego szpeca i jest to samo.

Napisano
11 godzin temu, seraph napisał:

A po czym wnosisz, że jest opór? Jak chcesz to zmień nawet na takie z Decathlonu, bo tanie, ale ile na tym zyskasz? Pewnie jakieś nieodczuwalne miliwaty, ale odczucia mogą być różne, bo placebo działa.

 

9 godzin temu, skom25 napisał:

Ten opór jest pomijalny. Strzelam że przybrudzony łańcuch w stosunku do czystego stawia większy opór niż takie kółka. 

Miałem te kółka Tacx, jedyna różnica jest taka że nie mają luzu roboczego. Teoretycznie miało to trochę poprawić dynamikę zmiany biegów, ale ja tam tego nie zauważyłem.

W zasadzie byłem ciekawy jak wyglądają te opory, tzn czy są na tyle duże aby wymieniać kółka na łożyskowane. I chyba raczej nie warto skoro piszecie że nie czuć jakiejś drastycznej różnicy po przekładce na łożyskowane.

Dzięki za odpowiedzi.

Napisano

Jestem pewny że nawet jak założysz kółka na łożyskach, wymyjesz z nich smar żeby kręciły się praktycznie bez oporu to i tak nie poczujesz różnicy.

Napisano

No właśnie wspominałem o tym powyżej, że łożyska bez smaru tylko pozornie nie mają oporu - tzn. mają mniejszy przy jałowym obciążeniu. Pod obciążeniem jest większy niż łożysk prawidłowo eksploatowanych.

  • 4 tygodnie później...
Napisano

Trochę odkopię temat ale podzielę się swoimi wrażeniami z kółeczkami w RD-M7000. W zeszłe lato pierwszy raz rozebrałem kółka i zobaczyłem w środku sam czarny syf a obie ścianki w tulejce ślizgowej były masakrycznie starte (wszystko po ok. 8 miesiącach jazdy z tą zmieniarką), a takiego zużycia to ja nie widziałem nawet w mojej starej alivio M410, gdzie kółka rozebrałem po 5 latach jazdy. Po wyczyszczeniu i przesmarowaniu oliwką do łańcucha łatwiej się jeździło i łańcuch przestał latać na boki podczas pedałowania, więc ja obiema rękami mogę się podpisać pod tezą że kółka mogą stawiać pewien opór w zależności od ich stanu ^_^

W zimę będę próbował z Tacx'ami z deca, bo obecne kółeczka chroboczą nawet świeżo po serwisie.

Napisano

je

W dniu ‎09‎.‎10‎.‎2018 o 14:11, Chleje24na7 napisał:

Najlepsze tanie kółka to te od Deore M6000 gs z długimi zębami, albo droższe za 45zł od xt m8000

Z tego co widzę to tylko jedno kółko ma dłuższe ząbki...  Jestem ciekaw czy ma to jakiś realny wpływ na pracę zmieniarki? Pomalutku kończą się kółka w mojej XT m786 więc pewnie wypróbuję tą 'nowinkę', tym bardziej że kółka od m8000 kosztują tyle samo co kółka dedykowane do m786. 

Napisano
W dniu 7.11.2018 o 20:29, Alsew napisał:

je

Z tego co widzę to tylko jedno kółko ma dłuższe ząbki...  Jestem ciekaw czy ma to jakiś realny wpływ na pracę zmieniarki? Pomalutku kończą się kółka w mojej XT m786 więc pewnie wypróbuję tą 'nowinkę', tym bardziej że kółka od m8000 kosztują tyle samo co kółka dedykowane do m786. 

Polecam! Przy starej M772 kultura pracy sie poprawila

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...