Skocz do zawartości

[Pomocy - pierwszy gravel] Złożyć - kupić?


Vector

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

Otóż chciałbym zasięgnąć porady bardziej doświadczonych kolegów. Sprawa wygląda tak - na ten moment posiadam 10 letniego Author'a Versus'a - swoją drogą bardzo dobry rower, 10 tysięcy przelotu, 70% w lesie, 30% na asfalcie, kilka gleb, jedna naprawdę konkretna, nic się nigdy nie wygięło nic nigdy nie pękło, lakier w stanie 4+. Ale nie o tym mowa, choć ten czynnik Authorowy będzie się przewijał...

Z racji można by rzec zmęczenia tematu MTB chciałbym spróbować czegoś nowego, jeżdżę okrągły rok, bez względu na pogodę, chyba, że spadnie 2 metry śniegu albo leje jak z cebra, codziennie dojeżdżam do pracy łącznie 10 km, 1 km po szutrze, reszta asfalt. Dodatkowo uwielbiam turystykę na rowerze, mówimy o dziennych akcjach w okolicach 100 km.

No i takim oto sposobem zacząłem się rozglądać za czymś nowym, innym niż MTB - trafiłem, nawet nie wiedziałem, że taka hybrydy istnieją - gravele.

I teraz już mam do Was konkretne pytania, bo wczoraj podjechałem do Decathlona, którego mam rawie pod nosem, zrobiłem kilka rundek co prawda po sklepie Tribanem 100 i 500 - nie ukrywam, zakochałem się - pozycja, możliwość założenia bagażnika, no co tutaj dużo mówić, petarda. Natomiast dziś się przespałem z przemyśleniami...

Jeśli idzie o cenę, na start myślę, że te max 4 tysiące byłbym skłonny zapłacić. Rower nie będzie się ścigał, ma robić za codziennego osła roboczego, wozić do pracy, na bagażniku taszczyć plecak tudzież czasami jakieś zakupy, a w weekendy zmieniać się w maszynę do pokonywania kolejnych kilometrów, zdolny do przelotów po utwardzonych, tych mniej lub bardziej ścieżkach leśnych i polnych, a dodatkowo być stosunkowo szybkim na szosie.

Z tego co rozpoznałem temat do tej pory, znalazłem od Authora:

Ronin:

http://pl.author.eu/szosowe/rowery/author-ronin-2018-ua42901301-1154

Aura:

http://pl.author.eu/szosowe/rowery/author-aura-xr-2018-ua42899901-1154

Decathlon:

Triban 500:

https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-triban-500-id_8379069.html

Triban 540:

https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-triban-540-id_8377756.html

Oraz to, tylko nie ma miejsca na przymocowanie bagażnika :(

Ultra 500:

https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-ultra-500-af-gf-id_8393116.html

Nie ukrywam, że po tym co zobaczyłem wczoraj wieczorem w Decathlonie, jestem dość silnie ukierunkowany kupnem roweru właśnie tam, wiem, że Author w stosunku to Tribana 500 ma dużo lepszy osprzęt, ale dochodzi kwestia ceny...

Widzę, że dopiero w Tribanie 540 z tyłu przerzutka jest montowana normalnie na haku, czy jak to profesjonalnie nazwać, chciałbym mieć w przyszłości możliwość dość normalnej wymiany tylnej przerzutki bez druciarstwa, a z tego co widzę w tych niższych Tribanach mocowna jest jakoś bezpośredni do ramy...???

Wiem, że temat to wielki młyn, dodatkowo myślałem też o złożeniu gravela na ramie od Accenta - Furious, ale z tego co przeczytałem w internetach o jakości lakieru to mi się odechciało. Poza tym cena w Decathlonie za rower jest w moim przekonaniu wybitnie atrakcyjna.

Pytanie to, czy kupując takiego Tribana, powiedzmy 500 nie będzie problemów z późniejszą jego przebudową - głównie mam na myśli tą tylną przerzutkę - bo za jakiśczas na pewno by wyleciała na rzecz jakiejś Sory albo 105. 

Czy jest sens patrzeć w stronę dość sporo droższego Authora odsuwając na bok sentymenty?

WIem, wiem, pytam jak niezdecydowana baba w odzieżowym, ale jest trochę pieniędzy do wydania i chciałbym być zadowolony z tychże wydanych pieniążków :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Twoim miejscu poczekałbym jeszcze chwilę na kolekcję 2019 w Decathlon. Będą dedykowane modele gravel i znika nazwa B'TWIN. Wszystkie modele będą teraz mieć na ramie markę TRIBAN i nowości zapowiadają się obiecująco: https://road.cc/content/tech-news/237871-snake-peek-decathlons-2019-disc-braked-triban-bikes-plus-2018-performance 

Poza różnicami w osprzęcie powinieneś się jeszcze zastanowić nad materiałem ramy. Author Ronin to rama stalowa a rowery z Deca to aluminium. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale przecież model 500 to nie jest gravel od tego zacznijmy.

Przy budżecie 4k ja bym samemu nie składał. Policz że rama + widelec + koła + klamkomanetki dość niskiej serii i już masz jakieś 2,5k zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Eazy napisał:

Na Twoim miejscu poczekałbym jeszcze chwilę na kolekcję 2019 w Decathlon. Będą dedykowane modele gravel i znika nazwa B'TWIN. Wszystkie modele będą teraz mieć na ramie markę TRIBAN i nowości zapowiadają się obiecująco: https://road.cc/content/tech-news/237871-snake-peek-decathlons-2019-disc-braked-triban-bikes-plus-2018-performance 

Poza różnicami w osprzęcie powinieneś się jeszcze zastanowić nad materiałem ramy. Author Ronin to rama stalowa a rowery z Deca to aluminium. 

Nie wiedziałem, choć w tych nowych to przejście na ten tylny trójkąt mi się nie podoba... Czekać za bardzo nie mogę bo nie napisałem, że mój Versus naprawdę powoli dogorywa, przedni hamulec do wymiany, kaseta, korba, przedni amor...

Teraz, skom25 napisał:

Ale przecież model 500 to nie jest gravel od tego zacznijmy.

Przy budżecie 4k ja bym samemu nie składał. Policz że rama + widelec + koła + klamkomanetki dość niskiej serii i już masz jakieś 2,5k zł.

Może inaczej, tak jak mówiłem ,+/- 4 k, tylko nie jestem czubkiem i nie będę pchał nei wiadomo jakich pieniędzy w rower, który tak jak pisałem nie będzie służył do zajęć specjalnych... A, że nie gravel, od razu opony bym założył inne, to ten sam rower co Triban 100 traktowany u nich jako taki gravel, cross czy jak tam... Tylko lepszy sprzęt, lepsze, ładniejsze malowanie...

Tylko teraz tak patrzę to w tych nowych jest już opcja pod hydraulikę... Hmmmmm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Vector napisał:

A, że nie gravel, od razu opony bym założył inne, to ten sam rower co Triban 100 traktowany u nich jako taki gravel, cross czy jak tam

Tylko że to jest inna rama i inny widelec, nie wiadomo czy wejdzie Ci opona taka jaką chcesz. U mnie w Kross'ie miejsca w widelcu jest tak mało że przy oponie 25c nie wsadzę nawet palca między oponę a widelec. Przy 28c podejrzewam że miejsca byłoby na styk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, skom25 napisał:

Tylko że to jest inna rama i inny widelec, nie wiadomo czy wejdzie Ci opona taka jaką chcesz. U mnie w Kross'ie miejsca w widelcu jest tak mało że przy oponie 25c nie wsadzę nawet palca między oponę a widelec. Przy 28c podejrzewam że miejsca byłoby na styk.

Z tego co patrzyłem i sprawdzałem to miejsca było dokładnie tyle samo. Mówisz, żę inna rama? Szczerze mówiąc to myślałem, że dokłądnie taka sama...

Ale kolega Eazy teraz mi zamącił. Faktycznie, te na nowy sezon to konkret... Tylko ciulowo ten tylny trójkąt wygląda, osobiście wolę większą harmonię 

A przypadkiem nikt z Was się nie orientuje kiedy nowa gama wejdzie do sklepu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym budżetem czekał bym na nowości w 2019 roku. 

Jak to ma być gravel do czarnej roboty, to musi wejść tam sensownych rozmiarów opona plus błotniki, mocowanie do bagażnika też by się przydały.

Sam posiadam fouriusa "do pracy" w wersji srebrno czarnej, pomimo że stoi pod chmurką, to blaknięcia lakieru nie stwierdziłem. 

Nie wiem dlaczego tak wszyscy chcą tą sorę autować na rzecz 105. Ja swojego gravela traktuje mało ulgowo i szkoda by mi było tak mocno czochrać 105, a tak koszty utrzymania sory są duzo niższe.1

11 rzędowy napęd w szosie ok zgadzam się, ciasne stopniowanie i takie tam, ale w gravelu? Chyba nawet claris by mi wystarczył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam u siebie kompletną grupę Claris'a ( napęd + hamulce). Oprócz tego że np przerzutka tylna jest nierozbieralna, czyli na 2-3 sezony, to muszę powiedzieć że naprawdę działa to bardzo dobrze. 

W MTB są trochę inne obciążenia i warunki pracy, może dlatego właśnie w MTB różnica w poszczególnych grupach jest bardziej wyczuwalna.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Vector, patrzyłeś może na rowery Jamis z serii Renegade? W twoim budżecie spokojnie mógłbyś sobie pozwolić na Jamis Renegade Exile. Napęd 2x9, wchodzą opony o szerokości 40mm, możliwość montażu błotników i bagażnika z przodu i z tyłu. Szczegółowa specyfikacja pod linkiem: https://www.jamisbikes.com/usa/renegadeexile.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stalowy Kross Esker to będzie trochę 'bliźniak' Authora Ronin :) Ramy bardzo podobne. Ceny również.

Szczerze mówiąc to osobiście wolałbym w tym budżecie stalową ramę i widelec niż alu ramę i alu widelec, jak w Jamisie. Chyba, że nowości z Deca będą na widelcach carbon. Na specyfikacje niestety trzeba jeszcze poczekać. 

Przyszły sezon zapowiada się bardzo obficie jeżeli chodzi o nowości z segmentu gravel u wielu producentów. Mając 4k poczekałbym do 2019 bo będzie w czym wybierać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, PiotrKaaaaaaaaaaa napisał:

Jeśli jak piszesz 70% las, do tego dojazd do pracy 1 km po szutrze, to triban odpada. To jest jednak szosa, opony 30 mm wsadzisz ale niewiele więcej.

Sam mam tribana 540 i wiem co mówię ;)

Do tego na 2019 można założyć 38C - n oto już spokojnie wystarczy moim zdaniem by uczynić z niego coś bardziej uniwersalnego.

ALe 70% las pisałem o moim MTB, że był jeżdżony więcej w lesie ni żna szosie :)

Jestem nawet po rozmowie z kierownikiem Decathlona, będądostępne od 1 kwietnia mniej więcej 2019 - więc czekania jeszcze sporo :(

Co dla mnie najważniejsze, jest opcja już pod hydraulikę, wyjdzie na mechanice, ale już jest opcja rozwojowa, czego w teraźniejszych modelach niestety brakuje.

Bardzo Wam dziękuję za propozycje, ale w tym momencie nawet nie wiem czy jest się nad czym zastanawiać bo cena będzie około 2500 tysia, miejsce na oponę będzie, miejsce pod heble hydrauliczne będzie, niby dożywotnia gwarancja będzie, 5 km do Decathlona z pod mojego domu... Gdyby dzisiaj kolega Eazy nie oświecił mnie, miałbym naprawdę dylemat, ale teraz... Tak szczerze...? No sam już nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, jak wspomniał @skom25 - późniejsza przeróbka będzie kosztowna głównie ze względu na cenę klamkomanetek. Lepiej dołożyć i od razu kupić model z hydrauliką jeżeli chodzi Ci to po głowie. Łatwiej i taniej będzie ulepszyć np. napęd niż dorzucić później hydrauliczne hamulce. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Eazy na jaką specyfikację chcesz czekać? Przecież wszystko jest. Pierwsze było chyba po włosku ale teraz już nawet w ludzkim języku:
https://www.decathlon.co.uk/triban-rc-520-disc-road-bike-navy-105-id_8502389.html

edit. No dobra wagi jeszcze nie podali, a to mnie najbardziej interesuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, widziałem, około tysiąca za dwie klamkomanetki, można rower w Decathlonie kupić :D 

Jedyny mankament tego Decathlonowego szaleństwa jest taki, że nikomu nigdy kopara nie zjedzie widząc na ramie B'Twina czy tam Tribala, ale przecież nie każdy musi w typowo polskim stylu się pokazać ;) Coś w rodzaju naklejki Appla na tylnej klapie... :)

Osobiście do wczoraj zwyczajnie świadom nie byłem braku konkurencji wobec ich rowerów - cenowej, dodatkowo nie powiem, jakoś też szczególnym szacunkiem nie darzyłem a jak tu się chłop zdziwił. Na ten moment zaciskam zwieracze i czekam. Jak tylko się pojawi to kto wie, może będę pierwszym, który kupi :)

Teraz, Eazy napisał:

Ten RC520 przyjmie gumę do 36mm, więc też nie jest źle. Natomiast Adept miał podobno mieć miejsce na 42mm. 

No dla mnie to będzie petarda, daję bagażnik i mam rower marzeń :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...