Skocz do zawartości
greg76

[Napęd rozbudowa] Zmiana kasety 11-36 na 11-42

Rekomendowane odpowiedzi

greg76

Aktualnie mam napęd 2x10, korba FC-M785 XT 24/38, kasetę 10s 11-36 i przerzutkę XT RD-M786, z przodu przrzutka SLX M677-D.

Chciałbym wrzucić kasetę 11-42  10s, przerzutkę XT8000 sgs  11s,   pozostawić manetkę SLX SL-M670 i oczywiście te same korby(napęd de facto będzie 2x10). Z tego co wyczytałem będzie to dobrze działać. Nie znalazłem tylko jaki powinien być łańcuch? 10s czy 11s?

Kolejne pytanie, jeżeli chciałbym wrzucić napęd 2x11, to czy ww korby zadziałałyby z tym napędem 2x11 i czy to byłoby działanie normalne(pomijając ewentualne zużycie)?

Edytowane przez greg76
Literówka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Będzie działać na łańcuchu 10s i 11s jednak od razu lepiej dozbieraj do manetki m8000 i bierz kasetę 11s. Na 10s 11-42 jest cholernie drażniąca dziura pomiędzy 15 i 18 i trochę mniej pomiędzy 18 i 21. Poza tym jak zostawiasz korbę 2X to IMHO kombinacja 24x36 jest wystarczająca praktycznie wszędzie.

Edytowane przez Dokumosa
  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
greg76
Teraz, Dokumosa napisał:

Będzie działać na łańcuchu 10s i 11s jednak od razu lepiej dozbieraj do manetki m8000 i bierz kasetę 11s. Na 10s 11-42 jest cholernie drażniąca dziura pomiędzy 15 i 18 i trochę mniej pomiędzy 18 i 21. Poza tym jak zostawiasz korbę 2X to IMHO kombinacja 24x36 jest wystarczająca praktycznie wszędzie.

Czyli korba FC-M785 XT 24/38 teoretycznie 10s, będzie śmigać z wszystkimi pozostałymi komponentami 11s?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Alsew
19 godzin temu, Dokumosa napisał:

jak zostawiasz korbę 2X to IMHO kombinacja 24x36 jest wystarczająca praktycznie wszędzie.

Jednym słowem...  po co cokolwiek zmieniać? Przełożenie 24x42 to już ekstremum. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
greg76
W dniu 19.09.2018 o 22:29, Dokumosa napisał:

Będzie działać na łańcuchu 10s i 11s jednak od razu lepiej dozbieraj do manetki m8000 i bierz kasetę 11s. Na 10s 11-42 jest cholernie drażniąca dziura pomiędzy 15 i 18 i trochę mniej pomiędzy 18 i 21. Poza tym jak zostawiasz korbę 2X to IMHO kombinacja 24x36 jest wystarczająca praktycznie wszędzie.

To jeszcze jedno pytanie, czy kaseta 11s wejdzie na bębenek w moim kole, a mam taki zestaw DT Swiss M1900 Spline 29 (15x100 / 12x142mm) wheelset, z kasetą SHIMANO CS-HG50-10 (11-36)?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
greg76
W dniu 19.09.2018 o 22:29, Dokumosa napisał:

Będzie działać na łańcuchu 10s i 11s jednak od razu lepiej dozbieraj do manetki m8000 i bierz kasetę 11s. Na 10s 11-42 jest cholernie drażniąca dziura pomiędzy 15 i 18 i trochę mniej pomiędzy 18 i 21. Poza tym jak zostawiasz korbę 2X to IMHO kombinacja 24x36 jest wystarczająca praktycznie wszędzie.

A jak z bębenkiem, 11s wejdzie na bębenek na którym śmigała 10s, naczytałem się o tych 2 mm do szlifowania, jest taka konieczność cy wchodzi bez dodatkowych zabiegów?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Magnaflow
      Przez Magnaflow
      Witam tak jak w temacie czy da się założyć korby które wymagają suportu 113mm na suport 111mm? Mam kasetę 9 rzędowa  i będąc totalnym laikiem próbowałem założyć korby shimano tourney które są przystosowane do 7 8 rzędow. Po założeniu okazało się że nie da się nawet zakręcić korbą bo przylega do ramy. Szukam teraz korby na kwadrat która będzie pasowała do suportu 110, 111mm i do 9 rzędow czy jest taka korba w ogóle możliwa do zdobycia? Czy da się wsadzić korbę 113mm na suport 111mm?
    • Klosi
      Przez Klosi
      Cześć,
      3 lata temu przez przypadek stałem się szczęśliwym posiadaczem pięknej szosy Specialized Allez (stasza generacja aluminiowa z karbonowym widelcem) - wcześniej jeździłem tylko na MTB. Robię na nim trasy po 50-80 km głównie w weekendy.
      Ostatnio kupiłem trenażer i wyszło, że tylne koło jest scentrowane, a po wizycie w serwisie, obręcz pęknięta i nie do naprawy.
      Oryginalna obręcz to Alexrims DA16 28" z kasetą Shimano Alivio CS-HG51 8rz 11-28, wentyl presto, hamulce V-brake, osprzęt Shimano Tiagra, jaka piasta/szprychy nie wiem.
      Chciałem po prostu kupić identyczny zestaw ale szukałem i wygląda, że już dawno nie jest dostępny.
      Znalazłem w archiwum dane aktualnej obręczy:
      Aleks obręczy aluminiowych "DA16"
      16-622 (28" x 1,75), czarna anodyzowana
      doublewall, ze wskaźnikiem, 550g, AV
      szerokość: 22,4mm, wysokość: 20,8mm 32 otwór
      Sam próbowałem coś znaleźć ale jestem w tych sprawach "lajkonikiem" i się gubię. Bardziej zależy mi na wytrzymałości obręczy oraz dobrej piaście, która jest szczelna i nie dostanie się do niej syf, niż na masie obręczy.
      Mam do was prośbę o pomoc we wskazaniu zamiennika, chciałbym kupić od razu gotowe koło. Budżet na koło 200-500 zł, górny jak naprawdę warto dołożyć przy moich przebiegach.
      Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.
       
    • goorek
      Przez goorek
      Hej, Mam poczciwego, niezawodnego Lazaro V3 i już na jednym łańcuchu przejechałem blisko 5 tys. km.  Chyba już go powinienem wymienić bo lata mocno, kupiłem osłonę neoprenową bo obijał mi się. Ponadto pojawił się ostatnio problem z przerzutką tylną. Często nie łapie zrzucania niżej na słabsze, do przodu na większe idealnie wrzuca, ale jak jadę pod górkę i muszę zrzucać na mniejsze to staje się irytujące. To może być wina zużytego łańcucha? Jeśli wymieniałbym łańcuch to musiałbym od razu wymienić kasetę i zębatki do korby ( Shimano Acera fc t3010 to chyba można same zębatki dokupić?)?
      Obecnie w rowerze mam - Kaseta SHIMANO Alivio CS-HG3000 i Shimano łańcuch CN-HG53 i komplet taki wychodzi do 150 zł, ale z korbą to będzie sporo drożej.
    • Merxe
      Przez Merxe
      Witam,
      po chyba 3000 km chciałem w końcu wymienić korbę i kasetę.
       
      Problem:
      - kaseta i korba widać że wystarczająco zjechane
      - łańcuch przeskakuje wystarczająco często (1-3 razy na 8 km)
      - przerzutka przednia wchodzi topornie na 3
       
      Dane:
      - rower to http://www.bikekatalog.pl/2008/?ppg=show&baza=rowery&pid=645
      - kaseta oryginalna 11-32T/9s: https://www.bikestacja.pl/pl/czesci-rowerowe-1/mtb/kasety/9-speed/kaseta-sram-pg-950-powerglide-ii-9speed-11-32t-9999.html
      - korba oryginalna: Truvativ ISOflow 42/34/24
       
      Czytając temat: 
      mam wrażenie, że wiem coraz mniej w miarę jak go czytałem więc zacząłem sprawdzać równe rzeczy i patrząc np. na tą stronę sklepu: https://www.bikestacja.pl/pl/czesci-rowerowe-1/mtb/korba-shimano-fc-ty301-42x34x24t-170mm-czarna-do-6-7-8-s.html (nie znalazłem tam mojej korby) widzę, że korba o tych samych ilościach zębów, tylko Shimano, jest kompatybilna z napędem 8s, a 9s już nie (czyli tak jakby moja korba nie jest kompatybilna z moją kasetą).
       
      Pytanie (a właściwie więcej niż jedno):
      1. czy w tym modelu roweru po prostu były zamontowane, niekompatybilne ze sobą, kaseta i korba?
      2. czy po prostu kupienie tej samej korby i kasety będzie najlepszym rozwiązaniem?
      3. czy może lepiej jest zainwestować w jakąś inną kasetę i korbę? Zaznaczam, że z roweru korzystam wyłącznie do jazdy po mieście - głównie do pracy.
      4. w temacie poniżej
      autor napisał "Wpadło mi do głowy, że może łańcuch jest za długi? Ma 114 ogniw a wg "metody matematycznej" powinien mieć 110 ogniw. "
      Nie liczyłem u siebie, ale czy jest możliwe, że oryginalny łańcuch jaki zamontowałem, jest nadal o kilka ogniw za długi? To ten łańcuch (114 ogniw):
      https://www.centrumrowerowe.pl/lancuch-shimano-deore-cn-hg53-pd3226/?v_Id=29712
      nie wiem czy to dobry łańcuch czy nie. Czy jest jakieś miniumum klasy łańcucha? (np. ten mój model to jeden z tych gorszych, na które nie powinno się patrzeć więc lepiej zainwestować w taki lub taki model?)
      5. Opcjonalnie - czy są jakieś oleje, które się stosuje pod pancerz linek stalowych? Czy to jest właściwie jakaś standardowa praktyka czy coś nieistotnego?
      6. Opcjonalnie - tutaj zapytam bo może wymiana korby i kasety to nie jest odpowiedni kierunek - czy jak ręce zaczynają boleć już po 10km jazdy to co to może oznaczać? Po kupieniu kiedyś gripów Ergon GP2 jest znacznie lepiej, ale nadal jest to odczuwalne i czasami musiałem jechać bez trzymanki by ręce odpoczęły. Czy to wina małego roweru? Rozmiar ramy to w końcu '26, a mam 182cm wzrostu. Może po prostu lepiej kupić nowy rower?
      Pozdrawiam
×