Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

macko_mtb

hej,

mam sobie maszynkę wyścigową czyli cannondale fsi (https://www.cannondalebikes.pl/rowery/2015-mountain-bikes/xc/f_si/f_si-carbon-1) ale jak dla mnie zdecydowanie mam za nisko kierownicę - sylwetka jak najbardziej pod zawody xc jednak wolę bardziej odciążać ręce i chciałbym jeździć bardziej wyprostowany. Z tego co ogarnąłem to rozwiązania są 2:

1. podkładeczki pod mostek dać (ile max pod opi można zmieścić)? czy to jest proste do wykonania samodzielnie? jakie toole ewentualnie?

2. zmiana mostka na taki z większym wzniosem (który ewentualnie)? czy to jest do ogarnięcia samodzielnie?

Pewnie jest jeszcze opcje mixu jogurtowego czyli 1+2.

Jeżeli przerabialiście temat to dajcie znać w co można uderzyć najlepiej (którą drogą) tak żeby nie wylać dziecka z kąpielą (nie poniszczyć karbominium) :)

Pozdro,

M

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
seraph

A masz miejsce na podkładki pod mostkiem? Mostek z większym wzniosem przy tej samej długości przybliży Ci nieco kierownicę. Jest jeszcze opcja na wymianę kierownicy na taką ze wzniosem.

Wymiana to jest bardzo prosta operacja, bo potrzebujesz jedynie imbusów. Po zdjęciu mostka trzeba wyregulować stery, ale to jest całkiem łatwe i poradnik bez problemu znajdziesz.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
macko_mtb
2 godziny temu, seraph napisał:

A masz miejsce na podkładki pod mostkiem?

nie mam żadnej podkładki pod mostkiem a z rowerem dostałem ze 3 podkładki więc wydaje się że jest zapas.

 

2 godziny temu, seraph napisał:

Mostek z większym wzniosem przy tej samej długości przybliży Ci nieco kierownicę. Jest jeszcze opcja na wymianę kierownicy na taką ze wzniosem.

przybliżenie kierownicy na pewno wyprostuje sylwetkę.

No właśnie co jest lepsze, tańsze? Kiera jest z karbominium ale nie jestem do karbonu przekonany jeśli chodzi o kierownice.

2 godziny temu, seraph napisał:

Wymiana to jest bardzo prosta operacja, bo potrzebujesz jedynie imbusów. Po zdjęciu mostka trzeba wyregulować stery, ale to jest całkiem łatwe i poradnik bez problemu znajdziesz

widziałem na forum angielskim że nie jest to takie hop siup :(

masz jakiś film z yt?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
seraph

Dostałeś podkładki luzem? Żeby się dało podnieść kierownicę z mostkiem to nad mostkiem musi wystawać komin z podkładkami, bo inaczej to do czego ją przykręcisz jak podniesiesz?

Anglicy z kapciem lecą do serwisu, więc dla nich to nic nie jest hop-siup. Na poluzowanym mostku śrubę od góry dokręcasz aż luz na łożyskach zniknie, a kierownica nadal obraca się lekko. Zaciskasz mostek na rurze widelca i już - śrubę górną możesz wtedy nawet wykręcić.

Poszukaj na YT kasowanie luzów na sterach A-head lub regulacja sterów. Ja nie mam jak, bo nam strony w pracy poblokowali:D

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
macko_mtb
2 minuty temu, seraph napisał:

Dostałeś podkładki luzem? Żeby się dało podnieść kierownicę z mostkiem to nad mostkiem musi wystawać komin z podkładkami, bo inaczej to do czego ją przykręcisz jak podniesiesz?

może po prostu wrzucę fotę jak to teraz wygląda.

Podkładki luzem.

3 minuty temu, seraph napisał:

Anglicy z kapciem lecą do serwisu, więc dla nich to nic nie jest hop-siup. Na poluzowanym mostku śrubę od góry dokręcasz aż luz na łożyskach zniknie, a kierownica nadal obraca się lekko. Zaciskasz mostek na rurze widelca i już - śrubę górną możesz wtedy nawet wykręcić.

Wolę DYI zrobić no chyba że jest jakieś mega ryzyko popsucia czegoś np karbominium :)

imbusy same wystarczą?

4 minuty temu, seraph napisał:

Poszukaj na YT kasowanie luzów na sterach A-head lub regulacja sterów. Ja nie mam jak, bo nam strony w pracy poblokowali:D

spox, kuknę w temat po pracy :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
seraph

O matko muszę Cię przeprosić, bo Twój link z pierwszego posta nie działa i założyłem, że masz standardowy widelec, a nie Lefty'ego. Tylko wymiana mostka i to na dedykowany lub kierownicy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
macko_mtb
47 minut temu, seraph napisał:

O matko muszę Cię przeprosić, bo Twój link z pierwszego posta nie działa i założyłem, że masz standardowy widelec, a nie Lefty'ego. Tylko wymiana mostka i to na dedykowany lub kierownicy.

https://www.cannondalebikes.pl/rowery/2015-mountain-bikes/xc/f_si/f_si-carbon-1

Jakbym miał standardowy wideł to by nie było pytania :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
macko_mtb

To jeszcze pytanie ale bardziej o korbę i zębatki - który blat owalny będzie pasował od banlessa?

https://banless.pl/pl/c/Zebatki-owalne/1

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
macko_mtb
Napisano (edytowane)

Pytanie mam następujące: dolna część korony jak na zdjęciu 

1117925d1485467807-replacing-scalpel-ste

jest ząbkowana (pasuje do niej klucz od hollowtech 2) ale chciałbym wiedzieć w którą stronę się to odkręca?

Edytowane przez macko_mtb

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • leszek.makwiecki
      Przez leszek.makwiecki
      Witam, który wybrać
      Cannondale 2018 F-Si Carbon, https://www.cannondalebikes.pl/rowery/2018-gorskie/xc-race/f_si-carbon/f_si-carbon-5
      Grand Canyon AL SLX 8,. www.canyon.com/pl/mtb/grand-canyon/grand-canyon-al-slx-8-0.html
    • NieKombinuj
      Przez NieKombinuj
      Witam. 
      Poszukuję ramy Cannondale F lub Fsi 29 carbon z amorem Lefty 1.0 (tylko wersja bez gumowej osłony). Cena najlepiej poniżej 3500. 
      Pozdrawiam. 
    • paziu
      Przez paziu
      Witam,
      Kupie jakiś amorek do cannondale'a. Koła 29 cali, rura sterowa 1,5 cala. Przyjmę każdą propozycję w przyjaznym budżecie.
    • xXkuba22XX
      Przez xXkuba22XX
      Czy takie pęknięcie jest groźne? Wymienią mi to w zwykłym serwisie czy muszę kupować taką część na przykład w Decatholnie?

    • Thor07
      Przez Thor07
      Cześć!
       
      Sprzedam Frameset składający się z ramy Cannondale F29 Carbon z rocznika 2015 w rozmiarze M oraz amortyzatora Cannondale Lefty PBR 90.
      Rama jest w stanie dobrym. Nie posiada żadnych pęknięć, nie była też nigdy naprawiana. Posiada tylko rysy powstałe wskutek używania (widoczne na zdjęciach).
      Lefty jest natomiast w stanie bardzo dobrym. Przeszedł kompletny serwis w DNA Suspension. Serwis obejmował wymianę wszystkich uszczelnień, wymianę oleju oraz wymianę komory negatywnej na 2spring. Kupujący otrzymuje fakturę (koszt serwisu to prawie 700zł) oraz kartę serwisową, która potwierdza serwis. Oczywiście od serwisu amortyzator nie był ani razu używany
      W zestawie znajdują się jeszcze : 
      - Mostek Cannondale 100mm na kierownicę 31.8mm
      - Łożyska suportu wraz z adapterem pozwalającym zamontować standardowe korby Shimano lub Race Face
      - Zacisk podsiodłowy Hope 30.0mm
      - Hak przerzutki
      Waga ramy wraz z łożyskami suportu to 1210g, natomiast cały powyższy zestaw waży 3080g.
      Za dopłatą mogę dorzucić Koło składające się z piasty Lefty 32H oraz obręczy ZTR Rapid lub samą piastę.
      Cena : 4500zł
      Allegro : http://allegro.pl/frameset-cannondale-f29-carbon-m-lefty-serwis-i7388426532.html
×