Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

KacperKonarski

Cześć, rozglądam się za rowerem. Będę nim jeździł po asfalcie i czasami las/nierówne ścieżki, trochę poczytałem i zdecydowałem, że rower crossowy byłby dla mnie najlepszym wyborem, teraz pytanie który. Mam kilku kandydatów, w przedziale do 2300~~:
-Kross Evado 4.0 2018, bardzo podoba mi się jego design, niestety widzę, że klasa osprzętu nieco niższa niż u konkurencji, pytanie czy jako rowerowy laik, jestem w stanie to odczuć?

-Unbike Crossfire GTS/DISC, lepszy osprzęt niż w Krossie, trochę wyższa cena, dostępna jest wersja GTS bez hamulców tarczowych, na których mi w zasadzie nie zależy

Dokładając 200zł można też dostać:

-Kross Evado 5.0 2018

-Unibike Viper GTS/DISC

Który z tych rowerów będzie najlepszy? Czy opłaca się dopłacać do 3 lub 4 modelu? Czy przeskok jakości będzie odczuwalny dla niedzielnego rowerzysty, czy po prostu brać ten który mi się najbardziej podoba(Evado).

Pozdrawiam,

Kacper

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Rulez

Unibike Viper GTS/DISC, to chyba nie 200 zł więcej ?

Moja propozycja, to żaden z powyższych, ale inny krajowy rower , za 2399 ma równo złożony napęd na Alivio :

http://nrowery.pl/rowery/cross/57-caledon-db-al

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Biesz766

BR M315 - na to nie narzekają w heblach ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Rulez

Jak sam będziesz produkował rowery za 2400, zł to założysz tam SLX-y.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
KacperKonarski
Napisano (edytowane)
9 minut temu, Rulez napisał:

Unibike Viper GTS/DISC, to chyba nie 200 zł więcej ?

Moja propozycja, to żaden z powyższych, ale inny krajowy rower , za 2399 ma równo złożony napęd na Alivio :

http://nrowery.pl/rowery/cross/57-caledon-db-al

Faktycznie, tylko Viper GTS jest w zasięgu. Caledona widziałem, bardzo mi się spodobał, niestety nie znalazłem go w swoim rozmiarze. Mam 173cm wzrostu i wg rozmiarowki producenta powinienem mieć najmniejsza ramę, która chyba została już wszędzie wykupiona

Edytowane przez KacperKonarski
Dopisałem do cytatu

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Rulez

Z tego co pisali na FB, to dopiero rozpoczęli dystrybucję, ja bym się skontaktował z producentem w sprawie dostępności rozmiaru.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
KacperKonarski

Mam też możliwość kupna Evado 4.0 z 2017 roku za 1600zł lub Evado 5.0 z 2017 za 2100zł

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Rulez

Mimo, że ubiegłoroczne modele są lepiej wyposażone, to i tak Northtec wypada lepiej niż Kross ... robisz jak uważasz, ale często pośpiech jest złym doradcą ...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
KacperKonarski

Jasne, zastanawiam się po prostu jak bardzo odczuwalna różnica jest pomiędzy tym osprzętem dla kogoś kto o rowerze wie tyle, że siada się na siodełko, a skręca kierownicą :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Rulez
Napisano (edytowane)

Jak dla mnie , grupa Alivio to taka podstawa rowerowania, w takim Krossie zastosowani np. beznadziejne korby ... jeśli Kross , to Evado 5 z 2017 jest najlepszą propozycją

Edytowane przez Rulez

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
JGR
6 godzin temu, Rulez napisał:

Jak dla mnie , grupa Alivio to taka podstawa rowerowania, w takim Krossie zastosowani np. beznadziejne korby ... jeśli Kross , to Evado 5 z 2017 jest najlepszą propozycją

Nie do końca jestem znawcą osprzętu ale czy korzystniej nie wychodzi Romet Orkan 4 2017? 2100 w zaokrągleniu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Rulez

Nie wychodzi korzystniej niż Kross Evado 5 2017 , Romet jest dostępny w mniejszych rozmiarach ?

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
korekpl

Najlepszy osprzęt będzie w Viper GTS v-brake 2017r, większość na Deore, no i w budżecie powinien się zmieścić po rabacie z katalogowej 2500

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
remover
Godzinę temu, korekpl napisał:

Najlepszy osprzęt będzie w Viper GTS v-brake 2017r, większość na Deore, no i w budżecie powinien się zmieścić po rabacie z katalogowej 2500

No zgada się. Jak nie zależy na hydraulikach to Viper GTS 2017. Jak chcesz hydrauliki to Evado 5.02017, Orkan 4 2017, Northtec DB AL, ze wskazaniem na Northtec, ale różnice są nie zbyt znaczące. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
JGR
11 godzin temu, KacperKonarski napisał:

Mam też możliwość kupna Evado 5.0 z 2017 za 2100zł

Gdzie za tyle znalazłeś?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
KacperKonarski
7 minut temu, JGR napisał:

Gdzie za tyle znalazłeś?

Mam voucher 350zł do niektórych sklepów ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
JGR
Napisano (edytowane)

Tak przy okzji zapytam odnośnie Vipr-a na hamul;acach szczękowych - czy na chłopa blisko 100kg to dobry pomysł? Dadzą radę?

Edytowane przez JGR
Poprawienie

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Rulez

Po mieście i szutrach jak najbardziej dadzą radę.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
JGR

Dzięki!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
marobo

Podepnę się pod temat, bo stoję w zasadzie przed podobnym wyborem roweru do max. 2300zł. Wizualnie podobają mi się 2 poniżej:

NORTHTEC CALEDON DB DA

oraz 

UNIBIKE CROSSFIRE GTS

Czy któryś z tych jest znacząco lepszy? Bo cena raczej podobna. Mam 181cm wzrostu i 90 kilo, ale chciałbym na tym rowerze wozić także od czasu do czasu córkę ok. 15kg :)

 

Ponowię też pytanie kolegi zakładającego temat czy faktycznie dla niedzielnego rowerzysty jest sens wydawać ponad 2k na rower, który będzie używany raczej sporadycznie? Odczuję różnicę jadąć np na Krosie Hexagon za 1400 a jednym z powyższych? Rower ma posłużyć ładnych parę lat stąd pytania laika :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
lederfox34
18 minut temu, marobo napisał:

Ponowię też pytanie kolegi zakładającego temat czy faktycznie dla niedzielnego rowerzysty jest sens wydawać ponad 2k na rower, który będzie używany raczej sporadycznie? Odczuję różnicę jadąć np na Krosie Hexagon za 1400 a jednym z powyższych? Rower ma posłużyć ładnych parę lat stąd pytania laika :)

Odpowiem trochę przekornie- zgodnie z pewnym powiedzeniem- skąpy dwa razy traci.. Brutalna prawda o której się przekonałam kupując pierwszego tzw porządnego trekinga. Wydawał mi się az nadto do moich potrzeb. (coś w stylu twojej opowiesci)

 Wciągnełam sie w jeżdżenie (nagle po 30, 50 km dziennie) i ból się zrobił kiedy nie dało się roweru ulepszyć bo zawsze coś. Takze wydałam na niego 'zdrowo rozsądkowo' ale potem wydawałam znacznie więcej az do zmiany na inny rower. Ty musisz zdecydować, ale wg mnie plany posiadania na kilka lat roweru dają już obraz tego żeby przysłowiowej ślepej ściezki nie wybierać :) 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
marobo
6 minut temu, lederfox34 napisał:

Ty musisz zdecydować, ale wg mnie plany posiadania na kilka lat roweru dają już obraz tego żeby przysłowiowej ślepej ściezki nie wybierać :)

Tylko czy w takim wypadku którykolwiek z wymienionych przeze mnie rowerów spełnia ten warunek (mam tu na myśli te ewentualne ulepszenia czy choćby wytrzymałość podzespołów)? Gdybym był skąpy to po rower jechałbym do Auchana (i pewnie za rok czy dwa znów musiałbym tam jechać po kolejny) :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Biesz766

Szkopuł w tym, że nie da się wszystkiego kupować "do ew. ulepszeń" i wszystkiego naj. Gdzieś trzeba postawić granicę i będzie to albo cena albo 2-3 parametry z kilku wobec których dokona się wyboru.

A dlaczego się nie da ? A no dlatego, że dochód z reguły jest w jakiś sposób ograniczony, niewiele jest osób, które mają dochody z miesiąca na miesiąc rosnące, a na swoim przykładzie powiem tak, że mam kilka hobby: fotografia, zwierzaki ( spore akwarium na utrzymaniu ), w zimie narty, elektronika i nie da się w każdej dziedzinie mieć naj. do rozbudowy na kilka lat wystarczającego. I pewnie dlatego tyle pytań jest ile widzisz na forach.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
lederfox34

Zgadzam się. Każdy ma te granice ze więcej nie potrzebuje. Czaem tylko wychodzi w praniu coś co nas smuci. 

U mnie zapór był np ze średnica rurki w główce ramy (1cal) do lepszego kha khe amortyzatora, potem kłopot ze wolnobieg, potem że bez sensu system mocowań bagażnika czy innych błotników. Ciągłe walczenie ze wspornikiem w rurce podsiodłowej (nie wina wspornika) Duzo pierdółek wyszło co mnie zaczynało irytować. Stąd to nazwanie- mało rozwojowe. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Biesz766

Czyli trzeba wysupłać 2-3 rzeczy na które trzeba zwrócić uwagę. Co wg. Ciebie to by było ( najbardziej jak by to nazwać upierdliwedlawszystkich w późniejszym okresie )

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • sebrion
      Przez sebrion
      Witam, sezon 2019 już niebawem więc czas wymienić swojego leciwego krossa na coś nowego i tu moje pytanie do was, co według was wybrać
      Treka:
      https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-górskie/rowery-xc/x-caliber/x-caliber-8/p/23156/?colorCode=grey
      Krossa:
      https://www.kross.pl/pl/2019/mtb-xc/level-7-0
      Merida:
      https://www.rowerymerida.pl/produkt1655/bignine-500-lite-rower-merida.html
      Rower ma służyć do wycieczek w terenie, wypadu w góry i startach w maratonach a może i do XC
    • mars28
      Przez mars28
      Witam wszystkich.
      Podejrzewam, że nowy użytkownik + pytanie = irytacja użytkowników z dłuższym stażem, no ale gdzieś zapytać muszę, wybaczcie.
      Szukam roweru dla siebie - 176cm, 90kg, długość nogi wewnątrz ok. 76cm. Rower do jazdy rekreacyjnej, ścieżka rowerowa, asfalt, szuter, sporadycznie las. Przed zarejestrowaniem przeglądałem trochę dział "zakup z przedziału cenowego", ale im więcej czytam, tym mniej wiem.
      Ale do rzeczy: czy rower Kross Black Edition 4 za ok. 1900 zł to opłacalny zakup?
      https://www.sklepmartes.pl/sporty/28999-meski-rower-martes-bk-edit-4-m-27-m-msbez427x18m140003-kross.html#/pe-men/kolor-msbez427x18m140003
      Cena "katalogowa" (o ile można to tak nazwać, bo to chyba nie jest standardowy produkt, tylko na zamówienie sklepu, podobno na bazie Level 4) to chyba 2800 zł.
      Czy lepiej poszukać czegoś innego w cenie do 2k?
    • Uhoman
      Przez Uhoman
      Witam,
      zawiedziony dostępnością, zniesmaczony cenami, zdegustowany konfiguracjami osprzętu, chcąc udowodnić sobie, że potrafię - podjąłem karkołomną decyzję o przeróbce mojego poczciwego crossa na rower typu gravel, ale trochę inaczej. Budżet: ~1.500 zł. Ponieważ wiele osób często pyta czy da się przerobić crossa na rower szosowy/gravelowy i stereotypowa odpowiedź brzmi tak - ale nie warto, spróbuję rzetelnie opisać kolejne kroki takiej przeróbki wraz z kosztami. Każdy będzie mógł wtedy wedle własnego sumienia podjąć decyzję o sensie takiego działania.
      Baza oryginalna: rama Kross Crow Meadow, widelec SR Santour NEX 4110, stery.
      Części nieoryginalne, które jeździły w powyższym rowerze: koła na obręczach Alexrims Ace18 oczkowane, łożyska maszynowe, piasty nie pamiętam, sztyca Accent aluminiowa, korba Acera FC-M361 175mm, wkład suportu Neco (typ do sprawdzenia), siodełko Gyes GS-17.
      Na tą chwilę wpadły: kierownikca Bomtrack Beyond 460mm, mostek Btwin 60mm oversize 6st, klamkomanetki claris tył 8rz. oraz claris przód 2rz., przerzutka tył claris RD -R2000 GS. 
      Wersja "oryginalna":
       

      Ogołocony (stopka i pedała tymczasowe - nie będą zastosowane w wersji docelowej :

      Kiera, kalomkomanetki - na tą chwilę tylko przytwierdzone, bez dopasowania i przerzutka:.

      Na koniec dla wytrwałych podam szczegółowy kosztorys przeróbki.
      A teraz można hejtować :).
      cdn.
       
       
    • hszonszcz
      Przez hszonszcz
      Dzień dobry. Czy ktoś z forumowiczów montował bagażnik crosso do EVO 29 2015 r. Są tam otwory montażowe ale producent nie daje gwarancji, że będzie pasował. Może inny bagażnik ? Taki, który pasował by do sakw crosso?
    • Kulas32
      Przez Kulas32
      Cześć
      Ponieważ głowa mi już pęka, a ja dalej nie podjąłem decyzji to postanowiłem się zwrócić po pomoc na forum ;d
      Mam zamiar kupić swój pierwszy górski rower trailowy, na sztywnej ramie, chciałbym wydać do 5000zł.
      Jedną z opcji (która w sumie najmniej mnie jara) jest Kross Dust 2.0 2018r rozm. L (link do str producenta: https://www.kross.pl/pl/2018/trail/dust-2-0 ) mogę go dorwać za 4700zł.
      Druga opcja (dla mnie ciekawsza) to rower złożony na ramie Dartmoor Primal 27,5 2018r rozm. L. Po wstępnych ustaleniach ze sklepem do kompletu wpada amorek DVO Beryl, koła dartmoor Raider boost, hamulce Sram Level z tarczami 180mm, napęd SLX M7000 1x11, reszta gratów jakieś budżetowe produkcji Dartmoora/Authora i oponki podstawowe drutowane Continentala. Cena 5300zł.
      Trzecia opcja - Dartmoor Primal Pro 27,5 2018, rozm. L. (link: https://velo.pl/rowery/gorskie-sztywne/trail-275/dartmoor/primal-pro-275). Cena katalogowa 5499zł, może udałoby się trochę zejść z ceny po rozmowie ze sprzedawcą.
      W teorii rower ma mi po prostu dawać frajdę z jazdy ogólnie rzecz ujmując offroadowej chętnie pośmigałbym i szlifował umiejętności w miejscach jak Lasek Wolski, Enduro Trails w Bielsku, czy Bike Park w Kasinie Wielkiej. Na początek nastawiam się raczej na niewielkie hopki i traski typu flow, a co będzie dalej zależy od mojego progresu. Do tego fajnie byłoby pośmigać czasem bez celu po mieście skacząc z każdego krawężnika i (prawie każdych ;d) schodów.
      Oczywiście opcja 2 i 3 są ponad mój założony budżet (już Kross Dust spowodował, że postanowiłem go nieco powiększyć). Rozum podpowiada, że Dust to już może być overkill jak na początki z enduro (trail? nie jestem pewien jakie są różnice, ale to nie o tym), a serce ciągnie do Primala. Problem jest taki, że jeśli Primal, to który?
      Custom Primal wypada drożej o 600zł od Krossa przy czym ma znacznie lepszy amorek, ale gorsze obręcze i opony, poza tym osprzętowo wypada podobnie.
      Natomiast Primal Pro jest jeszcze droższy o te 200zł (może finalnie mniej) od Customa, a ma szersze obręcze, niezłe zwijane oponki i regulowaną sztycę, ale amorek na poziomie tego w Krossie.
      Dodatkowa, poboczna kwestia tego, czy Primala jednak nie brać w rozmiarze M. Wg producenta łapię się na oba rozmiary - wzrost 180 cm. Przy tym mam nogę 85 cm i długie ramiona, ale tego producent już w swoich tabelkach nie uwzględnia.
      Jestem rozdarty, emocję już wzięły górę i nie potrafię trzeźwo spojrzeć na sprawę. Dlatego będę wdzięczny za każdą radę dziękuję z góry!
      PS. Jeśli ktoś może się wypowiedzieć o amorku DVO Beryl to też będzie super, bo chyba jest to mniej popularna w Polsce marka i niewiele jest o nich opinii.
×