Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

KacperKonarski

Cześć, rozglądam się za rowerem. Będę nim jeździł po asfalcie i czasami las/nierówne ścieżki, trochę poczytałem i zdecydowałem, że rower crossowy byłby dla mnie najlepszym wyborem, teraz pytanie który. Mam kilku kandydatów, w przedziale do 2300~~:
-Kross Evado 4.0 2018, bardzo podoba mi się jego design, niestety widzę, że klasa osprzętu nieco niższa niż u konkurencji, pytanie czy jako rowerowy laik, jestem w stanie to odczuć?

-Unbike Crossfire GTS/DISC, lepszy osprzęt niż w Krossie, trochę wyższa cena, dostępna jest wersja GTS bez hamulców tarczowych, na których mi w zasadzie nie zależy

Dokładając 200zł można też dostać:

-Kross Evado 5.0 2018

-Unibike Viper GTS/DISC

Który z tych rowerów będzie najlepszy? Czy opłaca się dopłacać do 3 lub 4 modelu? Czy przeskok jakości będzie odczuwalny dla niedzielnego rowerzysty, czy po prostu brać ten który mi się najbardziej podoba(Evado).

Pozdrawiam,

Kacper

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Rulez

Unibike Viper GTS/DISC, to chyba nie 200 zł więcej ?

Moja propozycja, to żaden z powyższych, ale inny krajowy rower , za 2399 ma równo złożony napęd na Alivio :

http://nrowery.pl/rowery/cross/57-caledon-db-al

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Biesz766

BR M315 - na to nie narzekają w heblach ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Rulez

Jak sam będziesz produkował rowery za 2400, zł to założysz tam SLX-y.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
KacperKonarski
Napisano (edytowane)
9 minut temu, Rulez napisał:

Unibike Viper GTS/DISC, to chyba nie 200 zł więcej ?

Moja propozycja, to żaden z powyższych, ale inny krajowy rower , za 2399 ma równo złożony napęd na Alivio :

http://nrowery.pl/rowery/cross/57-caledon-db-al

Faktycznie, tylko Viper GTS jest w zasięgu. Caledona widziałem, bardzo mi się spodobał, niestety nie znalazłem go w swoim rozmiarze. Mam 173cm wzrostu i wg rozmiarowki producenta powinienem mieć najmniejsza ramę, która chyba została już wszędzie wykupiona

Edytowane przez KacperKonarski
Dopisałem do cytatu

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Rulez

Z tego co pisali na FB, to dopiero rozpoczęli dystrybucję, ja bym się skontaktował z producentem w sprawie dostępności rozmiaru.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
KacperKonarski

Mam też możliwość kupna Evado 4.0 z 2017 roku za 1600zł lub Evado 5.0 z 2017 za 2100zł

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Rulez

Mimo, że ubiegłoroczne modele są lepiej wyposażone, to i tak Northtec wypada lepiej niż Kross ... robisz jak uważasz, ale często pośpiech jest złym doradcą ...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
KacperKonarski

Jasne, zastanawiam się po prostu jak bardzo odczuwalna różnica jest pomiędzy tym osprzętem dla kogoś kto o rowerze wie tyle, że siada się na siodełko, a skręca kierownicą :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Rulez
Napisano (edytowane)

Jak dla mnie , grupa Alivio to taka podstawa rowerowania, w takim Krossie zastosowani np. beznadziejne korby ... jeśli Kross , to Evado 5 z 2017 jest najlepszą propozycją

Edytowane przez Rulez

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
JGR
6 godzin temu, Rulez napisał:

Jak dla mnie , grupa Alivio to taka podstawa rowerowania, w takim Krossie zastosowani np. beznadziejne korby ... jeśli Kross , to Evado 5 z 2017 jest najlepszą propozycją

Nie do końca jestem znawcą osprzętu ale czy korzystniej nie wychodzi Romet Orkan 4 2017? 2100 w zaokrągleniu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Rulez

Nie wychodzi korzystniej niż Kross Evado 5 2017 , Romet jest dostępny w mniejszych rozmiarach ?

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
korekpl

Najlepszy osprzęt będzie w Viper GTS v-brake 2017r, większość na Deore, no i w budżecie powinien się zmieścić po rabacie z katalogowej 2500

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
remover
Godzinę temu, korekpl napisał:

Najlepszy osprzęt będzie w Viper GTS v-brake 2017r, większość na Deore, no i w budżecie powinien się zmieścić po rabacie z katalogowej 2500

No zgada się. Jak nie zależy na hydraulikach to Viper GTS 2017. Jak chcesz hydrauliki to Evado 5.02017, Orkan 4 2017, Northtec DB AL, ze wskazaniem na Northtec, ale różnice są nie zbyt znaczące. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
JGR
11 godzin temu, KacperKonarski napisał:

Mam też możliwość kupna Evado 5.0 z 2017 za 2100zł

Gdzie za tyle znalazłeś?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
KacperKonarski
7 minut temu, JGR napisał:

Gdzie za tyle znalazłeś?

Mam voucher 350zł do niektórych sklepów ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
JGR
Napisano (edytowane)

Tak przy okzji zapytam odnośnie Vipr-a na hamul;acach szczękowych - czy na chłopa blisko 100kg to dobry pomysł? Dadzą radę?

Edytowane przez JGR
Poprawienie

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Rulez

Po mieście i szutrach jak najbardziej dadzą radę.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
JGR

Dzięki!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
marobo

Podepnę się pod temat, bo stoję w zasadzie przed podobnym wyborem roweru do max. 2300zł. Wizualnie podobają mi się 2 poniżej:

NORTHTEC CALEDON DB DA

oraz 

UNIBIKE CROSSFIRE GTS

Czy któryś z tych jest znacząco lepszy? Bo cena raczej podobna. Mam 181cm wzrostu i 90 kilo, ale chciałbym na tym rowerze wozić także od czasu do czasu córkę ok. 15kg :)

 

Ponowię też pytanie kolegi zakładającego temat czy faktycznie dla niedzielnego rowerzysty jest sens wydawać ponad 2k na rower, który będzie używany raczej sporadycznie? Odczuję różnicę jadąć np na Krosie Hexagon za 1400 a jednym z powyższych? Rower ma posłużyć ładnych parę lat stąd pytania laika :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
lederfox34
18 minut temu, marobo napisał:

Ponowię też pytanie kolegi zakładającego temat czy faktycznie dla niedzielnego rowerzysty jest sens wydawać ponad 2k na rower, który będzie używany raczej sporadycznie? Odczuję różnicę jadąć np na Krosie Hexagon za 1400 a jednym z powyższych? Rower ma posłużyć ładnych parę lat stąd pytania laika :)

Odpowiem trochę przekornie- zgodnie z pewnym powiedzeniem- skąpy dwa razy traci.. Brutalna prawda o której się przekonałam kupując pierwszego tzw porządnego trekinga. Wydawał mi się az nadto do moich potrzeb. (coś w stylu twojej opowiesci)

 Wciągnełam sie w jeżdżenie (nagle po 30, 50 km dziennie) i ból się zrobił kiedy nie dało się roweru ulepszyć bo zawsze coś. Takze wydałam na niego 'zdrowo rozsądkowo' ale potem wydawałam znacznie więcej az do zmiany na inny rower. Ty musisz zdecydować, ale wg mnie plany posiadania na kilka lat roweru dają już obraz tego żeby przysłowiowej ślepej ściezki nie wybierać :) 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
marobo
6 minut temu, lederfox34 napisał:

Ty musisz zdecydować, ale wg mnie plany posiadania na kilka lat roweru dają już obraz tego żeby przysłowiowej ślepej ściezki nie wybierać :)

Tylko czy w takim wypadku którykolwiek z wymienionych przeze mnie rowerów spełnia ten warunek (mam tu na myśli te ewentualne ulepszenia czy choćby wytrzymałość podzespołów)? Gdybym był skąpy to po rower jechałbym do Auchana (i pewnie za rok czy dwa znów musiałbym tam jechać po kolejny) :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Biesz766

Szkopuł w tym, że nie da się wszystkiego kupować "do ew. ulepszeń" i wszystkiego naj. Gdzieś trzeba postawić granicę i będzie to albo cena albo 2-3 parametry z kilku wobec których dokona się wyboru.

A dlaczego się nie da ? A no dlatego, że dochód z reguły jest w jakiś sposób ograniczony, niewiele jest osób, które mają dochody z miesiąca na miesiąc rosnące, a na swoim przykładzie powiem tak, że mam kilka hobby: fotografia, zwierzaki ( spore akwarium na utrzymaniu ), w zimie narty, elektronika i nie da się w każdej dziedzinie mieć naj. do rozbudowy na kilka lat wystarczającego. I pewnie dlatego tyle pytań jest ile widzisz na forach.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
lederfox34

Zgadzam się. Każdy ma te granice ze więcej nie potrzebuje. Czaem tylko wychodzi w praniu coś co nas smuci. 

U mnie zapór był np ze średnica rurki w główce ramy (1cal) do lepszego kha khe amortyzatora, potem kłopot ze wolnobieg, potem że bez sensu system mocowań bagażnika czy innych błotników. Ciągłe walczenie ze wspornikiem w rurce podsiodłowej (nie wina wspornika) Duzo pierdółek wyszło co mnie zaczynało irytować. Stąd to nazwanie- mało rozwojowe. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Biesz766

Czyli trzeba wysupłać 2-3 rzeczy na które trzeba zwrócić uwagę. Co wg. Ciebie to by było ( najbardziej jak by to nazwać upierdliwedlawszystkich w późniejszym okresie )

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Maniek.oxf
      Przez Maniek.oxf
      Witam
      Posiadam rower cross Author Reflex z 2005 roku. Chce przygotowac rower na wakacyjna wycieczke, lecz na obecna chwile przebywam za granica. Z racji ograniczonego czasu, chce zamowic wszystkie czesci i zlozyc je w weekend. Dlatego tez chcialbym prosic was o pomoc w wyborze odpowiedniej korby. Na obecna chwile, z tego co wyczytalem w internecie, zalozona jest korba Suntour XCC-318 48/38/28. Wydaje mi sie, ze jest ona na kwadrat. Znalazlem korbe XCC 48/38/28 175mm na kwadrat za 50zl oraz xct-t318 48/38/28 za 70zl. Roznica nieduza moze warto dolozyc? A moze macie inne pomysly shimano? Nie jestem pewnien w 100 procentach czy obecny suport jest na kwadrat, wiec dla pewnosci chcialbym kupic kupic tez suport. Dla xcc jest to 122 dla xct 113. Jak mozna sie domyslec mam problem  okresleniem mufy. Czy mial ktos stycznosc z tym rowerem i moglby podpowiedziec co tam siedzi? Jak zauwazylem wiekszym standardem jest 68mm. Z gory dziekuje za pomoc.
    • Gość Ahzee
      Przez Gość Ahzee
      Witam, posiadam pewien dylemat odnośnie kupna któregoś z dwójki wymienionych rowerów 
      Unibike Viper gts2017
      http://www.unibike.pl/unibike2017/vipergts.html
      Northtec caledon db dl 2017
      http://nrowery.pl/rowery/cross/57-caledon-db-al
      Unibike posiada lepszy osprzęt ale brak hydraulicznych hamulców, narthtec bardziej podoba mi się wizualnie.
      Jak ma się sprawa ram w tych rowerach ? Prosił bym o odpowiedź który z rowerów jest lepszy i dlaczego, biorę pod uwagę gwarancję obu i sprzęt z którym się zapoznałem ale dalej mam problem z wyborem który rower.
      Pozdrawiam
    • gutozaur
      Przez gutozaur
      Witam wszystkich.
      Od 2 tygodni śledzę forum i szukam idealnego roweru dla siebie. Wiem już trochę, ale nadal pewnie mało i chciałem się poradzić jaki rower wybrać. Przede wszystkim rower na dojazd do pracy i po drodze zostawienie dziecka w przedszkolu. Trasa raczej 95% nierówne chodniki. Jaki rodzaj roweru powinienem kupić? Mi się wydaje że trekingowy, ale liczy się jeszcze trochę wygląd. Trekingowe są mało zadziorne. Najbardziej z wyglądu pasuje mi cross i górski, ale zależy mi też na w miarę wygodnej pozycji. Teraz jeżdżę na 15-to letnim Peugeocie z ramą 17" i kołami 26" i nie dość, że pozycja jest niewygodna to jeszcze opony są dla mnie za małe. Kiedyś chyba inaczej robili rowery bo rurkę w ramie tą przy kroczu mam równoległą do ziemi, dupe wysoko i ręce nisko. Teść kupił teraz kross evado 5.0 rozmiar M 19" i koła chyba 29" tam są. Ten z kolei początkowo był strasznie wielki po przesiadce, ale po kilku kilometrach człowiek się przyzwyczaił choć wiem, że ten rower jest dla mnie za duży. Rama jak rama, mogła by być (mam 174 cm), ale te koła to masakra. Duże koła są super jeżeli chodzi o prędkość poruszania się. Między starym a nowym rowerem, czas dojazdu do pracy różni się 10 minut na 5km, a to bardzo dużo. Idealne by były chyba 27,5". Do tego opony w krossie są tak wąskie że jak jadę z synem to średnio raz w tygodniu łapię kapcia a przy każdym krawężniku czuję jak tylna opona dobija do felgi mimo, że wstaje z siodełka. Może da się wymienić opony w tym kole na szersze? Jeżeli tak to jaka maksymalna szerokość?
      Podsumowując szukam roweru wydaje mi się o takich cechach.
      - budżet 1300-1800 zł (jak będzie super to max 2000 zł)
      - chyba nie na kołach 26"
      - rama 18" lub 19"
      - opony minimum 1,95
      - coś na Alivio, ewentualnie jeden poziom niżej
      - czytałem, że ważne są łożyska maszynowe w czymś tam i korba nie na kwadrat?

      Moje typy są takie, ale w każdym jest coś nie tak. Albo rozmiar koła, albo szerokość opony a na 27,5" nie znalazłem zbyt dużo rowerów.
      https://allegro.pl/rower-27-5-kands-comp-er-alu-acera-dysk-hydraulika-i7415049621.html
      https://allegro.pl/kross-level-black-edition-7-1-limit-edycja-27-5-i6873724688.html
      https://allegro.pl/black-edition-2-19-czarny-bialy-niebiesk-i7438936126.html
      https://allegro.pl/rower-spartacus-cross-4-0-alivio-9s-blokada-gratis-i6874153525.html
      https://allegro.pl/rower-spartacus-elite-alivio-super-lekki-goral-26-i7028811195.html
      https://allegro.pl/rower-meski-26-kands-energy-1300-mtb-alu-shimano-i7055617434.html
      https://allegro.pl/2018-king-of-the-road-lazaro-integral-v3-men-19-i7231347362.html
      http://allegro.pl/alivio-3x9-wysoka-polka-lazaro-evolution-v-3-men-i7034062397.html
       
      Nie wszystkie rowery tutaj spełniają moje oczekiwania i zazwyczaj chodzi o koła lub opony. Pytanie czy jak kupie ze złymi oponami lub kołami to czy można to w miarę tanio wymienić, żeby zmieścić się w budżecie. A może są jeszcze jakieś fajne rowerki, które wpasują się w moje oczekiwania? Robię mniej więcej 700 km na sezon. Najbardziej z wyglądu to kross bo rama, potem Kands, a potem cała reszta bo wygląda tak samo bo w zasadzie to jest to samo jeżeli chodzi o ramę.
    • Batman
      Przez Batman
      Sprzedaję mojego Kellysa. Rower zakupiony około 2008 roku, przejeżdżone ma może z 1000 - 1500 km, wręcz jest technicznie jak nowy (fabryczny napęd).
       
      Specyfikacja:
      rama 19",
      amortyzator RST Neon TnL (blokada),
      przerzutka tył Shimano Alivio RD-M410 (jeśli się nie mylę),
      przód Shimano FD-C050,
      koła Kellys Double Combat SCR System 622x19,
      opony Rubena Flipper 750x35C (37-622)
      klamkomanetki ST-EF50,
      hamulce V brake Artek Vigorous,
      jakaś tulejka (rowerowy abs?) przy hamulcach Tektro A.M.S.,
      piasta przednia - brak oznaczeń,
      piasta tył Shimano FH-RM30,
      korby Shimano FC-TX70/71 28-48T,
      kaseta CS-HG30-8 11-32T,
      kierownica Kalloy 6061 PG,
      mostek Uno Ultralite,
      rogi Uno Dimensions,
      sztyca Kalloy,
      odblaski Cat Eye,
      siodełko Crivit,
      bagażnik tylny Crosso,
      błotniki SKS
      w zestawie na ma torbny Author widocznej na zdjęciach.
       
      Cena jak mnie interesuje to 1000 zł. Jeśli ktoś będzie zdecydowany to dopuszczam lekką negocjację.
       

    • MinieKK
      Przez MinieKK
      Witam, otóż mam taki problem że wczoraj zakupiłem nowy rower Kross Hexagon 2.0. Jezdzilem na nim około 4 godziny po lasach oraz chodnikach. W mniej więcej 3/4 jazdy przednie amortyzatory zaczęły wlaśnie skrzypiec/piszczec. Jest troche na nich piachu lecz nie wiem czy to od tego. Co może byc przyczyną?
×