Skocz do zawartości
Drodzy Rowerzyści!
Fundacja Ewy Błaszczyk 'A kogo?' pilnie poszukuje dwóch rowerów, najlepiej damek, dla rodziców/opiekunów pacjentów kliniki 'Budzik' - Warszawia - Międzylesie, przy Centrum Zdrowia Dziecka.
Po więcej szczegółów odsyłamy na oficjalną stronie www oraz fanpage FB.
wibra

[Licznik] Sigma BC 1200

Rekomendowane odpowiedzi

wibra

Zakupiłem powyzszy licznik,po ustawieniu z rozmiarem koła i sprawdzeniu z endomondo zawyza mi ok.100m na 2km.Co może być za porzyczyna?

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Jurek63

A rozmiar koła podałeś z tabelki czy mierzyłeś ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wibra

Podałem z tabeli.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Jurek63

To tak,ustaw przednie koło tak by wentyl był na dole,prostopadle do podłoża.Zrób kreskę i wykonaj pełen obrót koła,zrób kreskę,zmierz odległość od kreski do kreski i wyniki wpisz w liczni.Najlepiej robić obrót koła siedząc na rowerze i mając ciśnienie w oponie takie na jakim zwykle jeździsz.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
michuuu
Napisano (edytowane)
31 minut temu, Jurek63 napisał:

Zrób kreskę i wykonaj pełen obrót koła

warto dodać - tocząc rower po podłożu.:D

A do autora :

odczyt licznika (dobrze ustawionego) będzie większy niż dane z gps-a.

Edytowane przez michuuu

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wibra

No to już nie wiem.Bedzie dobrze czy nie?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
provayder

Będzie tak dobrze, jak dobrze zmierzysz obwód koła :D I tak jak napisał @michuuu dobrze ustawiony licznik będzie zawsze pokazywał więcej niż GPS a różnica będzie tym większa im więcej będzie zakrętów na trasie :) 

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wibra

OK.Dzieki.A moze jakieś ciekawe lusterko polecic mozecie do giętej kierownicy?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
KrissDeValnor
Napisano (edytowane)

Jak chcesz mieć wynik zbliżony do GPS, to ustaw sobie mniejszą wartość i po problemie :icon_wink:
Śmieję się, ale kiedyś sam tak zrobiłem - tzn. nie ze względu na GPS, ale wyszło mi mniej niż w tabelce i tyle wpisałem, dzięki czemu licznik raczej nie zawyżał.
Na 40 km trasach były różnice rzędu 0,1 - 0,7 km na + względem Stravy ( leśne trasy ).
U Ciebie rozjazd jest większy, bo rzędu 2 km - jeszcze jest kwestia gdzie jeździsz, bo przy bardzo krętych trasach to nie jest raczej nic dziwnego.
PS
W różnych tabelkach dane potrafią się nieco różnić, więc jak nie mierzysz, to wpisz z tej podającej niższą wartość, a rozjazd będzie mniejszy :icon_cool:

Edytowane przez KrissDeValnor

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
michuuu
16 minut temu, KrissDeValnor napisał:

wpisz z tej podającej niższą wartość, a rozjazd będzie mniejszy

Pytanie czy walczymy o w miarę rzeczywisty pomiar dystansu czy zrównanie z gps-em.^_^

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
KrissDeValnor
Napisano (edytowane)

A to już pytanie nie do mnie, ale to kwestia podejścia, którym wskazaniom bardziej wierzymy.
Wpisanie niższej wartości ma o tyle sens, że licznik nie będzie zawyżał.
Poza tym nigdy nie będzie idealnie, zwłaszcza w terenie, ale próbować można :icon_wink:

Edytowane przez KrissDeValnor

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
michuuu
20 minut temu, KrissDeValnor napisał:

A to już pytanie nie do mnie, 

No niby tak.

21 minut temu, KrissDeValnor napisał:

kwestia podejścia, którym wskazaniom bardziej wierzymy.

Ale jak wg. autora gps jest bardziej wiarygodny to po co licznik. Tym bardziej, że chce wskazania obu urządzeń dopasować.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
gruber69

Zawsze zostaje założenie czujnika na tylne koło. Wtedy myszkowanie przednim nie będzie wpływać na pomiar jak to się normalnie dzieje.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Sandacz

Trzeba wybrać drogę z długim prostym odcinkiem (im dłuższy, tym lepiej), a jeśli będą łuki to łagodne i bardzo gęste logowanie punktów w GPS, w terenie najlepiej  otwartym (dobry sygnał) i można założyć, ze GPS będzie liczył bez istotnych przekłamań. Wtedy można porównać wskazania licznika i GPS. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
cervandes

Przybliż mapkę, zwłaszcza zakręty to się dowiesz jak bardzo gps kłamie. A im podlejszy telefon tym większe rozbieżności.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
zekker
22 godziny temu, gruber69 napisał:

Zawsze zostaje założenie czujnika na tylne koło.

I każde zablokowanie koła, to przekłamanie dystansu.

Podstawa to zmierzyć w miarę dokładnie obwód koła.
Druga najważniejsza rzecz, to przestać się przejmować dokładnym pomiarem dystansu, rower to nie apteka ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
gruber69

Trzeba mieć ABS w rękach, wtedy się nie blokuje, zresztą przednie też można zablokować :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Pinifarina
Napisano (edytowane)

Zaniżania wartości to nie tylko problem GPS ale też aplikacji. Endomondo oszukuje najwięcej, a co zrobisz jak zaczniesz używać Stravy. Ona poda większą liczbę przejechanych kilometrów ale wciąż mniej niż licznik ?  

Edytowane przez Pinifarina

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
michuuu

Ale te aplikacje bazują na gps-sie. No bo jak inaczej?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Pinifarina
Napisano (edytowane)

ale podają dwie różne wartości. Więc to nie tylko odchyłka GPS ale także taktowania sygnału przez aplikację. Wystarczy uruchomić obie na raz  i wszystko jasne. 

GPS MIO jak i GARMIN też nie jest doskonały i pomimo dobrego sygnału bez liści wskazuje inne wartości, a ma przecież wbudowane mapy topografii i szacuje wysokość.  

Dlatego dla wielu jak i dla mnie najważniejszy jest pomiar z koła bo tylko on realnie pokaże wynik z jazdy, gdy chcemy znać progres w postępach. Oczywiście są zwolennicy przedniego jak i tylnego . 

Przednie - bo nie ugina się opona tak jak na tyle i wynik nie jest uzależniony od bumpów. Ale w przypadku dużej ilości skrętów koło pokonuje większy dystans

Tylne - Odwrotność tego co wyżej ale też minus jałowych obrotów gdy koło się ślizga na podjazdach i w piachu

Edytowane przez Pinifarina

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
michuuu
3 minuty temu, Pinifarina napisał:

ale podają dwie różne wartości. Więc to nie tylko odchyłka GPS ale także taktowania sygnału przez aplikację. Wystarczy uruchomić obie na raz  i wszystko jasne. 

Bez względu na czynione egzorcyzmy to zawsze jest gps. Do tego niedoskonałość aplikacji i :

5 minut temu, Pinifarina napisał:

Dlatego dla wielu jak i dla mnie najważniejszy jest pomiar z koła

No i wracamy do znanej mądrości ludowej.;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
zekker
6 godzin temu, michuuu napisał:

Ale te aplikacje bazują na gps-sie. No bo jak inaczej?

Można dodatkowo korygować się na mapę. Jeżeli ślad idzie blisko drogi, to pewnie po niej się jedzie, więc zliczanie odległości można o to oprzeć.
Z własnego doświadczenia, to zliczanie na bieżąco może się różnić od przeliczenia offline. Stąd prosty wniosek, że różne programy i urządzenia korzystają z różnych algorytmów obliczania dystansu.

6 godzin temu, Pinifarina napisał:

Dlatego dla wielu jak i dla mnie najważniejszy jest pomiar z koła bo tylko on realnie pokaże wynik z jazdy, gdy chcemy znać progres w postępach.

Do tego nie jest potrzebny dokładny wynik, wystarczy powtarzalny, a przy znanej trasie wystarczy tylko czas. Swoją drogą jest to jedyna wielkość dająca się dokładnie i powtarzalnie zmierzyć.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×