Skocz do zawartości

Pinifarina

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    127
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Alex
  • Skąd
    Warszawa

Ostatnie wizyty

303 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika Pinifarina

Entuzjasta

Entuzjasta (5/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

4

Reputacja

  1. Jeszcze się sezon na dobre nie rozkręcił, a już są rowery na 2019.
  2. Masz rację seria o której pisałem to numery 400 a nie 600. Akurat do 425 szukałem metalicznych i niestety nie znalazłem na rynku. Przepraszam ze wprowadziłem w błąd.
  3. Patrzyłem, ale wysoka cena i nieoptymalne wymiary nie zachęcają. 110boost ma 147mm i 12mm gwintu a powinno być 148 i 9mm gwintu. Więc generalnie zostanie ściśnięty a i tak nie dojdzie gwint do końca. Dodatkowo imbus 6 a inne np tył będzie 8 i klops dwa klucze w kieszeni. Sumą plusów i minusów nie nadaje się za 130pln
  4. Poprzednio pominąłem ten "stek bzdur". Trzymaj klawiaturę pod cenzorem i popraw swoją kulturę bo wiele Ci brakuje na forach ogólnych. Mam doświadczenie ze starymi 615 675 itd hamulcami gdzie klocki do nich to te po lewej a po prawej do 785. Różnią się wymiarami i klocka nie da się zastosowywać. B01S występuje tylko w wersji żywicznej. Myślałem że aktualna wersja 6000 do 8000 różnią się identycznie bo jaki sens jest wywalać kasę na 8000 skoro 7000 oferuje 2 tłoczki i jest to samo a 6000 to pewnie jednotłoczkowce. Aktualnie mam 8000 i klocki są te same co 785. Przeszukałem neta klocki do M6000 i nie jest tak proste zidentyfikować typ klocka bo nikt tym się nie chwali. W kolejnych postach polecam Ci napisać: Wiem zrobiłem to osobiście klocki są te same A wracając do pierwszego postu . To pytający chciał mieć głośność bębenka takich jak w sztywnych osiach. I nawet jak na sucho będziesz jeździł to ten dźwięk będzie znacznie słabszy.
  5. Gdyby MAXLE Ultimate było można szybko kupić to bym to zrobił. Dla lepszej czytelności co to za amor i piasta powtórzę RS1 i nie jest to skrót w tekście powyżej od Rock shox , (choć pewnie sama nazwa wzięła się właśnie od tego)
  6. Jaki problem się robi z tak prostą sprawą. Ten amortyzator to wszytko niestandardowe. Prośba może ktoś ma lub widział potrzebuję oś bo rozwaliłem zacisk MAXLE. Standardowo jest on taki. https://www.bikeinn.com/rowery/rockshox-axle-maxle-ultimate-pike---yrik---yari/136338104/p?utm_source=google_products&utm_medium=merchant&id_producte=4390889&country=pln&gclid=CjwKCAjw_tTXBRBsEiwArqXyMocA6C4GWqDqJhmC9itQ5oXUSlX75ilRhKBRBHxN4TAPNy-VzuLNvhoC02oQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds 148mm 15x1,5 gwint 9mm. Kupiłem z boosta sugerujac się piastą 110mm ale RS ma wgłębiania i dla niego idzie długość z osi 100mm. Pytania 1. Kupiłbym DT-swiss ale nie znalazłem oznaczeń rozmiaru gwintu 15x1,5 o długość gwintu się nie obawiam bo RS jest piastą niestandardową ściskaną i może być dłuższy. Tylko czy lewarek przejdzie przez goleń skoro zacisk jest cofnięty 5mm? 2. Kupiłbym też szpilkę bo nie przeszkadza mi brak lewarka 3. Może się ktoś chce zmienić na boosta dziś bardziej na topie https://www.olx.pl/oferta/os-zacisk-maxle-rock-shox-15x110-boost-nowy-CID767-IDueFV3.html
  7. A masz do obu klocki metaliki? bo raczej są nie do dostania. Klocki do M6000 i 7000 różnią się kształtem od M8000 i tylko tam są metaliki. Kiedyś potrzebowałem do hamulców M6xx a metaliki były jedynie w hamulach XT M780. Poniżej kształty stosowane do hamulców SLX i XT
  8. A może powinien być odwrotnie względem otworów. Masz mocowanie w trójkącie a nie na nim. Gdybyś zrobił zdjęcia z boku a nie pod skosem od razu by było widać czy zacisk jest równolegle usytuowany względem osi
  9. Pinifarina

    [Rower mtb 29er] Rozmiar ramy

    długość rury podsiodlowej plus 400mm sztycy siodła to dla Ciebie jest minimum 860mm. Wydaje się że na 70% 18,5" to idealna rama dla Ciebie Raczej musisz zmierzyć bo jesteś na +2cm od minimum więc przy różnej budowie komponentów moze być róznie
  10. Zawsze sobie radziłem z tarczami. Super plastikowymi z hamulcami jednotłoczkowymi jak i 785 czy 8000 aktualnie. Zawsze może się zdarzyć że człowiek glebnie na rower i wygnie tarczę. Jest ze stali więc wygina się ją w przeciwnym kierunki i znowu jest prosta. Każde odkształcenie w przeciwnym kierunku ją wygina więc metoda ilości wygięć gwarantuje efekt. Jeżeli tarcza jest krzywa na krótkim dystansie to jest do wyrzucenia ponieważ ktoś ja w transporcie przygiął na tyle że powrót jest niemożliwy do wartości wyjściowych. Metoda wygniatania jest identyczna jak z karoserią w aucie trzeba porostu wykonać wiele ruchów, ale efekt na pewno jest. Nie polecam żadnych narzędzi, ręce wystarczą i są najbezpieczniejsze
  11. Sugestie i wybór twój jak najbardziej trafny i idź w fulla. Jako drugi rower idealny potrenujesz kadencję i sprinty. Kilka pomocnych uwag ode mnie. 1. Kup rower sportowy. Jest dłuższy i pozycja z szosy prawie odwzorowana. Inaczej będziesz czuł dyskomfort, a rower MTB rekreacyjny pogorszy Twoje wyniki na szosie. Nie znam się na powyższych markach, ale Scott to Scale, Giant Talon lub XTC, Accent PEAK, Spec Stupjumper, Kros Level R, Merida BIG9, Trek xcaliber. Będzie pewnie wymagana wymiana mostka na dłuższy ale linia oczu ma się pokrywać z kierownicą i osią koła przedniego 2 rozmiar L to max dla podanych wymiarów. 18,5 do 19,5", koła 27,5 odradzam i powinieneś tylko szukać 29" będzie szybszy i bardziej komfortowy w lesie 3. Rower drugi dla zawodnika to ceny od 4500. Ponizej bedziesz miał tak słabe komponenty, które albo szybko zajeździsz np ośki, napęd. Najczęściej te rowery są bez hamulców. Waga roweru to max 12,6 kg dla 2 tarcz z przodu. Dość często te rowery nie mają amortyzatora dlatego patrz aby był minimum XC30 lub RECON Rock shox lub fox 32. Ta rada jest ważna dla Ciebie, abyś nie przejmował się usterkami i nie jeździł na serwisy 4. Nie bież napędu 1x. Będzie za mało dla Ciebie . Max tarcza 34 x11 to prędkość 36km/h a w przypadku szosowca to bedzie za mało. potrzebujesz 38 tarczy z przodu Kilka przykładów http://allegro.pl/rower-mtb-scott-scale-960-2017-i7267604013.html o ile jest to rozmiar L 19" max za niego 3200pln https://www.scott.pl/produkt/610/3835/Rower-Scale-970/
  12. Mam prośbę o pomoc z porównaniem z moim RS1. Martwi mnie fakt zakresu pracy. Rower to Scott Spark full typowy XC użytkowany właśnie w tym celu. Ważę 75kg. Nabity zgodnie z tabelą na 120PSI i goleń pracuje aż do 1,5cm przed końcem. Przy nabiciu go do 150PSI pracuje na 2,5cm . Czy to nie za mała różnica, w szczególnie że 150PSI to przesada. Jest nieczuły na zmianę ciśnienia. Czy regulatory umożliwiają ograniczenie prędkości ugięcia np flood gate? Odbicia to oczywiście pokrętełko
  13. Witajcie Widział ktoś, gdzieś lub może odsprzedaż zestaw do naprawy. Puszczają mi tłoczek lub oring i muszę wymienić środki. Przeszukałem internet ale nie znalazłem w Polsce zestawów. A jeżeli są to są źle opisane i pochodzą z Xloc pojedynczego i brakuje białego tłoczka. Jeżeli ktoś go rozbierał to czy moze mi potwierdzić że jak wymienie 2x opring na tłoku i białym tłoczku to jest wszytko i zestaw nie jest potrzebny
  14. Teraz zrozumiałem kontekst. Ale to czysto akademickie cyfry zajmujące się tematem jedynie oddziaływania na inne, a ich praca zależna jest od innych czynników co opisuje wyjaśnienie w WIKI.
  15. Absolutnie nic się nie zmienia aż tyle. Jest to kilkanaście milimetrów. A kąt wyprzedzenia widelca względem styku opony jest stały i uzależniony jedynie od główki ramy oraz średnicy koła. Im mniejszy tym mniejszy opór przy skręcie. I nic więcej. Rożnica jest w kącie 90st, a 70st ale 1 lub 2 stopnie są nieodczuwalne identycznie z odległością . Jeżeli nie zostanie przekroczony kąt 71,5 stopnia część energii napędowej jest pochłaniana przez ruch amortyzatora zablokowanego lub nie. Dla zwrotności koła większe znaczenie ma masa rotująca i to ona mówi że 26 jest zwrotniejsze od 29 ponieważ ma mniejszą masę rotującą, ale też niżej środek ciężkości. I tu praw fizyki się nie obali. Ale jazda na rowerze to też inne składniki. 29 ma większy punkty styku opony z podłożem więc kilkanaście milimetrów trzeba podzielić na 2. Druga sprawa to poruszanie się po nierównym terenie i wtedy opona 29 ma większą inercję własną dla nierówności dlatego energia napędowa nie jest pochłaniania przez różnice terenu. Trzeci składnik to proporcje rozkładu masy dla kół przód i tył, które są inne dla DH, trial, XC, szosie. Przy wyborze mostka trzeba się sugerować linią wzroku względem osi koła i kierownicy mają się pokrywać dla XC dla szosy boś jest przed kierownicą w DH parę centymetrów za.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...