Skocz do zawartości
Kaiketsu

[hydrauliki] Deore zamiast Avida

Rekomendowane odpowiedzi

Kaiketsu

Planowałem to w zeszłym roku, skończył się budżet, robię w tym.

Jest promka na bikestacji na model deore XT BR-M785, czy to lepszy model niż BR-M615, który planowałem?

Mam obecnie Avida Elixir 1 (i dosyć problemów z higroskopijnym DOTem), tarcze 160mm, bez adapterów (a może przy okazji włożyć 180mm z przodu, jeśli się da? :) Rockrider 9.1)

I jeszcze jedno pytanie - rozumiem, że muszę zmienić klamki? Za grosz nie mogę sobie przypomnieć, czy czasem nie mam klamkomanetek, ale na 99% nie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Na BS mają tylko przód br-m785 natomiast tyłu czy chociażby prawej klamki nie ma już nigdzie. Zmieniając avida na Shimano zmieniasz wszystko poza ew. tarczami i adapterami

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Kaiketsu

cholera, faktycznie... :/

polecisz zatem komplet, jeśli gdzieś jest jakaś okazja? nie musi być Shimano - grunt, by było na oleju, a nie na płynie hamulcowym. ok. 400 za komplet przód/tył mieści się w moim budżecie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

BR-M6000 się kupi za tą kasę

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
phoe

Lepiej chyba Magure MT2 .;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa
Napisano (edytowane)

Z magury to od MT-5 w górę się fajne hample zaczynają aczkolwiek nie ma hamulców idealnych.

M6000 w sbike.pl jest komplet p+t za 407zł. Jak dorzucisz sobie coś za stówkę to będziesz miał darmową wysyłkę.

Edytowane przez Dokumosa

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
phoe

Shimano puchną i też się zapowietrzają jak pojedziesz z nimi w góry. ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Tak ogólnie o shimano piszesz czy o M6000?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
phoe

Tak, jak każdy Shimano, pojedz w góry, wrzuć po tym lejek i zawsze kilka pęcherzyków wypłynie, nawet z Zee.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Pęcherzyki w lejku nie są oznaką zapowietrzenia hamulców tylko ubytku okładzin ciernych. Często spotykam się nawet z tak ekstremalnymi sytuacjami, że hmulec wręcz przestaje działać bo klamka nie ma skąd oleju brać (wchodzi do końca, hamulec ledwo łapie), wystarczy tylko podkręcić lejek z olejem i bez żadnego odpowietrzania znów klamka jest twarda jak powinna być (czyli układ nie był zapowietrzony).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
seraph
Napisano (edytowane)
6 minut temu, Dokumosa napisał:

Często spotykam się nawet z tak ekstremalnymi sytuacjami, że hmulec wręcz przestaje działać bo klamka nie ma skąd oleju brać (wchodzi do końca, hamulec ledwo łapie), wystarczy tylko podkręcić lejek z olejem i bez żadnego odpowietrzania znów klamka jest twarda jak powinna być (czyli układ nie był zapowietrzony).

Podpisuję się rękami i nogami. Dokładnie to stało się z moimi Tektro Draco - po wymianie klocków i minimalnym uzupełnieniu płynu od góry hamulec jest jak nowy.

Edytowane przez seraph

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
phoe
Napisano (edytowane)

Zwał jak zwał, trzeba w przypadku Shimano też je obsługiwać, bo niektórzy myślą że będą 2 lata jeździć bezobsługowo, bo kupili hamulec na oleju mineralnym,

Lejek to 15zł, 100ml oleju 10-15zł, nie są to jakieś masakryczne koszty, a dolanie oleju do klamki czy odpowietrzenie klamki - zwał ja zwał trwa 5 min.

Edytowane przez phoe

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Kaiketsu

No właśnie upierdliwość obsługi hamulców na DOT skłania mnie do zmiany. Co pół roku muszę zrzucać po kropelce DOT (bo twardy jak skała po zimie) i nigdy się nie wstrzeliłem z ilością upuszczenia ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

No nie zwał jak zwał bo jeśli roweru z Shimano nie położysz na prawej stronie albo nie odwrócisz kołami i nie będziesz wtedy naciskał klamki to nic się nie zapowietrzy. A oleju można dolać byle czym, nawet kawałkiem wężyka. Jeśli zaś o odpowietrzanie chodzi to też w Shimano nie trzeba cyrkować z dwiema strzykawkami, zaciskami itp.

Shimano miewa natomiast słabe uszczelnienia w zaciskach.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Kaiketsu
Napisano (edytowane)

OK, decyzja podjęta, biorę M6000. Dzięki za pomoc.

 

 

pytanie tylko czy w tym sklepie przytną mi to na rozmiar..

 

no i także to:

 

- Zacisk wykonane w systemie PM 160

to pasuje do tarcz G2 160mm z Avida?

Edytowane przez Kaiketsu

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MMMAAACCC7

kwestia tego jakie masz mocowanie w rowerze, nie dotyczy to tarczy.

Poczytaj/poszukaj czym jest IS i czym jest PM, to będziesz wiedzieć..

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Kaiketsu

Wygląda na to, że będzie ok. Avid Elixir 1 ma zaciski PM.

Jeszcze pytanie na szybko, gdyby sklep nie mógł/nie chciał przyciąć rurek, to czy warto się w tym bawić samemu, czy też jakiś punkt/serwis podejmie się tego na szybko?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Przycięcie to 15min pracy ale bez doświadczenia łatwo zapowietrzyć. Szukaj sklepu co skróci.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
cervandes

Miesiąc temu pierwszy raz w życiu skracałem przewody i okazało się, że to bułka z masłem, kilka minut i już. Nawet odpowietrzać nie musiałem, klamka twarda jak nowa była.

 

Ale dolać oleju dolałem, nawet wężyka nie potrzeba. Strzykawa z apteki za 20groszy, igła do niej w miarę gruba, odrobinka oleju i po odkreceniu dekielka nakapałem 10 kropelek w dziurę. Poużywałem, pohamowałem, pojeździłem i jeszcze raz dodałem po kropelce.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Kaiketsu

napisałem do sklepów z tymi hamulcami w ofercie, zobaczymy. "Na mieście" chcą 50zł za skrócenie przewodów - słabo.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
phoe

Przecinasz przewód, wkładasz insert, na to oliwkę skręcasz i dolewasz oleju przez lejek, no naprawdę filozofia jakich mało odpowietrzyć hamulec od strony klamki!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Miewam takich na poprawki, którym udało się wylać olej z przewodu zanim przykręcili klamkę.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
phoe

Tacy powinni podejść z rowerem do sklepu i tam kupić hamulec wraz z montażem!

A jak jest za drogo, to z 2 lewych rąk, zrobić jedna prawą!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Kaiketsu

Kurcze, oba sklepy odpowiedziały mi, żebym spadał :( nie prowadzą docinania.

To jeszcze podpytam na odchodne... czy znacie dobry punkt w Warszawie, który zrobi to za mniej, niż 50 PLN? oczywiście przyniósłbym im hamulce same, bez roweru :P

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z plików cookies. Możesz dowiedzieć się więcej tutaj: Polityka prywatności, Regulamin.