Skocz do zawartości

[Przerzutki] Marka Shimano model SIS - jak ustawić


lykonus

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Niedawno kupiłem dzieciom do nauki jazdy rower z przerzutkami. Jestem zielony jeżeli chodzi o rowery.

Mam następujące pytanie :

Czy jest jakieś optymalne ustawienie przerzutek? Np. Na 3 jak na zdjęciu. Rozumiem ze z prawej są Przerzutki,  a ten "przełącznik" z lewej do czego służy? ?

20180407_104734-01.jpeg

20180407_104745-01-01.jpeg

20180407_104817-01.jpeg

Napisano

nie wiem czy to fejkowy temat, czy jak, ale zaryzykuję i opowiem :)>

Biegi służą do ich używania, to znaczy, ze gdy potrzebujemy lekkiego przełozenia (np podjechać pod górkę) używamy biegów lżejszych, to znaczy na manetce lewej trzymamy się literki L, na manetce prawej cyfr 1-2-3 (zależnie od siły jaką wnosimy i potrzebujemy do jazdy).

W przypadku potrzeby rozpędzenia sie i jazdy z większą prędkością zaczynamy używać biegów cięższych, tj lewa manetka, na środku mniej więcej (gdyż obsługuje ona 3 biegi/ tak jak są 3 zębatki z przodu), lub na samą górę (literka H, jak High, czyli wysoko, w domyśle ciężko), a na prawej manetce kierujemy się ku cyfrom 4-5-6.


UNIKAMY jazdy na ustawieniach:
L i 5-6,
H i 1-2-3

Gdyż grozi to urwaniem łańcucha.


Z kwestii prostego tuningu to polecam wyrzucić to metalowe orurowanie wokół tylnej przerzutki, po pierwsze niczego ona nie chroni, SIS jest wystarczajaco mocny, po drugie załamuje pancerz i ma niekorzystny wpływ na zmianę biegów z tyłu. 


UWAGA!! Jeśli tylna przerzutka jest niewłaściwie wyregulowana, grozi to jej wpadnięciem w szprychy i ZNISZCZENIEM tylnego koła..

Napisano
3 godziny temu, MMMAAACCC7 napisał:

nie wiem czy to fejkowy temat, czy jak, ale zaryzykuję i opowiem :)>

Biegi służą do ich używania, to znaczy, ze gdy potrzebujemy lekkiego przełozenia (np podjechać pod górkę) używamy biegów lżejszych, to znaczy na manetce lewej trzymamy się literki L, na manetce prawej cyfr 1-2-3 (zależnie od siły jaką wnosimy i potrzebujemy do jazdy).

W przypadku potrzeby rozpędzenia sie i jazdy z większą prędkością zaczynamy używać biegów cięższych, tj lewa manetka, na środku mniej więcej (gdyż obsługuje ona 3 biegi/ tak jak są 3 zębatki z przodu), lub na samą górę (literka H, jak High, czyli wysoko, w domyśle ciężko), a na prawej manetce kierujemy się ku cyfrom 4-5-6.


UNIKAMY jazdy na ustawieniach:
L i 5-6,
H i 1-2-3

Gdyż grozi to urwaniem łańcucha.


Z kwestii prostego tuningu to polecam wyrzucić to metalowe orurowanie wokół tylnej przerzutki, po pierwsze niczego ona nie chroni, SIS jest wystarczajaco mocny, po drugie załamuje pancerz i ma niekorzystny wpływ na zmianę biegów z tyłu. 


UWAGA!! Jeśli tylna przerzutka jest niewłaściwie wyregulowana, grozi to jej wpadnięciem w szprychy i ZNISZCZENIEM tylnego koła..

Dlaczego miałby to być fajkowy temat? 

Dziecko które uczy się jeździć po alejkach tudzież drogach rowerowych musi zmieniać przerzutki?  Nie ma jakiegoś "optymalnego" ustawienia?? Ja nie jeżdżę na rowerze, i chciałem poprostu zasięgnąć informacji 

Napisano

powinno zmieniać biegi, gdyż wbrew pozorom wydłuża to żywotność napędu, a po drugie nie zniechęca dziecka do jazdy na rowerze  "a bo tato za ciężko mi się jedzie" lub  "a bo mamo Franek tak sybko jeździ a ja nie.."

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...