Skocz do zawartości
Shuvv

[Zapięcie] Ottolock - nie do przecięcia przecięte

Rekomendowane odpowiedzi

Shuvv

Ultralekkie (poniżej 200g) zapięcie rowerowe trudne do przecięcia, które powstało dzięki kickstarterowi. Gdy tylko popatrzyłem na przekrój pokazujący strukturę a potem na film producenta "dowodzący" wysoką odporność na przecięcia, wiedziałem, że opisywane cechy produktu są oksymoronem.

Czekałem aż ktoś to sprawdzi. Niedawno doczekałem się testu

Intuicja dobrze mi podpowiadała :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
bbc

A znasz jakieś zapięcie którego nie da się przeciąć? Każde się da. Kwestia czasu i narzędzia. A to jak na taki paździerz i tak się długo utrzymało. Na pierwszy rzut oka wyglądało jakby dało się je przeciąć nożyczkami.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Shuvv

Owszem, każde się da. Ale chodziło mi o to, że to zachwalane jest jako trudne do przecięcia. Na filmie widać przede wszystkim brak doświadczenia, choć druga próba i tak była szybsza ;).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • krzysztofg0813
      Przez krzysztofg0813
      Witam, mam możliwość kupienia Krossa level B7 nowego za 3900 i B8 używanego za 3700. To co najbardziej mi przeszkadza w B7 to brak manetki do blokady amortyaztora i tutaj moje pytanie na ile jest to potrzebne i co sądzicie o tych dwóch modelach. Stan tego B8 jest podobno bardzo dobry.
    • Panas
      Przez Panas
      Pytanko, czy można jeździć na "tak jakby" włączonej blokadzie na amortyzatorze, bo niby ta blokada jest, czuć różnicę, ale nie do końca blokuje do zera.
      Czy jest to duży problem, że blokada nie działa do końca i czy można jeździć i skakać na tak aktywnej blokadzie.
    • Borsuczy
      Przez Borsuczy
      Cześć. Ostatnio z nudów zacząłem oglądać na youtube filmiki na dwóch ciekawych kanałach dotyczących różnego rodzaju zamków i kłódek.  Bosnianbill: https://www.youtube.com/user/bosnianbill i Lockpickinglawyer:  https://www.youtube.com/channel/UCm9K6rby98W8JigLoZOh6FQ 
      Pokazują tam różne wkładki do drzwi, blokady broni, zamki do samochodów itd, a oprócz  tego blokady rowerowe. Wiadomym powszechnie faktem jest, że używanie jakichkolwiek linek do zabezpieczenia roweru nie ma sensu, pozostają wszystkie inne typy blokad. Ktoś pewnie pomyśli od razu, że jakikolwiek nawet najtańszy U-lock będzie lepszy od linki. No nie do końca, tutaj jest dobry przykład złego U-locka:


      Słowa kluczowe:
      Shimming- podważanie zapadki mechanizmu
      single pin picking- wytrychowanie
      sawing/cutting- piłowanie
      W powyższym zamku wszystkie te czynności są możliwe do wykonania i to bardzo łatwo.

      To teraz tak dla kontrastu, U-lock, któremu można ufać:

      I jakieś trochę bardziej informacje marketingowe, które są prawdziwe:
      https://www.youtube.com/watch?v=UuZLXOcK3U0

      Wiadomo, że nie każdy chce wozić ze sobą taką krowę, jaką jest U-lock. Ja na przykład z tego właśnie powodu mam łańcuch... Ale po obejrzeniu tych filmików wiem, że to też marne zabezpieczenie. Są inne kompaktowe alternatywy.

      Taki o to japoński cudak. W skrócie- dobra blokada, bardzo dobra, dosyć odporna na wytrychowanie, piłowanie i różne formy mechanicznego ataku. Co z nim nie tak? Nie jest odporny na podważanie mechanizmu (ang. shimming). Prawdopodobnie można by temu zaradzić wspawując tam jakieś podkładki. Ale i tak nie wiem czy mówienie o tym zamku ma sens, bo nie wiem jak z dostępnością takiej blokady u nas w kraju... :/


      Inny składak, marka ABUS. (Abus Bordo) Z dostępnością tego może być lepiej. Twardy, więc odporny na piłowanie. Ale on też nie jest odporny na podważanie. Ale podobnie jak w powyższym, prawdopodobnie tutaj też można coś dospawać, żeby nie dało się tam włożyć żadnego wytrychu w mechanizm:


      Znowu ABUS. (Abus Bordo Lite) Tym razem odporny na podważanie, ale mniej odporny na mechaniczny atak:


      Czyli jak widać, żeby znaleźć dobrą blokadę trzeba trochę poszukać i się nagłowić. No to powiem jak sugerować się odpornością na kradzież i opornością dla złodzieja. Będą nimi:
      - różne rodzaje kluczy i gniazd kluczy- (ang. keyway) i większa ilość pinów, to utrudnia wytrychowanie. Są też różne rodzaje pinów. Takie na przykład: http://home.mindspring.com/~richardw3/Spool-And-Serreated-Pins-07.jpg
      - grubość i twardość obudowy blokady i pałąka. Jeśli nie da się blokady otworzyć z pomocą nożyc do prętów i podda się jedynie pod kątówką, to znaczy, że to jest dobra blokada. To czy element jest twardy można sprawdzić pilnikiem do metalu, jeśli się wcina, to znaczy, że jest miękki. Tylko nie róbcie tego w sklepie na niekupionym zamku...
      - odporność na podważanie mechanizmu (ang. anti shim). Jeśli nie jest to zatrzaskowa sprężynowa blokada (ang. spring loaded), to są duże szanse, że jest na to odporna.
      Jaki jest inny sposób na otwarcie mechanizmu zamka nie posiadając klucza? Wyrwanie wkładki Na poniższym filmie LockPickingLawyer tłumaczy i pokazuje jak wygląda zamek, który nie jest odporny na takie działanie:

      Niektóre zamki mają wkładki wykonane z plastiku i można je otworzyć z pomocą palnika... Albo przestrzelić, urwać młotkiem i wiele wiele innych. Wiedząc tyle, co tu napisałem i pokazałem można już kupić naprawdę dobry zamek, a jest w czym wybierać, rodzajów jest wiele. Może nie na rynku polskim, ale przecież od czego mamy internet? Warto jest się skupić na odporności mechanicznej. Jeśli nie pasuje Tobie wygląd jakiejś blokady, a jest ona dobra, to sobie ją pomaluj, ozdób. Jak ma wystające metalowe części i nie chcesz żeby porysowała Tobie ramę, to zawiń to sobie taśmą. Pokrowiec do przewożenia też można dodrutować sobie. Pójdź do pasmanterii, kup rzepy, paski, materiały i sobie uszyj

      PS. Nawet najlepsze zabezpieczenie nic nie da, jeśli z jego pomocą przypniesz rower do jakiegoś cienkiego drzewka, cienkiej szpilki gwintowanej do montażu szybu wentylacyjnego, siatki ogrodzeniowej itp. Ważne jest też to, jak przypiąć rower, czyli najlepiej za ramę, a jak się da to też za koło. Nigdy za same koło. Ale to już osobna kwestia. Ja tu chciałem się skupić na samych mechanizmach blokad.
    • Kanister
      Przez Kanister
      Hej,
      Mam problem z blokadą w moim Axonie. Słabo odbija i regulacja na lince za dużo nie daje. Po regulacji kilka razy zablokuje/odblokuje amortyzator a później manetka na kierownicy robi się luźna.
      W manetce jest jakaś sprężyna czy blokadę odbija system z "kartridża"?
       
      Wydaje mi się, że wymiana linki i pancerzy też mogła by teoretycznie pomóc. Chociaż linka ciężko w pancerzu nie chodzi.
    • pafi
      Przez pafi
      Cześć
       
      Jestem zupełnie zielony jeśli chodzi o amortyzatory, stąd pytanie do Was drodzy forumowicze. Zakupiłem crossa z takim wynalazkiem (dość stary - bo rocznik tego amora to 2007) - wiem że nie jest olejowy, ani powietrzy, w środku siedzi zwykła sprężyna. Pytanie - co może być przyczyna bardzo ciężkiego działania blokady skoku? Udaje mi się dopiero jak użyje kombinerek i złapie za blokadę. Pewnie odpowiedź będzie jedna - rozkręć go   albo oddaj do serwisu. (popsikałem ciut Wd40 - ale to za pewne słabe działanie z mojej strony  )
      Dzięki za info 
       
      Dostałem taką odpowiedź od kolegi RainbowHunterPL
       
      <Pamiętaj że ten amortyzator nie jest najlepszy to zwykły uginacz pozatym WD40 nie smaruje! zrób mu gruntowny serwis jeśli w środku po tylu latach będzie co serwisować.>
       
      hmm pewnie nie bardzo jest co serwisować 
      A jakieś propozycję co do amortyzatora crosowego (koła 28) - co nie zrujnuje budżetu a ma blokadę skoku?   Ten amorek jest chyba mocno ciężki. Rama AL 20 cali i waga roweru oscyluje wokół 14,5 kg - sporo (rama 20 cali)
      Chyba że podzespoły są słabe jakościowo i ciężkie:
       
      • Przerzutka tył SHIMANO DEORE
      • Przerzutka przód SHIMANO DEORE
      • Klamki TEKTRO
      • Manetki SHIMANODEORE 3x9 Speed
      • Hamulce tarczowe TEKTRO IO
      • Korby TRUATIV Isoflow
      • Kaseta SHIMANO 9 speed
      • Piasty QUANDO
      • Obręcze RIGIDA ZAC19
      • Opony Michelin Transworld sprint
      • Sztyca Kalloy
      • Siodełko VeloPlush
       
      Średnio się znam i w sumie nie wiem czy osprzęt jest ok... Cena roweru była poniżej 1000 PLN więc nie wiem czy było okazyjnie czy nie ...
×

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z plików cookies. Możesz dowiedzieć się więcej tutaj: Polityka prywatności, Regulamin.