Skocz do zawartości

[koła] XC 27,5 cala do 1000zł


Alsew

Rekomendowane odpowiedzi

Zaczynam się coraz bardziej rozglądać za nowymi kołami do swojego roweru XC ht. Obecnie mam koła Authora kupione razem z rowerem i w zasadzie mają one tylko jedną wadę - obręcze 19mm wewnętrznie o wadze 500g... Piasty spisują się świetnie ale jak wiadomo przeplatanie jest raczej mało opłacalne więc raczej będę się rozglądał za czymś nowym. Moja waga waha się w przedziale 72-74 kg, nigdy nie przekroczyłem 75 kg. Jazda typowe XC - tereny leśne. Moje wymagania co do nowych kół to :

- obręcze 22-23 mm o wadze 400 - 450 g/szt - nie chce jakiś wydmuszek

- piasty na maszynach przód 100x15, tył 135x5 - możliwość konwersji na 142x12 obowiązkowo (tak na przyszłość) a możliwość montażu 135x10 byłaby super opcją

- szprychy - no chyba 28 szt rozsądnie cieniowanych (2-1,8-2) by wystarczyło pod moją wagę?

Bardzo zainteresowała mnie ta oferta :

http://allegro.pl/kola-dt-swiss-370-sp-xm1501-27-5-1670g-i7134974714.html

Co myślicie o tych kołach? Ma ktoś może doświadczenia z kołami z tej konkretnej firmy? Jak wygląda możliwość konwersji tylnej piasty DT370 ? Macie jakieś inne ciekawe opcje w tym budżecie? Liczę na ciekawe propozycje i argumenty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio składałem koła u użytkownika tego forum daveo https://www.forumrowerowe.org/profile/581-dawid/ 

Napisz do niego to na pewno doradzi. Koła składa mega dokładnie. Ja składałem koła na obręczach dt swiss d533 piasty novatec na maszynach. Cena - w mojej okolicy nikt taniej tego by nie złożył:) Naprawdę polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, hanjin napisał:

Ja ostatnio składałem koła u użytkownika tego forum daveo https://www.forumrowerowe.org/profile/581-dawid/ 

Znam @dawid i mam nadzieje, że może wypowie się w temacie... Z jego porównywalnych ofert jest http://allegro.pl/kola-dt-370-sp-dt-m442-650b-pillar-od-daveo-i6634445783.html Chociaż te obręcze xm1501 są lżejsze i bardziej mi się...podobają ^_^ I co ciekawe @dawidnie podaje możliwości konwersji tylnej piasty dt370?? Do tego zależałoby mi na zakupie przez allegro (raty) a nie zlecanie składaniu kompletu pod moje wymagania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uderz do @dawid, ja tam zamawiałem koła i raz że świetna komunikacja, dwa że pancerne koła dostałem zgodnie z zapotrzebowaniem i budżetem (też 1000). Ja brałem pod all-mountain ale na bank XC też ogarnia. Jak weźmiesz dobre piasty to jest przekonwertujesz na kilka osi w razie zmiany ramy, więc w ogóle wypas. I myślę, że jak ładnie pogadasz to może da się przez Allegro wystawić ofertę którą kupisz w ratach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, maczet190399 napisał:

Z tą konwersją do 12 mm to niewiem czy tak warto brać pod uwagę. Wszystkie nowe ramy są już pod boost czyli wymiana całkowita piasty na nową

No nie wiem czy tak 'wszystkie' skoro na rynku jest jeszcze sporo nowych ram pod QR135. Mnie interesuje nawet bardziej możliwość konwersji na 135x10.

11 minut temu, KrissDeValnor napisał:

A może złóż koła 29" - do tego jakaś rama i będziesz miał nowego bajka :icon_cool:

No i amor, opony + zapewne jeszcze sztyca, suport, przewody od hamulców, linki i pancerze... za dużo kasy. Chociaż nie powiem, że nie myślałem żeby na przód wcisnąć jakoś 29 a na tyle zostawić 27,5:D ale za nisko jest podkowa od amora:down:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Alsew napisał:

eszcze sporo nowych ram pod QR135. Mnie interesuje nawet bardziej możliwość konwersji na 135x10

Wykonałęm takową konwersję i nie widzę różnicy w sztywności. Tylko psychika polebszona i uboższy portfel. Oczywiście zrób jak chcesz. Najważniejsze abyś Ty był zadowolony. W większości nowe rowery, których szukałem do zakupu z rocznika 2018 miały już Boosta. Starsze <2017r przewaga 142 mm. Mówie to o Trail i XC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, cervandes napisał:

Do tysiaka to z sensownych masz: Dawida 370 na M442,

Kontaktowałem się z Dawidem i on może złożyć mi też takie koła jakie podałem w pierwszym linku (dt370+dt1501) i to w zasadzie wydaje mi się najlepsza opcja w takim budżecie, druga opcja którą jeszcze jakoś rozważam to wersja budżetowa: dt M442 plus piasty które mam i nowe cieniowane szprychy i nyple (jeśli faktycznie odpuścić sobie możliwość konwersji bo ramy zmieniać nie planuję)  http://en.author.eu/componets/hubs/front/author-front-hub-aco-helium-disc-15mm-f-ua23410130 http://pl.author.eu/czesci/piasty/tylne/author-rear-hub-aco-h04d-r-ua23420112

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obręcze z kół fabrycznych XM1501 to XM401, klasę wyżej od M442. W każdym razie to co na aukcji będzie ważyć bliżej 1750g. Odnośnie konwersji DT370 SP to nie ma z tym problemów - w każdą stronę można, nowe adaptery 100-120zł, używane za połowę tej ceny. Czasami można na wyprzedażach niemieckich kupić fabryczne koła XM1501 w cenie 1000-1100zł (DT240 + XM401) i te ważą właśnie w okolicy 1600g. Jesli decydowałbyś sie na składanie to zdecydowanie trzeba iść w obręcz 25 lub nawet 30mm (odpowiednio xm421 i xm481).)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
2 godziny temu, Alsew napisał:

druga opcja którą jeszcze jakoś rozważam to wersja budżetowa: dt M442 plus piasty które mam i nowe cieniowane szprychy i nyple (jeśli faktycznie odpuścić sobie możliwość konwersji bo ramy zmieniać nie planuję)

Piasty Authora mają tylko jedną wadę- wagę. Trwałość jest na bardzo wysokim poziomie.

Jeśli nie masz planów na zmianę ramy, to zakup piast nie jest raczej konieczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, cervandes napisał:

Paczemu zmieniasz koła?

Chęć posiadania lepszych kół jest dobrym argumentem, samym w sobie, dla kogoś kto kocha rower:D Tak jak pisałem obręcz 19 mm to trochę mało nawet dla opony 2,1...

Godzinę temu, durnykot napisał:

Piasty Authora mają tylko jedną wadę- wagę. Trwałość jest na bardzo wysokim poziomie.

Zauważyłem... 5000km za nimi w przeróżnych warunkach, a chodzą tak samo jak w dniu zakupu ^_^ Ograniczają mnie jeszcze w kwestii obręczy bo mają 32 szprychy a np DT1501 są tylko na 28 z tego co widzę (a spodobały mi się te obręcze). Druga sprawa jest taka że w przypadku zakupu nowego kompletu za te koła Authora jeszcze kilka złotych bym odzyskał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@cervandes

Miałem w łapkach sporo kół robionych przez BS i złego słowa nie mogę o nich powiedzieć. Co do sklepu to fakt, że to padaka.

Jeśli chodzi o szerokość obręczy to pewnie do dzisiaj w budżetowych rowerach 19mm dominuje. Natomiast statystycznie najpopularniejsza szerokość opon 2,2" daje z siebie wszystko dopiero na obręczy 25.

Miesiąc temu komplet XM1501 27,5 chodził po niecałe 1100zł, przez kilka dni była oferta na XM1491 (35mm!) poniżej 1k. Na dzisiaj jest słabo bo widzę tylko tył XM1501 w cenie 770zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Skontaktuj się z "Daevo" na 100% doradzi. Jak potrzebowałem kół to najpierw napisałem do "Bikestacja" żadnej reakcji, potem do VeloTech, kontakt kiepski, poczytaj opinie. Dopiero jak skontaktowałem się z "Daevo" to obsługa na poziomie, doradzi i zrobi. Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Dokumosa napisał:

Na dzisiaj jest słabo bo widzę tylko tył XM1501 w cenie 770zł.

Wrzuć link...

11 godzin temu, dorota57 napisał:

Skontaktuj się z "Daevo"

 

17 godzin temu, Alsew napisał:

Kontaktowałem się z Dawidem i on może złożyć mi też takie koła jakie podałem w pierwszym linku (dt370+dt1501)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma obręczy XM1501 to oznaczenie całego koła. Jeśli ktoś sprzedaje taką obręcz (a sprzedają np. na allegro po 149zł) to znaczy, że jest z demobilu. W rzeczywistości jest to obręcz XM401. Skupują koła z ubiegłych sezonów z magazynów producentów rowerów (dlatego spline one a nie spline two), które wychodzą sporo taniej niż samych tylko piast w nich użytych.

@alsew: jeśli chcesz ten tył XM1501 spline one 27,5 czarne, szare winyle, 12x142 za 770+przesyłka z Niemiec (na pół do podziału co wyjdzie w okolicy 19zł) to daj znać na priva. Będę chyba coś ściągał dla swoich klientów to bym dołożył i to. IMHO nie jest to jednak cena rewelacyjna bo bywały całe zestawy P+T + opaski + adaptery do QR + szybkozamykacz + zawory tubeless w cenie delikatnie ponad 1k PLN.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co za różnica, że z demobilu skoro toto nowe jest? Te kółka 1200USD kosztują katalogowo, oczywiście na piastach 240. Zakładamy więc, że obręcze są naprawdę dobre i lekkie. Oryginalnie kółka są przeznaczone pod wagę systemową 120kg a to już nie w kij dmuchał.

 

Moja luba ponegocjowała w moim imieniu z fitwheels i efekt taki, że dziś zamówiliśmy te kółka. W wersji Shimano, dopłata 50pln za wentyle (taśma jest w cenie kół), do tego gratisy w postaci dołączonych adapterków na oś 12mm oraz uwaga: zacisk DT Swiss RWS też gratis. Na koniec jeszcze doszła możliwość wyboru koloru nypli.

 

Moim skromnym zdaniem to naprawdę świetna oferta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena bez zmiany, ale gratisy w cenie. Zmiana nypli to już dopłata normalnie a tu kilka kolorków za free. RWS DT Swiss za darmo, normalnie 80pln trzeba zapłacić, adaptery pod ewentualną inną ramę też za free. Moim zdaniem bardzo sensownie. Oklejenie też w cenie, dopłata tylko za wentyle. A i jeszcze zamówiliśmy Mezcale G+ TNT te w walizce z pitstopem w zestawie za bardzo dobre pieniądze. Tylko Mezcali brak na stanie, mają dotrzeć w 10 dni. Nie ma problemu, rower i tak za ponad miesiąc będzie dopiero ukończony.

 

Za kontakt z klientem 10/10. Naprawdę dawno nie czułem się tak dopieszczony. Jeśli towar będzie takiej samej jakości to będzie to jeden z najlepszych moich zakupów od lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@cervandes

To, że z demobilu nie ma żadnego znaczenia. To świetne obręcze XM401 (cała seria obręczy XM jest IMHO świetna). Żeby ciekawiej było obręcz z napisem XM401 kosztuje 300zł a z napisem X1501 spline one tylko 149 ;) (bo dorwali kontener koł w cenie lepszej niż same piasty, rozbebeszyli i na części sprzedadzą z min. 30% zyskiem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...