Skocz do zawartości
  • 0
Jankoo

[ostrzeżenie] Scott i nietypowe piasty

Pytanie

Kto ma zamiar zakupić 29er tej marki niech unika w specyfikacji Piasty tylniej 141x5mm jako że się nie znałam dałem się wrobić w to ustrojstwo. Piasta ta jest z osią 9mm i zamykaczem zaciskiem mimośrodowym w standardzie BOOST. Wymiar montażowy to 141mm kto obeznany z tematem to już się puka w głowę co on bredzi 141 nie ma takiej piasty i to jest wisienka na torcie, nikt nie produkuje takich piast tylko Formuła dla Scott [emoji20] więc nie ma możliwości wymiany koła. Gdyby to było w rowerze za 2tyś. dla niedzielnych rowerzystów to ok ale w rowerze za 8.5tyś. Masakra. A teraz najlepsze po 3.5tyś kilometrów od marca do sierpnia zajechałem tą piastę. Idę do salonu Scott oczywiście po nową piastę i dowiaduje się że nie występuje jako część zamienna tylko zestaw naprawczy [emoji32], ok poproszę zamówić. Po tygodniu dowiaduje się że przewidywana dostępność Luty 2018 [emoji33], to tylko cztery miesiące czekania super mam złom za 8.5tyś

Żeby nie było że ściemniam na zdjęciu opis producenta to Scott z 2017 a w kolekcji na 2018 w tym modelu takich Piast jest wiecej. Obiło mi się o uszy że w Hardtaiu 29er tej marki też montują te piasty więc bądźcie czujni 57ae52c47da4eca669b2ded418e3c1b8.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

33 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Może to pomoże: http://forums.mtbr.com/wheels-tires/141-qr-rear-help-1038271.html#post13435875

Wedle linku trzeba kupić piastę 12x148 i zmienić zaślepki na inne.

 

Jednak to o czym piszesz jest znakiem dzisiejszych czasów. Kreowanie popytu na nowe lepsze + kult marki. Efekt końcowy bywa różny  ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Abstrahując od nowego, zapewne bardzo fajnego "standardu" (+1,37% sztywności i -0,87% wagi) uwagę zwraca mistrzowski dobór komponentów. Napęd Deore/SLX, pressfity, bęzdętki, oś 15mm i hamulce Altusa :teehee:

Edytowane przez Pidzej

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

jak byś chciał koła to piasty 141mm qr mam bez problemu dostępne ;)

Edytowane przez dawid

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

O ile jeszcze coś takiego jestem w stanie zrozumieć w tańszych rowerach, o tyle w przypadku roweru tej klasy to zwykłe chamstwo.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

dlaczego mieli by dawać najnowsze standardy do tanich rowerów? to od drozszych rowerów wymaga się najlepszych parametrów

 

Masz tu system pośredni, mogli dać typowego boosta 148/12mm, ale zdecydowali się na tańszą wersję 141mm qr

 

W rowerach SantaCruz czy Mondraker jest standard 157mm który jest jeszcze większą egzotyką i jeszcze trudniej o ciekawe piasty do tego standradu

 

Na 141mm jest dużo piast do wyboru ze stajni DT, pewnie niedługo też pojawią się piasty z novateca

 

 

  • Upvote 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

dlaczego mieli by dawać najnowsze standardy do tanich rowerów? to od drozszych rowerów wymaga się najlepszych parametrów

 

Masz tu system pośredni, mogli dać typowego boosta 148/12mm, ale zdecydowali się na tańszą wersję 141mm qr

 

W rowerach SantaCruz czy Mondraker jest standard 157mm który jest jeszcze większą egzotyką i jeszcze trudniej o ciekawe piasty do tego standradu

 

Na 141mm jest dużo piast do wyboru ze stajni DT, pewnie niedługo też pojawią się piasty z novateca

Mówisz o piastach 141 z osią 9mm w Boost ?

Miesiąc temu szukał gościu, dzwonił po dystrybutorach nic takiego nie było, jedyna opcja 148 zwęzić do 141 a na orginalna os tuleja na 12mm dac

Abstrahując od nowego, zapewne bardzo fajnego "standardu" (+1,37% sztywności i -0,87% wagi) uwagę zwraca mistrzowski dobór komponentów. Napęd Deore/SLX, pressfity, bęzdętki, oś 15mm i hamulce Altusa :teehee:

Możesz jaśniej

Może to pomoże: http://forums.mtbr.com/wheels-tires/141-qr-rear-help-1038271.html#post13435875

Wedle linku trzeba kupić piastę 12x148 i zmienić zaślepki na inne.

 

Jednak to o czym piszesz jest znakiem dzisiejszych czasów. Kreowanie popytu na nowe lepsze + kult marki. Efekt końcowy bywa różny ;)

Dzięki Edytowane przez Jankoo

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

sklepy trochę nie nadążają za rynkiem :)

Każdą piastę DT Boost 148/12mm można przekonwertować na system 141mm qr, wystarczy zastosować endcapy z piast 135mm qr.

Cześć sklepów może sobie życzyć dodatkowe pieniądze za endcapy 135mm qr, ale są takie które Ci je podmienią bez żadnej dopłaty

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Teraz trzeba się do tego przyzwyczaić, że na rynku będzie po kilkanaście "standardów" a jak będziesz chciał upgrade'ować rower to łatwiej będzie sprzedać stary i kupić nowy (i właśnie o to chodzi).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Mnie rónież jak kolegę @@kamfan drażnią, a bardziej śmieszą wprowadzane od szeregu lat w branży rowerowej "nowe standardy". Brzmi to groteskowo, jak "nowa tradycja" z kultowego filmu "Miś".

  • Upvote 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

To jest naturalny odpowiednik QR 135 w boost. Dokładnie na tej samej zasadzie jak 148x12 jest boostowym odpowiednikiem 142x12. Poza różnicą w cenie w stosunku do sztywnej osi (pewnie na poziomie producenta że 200zł) chodzi też o uzasadnienie ceny dla rowerów po 10k+. No i niestety coraz więcej producentów obniżą specyfikację swoich modeli zachowując niezmienioną cenę.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Rower nie ma hamulców.

Jeździłem po singlach w Świeradowie byłem na SuperFlow w Rychlebskie ścieżki jakoś nie odczułem braku hamowania może wielkość tarcz robi robot

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

może by napisać w tej sprawie do gazet i portali rowerowych? Jak ktoś nagłośni sprawę, to może przynajmniej dystrybutor zadba o dostępność części zamiennych. A też więcej osób dowie się o haczyku

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Doszukujecie się sensacji a tu naprawdę żadnych haczyków nie ma. 141 QR jest jak najbardziej typowym standardem tyle, że w miarę świeżym. Z racji tego, że boost się szybko upowszechnia to rowery, które do tej pory miały 135 w nowym roku modelowym mogą mieć już 141 (i wyższą cenę bo to boost ;)).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

 

 

po 3.5tyś kilometrów od marca do sierpnia zajechałem tą piastę.
A co to znaczy że zajechałeś piastę? 3,5 tys to dosyć skromny dystans. Padły łożyska , bębenek czy co?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

A co to znaczy że zajechałeś piastę? 3,5 tys to dosyć skromny dystans. Padły łożyska , bębenek czy co?

Na konusie powstały wgnioty.W okresie jej żywota bywałem w sklepie niestety

Nie zwrócili mi uwagi na czyszczenie i smarowanie okresowe nawet po przeglądzie miałem luz na niej naszczescie moment wychwiciłem

Doszukujecie się sensacji a tu naprawdę żadnych haczyków nie ma. 141 QR jest jak najbardziej typowym standardem tyle, że w miarę świeżym. Z racji tego, że boost się szybko upowszechnia to rowery, które do tej pory miały 135 w nowym roku modelowym mogą mieć już 141 (i wyższą cenę bo to boost ;)).

Kolego ty w głowie masz oś 12 mm u mnie jest 9 z zamykaczem dzwoniłem dziś do DT S. Nie produkują takich i takiego rozwiązania nie ma na 2018 :( Edytowane przez Jankoo

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

 

 

dzwoniłem dziś do DT S. Nie produkują takich i takiego rozwiązania nie ma na 2018

 

Pisałem kilka postów wyżej że w DT trzeba kupić piastę 148/12mm i dokupić endcapy 135mm qr, po wymianie endcapów na 135mm qr piasta będzie mieć 141mm qr.

DT piast odrazu przygotowanych do 141mm qr nie ma, trzeba dokonać konwersji

 

Sklepy ogarnięte w temacie kół bez problemu Ci przygutują koła na piastach dt odrazu do 141mm qr bez żadnej dopłaty 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Kolego ty w głowie masz oś 12 mm u mnie jest 9 z zamykaczem dzwoniłem dziś do DT S. Nie produkują takich i takiego rozwiązania nie ma na 2018 :(

 

Nie. Dokładnie mam na myśli 141x10 QR i jest to jak pisałem odpowiednik 135x10 dostosowany do boosta. Będzie tego coraz więcej bo coraz więcej rowerów ze średnio-niskiej półki pokazuje się w booście. BTW: Full do 10k od speca to nie jest drogi rower dla ścisłości. Musieli dać QR bo jakby się wypstrykali z "kosmicznych technologii" jak sztywna oś w rowerach budżetowych to kto by kupował rowery 2x droższe.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Pisałem kilka postów wyżej że w DT trzeba kupić piastę 148/12mm i dokupić endcapy 135mm qr, po wymianie endcapów na 135mm qr piasta będzie mieć 141mm qr.

DT piast odrazu przygotowanych do 141mm qr nie ma, trzeba dokonać konwersji

 

Sklepy ogarnięte w temacie kół bez problemu Ci przygutują koła na piastach dt odrazu do 141mm qr bez żadnej dopłaty

I to zagra z 5mm zamykaczem?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Spark 960 z 2016 to też jest niewypał. Napęd 2x9 wprowadził mnie w nie dowierzanie. Nie wiem co się Scott robi w głowę, ale co sezon wypuszczają gniota.

Złodziejstwem też nazywam modele Scale Contessa kosztują tyle co Scale męskie, a ramy i podzespoły o wartości minus 1000pln. Nasze drogie Panie są okradane przez tego producenta.   

 

Żal mi i wstydzę się za nich bo rowery sportowe mają fajne 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

 

 

Kolego ty w głowie masz oś 12 mm u mnie jest 9 z zamykaczem dzwoniłem dziś do DT S. Nie produkują takich i takiego rozwiązania nie ma na 2018

 

Ty nie filozuj, nie czekaj 4 miesiące i nie wydziwiaj tylko uderzaj do  @dawid Daveo i masz po kłopocie. 

Jak znam życie to wie co pisze : D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×