Skocz do zawartości

[Reklamacja] Tylna piasta - luz


Malcerz

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

Zrobił mi się luz w tylnej piaście. Czy to podlega reklamacji? Wymieniałem całe koło jakiś rok temu (na pewno poniżej 2 lat).

  • Mod Team
Napisano

Jeśli to piasta na kulki to się kasuje luz konusami. Jeśli na łożyska maszynowe, wymienia się łożyska. Takie coś na pewno reklamacji/gwarancji nie podlega.

Napisano

Zależy. (Chodzi o piastę na maszynach) jak złapie luz na pierwszych km, to dałoby się podciągnąć to pod rękojmię. Jak luz złapała po np. Roku to nikt ci tego nie uwzględni. Najpierw bym spróbował wymienić łożyska (maszyny) albo skasować luz (kulki)

Napisano

A po czym rozróżnić czy to kulki czy łożyska? To jakiś tani Joytech. Na paragonie oznaczyli całe koło - P70P Alu. SH7s-Alu stożek RS. Gógiel nie znajdują mi niczego sensownego pod tymi symbolami.

Napisano

Na pewno nie czuje sie na siłach;) Wymiana zacisków przedniego hamulca tarczowego to raczej szczyt moich możliwości technicznych;))))
Oddam do serwisu. Dzięki.

Napisano

 

 

Jeśli to piasta na kulki to się kasuje luz konusami. Jeśli na łożyska maszynowe, wymienia się łożyska.
 

 

A jak łożyska sa dobre  i ma luz jak w Mavicu Crossride ? : )

Właśnie się zastanawiam, czy ratować się podkładkami z puszek po piwie czy reklamować ryzykując, że mi koło utknie na całe tygodnie.

Albo przerobić na Crossmaxowe QRM+

Napisano

Crossride Disc 29 - po 2013. 

Strona 23 https://tech.mavic.com/tech-mavic/technical_manual/data/docs/themes/2_19.pdf

Sądzę, że wyciera się część 351 245 01 - taka tulejka dystansowa i ludzie podobno docinają podkładki z puszki właśnie : D

Tam jest taki "samokasowacz" 351 246 01 ze sprężyną wchodząca między dwie podkładki (jedna stożkowa) i to ma kasować luz, ale nie kasuje : / Nazywają ten sysyem QRM.

od 2:19

 

Uważam, że można zmienić całe bebechy na: https://www.bike-discount.de/en/buy/mavic-freehub-body-kit-mtb-for-its4-before-2012-42663 i przerobić piastę Crossride na Crossmax.

Gdzieś wyczytałem na jakims forum w USA, że kolesiowi po uporczywych reklamacjach tak Mavic zrobił. Tylko troche boje się zaryzykować, stąd pomysł reklamacji ; D Tyle, że my nie w USA a z Francuzami bardzo cięzko się dogadać, nie odpowiadają na maile.

 

Można tez kupić samą tulejkę https://www.bike24.com/1.php?content=8;product=179484 ale za przesyłke takiej pierdółki chcą 15 E i pewnie zaraz się wytrze : /

 

Ta cała konstrukcja w Crossrideach trzyma sie kupy (tzn powinna się trzymac kupy) na 2 segerach po obu końcach ośki która nie ma żadnego zgrubienia. I przy wytarciu tej tulejki  351 245 01 wszystko lata jak diabeł po piekle.

 

W Crossmaxach jest zgrubienie na ośce i nakrętki na gwint  (QRM+ nazywają ten system) które  stabilizują oś względem korpusu piasty a bębenek względem osi - tak jak to powinno byc. Inna sprawa - czy ta nakretka stabilizująca oś względem korpusu (jest do niej potrzebny specjalny kluczyk) będzie działać - jest z plastyku : D Dodatkowo nowy bębenek z czterema zapadkami.

 

Trochę szkoda, bo mimo, że ciężkie te koła sa piekielnie mocne (sprawdzone).  Problem występuje z tyłu i to nie tylko u mnie.

Spotkałeś się z nim ?

 

 

Napisano

System nazywa się qrm auto ;) Przyznam szczerze że jeszcze się nie spotkałem z wytartą tulejką, natomiast często zapiekają się osie i sam system kasowania luzu, wystarczy przeczyścić i nasmarować. Czy kompletna oś z Crossmax-a będzie pasować to nie mam pojęcia, korpus piasty jest inny i rozstaw łożysk też może być inny, ale jeżeli tak jak piszesz znalazłeś taką przeróbkę to chyba powinno być ok. Jeżeli rzeczywiście wytarła się tulejka między bębenkiem a korpusem piasty i zakres regulacji już nie daje rady skasować luzu, to można dać podkładki między tulejkę a korpus piasty, oś ma 17mm średnicy, podkładek takich używa się np. w piastach Tune, napisz do Punkxtr, on powinien mieć, takie rzeczy kosztują grosze.

Napisano

 

 

natomiast często zapiekają się osie i sam system kasowania luzu, wystarczy przeczyścić i nasmarować

Ten etap już za mną ; )

 

 

Jeżeli rzeczywiście wytarła się tulejka między bębenkiem a korpusem piasty i zakres regulacji już nie daje rady skasować luzu,

Z taka hipotezą sie spotkałem - sam nie porównywałem swojej i nowej. Za droga przesyłka za duperelkę za 2 E : /

 

ale jeżeli tak jak piszesz znalazłeś taką przeróbkę to chyba powinno być ok.

No, chyba, że mu całą piaste wymienili i nie zauwazył - ale szczerze wątpię. Bo całego koła na pewno nie : ) 

No ale co tam mogłoby się jeszcze wytrzeć ... segery przecież sie nie wygięły a luz się wyraźnie powiekszył. Na początku był po prostu wyczuwalny teraz - widoczny.

 

 

 

Czy kompletna oś z Crossmax-a będzie pasować to nie mam pojęcia, korpus piasty jest inny i rozstaw łożysk też może być inny,

No i tu jest pies pogrzebany : )) 70E piechota nie chodzi. Ale łożyska są takie same, bębenek też ... w związku z tym co może być inne w korpusie ? Szerokość. Jeżeli szerokość jest taka sama to i rozstaw łożysk powinien być taki sam. Ale test może być drogawy bo już takiej osi po próbie założenia nie oddam. 

Na czym polega to "inny" ? 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...