Skocz do zawartości
Parchano

[Rower do XC, Maraton] od 8000 do 10 000 zł.

Rekomendowane odpowiedzi

Parchano

Witam

Po wielu latach w końcu planuję zakup mojego pierwszego już porządnego roweru ;) Kwota to od 8000 do 10 000. I teraz pytanie. Co sądzicie o tym Hardtrail-u

 

https://www.scott.pl/produkt/610/3830/Rower-Scale-925/  -   Scott  Scale 925

 

Rower pod względem osprzętu jak i ramy jest według mnie porządny. Chyba że doradzicie coś innego, bardzo zależy mi na opinii innych posiadających już rowery z takich półek. 

Edytowane przez Parchano

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
KNKS

Fajny rower z bardzo fajny napędem. Podoba się.

Musi być karbon ? Bo jeśli nie musi to może Spec Chisel Expert. Wystepuje jako 1x i 2x.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
erzurum

Jeśli rozpatrujemy tego scotta w cenie katalogowej to za taką sumę jego waga jest dość wysoka, pewnie te koła to niezłe kloce.

Wybór w takim budżecie jest olbrzymi więc głupio byłoby skupiać się tylko na jednym modelu czy jednej marce.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
woojj

 

 

Jeśli rozpatrujemy tego scotta w cenie katalogowej to za taką sumę jego waga jest dość wysoka
  waga jest realna i ze świecą szukać lżejszej seryjnej 29 za 10 tys.  

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
erzurum

ze świecą...

https://www.canyon.com/pl/mtb/exceed/exceed-cf-sl-6-0-pro-race.html

 

tutaj mamy prawie pół kilo mniej, a to pierwszy z brzegu strzał, ale oczywiście mówimy o cenie katalogowej scotta, chyba dają na te scotty jakieś zniżki?

Edytowane przez erzurum

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
KrissDeValnor

400 zł więcej za 400 gramów mniej - ujdzie :laugh:

Pytanie ile ważą realnie oba :icon_question: - być może różnica jest mniejsza ( niby gdybanie, ale producentom nie zawsze można wierzyć na 100 % ).

Canyon fajny, tyle że jest tam, a Scott tu na miejscu i cenę pewnie można negocjować - w przeciwieństwie do Canyon'a.

EDIT

Nie dość, że mówimy o cenie katalogowej, to jeszcze o wadze katalogowej.

Edytowane przez KrissDeValnor

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
erzurum

to był tylko przykład, tego canyona to może się opłaca ale za walutę, za pln raczej nie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
DeNiro

Scotta nie trzeba rekomendować. Natomiast w tej cenie można oczekiwać nieco lepszego niż podstawowy amortyzator.

Z kolei absolutnie genialnie rozwiązano mocowanie tylnego hamulca, wykorzystując sztywną oś :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
KrissDeValnor

Słuszna uwaga co do mocowania hamulca na osi - dobry patent ( wiem o nim dopiero od kilku dni ) :thumbsup:

Edytowane przez KrissDeValnor

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MD11

Możecie przybliżyć temat? Na czym to polega, jakie są zalety takiego rozwiązania i czy ma ono jakąś nazwę?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
KrissDeValnor

Z jednej strony punkt mocowania adaptera hamulca jest na ramie, a z drugiej opiera się na osi.

Dodatkowo także hak ramy jest umieszczony na osi, co minimalizuje ryzyko uszkodzenia ramy w przypadku wyrwania przerzutki, a przy tym zaoszczędzono na masie : ( od 3:20 do 5:10 ) https://www.youtube.com/watch?v=_GD7y0_xqUE&t=385s

Spryciarze :icon_cool:

Edytowane przez KrissDeValnor

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Pinifarina

Jako miłośnik Scott Scale muszę wyrazić swoją opinię. 

Jako dobry rower do ścigania wystarczy. Zalety to twarde koła, sztywne osie, syncros osprzęt z górnej półki. System SDS2 tłumienia drgań to jest coś niesamowitego. Porównując z innymi ramami to koło tylne ma nadspodziewanie lepszą przyczepność. Sam widelec uważam za wystarczający i bardzo dobry. Niska waga widelca 1800g a tłumienie genialne i sztywność bardzo wysoka na podjazdach. Więcej nie trzeba

 

Rozczarujesz się hamulcami, Jednotloczkowe są słabe i M8000 to minimum. Same piasty Formula także nie należą do szczytu techniki i Scale 910 jak i 900 sa na DT SWISS. Nic nie powiem o napędzie Sram bo się na min nie znam. 

 

Dlatego 910 kosztują o 3000pln więcej. 

Aby był bardzo dobry wymienił bym hamulce od razu.   

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z plików cookies. Możesz dowiedzieć się więcej tutaj: Polityka prywatności, Regulamin.