Skocz do zawartości

[myk-myk] a rama


Kaczorak

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Zakupiłem ostatnio ramę Zumbi F-11 i chciałbym do niej zakupić pasującą sztycę "myk-myk". Niestety coraz ciężej dostać sztycę z zewnętrznym prowadzeniem przewodu a producent nie przewidział opcji poprowadzenia tego przewodu wewnątrz ramy - po prostu nie ma dziurki tam gdzie powinna być ;) 

 

Tutaj moje pytanie. Czy uważacie że wywiercenie dziurki w rurze podsiodłowej to dobry czy głupi pomysł. Słyszałem że są ludzie co robią takie "rzeczy" ale ja mam pewnie wątpliwości czy rama czasem nie straci w miejscu takiej dziurki wytrzymałości i nie zginę na jakimś zjeździe. 

Czekam na wasze zdania i opinie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak szukasz, ale ja widzę ich dość dużo, pierwszy wynik: https://rowerowy.com/sklep/czesci/sztyce-obejmy/sztyce-regulowane/prod/ks-eten-r
Z tego co kojarzę da się znaleźć taniej. Co do dziurek - miejsce na koszyk na bidon robią, więc się fabrycznie da, kwestia tego czy jest to bezpieczne do zrobienia na już obrobionej ramie a nie na etapie produkcji, ktoś bardziej obeznany musiałby się wypowiedzieć. Ja na twoim miejscu nie kombinowałbym tylko wziął z zewnętrznym prowadzeniem. Nawet reverba można takiego dostać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Firma Liteville w modelu 301 MK10 sugerowała wiercenie w ramie przy montażu Reverba stealth

http://syntace.my1.cc/liteville/pdf/RockShox_Reverb_Stealth_an_Liteville.pdf

 

Więc można.

 

Tu jest myk myk za rozsądne piniądzory z zewnętrznym prowadzeniem.Mam taką , tylko z wewnętrznym kablem i działa bardzo fajnie.

http://www.chainreactioncycles.com/pl/en/brand-x-ascend-ii-dropper-seatpost/rp-prod159176

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukam sztycy 150 więc E-Ten odpada. Jest jeszcze Lev DX ale cena też niekiepska dlatego rozglądam się na rynku wtórnym (z resztą 80% mojego roweru to takie części ;)). Reverba ciężko dorwać 150 z przewodem na zewnątrz o ile w ogóle taki był produkowany. Myślałem też wyszkrobać email do producenta co oni o takim czymś myślą.

 

Ten Brand-X wygląda całkiem rozsądnie ale nie widzę opcji 150mm z linką na zewnątrz :( A co do miejsca gdzie Liteville radzi wiercić to całkiem niegłupie żeby to robić przy spawie ale u mnie w ramie zaraz nad mufą jest dospawana wstawka gdzie są otwory montażowe na śruby "wahacza" dolnego z zawieszenia i podejrzewam że jest to jakiś taki wzmocniony element.

 

Zobaczymy co mi z Zumbi Cycles odpiszą. Jak odradzą to pozostaje albo czekanie i ustrzelenie okazji albo zaciśniecie pasa i zakup nowego Lev DX.

 

 

 

Wiercić ;-)
a masz jakieś doświadczenia z takim kombinatorstwem?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostałem odpowiedź od producenta ramy i odradzają jakąkolwiek samodzielna interwencję tym bardziej jeżeli jest położona powłoka lakiernicza. Zaproponowali również żeby przysłać ramę do nich a oni to zrobią w sposób profesjonalny. Niestety taka opcja wiąże się ze ściąganiem nowego lakieru i położeniem nowego więc koszty idą w górę. Z jednej strony myślałem przemalować ramę na czarny mat ale z drugiej podoba mi się jej oczoje... tzn rzucający się w oczy żółty kolor. No nic podobno nadchodzi zima "stulecia" więc będę miał trochę czasu żeby temat dokładnie przemyśleć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerost formy nad treścią z wysyłaniem ramy do producenta i zrywaniem powłoki lakierniczej.

 

Ostre wiertło i ogień. Ja u siebie tez wierciłem. Otwór wykonałem pod kątem tak ze linka wychodząca z otworu na zewnątrz biegnie dalej po rurze do mufy suportowej bez nawet minimalnego załamania. Średnica otworu jest idealnie dobrana pod średnice pancerza i wchodzi na ciasno. Nie potrzebne żadne uszczelnienie itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...