Skocz do zawartości
_GoGoL_

[Amortyzator/Damper] trzaski itp niepokojące dźwięki.

Rekomendowane odpowiedzi

_GoGoL_

Cześć,

 

Posiadam ten rower

http://www.gtbicycles.pl/rowery/2016-amortyzowane-gorskie/xc/helion-expert

Damper to: OX PERFORMANCE ELITE 36 FLOAT, 6.5"x1.5" Air Shock, w/ Rebound Adjust & Remote Lockout

 

Jestem jego drugim właścicielem.

 

Dziś byłem z rowerem w serwisie w celu zlokalizowania i usunięcia trzasków dobiegających z okolić dampera/suportu, które najbardziej się nasycają przy podjazdach jak mocno amor pracuje i pedałuję.

Wszystkie połączenia śrubowe zostały sprawdzone, oczyszczone, nasmarowane, wkład suportu również - działa jakl nowy.

Nigdzie nie ma luzów.

Serwis rozłożył ręce, nie wie co jest przyczyną trzasków.

Spotkaliście sie kiedys z czymś takim ?

 

Na 100% nie wiem, czy to kwestia dampera, ale wydaje mi się, że tak, a na pewno coś w "okolicy"

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
lichak

To żaden serwis...

To nie jest suport ani damper, może to być pęknięta rama, ale u mnie to jest łożysko przy suporcie, może to być też tuleja któraś przy łożysku.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
_GoGoL_

Rama nie jest pęknięta, chyba że coś przeoczyłem, ale wydaje mi się że dość uważnie ja obejrzałem.

Na 24go jestem umówiony do serwisu z prawdziwego zdarzenia. Ciekawe co tam stwierdzą.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
lichak

Sprawdź na własną rękę wszystkie tuleje i łożyska.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MikeSkywalker

Tu nawet najlepszy serwis nie pomoże. Wystarczy jakaś drobinka piasku i będzie trzeszczeć, taki urok ram z pełnym zawieszeniem. Oczywiście, można spróbować rozebrać wszelkie połączenia w ramie - tulejki, łożyska, wyczyścić, przesmarować, poskładać ale nie gwarantuje to że problem zniknie, albo że zniknie na długo. Pytałem o to w serwisie bo mam podobny problem i odpowiedź jest jak wyżej. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Kowal1986

Zacznij może od błachych spraw. Zaciski kół, sztyca, siodło, hak przerzutki, zębatki korby. Dźwięki po ramie tak się rozchodzą, że trudno odgadnąć. Sam od kilku tyg poszukuję trzasków i co jazdę zorbieram, czyszczę i sprawdzam kolejny element układanki.

 

P.S. Kiedyś miałem ziarnko piasku między hakiem ramy, a osią tylnej piasty. Strzelało jakby rama miała się zaraz połamać.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
sznib

Nie ma sensu z tym do serwisu iść. Jak koledzy wyżej pisali trzeba sprawdzać wiele możliwości, a jedyny pewny sposób to full serwis, czyli rozebranie wszystkiego na części, dokładne wyczyszczenie, nasmarowanie i złożenie. W serwisie zapłacisz za to ok. 100pln, a można sobie samemu ogarnąć powoli za free.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
_GoGoL_

Do serwisu jadę z czym innym, a z tym trzaskaniem przy okazji.

Mam dwie lewe ręce do rowerów, więc wątpie abym sobie poradził.

Pomijając dobrę chęci nawet nie mam odpowiedniego klucza (torxa) żeby wykręcić te tuleje.

Gdybym jednak od kogoś np pożycyzł to czym smarować ? Mam tylko wd40 i rohloffa do łańcucha. Brunoxa kupiłem wczoraj, ale jeszcze przesyłka nie dotarła. Czy brunox deo,. który jest poniekąd przeznaczony do goleni amortyzatorów nada się również do smarowania elementów łączących zawieszenie dampera (tuleje) ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
sznib

Nie, Brunox się do tego nie nadaje. Zwykły smar, chroniący przed wodą. RockShox Military będzie ok.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
_GoGoL_

119zl haha, już bo tyle wydam na jakies smarowidło. A coś tańszego,tak max do 30zeta?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MikeSkywalker

Mobil Mobilgrease XHP 222 powinien być okej, uniwersalny i tani smar. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
durnykot

Zanim kupisz to się zastanów co chcesz smarować. 

 

 

Mam dwie lewe ręce do rowerów, więc wątpie abym sobie poradził.

Naprawdę nie jesteś w stanie wyjąć sztycy i zdjąć zacisku koła?

Bardzo często skrzypi sztyca  w rurze podsiodłowej, mocowanie siodełka i pręty siodełka . Wystarczy odrobin brudu ,które się tam dostanie z tylnego koła. 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
_GoGoL_

To nie koło ani sztyca, ani siodełko, na 100%

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
durnykot

Zakładam,że sprawdziłeś? w sensie ,ze rozebrałeś, wyczyściłeś i nasmarowałeś co trzeba?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
_GoGoL_

Inna sztyce i inne siodełko sprawdziłem, było tak samo.

Mówię po raz kolejny że to na 100% coś z okolic tylnego dampera.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z plików cookies. Możesz dowiedzieć się więcej tutaj: Polityka prywatności, Regulamin.