Wretched Napisano 13 Sierpnia 2017 Napisano 13 Sierpnia 2017 Siema wszystkim, od jakiegoś czasu ślęczę przed kompem i przeglądam wszelakie fora, ogłoszenia itd. Doszedłem do tego że najprawdopodobniej rower jakiego szukam to tzw. funbike lub inne wynalazki służące do dh/fr. Czego potrzebuję? Bardzo podobają mi sie rowery takie jak: dartmoor hornet, giant brass, specialized pitch itp. Problem w tym że mam 190cm wzrostu i ważę ok 90-95kg. Rower ma służyć do nauki jazdy na jednym kole, jakiegoś wskakiwania na niewysokie przeszkody czy zjazdy ze schodów ale bez hardcoru, i tu generalnie zaczyna się seria pytań: -czy jest jakiś model który w standardowej specyfikacji spełni moje oczekiwania? -czy lepiej kupić jakąś ramę i sukcesywnie dokupić resztę osprzętuy? (mam kilka ram na oku) -czy ogólnie dobrze rozumuje że sprzęt o jaki mi chodzi to rowery dh/fr ? Proszę o jakieś pomysły na rowery spełniające te kryteria o ile jest to wykonalne, oczywiście biorę pod uwagę tylko hardtaile.
Marcin86Poznan Napisano 13 Sierpnia 2017 Napisano 13 Sierpnia 2017 Potrzebne Ci coś takiego rower. DH to twarde rowery to ostrej jazdy w dół z góry
Wretched Napisano 13 Sierpnia 2017 Autor Napisano 13 Sierpnia 2017 Wpadłem na ten model już wcześniej ale chyba nie chciałbym wydawać ponad 3k na pierwszy (nie licząc tego na komunie) rower, czy są jakieś alternatywy? Jak wspomniałem wcześniej jak najbardziej biorę pod uwagę używany sprzęt.
Marcin86Poznan Napisano 14 Sierpnia 2017 Napisano 14 Sierpnia 2017 Musisz poszukać np. na olx ale najlepiej jak byś miał okazję osobiście obejrzeć przed zakupem. Jest dużo rowerów wpisz dirt/street możesz kupić też bez przedniego amortyzatora ale to będziesz musiał bardziej poćwiczyć amortyzacje ciałem.
piciu256 Napisano 14 Sierpnia 2017 Napisano 14 Sierpnia 2017 Zależy po czym masz zamiar jeździć, bo jeśli bardziej street to imo lepiej sztywny widelec niż podstawowy widelec amortyzatoro podobny- w mieście amortyzator nie potrzebny (w lekkim terenie także) a bez niego łatwiej jest skakać etc. jak cię wciągnie to albo dokupisz do niego odpowiedni amortyzator, albo kupisz lepszy rower
Wretched Napisano 14 Sierpnia 2017 Autor Napisano 14 Sierpnia 2017 Ok a możesz podać jakiś konkretny przykład? Z rowerów które mam na oku te wydają mi się całkiem ciekawe, chyba że wcale nie są to czy może mnie ktoś wyprowadzić z błędu? https://www.olx.pl/oferta/rower-mtb-ghost-se-2000-amortyzator-hydraulika-super-stan-CID767-IDnWpGi.html ewentualnie https://www.olx.pl/oferta/rower-giant-brass-2-rama-l-kola-26-osprzet-shimano-hamulce-tectro-CID767-IDmiQgC.html https://www.olx.pl/oferta/gt-chucker-ii-nie-dartmoor-kona-specialized-pilne-CID767-IDkynNU.html
piciu256 Napisano 14 Sierpnia 2017 Napisano 14 Sierpnia 2017 Ten ghost to zwykły rower z opuszczonym siodełkiem... GT i Giant już lepiej- rama odpowiednia, możesz kupić któryś z tych rowerów i wymienić widelec na coś porządniejszego, ten duro czy rst coś czuję długo pod twoim skaczącym ciężarem by nie wytrzymały
Wretched Napisano 14 Sierpnia 2017 Autor Napisano 14 Sierpnia 2017 A czy w rowerze GIANT hamulce też nie są kolejną rzeczą do wymiany? Bo to niby tarczówki ale chyba mechaniczne o ile dobrze widzę.
piciu256 Napisano 14 Sierpnia 2017 Napisano 14 Sierpnia 2017 Co z tego że mechaniczne? Hamują tak samo dobrze jak hydrauliczne- tylko gorsza modulacja. Nie będziesz chyba zjeżdżał gór na tym rowerze?
Wretched Napisano 14 Sierpnia 2017 Autor Napisano 14 Sierpnia 2017 No faktycznie nie planuję, czy mechaniczne można przerobić na hydraulikę czy tylko wymiana kompletu? No i czy nie utrudnia to np nauki stopali? Zakładając że chciałbym obejrzeć ten konkretny rower, to na coś konkretnego jeszcze zwracać uwagę? Czy ten model ma jakieś typowe bolączki?
piciu256 Napisano 14 Sierpnia 2017 Napisano 14 Sierpnia 2017 Sprawdź czy koła (i wszelkie inne łożyska jak stery) kręcą się lekko i gładko, oraz czy nie ma luzów. Ja byś chciał hydraulikę to musisz wymienić komplet lub jeden hamulec na którym ci najbardziej zależy, jak dla mnie mechaniczne nie utrudniają robienia endo ani nic innego co związane jest z hamowaniem, modulacja jest gorsza niż przy hydraulice, ale nadal jest dobra- nie jak w fałkach
Wretched Napisano 14 Sierpnia 2017 Autor Napisano 14 Sierpnia 2017 A no i kwestia pozostałego osprzętu, czy przerzutki SRAM x4 to nie jest jakiś najtańszy przypał?
piciu256 Napisano 14 Sierpnia 2017 Napisano 14 Sierpnia 2017 No jest, ale czego ty się spodziewasz w tej cenie?
Wretched Napisano 14 Sierpnia 2017 Autor Napisano 14 Sierpnia 2017 Złotych klamek i marmurów A tak poważnie zawsze w danym przedziale cenowym można mieć mniejsze lub większe zło, stąd wypytuję czy za taką kasę to nie jest najgorszy możliwy pomysł po prostu.
Marcin86Poznan Napisano 14 Sierpnia 2017 Napisano 14 Sierpnia 2017 Przy Twojej jeździe nie przerzutki są ważne bo nie będziesz nimi wachlował a X4 nie są takie straszne. Najważniejsze to mocne koła, dobra rama,sprawne hamulce i pedały oraz buty Na początek i tak osprzęt na wyrost będzie bo musisz nauczyć się wszystkiego a podczas nauki sam zauważysz co potrzebujesz zmienić i albo zmienisz albo przy kolejnym rowerze będziesz wiedział czego chcesz.
Galvatron Napisano 15 Sierpnia 2017 Napisano 15 Sierpnia 2017 Potrzebne Ci coś takiego rower. DH to twarde rowery to ostrej jazdy w dół z góry XCM kiepsko nadaje się nawet do rekreajnej jazdy, a co dopiero do zabaw z grawitacją.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.