Skocz do zawartości

[Piasta planetarna] Nexus SG-8R20 - Problem z biegami


Negatywo

Rekomendowane odpowiedzi

To raczej nie do uniknięcia, ale przepuszczam że w środku nic nie jest uszkodzone. Problem pojawił się po demontażu koła przez kogoś kto nie za bardzo miał o tym pojęcie. Zastanawiam się czy może wewnątrz oś nie została przesunięta względem mechanizmów zapadkowych. 

Miał ktoś taki przypadek u siebie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy źle założonej lince punkty regulacji by się raczej nie zgrały. Poza tym inne biegi by źle chodziły.

Chyba że linka została zagięta i w momencie wrzucania na 5 zaczyna się blokować w pancerzu.

 

 

 

Problem pojawił się po demontażu koła przez kogoś kto nie za bardzo miał o tym pojęcie. Zastanawiam się czy może wewnątrz oś nie została przesunięta względem mechanizmów zapadkowych.

To oprócz zdjęcia koła musiałby rozkręcić piastę.

 

Koło całkowicie się blokuje (nie da się zakręcić ręką), czy nie można pedałować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z zewnątrz wszystko jest poprawnie założone. Problem pojawia się przy zmianie z 4 na 5 bieg; blokuje się wtedy piasta i nie da się pedałować. Przy powrocie na czwarty bieg i niżej, problem znika.

Zastanawiam się czy piasta nie rozregulowała się wewnątrz i raczej na to wygląda. Nie wiem czy jest sens rozbierać ją całą od strony napędu bo nie wiem czy coś zaradzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O tym ze trzeba piastę rozebrać i zdiagnozować wnętrze wiemy gdzieś od 27 czerwca.

Mniej więcej wtedy ustalone zostało że nie jest winien wybierak / manetka.

 

Tylko autor wątku ma jakieś opory żeby to zrobić lub przekazać to komuś kto ma wiedzę i umiejętności  :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyciągnięcie piasty z obudowy nie jest rudne. Trzeba odkręcić nakrętki z lewej strony.

 

 

Ps. Shimanowski olej można zastąpić olejem ATF, Nexusy nie mają uszczelnień przeznaczonych do oleju, trzeba odczekać aż przestanie kapać z piasty i wtedy zmontować ponownie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No więc tak; na początek dziękuję wam za chęć pomocy, jednak problemem nie była regulacja czy tez konserwacja piasty. Dopiero teraz znalazłem czas na porządny przegląd wnętrza piasty. 

Okazało się że za blokowanie trybów powyżej 4-go biegu odpowiedzialna była jedna mała kulka z łożyska która w jakiś sposób sie wydostała z koszyka (pewnie ktoś musiał zluzować całą oś przy demontażu koła).

Po złożeniu wszystko działa jak należy. Na szczęście kulka nie spowodowała żadnych uszkodzeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...