wviper Napisano 22 Czerwca 2017 Napisano 22 Czerwca 2017 Posiadam singla na ramie szosowej. Niestety trójmiejskie wzniesienia są zbyt duże, by pokonywać je bez zmiany przełożenia. Dlatego pomyślałem, żeby wstawić tylną przerzutkę. Jak to wygląda od strony technicznej i jaki mniej więcej byłby koszt takiej zmiany (budżetowe części, ale bez tandety)?
moize Napisano 22 Czerwca 2017 Napisano 22 Czerwca 2017 Jeśli ma to sensownie chulać to masz 2 opcje. Narrow wide albo przerzutka przednia chociaż 2 biegowa. Szukałbym używanej 105 a z przodu jeśli Ci nie zależy na niczym szczególnym to coś nawet tańszego starczy. Kaseta z łańcuchem najlepiej nowe, albo używane w zestawie jeśli ma mało przejechane, bo inaczej się nie dotrze.
wviper Napisano 22 Czerwca 2017 Autor Napisano 22 Czerwca 2017 A gdym chciał zostawić obecną korbę i dokupić prowadnicę (np. Dartmoor Keeper)?
MikeSkywalker Napisano 23 Czerwca 2017 Napisano 23 Czerwca 2017 Też będzie działać. Rozważałeś dwubiegowego Archera? Są w wersji pod 120mm. Zawsze to jakaś ulga a ciągle masz "prawie singla". http://www.sturmey-archer.com/en/products/2-speed
wviper Napisano 23 Czerwca 2017 Autor Napisano 23 Czerwca 2017 Nie wiedziałem o ich istnieniu. Ciekawe rozwiązanie i koszt podobny. Trochę szkoda, że to tyle waży. Jako rozwiązanie tymczasowe zamówiłem wolnobieg z większą zębatką, tak żebym mógł jeździć do czasu, aż uzbieram na lepszy napęd.
moize Napisano 24 Czerwca 2017 Napisano 24 Czerwca 2017 Powiedzmy tak, możesz się bawić w prowadnice, napinacze i tak dalej, ale jedynym rozsądnym napinaczem jest pod suport/iscg. Nie ufam żadnym innym napinaczom przykręcanym do podsiodłówek, czy CSów. Są po prostu prędzej czy później wadliwe, trzeba je poprawiać i tak dalej. Jest to dodatkowa waga jeśli już ktoś się do tego czepia, i wygląda to osobistym zdaniem okropnie. Najlepiej byłoby założyć piastę z przekładnią planetarną, bo nie zmieniałbyś praktycznie nic poza piastą, ale jest to duże i stosunkowo drogie bydle (archery są awaryjne, nie brałbym). Możesz szukać jakiejś shimanoskiej czy sramoskiej, ale licz się z kosztami i wagą, sam w sobie system jest dość bez awaryjny więc o to martwić się nie musisz. Pamiętaj tylko że będziesz mieć hamulec w pedałach (chyba że chce Ci się bawić w modyfikację piasty), no i musisz sprawdzić rozstaw piasty względem ramy (prawdopodobnie da radę w razie czego zmienić delikatnie rozstaw na podkładkach, ale to już jest kwestia prób i błędów.
MikeSkywalker Napisano 26 Czerwca 2017 Napisano 26 Czerwca 2017 Tyle że to rama szosowa, więc rozstaw zapewne 120mm. Także tu w grę wchodzi tylko Sturmey albo Nexus 3 (o ile dobrze pamiętam był w wersji 120mm). No chyba że SRAM też coś ma, nie znam ich oferty. Z awaryjnością Archerów bym polemizował, swojego używam relatywnie krótko ale kupiłem go ze względu na opinie że to piasty które wiele zniosą. A jak nie zniosą to można dokupić każdą "śrubkę".
moize Napisano 27 Czerwca 2017 Napisano 27 Czerwca 2017 lepiej mieć coś w czym nie trzeba nic wymieniać i nie ma do tego części zamiennych niż coś co się psuje i się cieszyć że można co miesiąc wymienić pół piasty bo części są dostępne na rynku.... na grupach typu velo itp ma opinię tak awaryjnych że zaczynają sobie z nich żartować więc raczej bym się w to nie bawił. Tak jak pisałem wcześniej, Często na wyrost w takich piastach dają podkładki na osiach, zmieniając kontry na węższe jest SZANSA że podejdzie pod 120. Kwestia żeby zrobić to mądrze, ze względu na linię łańcucha i dobre ustawienia obręczy względem ramy (co zawsze można poprawić na szprychach) więc opcje są. Najpierw niech kolega napisze czy rzeczywiście rama ma 120, 126 czy może jednak 135, i tak naprawdę to problem może nie istnieć.
MikeSkywalker Napisano 27 Czerwca 2017 Napisano 27 Czerwca 2017 A może po prostu chodzi o liczbę biegów? Problemy owszem, występują w wersjach 5 czy 7 biegowych ale dwu- i trójbiegowe to raczej "gniotsja nie łamiotsja".
moize Napisano 27 Czerwca 2017 Napisano 27 Czerwca 2017 Nie, chodzi o całokształt produktów tej firmy. Wyglądają ładnie, tylko tyle.
MikeSkywalker Napisano 28 Czerwca 2017 Napisano 28 Czerwca 2017 @@kazafaza a Twoje zdanie o Łucznikach?
kazafaza Napisano 28 Czerwca 2017 Napisano 28 Czerwca 2017 Dziękuję Majk, moje zdanie nie różni się od Twojego - wystarczy poczytać opinie na netach - wersje dwu oraz trzybiegowe przeżyją atak Barszczu Sosnowskiego, bombę wodorową i koniec świata. Wersje pięciobiegowe są baardzo ofochane i przysparzają wiele pracy mechanikom. Mówię z doświadczenia: posiadam trójbieżkę a w sklepie w którym pracuję sprzedajemy rowery Pashley z planetarkami od Łucznika. Inna opcją może być "Dinglespeed". Niestety bez linka bo klikam z telefonu, alecz bardzo proszę: https://www.google.co.uk/search?q=aerosmithpump&client=ms-android-samsung&source=android-browser&prmd=mivn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi7svigyODUAhVLJVAKHXKPAGQQ_AUICygC&biw=320&bih=406#tbm=isch&q=dinglespeed
dovectra Napisano 28 Czerwca 2017 Napisano 28 Czerwca 2017 co wy z tymi napinaczami ??? i narrowwide-ami?? chłopak chce sobie po prostu dodać kasetę /wolnobieg na tył, zamiast jedno-kastrata. jakąś manetkę i jakąś psierzutkę i już.
MikeSkywalker Napisano 28 Czerwca 2017 Napisano 28 Czerwca 2017 Tyle że wstawiając psiejrzutki do miejskiego singla zabija się całą jego prostotę i bezobsługowość. Stąd planetarki czy dinglespeed, to rozwiązania dużo mniej upierdliwe w codziennym użytkowaniu, a to rowery do nabijania setek kilometrów miesięcznie.
marcingrychtol Napisano 28 Czerwca 2017 Napisano 28 Czerwca 2017 Sram miał kiedyś w ofercie taki model Automatix, czy coś. O, wersja na 130mm: https://www.amazon.com/SRAM-Automatix-Speed-Coaster-Silver/dp/B00554464W Bez linek, bez manetek, proste w sam raz do singla, tylko pewnie serwisanci za często nie mają z tym do czynienia no i dostępność iście zamorska.
dovectra Napisano 29 Czerwca 2017 Napisano 29 Czerwca 2017 do miejskiego singla ależ on ma kastrata szosę ! singla na ramie szosowej a nie wigry-czy
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.