Skocz do zawartości

[Przerzutka tylna] Przerzutki do singla


wviper

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Posiadam singla na ramie szosowej. Niestety trójmiejskie wzniesienia są zbyt duże, by pokonywać je bez zmiany przełożenia. Dlatego pomyślałem, żeby wstawić tylną przerzutkę. Jak to wygląda od strony technicznej i jaki mniej więcej byłby koszt takiej zmiany (budżetowe części, ale bez tandety)?

Napisano

Jeśli ma to sensownie chulać to masz 2 opcje. Narrow wide albo przerzutka przednia chociaż 2 biegowa. Szukałbym używanej 105 a z przodu jeśli Ci nie zależy na niczym szczególnym to coś nawet tańszego starczy. Kaseta z łańcuchem najlepiej nowe, albo używane w zestawie jeśli ma mało przejechane, bo inaczej się nie dotrze.

Napisano

Nie wiedziałem o ich istnieniu. Ciekawe rozwiązanie i koszt podobny. Trochę szkoda, że to tyle waży.

Jako rozwiązanie tymczasowe zamówiłem wolnobieg z większą zębatką, tak żebym mógł jeździć do czasu, aż uzbieram na lepszy napęd.

Napisano

Powiedzmy tak, możesz się bawić w prowadnice, napinacze i tak dalej, ale jedynym rozsądnym napinaczem jest pod suport/iscg. Nie ufam żadnym innym napinaczom przykręcanym do podsiodłówek, czy CSów. Są po prostu prędzej czy później wadliwe, trzeba je poprawiać i tak dalej. Jest to dodatkowa waga jeśli już ktoś się do tego czepia, i wygląda to osobistym zdaniem okropnie. 
Najlepiej byłoby założyć piastę z przekładnią planetarną, bo nie zmieniałbyś praktycznie nic poza piastą, ale jest to duże i stosunkowo drogie bydle (archery są awaryjne, nie brałbym). Możesz szukać jakiejś shimanoskiej czy sramoskiej, ale licz się z kosztami i wagą, sam w sobie system jest dość bez awaryjny więc o to martwić się nie musisz. Pamiętaj tylko że będziesz mieć hamulec w pedałach (chyba że chce Ci się bawić w modyfikację piasty), no i musisz sprawdzić rozstaw piasty względem ramy (prawdopodobnie da radę w razie czego zmienić delikatnie rozstaw na podkładkach, ale to już jest kwestia prób i błędów.

Napisano

Tyle że to rama szosowa, więc rozstaw zapewne 120mm. Także tu w grę wchodzi tylko Sturmey albo Nexus 3 (o ile dobrze pamiętam był w wersji 120mm). No chyba że SRAM też coś ma, nie znam ich oferty. 

 

Z awaryjnością Archerów bym polemizował, swojego używam relatywnie krótko ale kupiłem go ze względu na opinie że to piasty które wiele zniosą. A jak nie zniosą to można dokupić każdą "śrubkę". 

Napisano

lepiej mieć coś w czym nie trzeba nic wymieniać i nie ma do tego części zamiennych niż coś co się psuje i się cieszyć że można co miesiąc wymienić pół piasty bo części są dostępne na rynku.... na grupach typu velo itp ma opinię tak awaryjnych że zaczynają sobie z nich żartować więc raczej bym się w to nie bawił. Tak jak pisałem wcześniej, Często na wyrost w takich piastach dają podkładki na osiach, zmieniając kontry na węższe jest SZANSA że podejdzie pod 120. Kwestia żeby zrobić to mądrze, ze względu na linię łańcucha i dobre ustawienia obręczy względem ramy (co zawsze można poprawić na szprychach) więc opcje są. 

Najpierw niech kolega napisze czy rzeczywiście rama ma 120, 126 czy może jednak 135, i tak naprawdę to problem może nie istnieć.

Napisano

Dziękuję Majk, moje zdanie nie różni się od Twojego - wystarczy poczytać opinie na netach - wersje dwu oraz trzybiegowe przeżyją atak Barszczu Sosnowskiego, bombę wodorową i koniec świata. Wersje pięciobiegowe są baardzo ofochane i przysparzają wiele pracy mechanikom. Mówię z doświadczenia: posiadam trójbieżkę a w sklepie w którym pracuję sprzedajemy rowery Pashley z planetarkami od Łucznika.

 

Inna opcją może być "Dinglespeed". Niestety bez linka bo klikam z telefonu, alecz bardzo proszę: https://www.google.co.uk/search?q=aerosmithpump&client=ms-android-samsung&source=android-browser&prmd=mivn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi7svigyODUAhVLJVAKHXKPAGQQ_AUICygC&biw=320&bih=406#tbm=isch&q=dinglespeed

Napisano

Tyle że wstawiając psiejrzutki do miejskiego singla zabija się całą jego prostotę i bezobsługowość. Stąd planetarki czy dinglespeed, to rozwiązania dużo mniej upierdliwe w codziennym użytkowaniu, a to rowery do nabijania setek kilometrów miesięcznie. 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...