Skocz do zawartości

[Hamulce] Dźwignia hamulcacięgna) w Gazelle Toer Populair


kpiwowarczyk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Pytanie do znawców tematu a pewnie także posiadaczy tego modelu roweru.

 

Z racji tego, że posiadam dosyć małe dłonie to mam pytanie o dźwignię hamulca:

Można w jakiś sposób zmienić jej ustawienie/położenie, aby była bliżej kierownicy? 

(standardowo odległość dźwigni od kierownicy jest dosyć spora i dla osób o małych dłoniach może być sporą przeszkodą)

 

Chodzi o ten rower: https://www.rowerystylowe.pl/images/rower_miejski_gazelle_toer_populair/3/40778/1500/1500/0

 

Z góry dziękuję za informacje!

Karol

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W klamce powinna być mała śrubka służąca do regulacji zakresu klamki.Dzięki niej można ją trochę przybliżyć do kierownicy

https://www.google.pl/search?q=regulacja+zakresu+klamki+hamulca&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjFh4yvyYbUAhXjO5oKHeKfCRAQ_AUIBigB&biw=1920&bih=945#imgrc=d0YvvmoPAzMwxM:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisał Tatanka można regulować odległość dźwigni tym cięgnem (skracanie zbliży dźwignię) ale jest jeden problem.

Klocek hamulcowy jest odpychany w górę sprężyną np przy dźwigni

http://www.ddrmoped.de/forum/uploads/big/post-15-1308421443_big.jpg

https://www.picclickimg.com/00/s/MTIwMFgxNjAw/z/aBkAAOSw9r1V-rCi/$/Lenker-neuFahrradlenker-inklStempelbremse-fur-OldtimerMifaDiamantNSU-usw-_1.jpg

aż oprze się o opór (zwykle mocowanie przy widelcu)

http://scheunenfun.de/images/stempelbremse/stempelbremse.gif

ta śruba z oczkiem nad klockiem:

http://www.verkaufsagentur-witt.de/ebay/Bilder/Fahrradteile/06.10.2015/IMG_1067.JPG

czyli skok klocka aż do dotknięcia opony jest stały.

Jak zbyt mocno skrócisz cięgno, to jak naciśniesz do końca dźwignię hamulca to ona dotknie chwytu na kierownicy a klocek i tak nie dojdzie do opony lub bardzo słabo ją dociśnie. Czyli hamowanie będzie praktycznie żadne (a i tak jest słabe)

Dlatego lepiej by było zmniejszyć skok klocka czy zbliżyć go maksymalnie do opony, np dając podkładki między uchwytem w widelcu a klockiem. wtedy nawet niewielki ruch dźwignią dociśnie klocek do opony.

Ale tu trzeba by było pokombinować, przede wszystkim znać dokładnie konstrukcję Twojego hamulca-wklej fotki poszczególnych elementów.

Niestety rowery retro mają swoje wady. Wyjściem by było wywalenie tego hamulca i założenie hamulca szczękowego

http://blog.bosorowerem.pl/wp-content/uploads/2013/11/77204447_2_644x461_hamulec-rowerowy-szczekowy-romet-przedni-kompletny-zdjecia.jpg

ale przy wtedy skundlimy klasyka (choc walory użytkowe zdecydowanie się poprawią)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, dopiero w domu otworzyła mi się fotka z pierwszego wpisu :036: . Ty nie masz hamulca dociskowego! Ty masz rolkowy! To co pisałem dotyczy prehistorycznego rodzaju hamulca a Ty masz współczesny. Ale główna zasada regulacji pozostaje bez zmiany: regulując wysokość klamki przez skracanie cięgna (łącznika) kontroluj, czy wciąż masz wystarczający zakres ruchu aby hamulec działał skutecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...