Skocz do zawartości

[pierwsza szosa] BMC


kraff

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

Po długim namyśle zapadła decyzja zakupu roweru szosowego, który ma być uzupełnieniem roweru górskiego. Jak się spodoba, to może

będzie na odwrót ;)  Osoby jeżdzące dotychczas na MTB, bardzo sobie chwalą szosę i nie potrafią się rozstać...............znalazłem szereg takich opini.

Wybór między rowerami, jak  poniżej:

http://bmcracing.pl/produkt/endurance-roadmachine-03-105-1/
http://bmcracing.pl/produkt/granfondo-gf02-105/

 

Markę BMC znam z roweru górskiego i jestem bardzo zadowolony, stąd decyzja na zakup roweru z tej stajni.

 

Jak rozmiar będzie odpowiedni, przy wzroście 174 cm, 69 kg, przekrok 80 cm.

 

Uprzejmie proszę o nakreślenie róznic między tymi rowerami, w szczególności różnic w geometriach ram, która wygodniejsza ?

Rower powinien być dla mnie komfortowy.

 

Dziękuję

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Endurance roadmachine 03 105 - rowery szosowe - BMC Racing Polska

 

51 lub 54, raczej 51.

 

 

 

Endurance Granfondo GF02 105 - rowery szosowe - BMC Racing Polska

 

 54 na 90%.

 

 

 

różnic w geometriach ram, która wygodniejsza ?

 

Obie powinny być równie komfortowe, tak zostały zaprojektowane. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam bardzo podobne parametry ciała, 173cm wzrostu, 81,5cm przekrok i 68,5-70kg wagi (zależnie od pory roku :confused:). Nigdy nie miałem i nie jeździłem na BMC, raz z powodu ceny tych rowerów, a dwa z powodu dziwnej dla mnie ich rozmiarówki i geomertii. Na wstępie proponuję żebyś spróbował się dokładnie pomierzyć wg. kalkulatora który jest w stopce kolegi @@GTZaskar1991, to pomoże ci w wyborze.

 

 

Jeżeli chodzi o pokazane przez Ciebie rowery, to mają skrajnie różne geometrie. A przy tym mają duży rozrzut rozmiarowy, mieśćisz się moim zdaniem między rozmiarami.

Roadmachine jest jakiś kobylasty, zwróć uwagę na bazę kół, toż to baza z MTB a nie z szosy. Nie wiem jak to może skręcać w ciasnych szybkich zakrętach. Ale być może BMC ma jakąś swoją filozofię budowania rowerów. Ostatecznie ich szosówki cieszą się prestiżem. Dla siebie wybrał bym rozmiar 51, chociaż byłby minimalnie za duży, ale 47 za to jest zdecydowanie za mały.

Granfondo ma geomertię zdecydowanie bardziej klasyczną a przy tym komfortową. Rozmiar 54 byłby dla mnie za duży, a rozm. 51 trochę za mały, jednak w tym wypadku także zdecydował bym się na 51.

 

W obu przypadkach mankamentem dla Ciebie w rowerach rozm. 51 jest długość korb. 170mm przy przekroku 80cm to trochę mało, bardziej właściwa byłaby długość 172,5mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Roadmachine jest jakiś kobylasty, zwróć uwagę na bazę kół,

 

Ja tu nie widzę bazy kół z mtb:

 

Baza kół wb mm 998 1007 1013 1024 1034 1036

a raczej jest ona pomiędzy typową szosą, a mtb ze względu na kąt główki.

 

 

 

W obu przypadkach mankamentem dla Ciebie w rowerach rozm. 51 jest długość korb. 170mm przy przekroku 80cm to trochę mało, bardziej właściwa byłaby długość 172,5mm.

 

Niekoniecznie:

http://customcranks.de/de/kurbellaenge.png

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedzi, jednak jeszcze trochę pomęczę znawców tematu.

 

Narodziły mi się jeszcze pytania,  i tak:

 

- czy wystarczy rama aluminiowa i widelec karbonowy, czy lepiej pełny karbon ?

 

- czy lepiej brać typową kolarkę seria teammachine czy lepiej enduro  - proszę w tym przypadku o przemyślenia.

 

Dziękuję raz jeszcze.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tu nie widzę bazy kół z mtb

To była lekka ironia. Spójrzmy na geometrię tego Roadmachine w rozmiarze 51, rzeczywisty rozmiar to 539mm, ma bazę kół 1007mm, rurki łańcuchowe 420mm i dziwacznie płaski kąt główki ramy 70,5*.

Dla porównania geo również aluminiowego Speca Allez:

https://www.specialized.com/pl/pl/men/bikes/road/performance/allez-dsw-sl-sprint-comp/118194

Rozmiar 54 ma zbliżoną do BMC Radmachine długość efektywną rury górnej 538mm ale baza kół to 972mm, rurki łańcuchowe 405mm i kąt główki ramy 73*. Różnica 35mm w bazie kół szosówki to przepaść. Dlatego pozwoliłem sobie na drobny żart o MTB-watości BMC. Dlatego też w pierwszym poście napisałem że geometria BMC jest dla mnie dziwna i bez konkretnego pojeżdżenia na rowerze nie zdecydował bym się na wybór konkretnego rozmiaru. Nawet Granfondo, chociaż bardziej klasyczny to bardzo bym się wahał między 51 i 54.

 

@@kraff,

Ad. 1. No sorki, nie ma dobrej odpowiedzi na Twoje pytanie, na tym forum przelano hektolitry żółci udowadniając przewagę jednego nad drugim. Zalety karbonu są powszechnie znane, lekkość, sztywność (przy dobrym ułożeniu laminatu), tłumienie drgań. Ale jest to okupione wysoką ceną, zwłaszcza u BMC. Ja teraz jeżdżę na Canyonie Ultimate CF SLX i jestem nim zachwycony. Uważam że warto było wydać na niego ciężko zarobione dutki. Ale skoro dopiero zaczynasz przygodę z szosą, to moim zdaniem lepiej zrobisz kupując aluminiaka z karbonowym widelcem bo i tak odczujesz niesamowity skok jakościowy w jeżdżeniu w porównaniu do MTB, a nie wydasz na początek fortuny. Za jakiś czas, kiedy zdobędziesz doświadczenie na szosie i będziesz wiedział czego potrzebujesz, sam zdecydujesz czy karbonowa rama jest Ci potrzebna. Na początek do aluminiowej ramy rozsądnym upgread'em jest zakup karbonowej sztycy.

Ad. 2. Ja zdecydowanie wybrał bym klasyczną szosę, ale skoro Twoim priorytetem jest komfort, to rower typu endurance będzie lepszym wyborem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 lub 54, raczej 51.

 

 

 

 

 54 na 90%.

 

 

 

 

Obie powinny być równie komfortowe, tak zostały zaprojektowane. 

 

Mierzyłem dziś Granfondo i zdecydowanie rama 54 - trafnie określiłeś - gratuluję ;)

 

Teammachine nie było mojego rozmiaru, ale w tym przypadku myślę, że rama 51.

 

Dziękuję za pomoc.

To była lekka ironia. Spójrzmy na geometrię tego Roadmachine w rozmiarze 51, rzeczywisty rozmiar to 539mm, ma bazę kół 1007mm, rurki łańcuchowe 420mm i dziwacznie płaski kąt główki ramy 70,5*.

Dla porównania geo również aluminiowego Speca Allez:

https://www.specialized.com/pl/pl/men/bikes/road/performance/allez-dsw-sl-sprint-comp/118194

Rozmiar 54 ma zbliżoną do BMC Radmachine długość efektywną rury górnej 538mm ale baza kół to 972mm, rurki łańcuchowe 405mm i kąt główki ramy 73*. Różnica 35mm w bazie kół szosówki to przepaść. Dlatego pozwoliłem sobie na drobny żart o MTB-watości BMC. Dlatego też w pierwszym poście napisałem że geometria BMC jest dla mnie dziwna i bez konkretnego pojeżdżenia na rowerze nie zdecydował bym się na wybór konkretnego rozmiaru. Nawet Granfondo, chociaż bardziej klasyczny to bardzo bym się wahał między 51 i 54.

 

@@kraff,

Ad. 1. No sorki, nie ma dobrej odpowiedzi na Twoje pytanie, na tym forum przelano hektolitry żółci udowadniając przewagę jednego nad drugim. Zalety karbonu są powszechnie znane, lekkość, sztywność (przy dobrym ułożeniu laminatu), tłumienie drgań. Ale jest to okupione wysoką ceną, zwłaszcza u BMC. Ja teraz jeżdżę na Canyonie Ultimate CF SLX i jestem nim zachwycony. Uważam że warto było wydać na niego ciężko zarobione dutki. Ale skoro dopiero zaczynasz przygodę z szosą, to moim zdaniem lepiej zrobisz kupując aluminiaka z karbonowym widelcem bo i tak odczujesz niesamowity skok jakościowy w jeżdżeniu w porównaniu do MTB, a nie wydasz na początek fortuny. Za jakiś czas, kiedy zdobędziesz doświadczenie na szosie i będziesz wiedział czego potrzebujesz, sam zdecydujesz czy karbonowa rama jest Ci potrzebna. Na początek do aluminiowej ramy rozsądnym upgread'em jest zakup karbonowej sztycy.

Ad. 2. Ja zdecydowanie wybrał bym klasyczną szosę, ale skoro Twoim priorytetem jest komfort, to rower typu endurance będzie lepszym wyborem.

 

Oglądałem dziś rowery marki BMC i zdecydowanie trafniejszym wyborem będzie roadmachine - rower bardziej "uniwersalny" i wygodniejszy, a również nadaje się do ścigania...........niestety ale nie było ramy 51 ani 54 ;( ale w tym przypadku chyba będzie rama 51 odpowiednia, tak jak kolega wyżej pisał, a jak Ty sądzisz ?

 

Gratuluję Twojego roweru, na zdjęciach wygląda bajecznie, jaki rok modelowy, aby sprawdzić malowanie ?

 

Dzięki

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...